Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fulltime werken en een hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel gaat tegenwoordig niet meer mee naar mijn werk. We hebben er een hond bij genomen en ze zijn met zijn 2en thuis.
Op maandag, donderdag en om de week op vrijdag zijn ze alleen, ik laat ze dan wel goed uit tussen de middag. Ik ga om 9 uur weg, van 12 tot half 1 naar het park om lekker uit te razen, om 16 uur is Ralf weer thuis.
Op dinsdag heb ik een halve dag oppas aan huis. Op woensdag en dus om de week op vrijdag ben ik vrij. Zaterdag werk ik ook om en om, maar dan is Ralf thuis.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Combi van part of fultime werken en de 3 honden zou ik niet aankunnen, nu werk ik maar 3 halve dagen per week en heb het gevoel dat ik meer uren verzet per dag dan een fultimer zonder honden, altijd maar bezig met wandelen, vuil kuisen en aandacht geven, lijkt of men leven momenteel alleen bestaat uit honden verzorgen en de jongste heeft een leuk spelletje gevonden tegenwoordig, lekker in de vijver gaan liggen en dan door de hondenluik binnen komen stormen, zo paar keer per dag, en das een bernersenner met erg veel en lang haar, leuk :mrgreen: dus als ik van mn werk kom hangt heel de grond vol slijk

begrijp gewoon niet hoe mensen het doen, honden en fultime werken en dan al de res nog

sonja
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik werk ook fulltime met 1 hond en dalijk 2.
ik werk in de zorg en onregelmatig. ik werk ook juist oproepdiensten om uren op te bouwen. hierdoor heb ik nu al voor dit jaar zo'n 11 weken vakantie opgebouwd en dan hebben we nog een flinke tijd te gaan om verder op te bouwen. Bovendien doe ik best wel wat met bo. juist doordat ik alleen ben gaat de meeste aandacht naar hem toe
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

diego is alleen overdag. Word wel tussen de middag uit gelaten.
In het begin kwam schoonvader 3x per dag en tussen de middag uurtje mee naar hun (toen diego pup was) en dat afgebouwd.

Hij vermaakt zich uitstekend als hij alleen is, slaapt amper en houd alles lekker in de gaten vanaf de tuintafel.

Wij werken fulltime maar mijn vriend is chauffeur en vaak vroeg weg maar ook dan einde van de middag thuis. Savonds altijd wat oefenen met Diego of lekker spelen. Natuurlijk de wandelingen en 2x per week trainen we op de club voor basiscertificaat.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Moos schreef:Ik vind als je full time werkt het ook wel een verschil of je 1 of 2 honden hebt, en of er tussen de middag uitgelaten wordt.

Ik denk dat 2 honden die samen echt een leuk stel vormen, met een lekkere flinke uitlaatronde tussendoor, die goed alleen kunnen zijn, het niet slecht hebben. Mits er dan voor en na het werk ook nog goed gewandeld en eventueel getraind wordt.

Een pup en full time werken kan naar mijn mening gewoon niet, tenzij je oppas regelt. En 1 hond alleen vind ik toch ook altijd wel wat sneu, ook al zullen er ongetwijfeld honden zijn die echt niet ongelukkig zijn op die manier.
Ik werk 32 uur en heb mijn vrije dag in 2 halve dagen.
Oma komt ook heel veel, dus ze zitten niet veel alleen.
Ze kunnen het wel en zijn ook met zijn 2tjes dat scheelt ook.
Na mijn werk is het 1e wat ik doe, de hondjes in de auto en naar de dijk waar ze lekker kunnen racen en spelen en natuurlijk trainen.
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

hoi Sas,

ik bedoel als ik ga werken dan gaat mijn hond naar de oppas omdat ze echt niet de hele dag thuis kan zijn alleen vind ik zielig en ik KAN als ik uit mn werk kom geen uren met dr lopen (daar heb ik geen energie meer voor)
Ze is natuurlijk altijd bij me als ik thuis ben snap je t nu ze gaat natuurlijk niet naar de oppas als ik niet hoef te werken
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

pien29 schreef:hoi Sas,

ik bedoel als ik ga werken dan gaat mijn hond naar de oppas omdat ze echt niet de hele dag thuis kan zijn alleen vind ik zielig en ik KAN als ik uit mn werk kom geen uren met dr lopen (daar heb ik geen energie meer voor)
Ze is natuurlijk altijd bij me als ik thuis ben snap je t nu ze gaat natuurlijk niet naar de oppas als ik niet hoef te werken
Maar een hond heeft toch beweging nodig :denken:
Vind het zelf juist heerlijk om na een dag hard werken lekker te gaan hobbelen.
Mirri
Zeer actief

Nanna schreef:
Mirri schreef:
Dat hangt wel van je werk af ;-)
Met een kantoorbaan kan ik me dat prima voorstellen, maar als je in de zorg of de horeca werkt kan ik je verzekeren dat je wel degelijk bij thuiskomst gevloerd kunt zijn en geen trek hebt om nou ook nog eens een uur of wat met je hond op rak te gaan ;-)
Nou werk zelf in een magazijn en ben de hele dag aan het sjouwen :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
Mirri schreef:
Dat hangt wel van je werk af ;-)
Met een kantoorbaan kan ik me dat prima voorstellen, maar als je in de zorg of de horeca werkt kan ik je verzekeren dat je wel degelijk bij thuiskomst gevloerd kunt zijn en geen trek hebt om nou ook nog eens een uur of wat met je hond op rak te gaan ;-)
Zelfs als ik de hele dag in het koude winkeltje in de Beekse Bergen heb gestaan is het eerste wat ik doe als ik thuis kom is wandelen met Tirsa en als Tirsa zich goed voelt is dat toch snel 'n half uur (zou langer zijn, maar Tirsa kan niet langer meer).
pien29
Zeer actief

Ik haal mn hond om 19:15 uur op ,dan wandelen we naar huis en dan savonds rond 11 de laatste
maar geen lange wandelingen na mn werk (die krijgt ze overdag bij de oppas)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

pien29 schreef:Ik haal mn hond om 19:15 uur op ,dan wandelen we naar huis en dan savonds rond 11 de laatste
maar geen lange wandelingen na mn werk (die krijgt ze overdag bij de oppas)
hoe vaak breng je je hond naar de oppas dan?
pien29
Zeer actief

2 dagen
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

pien29 schreef:2 dagen
Oooh, door hoe je het vertelde leek het alsof de hond alleen lol had bij de oppas, en als je dan eens thuis was, dat je geen zin meer had om de hond te entertainen 24/7 :mrgreen:
Mirri
Zeer actief

Aimee schreef:
pien29 schreef:2 dagen
Oooh, door hoe je het vertelde leek het alsof de hond alleen lol had bij de oppas, en als je dan eens thuis was, dat je geen zin meer had om de hond te entertainen 24/7 :mrgreen:
Zo kwam het bij mij ook over :mrgreen:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Manlief werkt, ik pas op de hondjes....vind ik een goeie deal :mrgreen:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Lang leve de emancipatie.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Jess
Actief
Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jess »

Ik voel me wel eens schuldig als ik de hele dag weg ben.. Maar dan bedenk ik me weer dat als ik er wel ben, ze ook het grootste gedeelte van de dag liggen te slapen. :slaap:
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Ik werk 3 of 4 dagen in de week van 12 uur tot 18uur. Mijn vriend werkt van 7uur tot 16.00 uur dus Baco is dan 4,5uur per dag alleen (met de katten dan;).. Ik doe 's morgens alles met de hond,4uur lang flink uitlaten, spelen trainen, dan is hij moe, gaat slapen als wij weg zijn en zodra mijn vriend dan thuis is gaat hij flink wandelen spelen trainen. en 's avonds om 11uur gaan we naar bed met zijn allen. Baco is dus 3 of 4dagen 5uur alleen thuis(of hij gaat een dag naar schoonouders :wink: ) het gaat ons en Baco prima af! ben wel blij dat ik niet fulltime werk, dan zou meneer teveel alleen zijn vind ik..
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik werk sinds kort fulltime, maar ik geloof niet dat mijn honden iets tekort komen. 's morgens om 7.00 uur lopen we een eerste rondje (kort) om dan om 8.00 uur een uur naar het bos of strand te gaan. Tussen de middag zijn man en dochter thuis en die laten ze dan ook weer uit. De eerste dochter die 's middags uit school is laat ze dan weer uit. Daarna gaan ze na het eten nog weer met mij mee naar buiten om dan 's avonds nog even met mijn man het laatste rondje te maken. Sil gaat 's middags ook wel met mijn oudste dochter mee als ze gaat paardrijden, dan komtie behoorlijk moe thuis :mrgreen: Spike mag dan niet mee, veels te gevaarlijk voor die smurf.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

josefientje schreef:Ik werk sinds kort fulltime, maar ik geloof niet dat mijn honden iets tekort komen. 's morgens om 7.00 uur lopen we een eerste rondje (kort) om dan om 8.00 uur een uur naar het bos of strand te gaan. Tussen de middag zijn man en dochter thuis en die laten ze dan ook weer uit. De eerste dochter die 's middags uit school is laat ze dan weer uit. Daarna gaan ze na het eten nog weer met mij mee naar buiten om dan 's avonds nog even met mijn man het laatste rondje te maken. Sil gaat 's middags ook wel met mijn oudste dochter mee als ze gaat paardrijden, dan komtie behoorlijk moe thuis :mrgreen: Spike mag dan niet mee, veels te gevaarlijk voor die smurf.
Maar dan is de hond toch niet de hele dag alleen? Dat is waar het eigenlijk om gaat. Degene die fulltime werken en waar de hond van 8 tot 17 of zo alleen thuis is.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Het gaat toch om de combinatie fulltime werken en een hond en hoe je dat oplost? :denken: Nou, ik heb dat zó opgelost. :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Neeltje schreef:
josefientje schreef:Ik werk sinds kort fulltime, maar ik geloof niet dat mijn honden iets tekort komen. 's morgens om 7.00 uur lopen we een eerste rondje (kort) om dan om 8.00 uur een uur naar het bos of strand te gaan. Tussen de middag zijn man en dochter thuis en die laten ze dan ook weer uit. De eerste dochter die 's middags uit school is laat ze dan weer uit. Daarna gaan ze na het eten nog weer met mij mee naar buiten om dan 's avonds nog even met mijn man het laatste rondje te maken. Sil gaat 's middags ook wel met mijn oudste dochter mee als ze gaat paardrijden, dan komtie behoorlijk moe thuis :mrgreen: Spike mag dan niet mee, veels te gevaarlijk voor die smurf.
Maar dan is de hond toch niet de hele dag alleen? Dat is waar het eigenlijk om gaat. Degene die fulltime werken en waar de hond van 8 tot 17 of zo alleen thuis is.
Mijn honden zijn van kwart voor acht tot vijf alleen met de katten thuis voor ik de tweede hond had was hij alleen met de katten thuis.. en voor ik hem kreeg lag hij in de kennel voor diezelfde periode zonder de kennel te bevuilen..daarna werd hij uitgelaten en ging mee met trimmen geloof ik..
als ik thuis kom gaan we weg of zwemmen rennen en dollen en verschillende avonden trainen-- zou graag geen moment zonder mijn honden zijn, maar dat gaat niet ik moet zorgen dat er ook voor hun en mij eten op de plank komt.. en als ik zo naar ze kijk.. denk ik dat ze prima tevreden zijn bij en met mij en de manier waarop ze `gehouden`worden
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Renske schreef:
Nanna schreef:Ik heb nog nooit een pup verkocht aan mensen die beiden fulltime werken. Dat ben ik ook niet van plan ook.
Zo denkt de fokker van mijn pup er ook over,
maar, wij (allebei full - time werkend) hebben het zo geregeld dat de pup halve dagen naar mijn ouders gaat, ik over het algemeen ook één avond werk en als het goed is mijn vriend vanaf februari een dag in de week minder gaat werken.

Ik dacht ook altijd full-time werken en hond kan niet. Alleen als een hond maar max. 5 uur per dag alleen hoeft te zijn, dan kun je volgens mij wel full-time werken en een hond hebben :wink:.
Ondertussen al een oud topic, bij ons is het toch iets anders gegaan dan ik had verwacht. Mijn vriend en ik werken allebei 32 uur. Mijn vriend is één dag vrij, ik ben 2 dagdelen op andere dagen vrij. En Lumi gaat twee dagdelen per week naar mijn ouders. Hierdoor is ze max. 4 dagen per week een blok van 3-4 uur alleen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”