Maar om een lang verhaal kort te maken, hij heeft het in mijn ogen SUPER gedaan... ik was zeer tevreden...
Kwam niet geheel tot uiting in de punten maar dat komt nog wel... voor een jonge hond van net 3 ben ik uitermate tevreden...
Bij het speuren vielen de grootste klappen... 4 gezakten... en matige punten... zeer moeilijke velden (drassig, geinjecteerd, heel kort gras, veel zand etc. ) Mijn ventje had 87 punten... eerste voorwerp rook ie wel maar heeft wel een minuut staan zoeken... niet overlopen netjes verwezen.. hoekjes mogen wat strakker, was vrij druk op het spoor maar al met al heel tevreden.
Het appel gedeelte was echt super... alle oefeningen heel netjes... hele strenge keurmeester... (VDH) maar dat was ie voor iedereen.. punten dus ook echt verdient... meeste punten hier kwijt aan het vooruitsturen... ging als een speer vooruit maar had wat sneller af mogen gaan op commando.. verder wat kleine dingetjes, nageltje tegen de haag en blok door zn snelheid niet in 1 x opgepakt, hij gleed er voorbij...totaal 90 punten.
Pakwerk heeft wat puntjes gekost maar dit lag aan mij en gelukkig niet aan de hond.. :N: door mijn stress ging hij er een feestje van maken... dus mocht in het gehele beeld wat meer in de hand van de geleider zijn... (vb. bij het naar boven volgen voor de afstand, bedacht ie halverwege dat ie best vanaf daar al kon gaan en draaide zich al om... en dat herhaalde zich om de 2 meter ongeveer

Maar 12 van de 24 deelnemers daar ben ik heel tevreden mee zeker voor een eerste wedstrijd... en broerlief (andere zoon van mijn Xena) deed ook mee en die is 9e geworden... ben heel trots op ze!!!
Zal zo nog ff wat foto's uitzoeken, niet super kwaliteit maar het was wat heiig dus niet allemaal even scherp.)
Appel gedeelte:

pakwerk:

en een paar van mn andere "kleinkind"