Ik heb altijd zoiets van; de honden moeten allemaal met spoed een huis maar als je intresse toont kan je wachten tot je een ons weegt eer er eens contact met je wordt opgenomen, dan ben je het toch snel zat? tenminste ik wel.. je moet formulieren invullen daar is de belastingdienst niets bij, je hele doopceel wordt gelicht en dan moet je nog maar hopen dat er contact met je wordt opgenomen, is dit normaal? ik heb er niet zoveel ervaring mee
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over wachttijden bij intresse hond stichting/opvang
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Vraagje over wachttijden bij intresse hond stichting/opvang
Als je nou intresse toont in een hond die op een thuis zit te wachten, hond zit bij een of andere stichting
hoe lang is dan een normale tijd die tussen intresse tonen zit en antwoord van de desbetreffende stichting/opvang/asiel?
Ik heb altijd zoiets van; de honden moeten allemaal met spoed een huis maar als je intresse toont kan je wachten tot je een ons weegt eer er eens contact met je wordt opgenomen, dan ben je het toch snel zat? tenminste ik wel.. je moet formulieren invullen daar is de belastingdienst niets bij, je hele doopceel wordt gelicht en dan moet je nog maar hopen dat er contact met je wordt opgenomen, is dit normaal? ik heb er niet zoveel ervaring mee

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Stichting weet ik niet, Felix was bij het asiel inpakken en wegwezen.
Ook niet goed misschien, maar het paste ons prima

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo van de mailtjesstuurderij ben als iets wil.
Ik ga er meteen naartoe.
Ook niet goed misschien, maar het paste ons prima
Ik ga er meteen naartoe.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Hier precies eender.Jaap* schreef:Stichting weet ik niet, Felix was bij het asiel inpakken en wegwezen.
Ook niet goed misschien, maar het paste ons prima![]()
Ik ga er meteen naartoe.
( Alleen Myra moest nog wel haar 2 verplichte weken uitzingen in het asiel)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
Als het een mogelijkheid zou zijn had ik dat natuurlijk al gedaan, nee ik ben afhankelijk van mailcontact en telefoon. Geen idee waar de hond ergens in Nederland zit. Ik heb niet zoveel ervaring hiermee. Chira heb ik uit een Duits asiel gehaald en dat was ook zo geregeld.
Ik kan er ook niet zoveel mee, nu zit ik maar te wachten tot iemand contact op neemt, (kreeg na mijn aanvraag wel een antwoordmail met de melding dat iemand zsm
contact zou opnemen) het komt op mij een beetje over of er helemaal niet zoveel spoed bij zit 
Ik kan er ook niet zoveel mee, nu zit ik maar te wachten tot iemand contact op neemt, (kreeg na mijn aanvraag wel een antwoordmail met de melding dat iemand zsm

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Eva-Joy
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Bij de stichting die bemiddeld heeft voor Silka (AAI) ging het wel vlot, vond ik. In ieder geval werd er meteen contact met me opgenomen (telefonisch).
Het was wel zo dat meerdere mensen belangstelling voor haar hadden en er werd nog wel even gekeken wat de best mogelijke plek zou zijn haar. Er was een duidelijke voorkeur voor een plek waar al een hond was en waar ze niet vaak/veel alleen hoefde te zijn. Maar al vrij snel, de volgende dag volgens mij, hoorde ik dat ze hier kon komen.
Ik ben benieuwd om welke hond (en om welke stichting) het gaat, Cloris.
Het was wel zo dat meerdere mensen belangstelling voor haar hadden en er werd nog wel even gekeken wat de best mogelijke plek zou zijn haar. Er was een duidelijke voorkeur voor een plek waar al een hond was en waar ze niet vaak/veel alleen hoefde te zijn. Maar al vrij snel, de volgende dag volgens mij, hoorde ik dat ze hier kon komen.
Ik ben benieuwd om welke hond (en om welke stichting) het gaat, Cloris.
- cloris
- Zeer actief
Ja duhEva-Joy schreef:gewoon bellen? dat schiet vaak een stuk beter op:)
Het gaat er niet om wat ik allemaal moet doen, het gaat mij erom of het normaal is dat je er zo op moet wachten

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
*Jolanda*
ik heb magic via een contactpersoon maar die bemiddelde alleen dus kon alles vrij snel geregeld worden met de eigenaar van Magic...
wel werden er eisen gesteld maar hebben we die niet helemaal opgevolgd hond moest eerst 3x een weekend logeren voordat ze helemaal over gezet kon worden... wij hebben haar 4 weken op proef en toen was het definitief...
wel werden er eisen gesteld maar hebben we die niet helemaal opgevolgd hond moest eerst 3x een weekend logeren voordat ze helemaal over gezet kon worden... wij hebben haar 4 weken op proef en toen was het definitief...
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Paco zat al in de opvang in Nederland. Adres en telefoon nummer van de opvang stonden bij het bericht. Ik heb eerst gebeld met al mijn vragen. Een paar dagen later zijn we langs gegaan bij het opvang gezin. Het klikte meteen tussen ons volwassenen, ons en Paco en Paco en Joepie. Drie dagen later is hij gebracht. Meteen toen alle papieren geregeld enz. Ik heb Paco via Animal in Need Foundation
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
-
Dazzle
- Actief
- Aantal honden: 3
Hangt helemaal van de stichting af
Als de hond al in Nederland in de opvang zit kan het snel gebeurt zijn. Als hij/zij nog in het buiteland zit kan het wel is lang gaan duren. Sommige stichtingen brengen ook een huisbezoek en moet je vooraf 'gekeurd' worden.
Lenti zat nog in Roemenie en heeft een aantal maanden geduurd voor ze hier was. Flor was al in Nederland en was binnen een week bekeken. Danco zat 1 straat verder in de opvang en dat ging lekker snel
Succes met wachten, het zal vast de moeite waard zijn
Als de hond al in Nederland in de opvang zit kan het snel gebeurt zijn. Als hij/zij nog in het buiteland zit kan het wel is lang gaan duren. Sommige stichtingen brengen ook een huisbezoek en moet je vooraf 'gekeurd' worden.
Lenti zat nog in Roemenie en heeft een aantal maanden geduurd voor ze hier was. Flor was al in Nederland en was binnen een week bekeken. Danco zat 1 straat verder in de opvang en dat ging lekker snel
Succes met wachten, het zal vast de moeite waard zijn
-
Rhiannon
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
Ik denk dat wat vooral een factor is in deze dat het iha allemaal vrijwilligerswerk is. Als die mensen al heel druk zijn willen ze misschien de adoptie best graag, maar alles tegelijk kan ook niet he...
Dit soort gesprekken vraagt wel energie en concentratie en is niet iets wat je er iha even bij doet als je de aardappels staat te schillen.
Maar over hoe lang hebben we het al?
Dit soort gesprekken vraagt wel energie en concentratie en is niet iets wat je er iha even bij doet als je de aardappels staat te schillen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Jess
- Actief
- Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog - Aantal honden: 1
Ik heb een mail gestuurd naar SHIN/ACE over de hond die ik leuk vond. Ik werd gelijk de volgende dag gebeld met meer info over de hond. Toen een weekje gewacht op een afspraak voor huisbezoek, gelijk contract ondertekend en toen nog zo'n 2 weken gewacht op een vlucht hiernaartoe.
Prima begeleid allemaal
Ik denk dat het ook wel verschilt in wat voor periode zij zitten. Of ze veel honden hebben en misschien nog druk zijn met andere dingen.
Prima begeleid allemaal
Ik denk dat het ook wel verschilt in wat voor periode zij zitten. Of ze veel honden hebben en misschien nog druk zijn met andere dingen.

- iones
- Zeer actief
De wachttijd behelst inderdaad de vlucht. WAnneer vertrekt de vlucht weer met een stel honden. En hoeveel honden mogen er per keer mee? En als er te veel honden zijn, moet er een groep wachten op de volgende vlucht.
Ik denk dat dat de enige reden is van de wachttijd.
Op Sokkie die ook van ACE/SHIN komt heb ik ook minder dan een week hoeven te wachten. De situatie in dat asiel daar in Spanje was toen neipend, de vlucht vertrok al heel snel en hoe meer honden er mee konden, hoe beter.
Ik heb heel snel een contract opgestuurd gekregen, ondertekend, geld over gemaakt en een paar dagen later kon ik haar al ophalen. ZE hadden nog niet eens tijd om hier te controleren of ik als hondeneigenaar wel zou voldoen. Gelukkig is dat goed uitgepakt. Sokkie is nu gelukkig en allang niet meer de magere, stille en doffe hond die hier kwam.
Ze glanst mooi, is vrolijk, en een levendige goed doorvoede stuiterbal geworden.
Ik denk dat dat de enige reden is van de wachttijd.
Op Sokkie die ook van ACE/SHIN komt heb ik ook minder dan een week hoeven te wachten. De situatie in dat asiel daar in Spanje was toen neipend, de vlucht vertrok al heel snel en hoe meer honden er mee konden, hoe beter.
Ik heb heel snel een contract opgestuurd gekregen, ondertekend, geld over gemaakt en een paar dagen later kon ik haar al ophalen. ZE hadden nog niet eens tijd om hier te controleren of ik als hondeneigenaar wel zou voldoen. Gelukkig is dat goed uitgepakt. Sokkie is nu gelukkig en allang niet meer de magere, stille en doffe hond die hier kwam.
Ze glanst mooi, is vrolijk, en een levendige goed doorvoede stuiterbal geworden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Da's waar. De contacten die ik met de mensen van AAI had vonden om die reden dan ook vooral plaats in de avonduren. Vrijwilligers die overdag werken en 's avonds in alle rust mensen te woord kunnen staan.jelle schreef:Ik denk dat wat vooral een factor is in deze dat het iha allemaal vrijwilligerswerk is. Als die mensen al heel druk zijn willen ze misschien de adoptie best graag, maar alles tegelijk kan ook niet he...
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
stichting
Bij MIRTOS moeten ook formulieren ingevuld worden, maar binnen een dag heb je een medewerkster aan de lijn, dus dat gaat volgens mij wel reuze snel
En Fenneke, bij Mirtos worden de honden altijd als ze in Nederland komen in een gastgezin geplaatst. Dan kan het gastgezin kijken wat voor hond het is en eventuele geïnteresseerden kunnen dan rustig kijken of de hond hen bevalt.
groetjes, Ingrid
En Fenneke, bij Mirtos worden de honden altijd als ze in Nederland komen in een gastgezin geplaatst. Dan kan het gastgezin kijken wat voor hond het is en eventuele geïnteresseerden kunnen dan rustig kijken of de hond hen bevalt.
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- cloris
- Zeer actief
Daar heb je ook wel gelijk in natuurlijkjelle schreef:Ik denk dat wat vooral een factor is in deze dat het iha allemaal vrijwilligerswerk is. Als die mensen al heel druk zijn willen ze misschien de adoptie best graag, maar alles tegelijk kan ook niet he...
Ps de hond zit al in Nederland voor de goede lezers

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had beide keren vrij snel antwoord... bij Samara duurde het 2 dagen en bij Bowie 10 hele minuten 
per stichting hangt het af.... en er zijn gevallen bekend dat het 2 weken duurde eer er contact werd opgenomen.
Mag ik weten welke stichting...mag ook per pb uiteraard...ik ken redelijk wat mensen uit stichtingenland dus mss kan ik helpen het te versnellen ?
per stichting hangt het af.... en er zijn gevallen bekend dat het 2 weken duurde eer er contact werd opgenomen.
Mag ik weten welke stichting...mag ook per pb uiteraard...ik ken redelijk wat mensen uit stichtingenland dus mss kan ik helpen het te versnellen ?
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Wie, wat waar, we zijn nieuwsgierigcloris schreef:Daar heb je ook wel gelijk in natuurlijkjelle schreef:Ik denk dat wat vooral een factor is in deze dat het iha allemaal vrijwilligerswerk is. Als die mensen al heel druk zijn willen ze misschien de adoptie best graag, maar alles tegelijk kan ook niet he...
Maar over hoe lang hebben we het al?maar het gaat mij om iig iets van een berichtje, je krijgt een standaard mail terug met; we hebben je aanvraag ontvangen en nemen zsm contact met je op, ik vroeg mij dus af wat zsm was en hoe dat bij anderen is gegaan niet meer en niet minder, ik denk dat mensen de verkeerde kant opdenken. Maar als ik het zo lees had iedereen wel redelijk snel persoonlijk contact nadat ze hun intresse hadden getoond. Ik ga gewoon nog even geduld hebben
![]()
Ps de hond zit al in Nederland voor de goede lezers
-
yvonne dl
- Zeer actief
Als ik een aanvraag krijg,dan mail of bel ik vaak de zelfde dag naar de mensen.
Ik krijg vaak te horen dat we zo snel zijn.
Vaak gaan er meerdere gesprekken aan vooraf.
Als de mensen goedgekeurd zijn dan gaat de adoptieprocedure in werking.
Nu is er morgen een vlucht en als er weer honden worden geadopteerd duurt het max 4 weken voor de volgende vlucht.
De honden moeten bloedgetest worden en gecastreerd enz.
Zelf heb ik 4 maanden moeten wachten omdat shiva nog geopereerd moest worden.
Dat is eigenlijk niet meer te houden hoor,,,haha.
Maar vaak is het uitzoeken van een foto voldoende voor de mensen.
Als je verliefd word zit het altijd goed.
Ik heb het zo 7 keer gedaan en geen moment spijt gehad
Ik krijg vaak te horen dat we zo snel zijn.
Vaak gaan er meerdere gesprekken aan vooraf.
Als de mensen goedgekeurd zijn dan gaat de adoptieprocedure in werking.
Nu is er morgen een vlucht en als er weer honden worden geadopteerd duurt het max 4 weken voor de volgende vlucht.
De honden moeten bloedgetest worden en gecastreerd enz.
Zelf heb ik 4 maanden moeten wachten omdat shiva nog geopereerd moest worden.
Dat is eigenlijk niet meer te houden hoor,,,haha.
Maar vaak is het uitzoeken van een foto voldoende voor de mensen.
Als je verliefd word zit het altijd goed.
Ik heb het zo 7 keer gedaan en geen moment spijt gehad
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Hanneke2
- Zeer actief
Wachttijd tussen serieus interesse tonen (via forum / mail) was bij alle twee de honden ongeveer een half uur.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ten tijde van Jack het buitenlandse-hondenforum nog heel klein en heel erg actief was, en dat ik Addy al van dat forum kende toen ik naar Lilo informeerde.
Als ik bij een stichting langer dan een dag moest wachten op antwoord, zou ik al wat gaan twijfelen. Mocht het allemaal giga mis gaan als de hond eenmaal in huis is, wil ik immers ook graag zsm een reactie.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ten tijde van Jack het buitenlandse-hondenforum nog heel klein en heel erg actief was, en dat ik Addy al van dat forum kende toen ik naar Lilo informeerde.
Als ik bij een stichting langer dan een dag moest wachten op antwoord, zou ik al wat gaan twijfelen. Mocht het allemaal giga mis gaan als de hond eenmaal in huis is, wil ik immers ook graag zsm een reactie.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik ben tot twee keer toe verliefd geworden op een foto, en vervolgens is het de uitgebreide en eerlijke info van een stichting waardoor je wel of niet voor die hond gaat.fenneke schreef:ik weet het niet![]()
wat mij tegen hield was dat ik bang was dat ik de hond op foto leuk vind , die hier naar nederland gehaald wordt en ik er dan geen klik mee heb
wat dan?
- cloris
- Zeer actief
Dat heb ik dus ook, de twijfel is bij mij inmiddels al toegeslagenHanneke2 schreef:

- frank1985
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
Tijdens de kennismaking met Jack klikte het al 100%, maar we hadden afgesproken dat we hem in dat geval een week later op zouden halen, en zo hebben we het ook gedaan. Ik zou persoonlijk instinctief met mijn hakken in het zand gaan als er 'gepusht' werd.Inge O schreef:bij kwiebus (van sosstrays) ging het naar mijn gevoel zelfs veel te snel. contact opnemen en terechtkunnen bij zijn opvangtehuis ging prima (binnen de paar dagen), maar het was mijn bedoeling om na de eerste kennismaking alles nog even te laten bezinken en hem ten vroegste twee weken later op te halen, omdat ik dan een paar weken vrij had.
maar ze kwamen toen met allerlei verhalen en smoezen waarom ik hem toch beter maar gelijk kon meenemen en bladiebla - echt gelukkig was ik met die aanpak niet maar kwiebje is wel meegegaan.
- Hanneke2
- Zeer actief
Het zou jammer zijn als een geweldige herplaatser een goed tehuis misliep omdat jij geen vertrouwen hebt in deze stichting. Ik zou dan ook niet meteen het hele idee van een volwassen herplaatser overboord gooien. Ik heb natuurlijk alleen maar volwassen herplaatsers, en ik heb geen ervaring met pups, maar volgens mij is er weinig dat opweegt tegen de blije bek van zo'n hond die dan eindelijk, na alle ellende, eindelijk thuis is. En tuurlijk, ik heb het geweldig getroffen met mijn stel, goeie stichtingen, goed overwogen perfect passende plaatsingen, en allebei de keren een hond die aan het eind van de eerste dag met een tevreden bekkie in slaap kon vallen. Thuis.cloris schreef:Dat heb ik dus ook, de twijfel is bij mij inmiddels al toegeslagenHanneke2 schreef:
Als ik bij een stichting langer dan een dag moest wachten op antwoord, zou ik al wat gaan twijfelen. Mocht het allemaal giga mis gaan als de hond eenmaal in huis is, wil ik immers ook graag zsm een reactie.en alle (best wel) voorpret en kriebels zijn gedimd, deze was denk ik niet voor mij
ik wacht af wanneer er weer wat op mijn pad komt maar, met voorgaande ervaringen, denk ik dat ik toch weer voor een pup ga als de combinatie die ik wil zich voor doet.
Vervolgens hadden we nog best een giga berg werk om van alles aan en af te leren enzo, maar dat heb je met een pup ook. En een oudere hond leert sneller.
Niet meteen het idee overboord gooien dus.