Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Aantal honden: 1

Gebeten!!!

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Ik dus, door de hond van de buren... :jank:
Ik was 'm lekker aan 't aaien, hij vond 't heerlijk, ik hou op met aaien en hap, heel m'n hand in die bek!!! :eek: :boos: :neenee:
De hoektanden zijn mijn hand in gegaan maar 't bloedde niet echt!
Ik moest toch nog naar 't winkelcentrum waar ook mijn huisarts zit dus toch maar even langs gegaan, meteen een tetanus prik in de arm!
Nu voelt mij arm wat stijf, kan dat door die prik komen?
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ja, door de tetanusprik kan je arm wat stijf worden.

Beet de hond uit speelsheid? Hoektanden en dunne mensenhuid gaan niet goed samen. Dat kan flink zeer doen(weet ik uit ervaring.. :roll: )

Beterschap met je hand!
Laatst gewijzigd door freskin op 17 mar 2009 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

De keer dat ik gebeten ben (noooooooit tussen vechtende honden komen.... :roll: ) en een tetanusprik kreeg, werd mijn arm ook behoorlijk stijf. En bij de herhaling weer... :ugh:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Auw!

wat ook belangrijk is: een nat verband om je hand doen, dit een paar dagen volhouden, zo voorkom je dat het wondje te snel dicht gaat.
Als je de wondjes openhoudt dan kan de troep eruit.

Beterschap!
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Marianne4u
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marianne4u »

Sterkte met je hand en moet je niet terug voor de volgende tetanus?
Ik heb hem vorig jaar gehaald en bestond toen uit 3 delen. Ik had nergens geen last van trouwens van stijfheid.
De vriendelijke groeten van Marianne
Inge2104
Zeer actief

Later kwamen we erachter dat hij een stokje klem had zitten tussen z'n tanden bij z'n gehemelte.
Toen ik stopte met aaien kreeg hij daar misschien ineens last van, dacht dat ik 't deed en beet...
Geen idee hoor maar dat zou voor mij de meest logische verklaring zijn. Hij gromde ook niet of zo als teken van waarschuwing, gewoon hap, liet ook wel meteen weer los gelukkig maar ik schrok wel!
De assistente heeft trouwens niks gezegd over een herhaling...
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

He bah, dat is echt minder.
Mbt die tetanus. Als je de afgelopen 10 jaar niet gevaccineerd bent tegen tetanus, moet je de serie van 3 vaccinaties hebben. Is de laatste vaccinatie korter dan 10 jaar geleden gezet, dan volstaat 1 enting.

En ja die stijve arm kan idd van de enting komen. Ik heb 2 prikken in mijn bovenbeen gehad (zelf gezet) en had daar minder last van dan van de eerste die door de assistentie, in mijn arm, gezet was.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

herhaling hoeft niet meer tegenwoordig. zei mn vriend tenminste dat zijn huisarts dat zei , die had zichzelf vorige week half gefileerd met roestig gereedschap, dus kon ook zo'n prik gaan halen :wink:
Inge2104
Zeer actief

Liesbeth schreef:He bah, dat is echt minder.
Mbt die tetanus. Als je de afgelopen 10 jaar niet gevaccineerd bent tegen tetanus, moet je de serie van 3 vaccinaties hebben. Is de laatste vaccinatie korter dan 10 jaar geleden gezet, dan volstaat 1 enting.

En ja die stijve arm kan idd van de enting komen. Ik heb 2 prikken in mijn bovenbeen gehad (zelf gezet) en had daar minder last van dan van de eerste die door de assistentie, in mijn arm, gezet was.
De assistente zei dat je op je 9e voor 't laatst tegen tetanus wordt gevaccineerd, dan 10 jaar geldig dus tot je 19e, ik ben nu 25 dus moest weer een prik!
Zal morgen wel even bellen hoe 't zit met die herhaling maar ik neem toch aan dat ze dat dan wel gezegd had??? :19:
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Als je er veel last van krijgt zou ik gewoon ff teruggaan naar de arts die de prik gaf.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Inge2104 schreef:
Liesbeth schreef:He bah, dat is echt minder.

De assistente zei dat je op je 9e voor 't laatst tegen tetanus wordt gevaccineerd, dan 10 jaar geldig dus tot je 19e, ik ben nu 25 dus moest weer een prik!
Zal morgen wel even bellen hoe 't zit met die herhaling maar ik neem toch aan dat ze dat dan wel gezegd had??? :19:
toen mijn pa flink was gebeten kreeg hij twee prikken en hoefde hij verder geen herhaling...
Heb je al gebeld??
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Ik hoefde 2 jaar geleden ook maar 1 prik, wat gek.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Het ligt eraan welke spuit je gehad hebt. Meestal geven ze je in zo'n geval gewoon een "basisspuit" zeg maar. Die hoef je gewoon maar 1 keer te halen. Je kunt je inderdaad opnieuw laten enten, dan ben je weer voor 10 jaar beschermt, maar dan moet je dus nu 3 prikken. Met de spuit die topicschrijver heeft gehad ben je nu beschermt maar bij een volgend accident moet ze dan weer een prik. Dat is het verschil :ok:
Inge2104
Zeer actief

Ik ben net even langs geweest en 1 prik was voldoende, alleen bij hele oude mensen moet 't herhaald worden zei ze...
Misschien bekijken ze ook de grootte van de wond, ik had maar een piep klein wondje...
Ik heb trouwens meer last van die prik dan van die beet, mijn hele arm en schouder zijn stijf en beurs... :jank:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Goh schrikken zeg. Maar ja, de tetanusprik kun je nogal stijf worden, zeker als je hem in je bil krijgt haha! :smile: Ziet er leuk uit als iemand dan nog loopt haha!
Maar goed, ik hoop voor je dat het niet weer gebeurd zeg.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”