Werkelijk waar, een puberende hond is nog niet eens het ergste

Het ging de laatste tijd weer goed met Nilo qua gehoorzaamheid dus mocht hij weer eens loslopen waar geen andere honden waren. We waren op de heen weg een Shar-Pei tegen gekomen maar die was toen al ver weg. En toch vond hij het nodig om helemaal terug te lopen naar de aangelijnde Shar-Pei. En ik vind het zo rot als hij op aangelijnde honden af loopt! Gewoon al omdat ik ook baal als ze dat bij mij doen. Dus ik netjes mn excuses aangeboden en Nilo aangelijnd houden. We werken er al een tijdje aan dat hij andere honden negeert, eerst maar eens aangelijnd dus.
Op de terugweg keek Nilo steeds achterom en wou niet doorlopen. Ja hoor, twee obsessieve Golden Retriever reuen achter ons aan. Ik ken de honden en ze vinden het geweldig om met zn beiden andere honden te overdonderen. Het zijn intacte reuen dus dan kun je je voorstellen op wat voor manier dat gebeurt, het is ook echt een team. En de eigenaresse? Oh die liep nog een heel eind terug, was aan het bellen

Dus ik liet Nilo zitten en heb hem een paar keer moeten corrigeren, op zich niet zo gek als er twee intacte reuen om hem heen springen. Ik keek de eigenaar al een paar minuten behoorlijk chagerijnig aan, op de hoop dat ze de hint zou snappen maar het was kennelijk een ERG belangrijk telefoontje. Vervolgens haalt ze eindelijk haar honden op en krijg ik ook nog de opmerking dat ik niet zo streng moet zijn voor mijn hond want die van haar willen alleen maar spelen
Ik was dus al chagerijnig vanwege de hele situatie en mevrouw heeft geloof ALLE redenen van me gehoord waarom ik die van mij aan leer om aangelijnde honden te negeren. Ik kan me ook zo kwaad maken om dit soort dingen, en dan vooral als ze mij dan verteld dat ik het niet goed doe

Als Nilo agressief was geweest en had gebeten (wat niet gek was geweest in deze situatie), was het natuurlijk ook onze schuld geweest. Wat dat betrefd had ik wel een Rottweiler willen hebben, volgens mij had ze dr honden dan al eerder opgehaald.