Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enough is enough (ik ga weg uit de KNPV)

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Enough is enough (ik ga weg uit de KNPV)

Ongelezen bericht door Gaia »

En dat ga ik dus ook doen.

Ik ben nu bijna anderhalf jaar bezig met het ijzerapport. In die anderhalf jaar is er genoeg geprobeert om Gaia een buisje te laten apporteren. Uiteindelijk hebben we het zover gekregen dat ze het buisje oppakt en komt brengen.

Zoals alle onderdelen gaat dit in een golvende beweging, alleen deze golvende beweging gaat niet omhoog. Al minstens een jaar niet en steeds meer zie ik in dat ik het maximalen van mijn hond vraag. De drift is er gewoon niet en de will to please is niet voldoende meer. Ze doet het allemaal puur uit een will to please. Die ik gekoesterd heb en we twee jaar lang aan gespijkerd hebben.

De afgelopen twee maanden begon ik mij dat langzaam te realiseren. Ik kan het prima voor elkaar krijgen om Gaia dat buisje te laten apporteren dat is geen probleem. Alleen moet ik te veel druk op haar leggen. Die druk kan zij gewoon niet aan. Ik doe het namelijk om bezig te zijn met mijn hond en plezier te hebben met mijn hond. Die plezier vergaat mij als ik zie dat Gaia het gewoon echt niet leuk meer vind.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ze is gek op het buisje en zodra ik die pak wil ze nog maar een ding en dat is dat er met dat buisje gegooid wordt. Alleen dan begint het geklungel. Wegens haar onderbeet kan ze hem al niet lekker oppakken en aanpakken doet ze niet. Na anderhalf jaar gooi ik de handdoek in de ring.

Dus hier houd de KNPV voor mij voorlopig even op. Misschien dat ik met een volgende hond wel weer ga trainen. Voorlopig ga ik kijken naar een sport die minder van mijn hond vergt aan drift.
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Als ik lees dat je veel druk op de hond moet leggen en dat het zo eigenlijk ook niet meer leuk is voor jullie beiden, kan ik alleen maar zeggen dat ik veel respect heb voor je beslissing.

Ik kan me voorstellen dat het erg jammer is als je dit graag doet en het werkt niet op een manier zoals je graag zou willen.

Ik hoop dat je snel iets vind waar jullie samen heel veel plezier aan kunnen beleven (in ipo zijn geen metalen buisjes, zou dat prettiger zijn voor de hond of heeft hij helemaal niet veel met dat prinicpe?).

Groetjes,
Marjan
Gaia
Zeer actief

Murphy schreef:Als ik lees dat je veel druk op de hond moet leggen en dat het zo eigenlijk ook niet meer leuk is voor jullie beiden, kan ik alleen maar zeggen dat ik veel respect heb voor je beslissing.

Ik kan me voorstellen dat het erg jammer is als je dit graag doet en het werkt niet op een manier zoals je graag zou willen.

Ik hoop dat je snel iets vind waar jullie samen heel veel plezier aan kunnen beleven (in ipo zijn geen metalen buisjes, zou dat prettiger zijn voor de hond of heeft hij helemaal niet veel met dat prinicpe?).

Groetjes,
Marjan
Dank je. Ik vind het inderdaad erg jammer. Het is toch iets waar je gewoon echt niet even zomaar stopt. Er gaat heel veel tijd inzitten en heel veel geduld, maar zeker ook heel veel plezier.

Ik doe met Gaia geen bijtwerk omdat ze daar gewoon echt niet geschikt voor is. Ze is te onzeker en te zacht is. Daarnaast bezit ze echt veels te weinig driften om echt lekker mee te kunnen draaien in de ipo.

Zelf zit ik meer te denken aan de richting behendigheid of misschien nog wel gedragsgehoorzaamheid. Ik weet het nog niet, maar ga gewoon overal even rond neuzen.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Jammer, maar waarschijnlijk wel het beste voor allebei. Het is uiteindelijk je hobby en het idee is toch wel dat je er allebei plezier in moet kunnen hebben.

Veel succes met het vinden van iets wat beter bij jullie past en veel plezier toegewenst!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je het zo ziet kan je inderdaad het beste een andere sport zoeken.
Heel belangrijk om aan je hond te denken :wink:
Succes met je zoektocht :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Respect, heel goed dat je uit gaat van het plezier van je hond. Super :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Heel knap van je dat je inziet dat zowel jij als je hond er kennelijk geen plezier meer in hebben...heel jammer, maar knap dat je er mee stopt :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik snap je besluit helemaal. Als je hond het niet leuk vind houdt het op.
Waren jullie met Juno al eerder gestopt? Je vriendin heeft toch een keer meegedaan met een oefendag omdat ze ook het programma wilde gaan doen?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gaia
Zeer actief

Inge schreef:Ik snap je besluit helemaal. Als je hond het niet leuk vind houdt het op.
Waren jullie met Juno al eerder gestopt? Je vriendin heeft toch een keer meegedaan met een oefendag omdat ze ook het programma wilde gaan doen?
Mijn vriendin die stopt er ook mee. Niet omdat Juno er geen plezier in heeft, maar omdat zij het teveel reizen vindt en dit eigenlijk gewoon niet haar ding is. :wink: Daarnaast betwijfel is zelf ook hoe goed Juno gaat functioneren bij een keuring, maar dat is meer iets van mij. Ze wil niet dat ik met Juno ga trainen. Juno die trekt namelijk al erg naar mij toe als ik er niets mee doe en het is toch haar hond.

Het moeilijke is, Gaia heeft er wel plezier in. Dat is het hem nou net. Alleen niet in het apport gedeelte. Dan kan ik voor mijn gevoel beter iets gaan doen zonder apport dan met.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gaia schreef:Ze wil niet dat ik met Juno ga trainen. Juno die trekt namelijk al erg naar mij toe als ik er niets mee doe en het is toch haar hond.
ja simpel gezegd zou dat hier zijn: dat is dan jammer...
Xantos heeft jaren bij manlief getraint, maar altijd meer naar mij getrokken uiteindelijk heb ik hem dan ook overgenomen met trainen aangezien de combi totaal niet klikte...
Ik heb nooit problemen met Xantos gehad, dit itt manlief die regelmatig heeft moeten knokken met hem.
De hond moet lopen bij wie hij het beste doet vind ik ... en als dat de ander is dan is dat zo... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gaia
Zeer actief

malinois schreef:
Gaia schreef:Ze wil niet dat ik met Juno ga trainen. Juno die trekt namelijk al erg naar mij toe als ik er niets mee doe en het is toch haar hond.
Xantos heeft jaren bij manlief getraint, maar altijd meer naar mij getrokken uiteindelijk heb ik hem dan ook overgenomen met trainen aangezien de combi totaal niet klikte...
Ik heb nooit problemen met Xantos gehad, dit itt manlief die regelmatig heeft moeten knokken met hem.
De hond moet lopen bij wie hij het beste doet vind ik ... en als dat de ander is dan is dat zo... :19:
Snap ik, maar het is een beetje lullig dat als jij een hond koopt dat die liever met je partner mee gaat. Hoeveel ze ook met Gaia doet maakt niet uit, dat zal altijd mijn hond blijven. Juno doe ik echt mijn best voor om dat dus niet te laten gebeuren. Het is niet mijn hond. We wonen in het zelfde huis, maar dat maakt het niet mijn hond. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gaia schreef:
malinois schreef:
Snap ik, maar het is een beetje lullig dat als jij een hond koopt dat die liever met je partner mee gaat. Hoeveel ze ook met Gaia doet maakt niet uit, dat zal altijd mijn hond blijven. Juno doe ik echt mijn best voor om dat dus niet te laten gebeuren. Het is niet mijn hond. We wonen in het zelfde huis, maar dat maakt het niet mijn hond. :wink:
nee dat snap ik ook wel... maar als de hond het trainen leuk vind... dan zal ik de laatste zijn die zal zeggen.. ja maar het is mijn hond dus jij mag er niet mee trainen... als hij liever met manlief traint dan met mij dan is dat zo.. Maar goed... dat is mijn idee erover.. wij hebben hier ook echt... MIJN honden en ZIJN honden.. maar als dat nu met trainen net iets anders zou werken zoals Xantos dan wordt dat ook maar even mijn hond... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gaia
Zeer actief

malinois schreef:
Gaia schreef:
malinois schreef:
nee dat snap ik ook wel... maar als de hond het trainen leuk vind... dan zal ik de laatste zijn die zal zeggen.. ja maar het is mijn hond dus jij mag er niet mee trainen... als hij liever met manlief traint dan met mij dan is dat zo.. Maar goed... dat is mijn idee erover.. wij hebben hier ook echt... MIJN honden en ZIJN honden.. maar als dat nu met trainen net iets anders zou werken zoals Xantos dan wordt dat ook maar even mijn hond... :wink:
Ja, maar dat is het hem nou net. We hebben twee honden die allebei van nature naar mij trekken. Dus daarna is er niets meer waarmee zij kan trainen en lekker bezig mee kan zijn. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”