Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht: fotos castratenvacht.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Marion. schreef:
Inge O schreef:waarom :denken: ? schrik dat je haar met een kalkoen gaat verwarren :mrgreen: ?
Ze stinkt de kamer uit. Haar hele buik is 1 grote viltbaal.
Ahhh, dat vind ik wel sneu...
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

YvetteJ schreef:
Marion. schreef:
Inge O schreef:waarom :denken: ? schrik dat je haar met een kalkoen gaat verwarren :mrgreen: ?
Ze stinkt de kamer uit. Haar hele buik is 1 grote viltbaal.
Ahhh, dat vind ik wel sneu...
Het is ook vreselijk sneu. In een warme zomer (wij hadden haar 4 weken) heb ik d'r meegenomen naar mijn fokster. Die is eerst een dagje bezig geweest met kammen, ontklitten, ergste klitten wegknippen... maar goed, toen werd het zo sneu voor de hond dat ik de 2e dag maar afgezegd heb. De hond was "voor de helft klaar".
Baasje heeft het niet laten afmaken (lachte me zelfs uit, dat ik haar mee naar een trimster had genomen), en een paar maanden later was de hond weer 1 grote viltbaal :19:
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Gelukkig geen castraat vachten hier, maar bij de teckels komt het ook erg vaak voor, zowel bij de ruwharen als de langharen. Misschien dat ik een paar foto's via het teckelforum kan krijgen voor je.

Bij onze pers is de casteratenvacht trouwens ook goed merkbaar. Als open kater had hij makkelijk kambare vacht, nu zeker ook naarmate hij ouder wordt (hij is 12 jaar), kunnen we niets meer kammen alleen nog knippen en dan nog zit hij onder de viltplekken als je niet uitkijk. Zij haar zelf is heel dun geworden en pluizig.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Marion.

Inge O schreef:jaaaa, dat is dus een baasjesprobleem, niet per definitie een castratenvachtprobleem :19: .
Weet ik niet. Ik borstel of was mijn honden ook nooit. Van Miep durf ik het niet te zeggen, maar van Saar weet ik zeker dat ze zonder trimster ook geen viltbaal zou ontwikkelen :wink:
Marion.

Inge O schreef:ja, tuurlijk heeft die vacht er absoluut mee te maken. maar castratenvachten hoéven geen klittenbalen te worden, je bent er wel zelf bij natuurlijk :wink: .
Nee, dat is waar. Maar ik denk wel dat we kunnen stellen dat castratenvachten moeilijker en bewerkelijker zijn? Bij de Golden wel volgens mij, ik pik ze er zo uit :19:
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Afbeelding
Mijn wandelende 'ramp'... (wat vacht betreft dan)
Ben blij dat hij over 3 weken weer naar de kapper mag, al valt hij nu nog redelijk te kammen.
Hij gaat dus om de drie maanden naar de trimmer, anders wordt hij net zo'n stink-Golden die Marion niet bij haar kerstdiner wil hebben :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Voor:

Afbeelding

Afbeelding

Na :
Afbeelding

Afbeelding

Maar goed bij Osa speelt ook de leeftijd nog mee.
Op de bovenste foto's was ze 2 jaar en een paar maanden jonger dan de foto's hieronder. ( 11 dus, en onderste foto 13,5 )
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

YvetteJ schreef:
Ik sta versteld van de verschillen! Heeft misschien ook nog iemand foto's van ruwharige honden??
Bij ruwharen zie je die verschillen niet ;-)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik ken zelfs een langhaar Teckel die een beetje plukvacht kreeg na de castratie. En dan niet zoals bij een ruwhaar teckel, maar ze krijg op haar rug stukjes plukvacht zoals bij een cocker bijvoorbeeld.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Wil je alleen honden foto´s mijn kater is gecastreerd en die heeft me toch een boel haar gekregen niet lelijk overigens. Maar het is wel duidelijk dat het daardoor gekomen is
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

mijn kortharen hebben na castratie ook een "verschikkelijke "vacht ontwikkeld, met name de ondervacht :eek:
de Beagles ( allebei rond hun 6e jaar geholpen) verhaarden het gehele jaar en hun ondervacht was zo dik geworden dat je nauwelijks de huid kon zien.
Nu met Svear ook, 1,5 jaar geleden gecastreerd, en een ondervacht :eek:
normaal kon ik hem kammen en de haren tussen de tanden weghalen, nu vliegen de losse haren met plukken in het rond en na enkele halen heb ik weer een poepzakje vol :wink:

fotos hebben geen zin, de ondervacht zie je toch niet
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Ik ken zelfs een langhaar Teckel die een beetje plukvacht kreeg na de castratie. En dan niet zoals bij een ruwhaar teckel, maar ze krijg op haar rug stukjes plukvacht zoals bij een cocker bijvoorbeeld.
Bekijk de foto's van Simone van Nanna mar eens goed, da's ook 1 grote castratenvacht. 't Is dat Nanna haar bijhoudt maar anders was het ook modelletje ontploft ;-)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kan zo op de computer even geen duidelijke voor en na foto's laten zien. Maar onze Schotse Collie Winnie werd op 10 jarige leeftijd na baarmoederontsteking gecastreerd. De maanden er na kreeg ze een hele korte maar dichte vacht. Het jaar erop was ze echt helemaal ontploft. Ze moest daarna elk half jaar naar de trimsalon, omdat ik haar vacht niet in toom kon houden. Wij hadden haar een jaar daarvoor uit het asiel gehaald. Ze was zwaar verwaarloosd, maar ik heb haar vacht toen zelf kunnen redden en het jaar totaal geen problemen met de vacht gehad. Ze had een mooie luchtige vacht. Daarna werd het dus echt een nachtmerrievacht. Enorm lang, dik, veel opgekrulde ondervacht zeer snel groeiend.
Afbeelding Op deze foto was het op het ergst, een week voor haar eerste trimbeurt. De trimster is 6 uur met haar bezig geweest.
Afbeelding
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

Sammie is er alleen maar op vooruit gegaan wat vacht betreft
Toen ik hem kreeg was hij helemaal verwaarloosd was al zijn haar vervild en verklit
Hij had ook maar een heel dun vachtje of eigelijk bijna geen vacht
De vacht wat hij had was ook heel hard en ruw
Het is nu ongeveer een half jaar geleden dat hij gecastereed is en nu heeft hij een mooie volle dichte zachte vacht

Van de voor heb ik niet zulke duudelijk foto's
Maar denk dat je zo wel een idee krijgt hoe vewaarloosd hij was

Afbeelding
Afbeelding

En zo ziet hij er nu uit
Afbeelding
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

sammy is er inderdaad op vooruit gegaan :ok: maar dat was misschien ook zo geweest als ie niet gecastreerd was,gewoon door liefde en goede voeding en verzorging.dat ik canyon liet helpen was ze ook vrij kaal voor een flat,nou was ze altijd wat kaal een beetje zoals caya van marye.na haar castratie werdt ze voller maar geen ramp qua vacht.ik was er eigenlijk wel blij mee dat het qua vacht positief uitpakte.wel had ze meer dood haar maar dat hield ik zelf bij.of haar vacht verder was gaan verranderen weet ik niet aangezien ze maar 1 jaar gecastreerd rond heeft gelopen voor ze stierf,misschien was het daarna wel erger geworden.
Afbeelding

jemble 5 maanden
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zo wat een verandering sommigen! :eek:
Maar zal sowiezo nooit castreren of steriliseren als het niet voor het karakter hoeft. :ok:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

LéonieHonden schreef:Zo wat een verandering sommigen! :eek:
Maar zal sowiezo nooit castreren of steriliseren als het niet voor het karakter hoeft. :ok:
Niet voor het karakter?

Wou Caja ook niet castreren, maar die moest helaas om gezondheidsredenen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

marye schreef:
Niet voor het karakter?

Bedoel juist wel haha, dat het als het karakter verandert in positieve zin dat ik het dan wel bedoel.. Blond :mrgreen:
marye
Zeer actief
Contacteer:

LéonieHonden schreef:
marye schreef:
Niet voor het karakter?

Bedoel juist wel haha, dat het als het karakter verandert in positieve zin dat ik het dan wel bedoel.. Blond :mrgreen:
Maar niet vanwege de gezondheid dus?
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

marye schreef:
LéonieHonden schreef:
marye schreef:
Niet voor het karakter?

Als dat nodig is wel ja, bedoel, dat zou wel erg oneerlijk naar het dier toe zijn vind ik. Had ik nog niet eens aan gedacht als ik eerlijk ben, hehe.. :oops:
Sorry!
marye
Zeer actief
Contacteer:

LéonieHonden schreef:
marye schreef:
LéonieHonden schreef:
marye schreef: Niet voor het karakter?

Als dat nodig is wel ja, bedoel, dat zou wel erg oneerlijk naar het dier toe zijn vind ik. Had ik nog niet eens aan gedacht als ik eerlijk ben, hehe.. :oops:
Sorry!
Geef niet hoor :wink:
Maar zou zelf eerder vanwege gezondheid castreren dan vanwege gedrag.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

marye schreef:
LéonieHonden schreef:
marye schreef:
LéonieHonden schreef: Bedoel juist wel haha, dat het als het karakter verandert in positieve zin dat ik het dan wel bedoel.. Blond :mrgreen:
Sorry!
Omdat gedrag nog wel te trainen valt in de meeste gevallen?
marye
Zeer actief
Contacteer:

LéonieHonden schreef:
marye schreef:
LéonieHonden schreef:
marye schreef: Maar niet vanwege de gezondheid dus?
Sorry!
Omdat gedrag nog wel te trainen valt in de meeste gevallen?
Precies :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bij kooikers kan het echt een grote ramp zijn. Af en toe zie je wel eens een herplaatskooiker die echt niet om aan te zien is en wel enorm opknapt van een goede trimbeurt. De haren groeien door en worden dan van die uitgegroeide veel te fijne haren die gemakkelijk klitten en heel lelijk uit de vacht groien in van die sprieten.

Foto's mag ik helaas niet zomaar even gebruiken, staan niet op openbaar internet.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bij kooikers kan het echt een grote ramp zijn. Af en toe zie je wel eens een herplaatskooiker die echt niet om aan te zien is en wel enorm opknapt van een goede trimbeurt. De haren groeien door en worden dan van die uitgegroeide veel te fijne haren die gemakkelijk klitten en heel lelijk uit de vacht groien in van die sprieten.

Foto's mag ik helaas niet zomaar even gebruiken, staan niet op openbaar internet.

Anne
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Cathy schreef:Sammie is er alleen maar op vooruit gegaan wat vacht betreft
Toen ik hem kreeg was hij helemaal verwaarloosd was al zijn haar vervild en verklit
Het is nu ongeveer een half jaar geleden dat hij gecastereed is en nu heeft hij een mooie volle dichte zachte vacht
Maar dat heeft dan toch niks met de castratie te maken?
Natuurlijk komt zo'n hond met goede voeding en verzorging beter in zijn vacht te zitten.
Die vacht kun je dan toch niet vergelijken met toen hij net bij jullie was en rondliep als een verwaarloosde hond.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Toevallig gisteren op de workshop kattentrimmen gevraagd hoe dat met katten/poezen na sterilsatie/castratie is, maar dat schijnt toch geen tot nauwelijks invloed te hebben.

Bij ruwharen zie je vaak dat óf er ineens geen onderwol meer aanwezig is of in zeer beperkte mate. Of de vacht wordt moeilijker te plukken, omdat deze zachter wordt. Maar dat heeft ook weer te maken hoe de vacht vóór de castratie was. Honden met knetterharde vachtjes fietsen er vaak redelijk goed doorheen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef: Bij ruwharen zie je vaak dat óf er ineens geen onderwol meer aanwezig is of in zeer beperkte mate. Of de vacht wordt moeilijker te plukken, omdat deze zachter wordt. Maar dat heeft ook weer te maken hoe de vacht vóór de castratie was. Honden met knetterharde vachtjes fietsen er vaak redelijk goed doorheen.
Sorry Jessica, ik ben dit pertinent niet met je eens. Van alle plukcastraten die ik zelf gehad heb (mijn westies werden gecastreerd als ik er niet meer mee fokte) en/of trim is er niet eentje negatief veranderd. Wat je hooguit ziet is dat teven niet meer schijnzwanger worden en daardoor hun ondervacht er niet uitgooien, maar da's alleen voordelig.
Cathy
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Cathy schreef:Sammie is er alleen maar op vooruit gegaan wat vacht betreft
Maar dat heeft dan toch niks met de castratie te maken?
Natuurlijk komt zo'n hond met goede voeding en verzorging beter in zijn vacht te zitten.
Die vacht kun je dan toch niet vergelijken met toen hij net bij jullie was en rondliep als een verwaarloosde hond.
Door de casteratie is zijn vacht wel gaan groeien en natuurlijk ligt het ook voor een groot deel aan goede voeding en vezorging
Afbeelding
Cathy
Zeer actief
Contacteer:

Heb trouwens mijn honden ook alleen maar om gezondheids reden laten castereren, anders hadden ze om mijn niet hun manlijkheid hoeven te verliezen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”