Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenarts weigert drachtige teef te helpen.
Moderator: moderatorteam
- Chawa
- Actief
Dierenarts weigert drachtige teef te helpen.
Ik weet niet of dit onderwerp in deze categorie thuis hoort maar dat merk ik dan wel.
Ik moet even iets kwijt want ik ben sprakeloos. Ik had bij ons in het natuur gebied 2 konijnen gevonden die men daar gewoon gedropt had. Op zoek op Marktplaats naar een hok voor de twee, kom ik in kontakt met een familie met een drachtige Franse Bulldog. Zij hadden een mooi hok te koop. Toen ik zaterdag het hok kwam halen vond ik de mensen helemaal in de stress. De teef had al een tijdje persweeen maar kon niet zelf bevallen. De eigenaresse belde de DA in * , verwijderd door moderator *. Daar werd hen te verstaan gegeven dat ze maar moesten wachten op de persweeen. Op de mededeling dat ze die al uren had zei de dierenarts dat ze dan maar moest wachten op de geboorte van de 1e pup ????????????????????????????????????????? Toen de eigenaresse zei dat dit nou net niet zou lukken zei de dierenarts dat ze dan maar niet hadden moeten willen fokken met een ras als de Franse Bulldog. Tis toch om uit je verschooninkie te barsten. Maar de eigenaresse bleef toch nog beleefd en zei dat dit toch niet de schuld van de hond was. Maar ze moesten toch maar afwachten er was niets aan de hand. Toen de eigenaresse de DA in Coevorden belde kon ze met spoed komen en daar werd hen medegedeeld dat ze niet later hadden moeten komen gezien de toestand van de placenta's en het feit dat de 1e pup al aardig benauwd in het geboortekanaal zat. Gelukkig werden er middels een keizersnede 6 gezonden jongen geboren.
Saillant detail, deze zelfde dierenarts propte vorig jaar, een aborterende teef die volop persweeen had, met een bakje water urenlang in een kaal hok Toen de eigenaresse uren later belde in de veronderstelling dat de teef al gesteriliseerd was , lag de zieke hond nog net zo op de kale koude tegels als dat ze haar daar 's middags achter had gelaten. Er was niet naar de hond omgekeken want ze hadden nog geen tijd gehad. Wat moet je nou met zo'n dierenartsen praktijk ?
Ik moet even iets kwijt want ik ben sprakeloos. Ik had bij ons in het natuur gebied 2 konijnen gevonden die men daar gewoon gedropt had. Op zoek op Marktplaats naar een hok voor de twee, kom ik in kontakt met een familie met een drachtige Franse Bulldog. Zij hadden een mooi hok te koop. Toen ik zaterdag het hok kwam halen vond ik de mensen helemaal in de stress. De teef had al een tijdje persweeen maar kon niet zelf bevallen. De eigenaresse belde de DA in * , verwijderd door moderator *. Daar werd hen te verstaan gegeven dat ze maar moesten wachten op de persweeen. Op de mededeling dat ze die al uren had zei de dierenarts dat ze dan maar moest wachten op de geboorte van de 1e pup ????????????????????????????????????????? Toen de eigenaresse zei dat dit nou net niet zou lukken zei de dierenarts dat ze dan maar niet hadden moeten willen fokken met een ras als de Franse Bulldog. Tis toch om uit je verschooninkie te barsten. Maar de eigenaresse bleef toch nog beleefd en zei dat dit toch niet de schuld van de hond was. Maar ze moesten toch maar afwachten er was niets aan de hand. Toen de eigenaresse de DA in Coevorden belde kon ze met spoed komen en daar werd hen medegedeeld dat ze niet later hadden moeten komen gezien de toestand van de placenta's en het feit dat de 1e pup al aardig benauwd in het geboortekanaal zat. Gelukkig werden er middels een keizersnede 6 gezonden jongen geboren.
Saillant detail, deze zelfde dierenarts propte vorig jaar, een aborterende teef die volop persweeen had, met een bakje water urenlang in een kaal hok Toen de eigenaresse uren later belde in de veronderstelling dat de teef al gesteriliseerd was , lag de zieke hond nog net zo op de kale koude tegels als dat ze haar daar 's middags achter had gelaten. Er was niet naar de hond omgekeken want ze hadden nog geen tijd gehad. Wat moet je nou met zo'n dierenartsen praktijk ?
-
Ireen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
- Aantal honden: 3
ik reageer niet veel, maar ik voel me toch geroepen om nu even te reageren aangezien de naam van een dierenartsenpraktijk hier behoorlijk negatief genoemd wordt. Bij elke dierenarts zul je dit wel hebben. Ik heb met deze zelfde dierenartsen juist hele positieve ervaringen.
Zo heb ik een tijd terug een kat bij mensen weggehaald, die graatmager was, nierprobleem, zeiknat, want hij mocht niet naar binnen, omdat hij alles onderzeikte. Ik gelijk naar de dierenarts ermee. Verhaal gedaan, en gezegd dat ik hem wilde laten inslapen als hij leed. Dat was niet het geval volgens hun. Ze stelden voor dat ik hem thuishield en verzorgde als ik dat wilde, hij kon nog best even een leuke tijd hebben met medicijnen. Zij zouden alle kosten voor hun rekening nemen, ik de verzorging. En zo geschiedde...beestje heeft nog een ruime week geleefd, leefde weer wat op, begon weer te eten. Om de dag naar de dierenarts zodat ze meds konden toedienen en controle. Op een gegeven moment ging het echt snel slechter, ik erheen. Ze zeiden eerst nog: we proberen toch nog een injectie. Toen ik binnenkwam zei de assistente gelijk: ik haal de dierenarts. Het beestje is nu echt op, we laten haar inslapen. Toen ik wachtte op de dierenarts is ze zelf in mijn armen ingeslapen.
verder ben ik er met mijn honden altijd geweest. Ook wel wat dingen dat ik denk: okay, dat had ff wat sneller gekund, maar over het algemeen hele goede en betrokken zorg. Toen ik 2 zieke honden had werd alles uit de kast gehaald om te kijken wat er was, dierenarts heeft me 's avonds nog opgebeld: zo, ik heb mijn bijbel erbij (boek waar alle ziektes instonden), we gaan eens even brainstormen, want we weten gewoon echt niet wat er nu aan de hand is, en ik vind het zo ontzettend vervelend...''s avonds dus...in haar vrije tijd. Ook heb ik toen haar prive nummer gekregen (Stond wel in het telefoonboek, maar toch). Zo van, bel me maar als er vannacht of in het weekend wat is, want het is zo vervelend als je met hem naar een vreemde dierenarts moet.
Toen ik Richard net had, en hij een epilepsie aanval kreeg in ons wandelgebied ben ik naar de dierenarts toegerend (ik wist niet wat hij had), assistente heeft dierenarts geroepen en samen zijn ze met me meegerend, een volle wachtkamer achterlatend.
Alleen de laatste keer dat Richard ziek was kon ik er niet direct terecht. Ik ben toen naar een andere dierenarts gegaan (ik had ook niet gezegd dat het spoed was, want dat had ik zelf niet zo ingeschat), daar ging hij snel achteruit en ze wilden hem opnemen. Ik gevraagd of dat dan bij mijn eigen dierenarts kon, omdat hij daar bekend was (hij is er zelfs eens op eigen houtje binnengewandeld).Dat kon, daar is alles gecontroleerd, bloedonderzoeken etc. etc., ze stonden er met 3 assistentes en 2 dierenartsen bij, en boden nog hun excuses aan, en dat ze het zo rot vonden, maar ze hadden niet begrepen dat het spoed was, anders had ik natuurlijk gelijk kunnen komen (en dat klopt, dat wist ik, alleen ik had het zelf niet als spoed ingeschat). Rontgenfoto's gemaakt (Waar ik altijd zelf mee mocht helpen), en hij is opgenomen (en ik mocht zo lang bij hem blijven als ik wilde). Volgende ochtend werd ik heel vroeg mijn bed uitgebeld dat het slecht met hem ging, en dat ze zich afvroeg of we nog wel verder moesten gaan. Ik heb hem meegenomen, en ben nog met hem naar de holistische dierenarts gegaan, maar 's middags is hij overleden helaas. En weer een hele betrokken dierenarts, die gelijk toen ik binnenkwam tijd voor me maakte, waar ik Richard 's avonds nog kon opzoeken toen hij daar was, die zonder zeuren meewerkte toen ik besloot dat ik hem zelf naar het crematorium wilde brengen, die nog hebben gebeld om te vragen hoe het ging, die een condoleance kaartje hebben gestuurd (ok, dat is vrij standaard geloof ik, maar bellen doen niet alle dierenartsen), en die nooit een rekening hebben gestuurd (ik ben er pas na ruim 2 maanden heen gegaan om ernaar te vragen, nooit iets over gehoord van hun). En hoewel ik ook best wel kritische noten heb, ben ik ervan overtuigd dat ze alle dieren zo goed mogelijk proberen te helpen. Ik weet echter ook dat ze baasjes durven te confronteren met hun handelen (zo heb ik eens flink op mijn lazer gekregen, omdat mijn kat oormijt had, en ook erge last ervan, en ik daar niet eerder wat voor had gehaald, daar zijn ze echt wel boos om geweest, maar ze hadden ook gelijk (ik zat toen nogal in de put, en alles liep dus niet zoals zou moeten, ben door die uitbarsting van hun wel gelijk weer goed voor mijn dieren gaan zorgen zoals het hoort). Ik weet niet hoe die mensen fokken, ik weet wel dat ze een gruwelijke hekel hebben aan honden waar maar mee raak gefokt wordt, omdat een nestje zooooooo leuk is. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze een hond dan maar aan hun lot overlaten, er zal vast meer aan vooraf gegaan zijn (mensen die het bijv. niet zo leuk vinden als ze commentaar krijgen over hun handelen?). Het blijven mensen natuurlijk, en waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar dit zijn mijn persoonlijke (dus niet hear say) ervaringen met deze dierenarts.
Zo heb ik een tijd terug een kat bij mensen weggehaald, die graatmager was, nierprobleem, zeiknat, want hij mocht niet naar binnen, omdat hij alles onderzeikte. Ik gelijk naar de dierenarts ermee. Verhaal gedaan, en gezegd dat ik hem wilde laten inslapen als hij leed. Dat was niet het geval volgens hun. Ze stelden voor dat ik hem thuishield en verzorgde als ik dat wilde, hij kon nog best even een leuke tijd hebben met medicijnen. Zij zouden alle kosten voor hun rekening nemen, ik de verzorging. En zo geschiedde...beestje heeft nog een ruime week geleefd, leefde weer wat op, begon weer te eten. Om de dag naar de dierenarts zodat ze meds konden toedienen en controle. Op een gegeven moment ging het echt snel slechter, ik erheen. Ze zeiden eerst nog: we proberen toch nog een injectie. Toen ik binnenkwam zei de assistente gelijk: ik haal de dierenarts. Het beestje is nu echt op, we laten haar inslapen. Toen ik wachtte op de dierenarts is ze zelf in mijn armen ingeslapen.
verder ben ik er met mijn honden altijd geweest. Ook wel wat dingen dat ik denk: okay, dat had ff wat sneller gekund, maar over het algemeen hele goede en betrokken zorg. Toen ik 2 zieke honden had werd alles uit de kast gehaald om te kijken wat er was, dierenarts heeft me 's avonds nog opgebeld: zo, ik heb mijn bijbel erbij (boek waar alle ziektes instonden), we gaan eens even brainstormen, want we weten gewoon echt niet wat er nu aan de hand is, en ik vind het zo ontzettend vervelend...''s avonds dus...in haar vrije tijd. Ook heb ik toen haar prive nummer gekregen (Stond wel in het telefoonboek, maar toch). Zo van, bel me maar als er vannacht of in het weekend wat is, want het is zo vervelend als je met hem naar een vreemde dierenarts moet.
Toen ik Richard net had, en hij een epilepsie aanval kreeg in ons wandelgebied ben ik naar de dierenarts toegerend (ik wist niet wat hij had), assistente heeft dierenarts geroepen en samen zijn ze met me meegerend, een volle wachtkamer achterlatend.
Alleen de laatste keer dat Richard ziek was kon ik er niet direct terecht. Ik ben toen naar een andere dierenarts gegaan (ik had ook niet gezegd dat het spoed was, want dat had ik zelf niet zo ingeschat), daar ging hij snel achteruit en ze wilden hem opnemen. Ik gevraagd of dat dan bij mijn eigen dierenarts kon, omdat hij daar bekend was (hij is er zelfs eens op eigen houtje binnengewandeld).Dat kon, daar is alles gecontroleerd, bloedonderzoeken etc. etc., ze stonden er met 3 assistentes en 2 dierenartsen bij, en boden nog hun excuses aan, en dat ze het zo rot vonden, maar ze hadden niet begrepen dat het spoed was, anders had ik natuurlijk gelijk kunnen komen (en dat klopt, dat wist ik, alleen ik had het zelf niet als spoed ingeschat). Rontgenfoto's gemaakt (Waar ik altijd zelf mee mocht helpen), en hij is opgenomen (en ik mocht zo lang bij hem blijven als ik wilde). Volgende ochtend werd ik heel vroeg mijn bed uitgebeld dat het slecht met hem ging, en dat ze zich afvroeg of we nog wel verder moesten gaan. Ik heb hem meegenomen, en ben nog met hem naar de holistische dierenarts gegaan, maar 's middags is hij overleden helaas. En weer een hele betrokken dierenarts, die gelijk toen ik binnenkwam tijd voor me maakte, waar ik Richard 's avonds nog kon opzoeken toen hij daar was, die zonder zeuren meewerkte toen ik besloot dat ik hem zelf naar het crematorium wilde brengen, die nog hebben gebeld om te vragen hoe het ging, die een condoleance kaartje hebben gestuurd (ok, dat is vrij standaard geloof ik, maar bellen doen niet alle dierenartsen), en die nooit een rekening hebben gestuurd (ik ben er pas na ruim 2 maanden heen gegaan om ernaar te vragen, nooit iets over gehoord van hun). En hoewel ik ook best wel kritische noten heb, ben ik ervan overtuigd dat ze alle dieren zo goed mogelijk proberen te helpen. Ik weet echter ook dat ze baasjes durven te confronteren met hun handelen (zo heb ik eens flink op mijn lazer gekregen, omdat mijn kat oormijt had, en ook erge last ervan, en ik daar niet eerder wat voor had gehaald, daar zijn ze echt wel boos om geweest, maar ze hadden ook gelijk (ik zat toen nogal in de put, en alles liep dus niet zoals zou moeten, ben door die uitbarsting van hun wel gelijk weer goed voor mijn dieren gaan zorgen zoals het hoort). Ik weet niet hoe die mensen fokken, ik weet wel dat ze een gruwelijke hekel hebben aan honden waar maar mee raak gefokt wordt, omdat een nestje zooooooo leuk is. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze een hond dan maar aan hun lot overlaten, er zal vast meer aan vooraf gegaan zijn (mensen die het bijv. niet zo leuk vinden als ze commentaar krijgen over hun handelen?). Het blijven mensen natuurlijk, en waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar dit zijn mijn persoonlijke (dus niet hear say) ervaringen met deze dierenarts.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag me in dit soort gevallen altijd af of de luisteraar ook echt hoort wat de prater zegt en of de prater ook echt zegt wat de luisteraar heeft gehoord,. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat een reele opmerking als "het gebeurt vaker bij Bullen dat het wat langer duurt" wordt opgevat als "dan had je er maar niet meer moeten fokken", helemaal op een moment dat de meningen uiteen lopen.
Hoe dan ook, als het zo is gegaan en als de dierenarts werkelijk heeft geweigerd om deze hond te helpen, dan vind ik dat een bar slechte zaak.
Hoe dan ook, als het zo is gegaan en als de dierenarts werkelijk heeft geweigerd om deze hond te helpen, dan vind ik dat een bar slechte zaak.
- Chawa
- Actief
Ireen schreef:ik reageer niet veel, maar ik voel me toch geroepen om nu even te reageren aangezien de naam van een dierenartsenpraktijk hier behoorlijk negatief genoemd wordt. Bij elke dierenarts zul je dit wel hebben. Ik heb met deze zelfde dierenartsen juist hele positieve ervaringen.
Ik beschrijf alleen de ervaringen van 2 verschillende mensen met deze dierenartsen praktijk. Ik ken deze praktijk niet, ik heb er geen enkel belang bij iets negatiefs over deze praktijk te schrijven, maar dit is wat ik verneem. Ik weet dat er meerdere artsen daar werkzaam zijn, dus ik ben biij dat jij een goede hebt getroffen.
-
Ireen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
maakt ook niet uit, joh...ik wil je niet aanvallen ofzo, maar aangezien de praktijk hier met naam en toenaam genoemd wordt, wilde ik wel even vertellen dat ik dus hele andere ervaringen heb. Eerlijk gezegd vind ik de verklaring van Geer wel een logische, ik zou me kunnen voorstellen dat het zo gegaan is.Chawa schreef:
Ik beschrijf alleen de ervaringen van 2 verschillende mensen met deze dierenartsen praktijk. Ik ken deze praktijk niet, ik heb er geen enkel belang bij iets negatiefs over deze praktijk te schrijven, maar dit is wat ik verneem. Ik weet dat er meerdere artsen daar werkzaam zijn, dus ik ben biij dat jij een goede hebt getroffen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Re: Dierenarts weigert drachtige teef te helpen.
klopt dit nu wel wat je zegt? Het vorige verhaal had je ook al geheel uit zn verband geropt en klopte ook totaal niet meer...Chawa schreef:Ik weet niet of dit onderwerp in deze categorie thuis hoort maar dat merk ik dan wel.
Ik heb overigens de naam van de DA verwijderd zoals je zult begrijpen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chawa
- Actief
Re: Dierenarts weigert drachtige teef te helpen.
Je bent wel een ster in het uiten van absolutismen hé !! Om even in te gaan op jouw aanmatigende opmerking dat ik de vorige keer mijn verhaal "ook al"' uit zijn verband gerukt heb waardoor het verhaal "TOTAAL" (?) niet meer klopte, (daarmee implicerend dat het dit keer ook wel geval zal zijn) het volgende.malinois schreef:klopt dit nu wel wat je zegt? Het vorige verhaal had je ook al geheel uit zn verband geropt en klopte ook totaal niet meer...Chawa schreef:Ik weet niet of dit onderwerp in deze categorie thuis hoort maar dat merk ik dan wel.
Ik heb overigens de naam van de DA verwijderd zoals je zult begrijpen.
De vorige keer heb ik het verhaal "letterlijk"over gebracht, in de veronderstelling dat het klopte. Pas toen mensen die hier Duits beter begrijpen dan ik, de juiste interpretatie van de "zuchtbestimmungen" hadden vertaald begreep ik dat het eea iets genuanceerder lag. In het verleden is dierenarts * naam verwijderd door moderator * met naam en toenaam en adres hier op een afschuwelijke manier zwart gemaakt, het was pure laster en smaad. Waar was je toen ? Doe niet zo hypocriet wil je. Het brengt me nix om hier een verhaal op te hangen wat niet klopt, en ik ben zeker niet van plan om iedere keer als ik hier iets wil vertellen me door jou te laten kleineren met de opmerking dat het niet zal klopen wat ik zeg omdat dit die ene keer ook niet het geval was ( in jouw bevooroordeelde optiek dan)
Laatst gewijzigd door Chawa op 22 mar 2009 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou fok ik dus al even en ik heb verschillende dierenartsen gehad, omdat ik een paar keer verhuisd ben.
Als een dierenarts hoort over persweeën zal hij altijd zeggen dat je af moet wachten tot de eerste pup komt. Gewoon omdat dat is zoals het is.
Als je een nest fokt is het slim je dierenarts in te seinen, voor het geval er wat mis gaat.
Als je een nest Franse bullen wilt fokken is het méér dan slim je dierenarts in te seinen van te voren, omdat het een ras is waar nog wel eens problemen zijn.
Ik kan mij zo voorstellen dat als je als dierenarts gebeld wordt door mensen die een bevallende Franse bul hebben, je je afvraagt waarom je dat niet wist, waarom ze niet van te voren zijn geweest (al was het maar om te melden dat de teef drachtig is), en ik kan me ook voorstellen dat je dan denkt dat je hier te maken hebt met iemand die een nest wilde fokken maar geen notie had waar hij/zij mee bezig was.
En als je dan mensen aan de lijn krijgt die (wellicht in hun paniek) een rel schoppen, zou ik ook bot kunnen reageren. Want hallo, hadden ze dan niet even beter voorbereid kunnen zijn?? Hadden ze hem niet in kunnen seinen? Hadden ze niet van te voren kunnen doorspreken wat te doen als er problemen zouden zijn?
En ik kan me goed voorstellen dat zo'n reactie vooral voortkomt uit verontwaardiging over hoe een dier wordt behandeld. Want dit is gewoon niet slim van zo'n eigenaar. Dat mag best gezegd worden.
Ik heb zelden problemen met bevallingen maar mijn dierenarts weet altijd of er een teef drachtig is en wanneer ze verwacht worden!
En echt, ik heb ze in twintig jaar twee keer nodig gehad.
Als je zo onvoorbereid te werk gaat als ik denk dat hier is gebeurd, kan ik me voorstellen dat een dierenarts zich afvraagt waar mensen in vredesnaam mee bezig zijn en snap ik ook dat hij daar wat vinnig op kan reageren.
Als een dierenarts hoort over persweeën zal hij altijd zeggen dat je af moet wachten tot de eerste pup komt. Gewoon omdat dat is zoals het is.
Als je een nest fokt is het slim je dierenarts in te seinen, voor het geval er wat mis gaat.
Als je een nest Franse bullen wilt fokken is het méér dan slim je dierenarts in te seinen van te voren, omdat het een ras is waar nog wel eens problemen zijn.
Ik kan mij zo voorstellen dat als je als dierenarts gebeld wordt door mensen die een bevallende Franse bul hebben, je je afvraagt waarom je dat niet wist, waarom ze niet van te voren zijn geweest (al was het maar om te melden dat de teef drachtig is), en ik kan me ook voorstellen dat je dan denkt dat je hier te maken hebt met iemand die een nest wilde fokken maar geen notie had waar hij/zij mee bezig was.
En als je dan mensen aan de lijn krijgt die (wellicht in hun paniek) een rel schoppen, zou ik ook bot kunnen reageren. Want hallo, hadden ze dan niet even beter voorbereid kunnen zijn?? Hadden ze hem niet in kunnen seinen? Hadden ze niet van te voren kunnen doorspreken wat te doen als er problemen zouden zijn?
En ik kan me goed voorstellen dat zo'n reactie vooral voortkomt uit verontwaardiging over hoe een dier wordt behandeld. Want dit is gewoon niet slim van zo'n eigenaar. Dat mag best gezegd worden.
Ik heb zelden problemen met bevallingen maar mijn dierenarts weet altijd of er een teef drachtig is en wanneer ze verwacht worden!
En echt, ik heb ze in twintig jaar twee keer nodig gehad.
Als je zo onvoorbereid te werk gaat als ik denk dat hier is gebeurd, kan ik me voorstellen dat een dierenarts zich afvraagt waar mensen in vredesnaam mee bezig zijn en snap ik ook dat hij daar wat vinnig op kan reageren.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
Jesses ! als ik later dierenarts word (wat het waarschijnlijk niet word want het gaat niet zo best op school) maar, dan weet ik dat ik ZO NOOOOOOOIT zou reageren
ik vind het overigens, onterecht, onbegrijpelijk, en gewoon heel erg dom van die dierenarts
ik vind het overigens, onterecht, onbegrijpelijk, en gewoon heel erg dom van die dierenarts
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Inderdaad, als je nu al zo reageerd zul je ook nooit geen dierenarts kunnen worden, want zomaar eenMarjoleine schreef:Oordelen zonder dat je het hele verhaal kent heeft ook zijn zwakke kanten, hoorTeckel_love<3 schreef:ik vind het overigens, onterecht, onbegrijpelijk, en gewoon heel erg dom van die dierenarts
oordeel over de dierenarts geven is pas dom.
- van het Spechthorst
- Zeer actief
Marjoleine schreef: Ik kan mij zo voorstellen dat als je als dierenarts gebeld wordt door mensen die een bevallende Franse bul hebben, je je afvraagt waarom je dat niet wist, waarom ze niet van te voren zijn geweest (al was het maar om te melden dat de teef drachtig is), en ik kan me ook voorstellen dat je dan denkt dat je hier te maken hebt met iemand die een nest wilde fokken maar geen notie had waar hij/zij mee bezig was.
Dat heb ik nergens uit op kunnen maken. Dat is denk ik het idee dat bij jou is ontstaan na het lezen van dit verhaal. En dat neem je dan voor gemak maar voor waarheid aan.
Wat de waarheid is en hoe het precies is gegaan zullen we waarschijnlijk nooit weten. En als zo vaak, heeft een verhaal twee kanten!!
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
A home without a dog isn't a home, it's a house
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjongejonge, lezen is moeilijk, he?van het Spechthorst schreef:Marjoleine schreef: Als je zo onvoorbereid te werk gaat als ik denk dat hier is gebeurd, kan ik me voorstellen dat een dierenarts zich afvraagt waar mensen in vredesnaam mee bezig zijn en snap ik ook dat hij daar wat vinnig op kan reageren.Waar heb jij dat gelezen? Dat het zo is gegaan en dat mensen onvoorbereid te werk zijn gegaan?
Dat heb ik nergens uit op kunnen maken. Dat is denk ik het idee dat bij jou is ontstaan na het lezen van dit verhaal. En dat neem je dan voor gemak maar voor waarheid aan.
Wat de waarheid is en hoe het precies is gegaan zullen we waarschijnlijk nooit weten. En als zo vaak, heeft een verhaal twee kanten!!
Ik zeg nergens dat ik weet dat iets gebeurd is of dat ik dat "voor het gemak" aanneem. Ik zeg heel duidelijk dat ik begrijp dat een dierenarts vinnig kan worden als mensen onvoorbereid zijn, ik zeg nergens dat het ook daadwerkelijk het geval was.
Ik zeg heel duidelijk dat als het gebeurd is als ik denk, dat onvoorbereid is.
Ik lees namelijk nergens dat de dierenarts ervan wist.
Ik lees nergens dat er afspraken waren waar hij zich niet aan hield.
Ik lees nergens dat er sprake is van vooroverleg.
Als dat wel zo was geweest, was het naar mijn idee anders gegaan dan hier wordt beschreven.
En dus zeg ik:
Als het zo gegaan is als ik denk dat hier gebeurd is, kan ik die dierenarts begrijpen.
Ik praat niets goed, maar ik veroordeel ook niet.
Jij doet dat overigens wel.
Geen idee waar ik dat aan te danken heb trouwens.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk.Nanna schreef:Je bent er als dierenarts om de dieren te helpen, niet om een oordeel over je cliënt te vellen.
Ik zeg nergens dat ik daar anders over denk.
En uit het verhaal van TS blijkt nergens dat dat niet gebeurt is trouwens, want het is via-via.
Er zijn twee kanten en we kennen ze geen van beide.
Ik geef alleen de dierenarts het voordeel van de twijfel.
Is dat verboden?
- daan!
- Zeer actief
ik ben door schade en schande wijs geworden.
Je moet zelf op je strepen staan.
Weten wat je wilt dat er gebeurt.
Ik heb destijds met puck te zeer vertrouwd op wat da's moesten controleren, en daar is het ergens fout gegaan, in de eigen da praktijk.
Ik reken ze er niet op af, miscommunicatie tussen de specialist, de reguliere dapraktijk, en ik zat daar tussen.
En vertrouwde op ieders kunde.
Als ik met een hond naar een da wil , en die da wil mij niet ontvangen ga ik gewoon naar een ander.
Dat is de verantwoordelijkheid van de fokker in dit verhaal.
Als je denkt dat er naar je hond gekeken moet worden door een da zoek je net zolang tot je wel ergens terecht kunt.
Ik heb destijds met puck te zeer vertrouwd op wat da's moesten controleren, en daar is het ergens fout gegaan, in de eigen da praktijk.
Ik reken ze er niet op af, miscommunicatie tussen de specialist, de reguliere dapraktijk, en ik zat daar tussen.
Als ik met een hond naar een da wil , en die da wil mij niet ontvangen ga ik gewoon naar een ander.
Als je denkt dat er naar je hond gekeken moet worden door een da zoek je net zolang tot je wel ergens terecht kunt.
- Chawa
- Actief
Nou en dat laatste is nu precies wat deze mensen god zij dank hebben gedaan. Dat er hier mensen zijn die roepen "omdat het ook mijn dierenarts is, is het verhaal niet waar," vind ik onbegrijpelijk. Het gebeuren met de aborterende teef heb ik potverdorie zelf mee beleefd helaas, omdat de eigenaresse een hele goede vriendin van mij is. Dus laat verdorie nou niemand hier roepen dat het niet waar is. Nogmaals er werken in die praktijk 4 dierenartsen, en dit was dezelfde als met de aborterende hond. Deze dierenarts heeft van mij een brevet van onvermogen en gelukkig laten de mensen het hier niet bij zitten. Ze gaan hiermee naar de tuchtcommissie en de media. En met recht.daan! schreef:ik ben door schade en schande wijs geworden.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom de media? Om met tranen in de ogen en opzwellende violen te vertellen hoe sielug het allemaal is?Chawa schreef:Nou en dat laatste is nu precies wat deze mensen god zij dank hebben gedaan. Dat er hier mensen zijn die roepen "omdat het ook mijn dierenarts is, is het verhaal niet waar," vind ik onbegrijpelijk. Het gebeuren met de aborterende teef heb ik potverdorie zelf mee beleefd helaas, omdat de eigenaresse een hele goede vriendin van mij is. Dus laat verdorie nou niemand hier roepen dat het niet waar is. Nogmaals er werken in die praktijk 4 dierenartsen, en dit was dezelfde als met de aborterende hond. Deze dierenarts heeft van mij een brevet van onvermogen en gelukkig laten de mensen het hier niet bij zitten. Ze gaan hiermee naar de tuchtcommissie en de media. En met recht.daan! schreef:ik ben door schade en schande wijs geworden.
- Chawa
- Actief
Weet ik het. Wil je het telefoonnummer van de mensen.? Kan je het ze zelf vragen. Trouwens ik zou wel eens willen weten hoe woest jij geweest zou zijn wanneer een dierenarts zou weigeren jouw hond te behandelen terwijl je er om vraagt.Geer schreef:Waarom de media? Om met tranen in de ogen en opzwellende violen te vertellen hoe sielug het allemaal is?Chawa schreef:Nou en dat laatste is nu precies wat deze mensen god zij dank hebben gedaan. Dat er hier mensen zijn die roepen "omdat het ook mijn dierenarts is, is het verhaal niet waar," vind ik onbegrijpelijk. Het gebeuren met de aborterende teef heb ik potverdorie zelf mee beleefd helaas, omdat de eigenaresse een hele goede vriendin van mij is. Dus laat verdorie nou niemand hier roepen dat het niet waar is. Nogmaals er werken in die praktijk 4 dierenartsen, en dit was dezelfde als met de aborterende hond. Deze dierenarts heeft van mij een brevet van onvermogen en gelukkig laten de mensen het hier niet bij zitten. Ze gaan hiermee naar de tuchtcommissie en de media. En met recht.daan! schreef:ik ben door schade en schande wijs geworden.
Laatst gewijzigd door Chawa op 22 mar 2009 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Neen dank.Chawa schreef:Weet ik het. Wil je het telefoonnummer van de mensen.? Kan je het ze zelf vragen.Geer schreef:Waarom de media? Om met tranen in de ogen en opzwellende violen te vertellen hoe sielug het allemaal is?Chawa schreef:Nou en dat laatste is nu precies wat deze mensen god zij dank hebben gedaan. Dat er hier mensen zijn die roepen "omdat het ook mijn dierenarts is, is het verhaal niet waar," vind ik onbegrijpelijk. Het gebeuren met de aborterende teef heb ik potverdorie zelf mee beleefd helaas, omdat de eigenaresse een hele goede vriendin van mij is. Dus laat verdorie nou niemand hier roepen dat het niet waar is. Nogmaals er werken in die praktijk 4 dierenartsen, en dit was dezelfde als met de aborterende hond. Deze dierenarts heeft van mij een brevet van onvermogen en gelukkig laten de mensen het hier niet bij zitten. Ze gaan hiermee naar de tuchtcommissie en de media. En met recht.daan! schreef:ik ben door schade en schande wijs geworden.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Poeh lastig dilemma.. Zitten altijd 2 kanten aan het verhaal en vind dat hier net zo, kan moeilijk beslissen wie er nou gelijk heeft. Bedoel, de DA kon niet door de telefoon zien wat er aan de hand is, en als baas zijnde snap ik ook wel dat je erg ongerust word.
Maar als het wel de DA zijn schuld is is het natuurlijk gewoon hartstikke fout.
Hier kan ik me wel in vinden Geer. Denk ook dat als je in 'paniek' bent dat je minder goed luistert naar de DA.Ik vraag me in dit soort gevallen altijd af of de luisteraar ook echt hoort wat de prater zegt en of de prater ook echt zegt wat de luisteraar heeft gehoord,. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat een reele opmerking als "het gebeurt vaker bij Bullen dat het wat langer duurt" wordt opgevat als "dan had je er maar niet meer moeten fokken", helemaal op een moment dat de meningen uiteen lopen.
Maar als het wel de DA zijn schuld is is het natuurlijk gewoon hartstikke fout.
- Chawa
- Actief
Hoezo nee ? Je stelt mij een vraag over andere mensen waarom doe je dat dan ?Geer schreef:Neen dank.Chawa schreef:Weet ik het. Wil je het telefoonnummer van de mensen.? Kan je het ze zelf vragen.Geer schreef:Waarom de media? Om met tranen in de ogen en opzwellende violen te vertellen hoe sielug het allemaal is?Chawa schreef: Nou en dat laatste is nu precies wat deze mensen god zij dank hebben gedaan. Dat er hier mensen zijn die roepen "omdat het ook mijn dierenarts is, is het verhaal niet waar," vind ik onbegrijpelijk. Het gebeuren met de aborterende teef heb ik potverdorie zelf mee beleefd helaas, omdat de eigenaresse een hele goede vriendin van mij is. Dus laat verdorie nou niemand hier roepen dat het niet waar is. Nogmaals er werken in die praktijk 4 dierenartsen, en dit was dezelfde als met de aborterende hond. Deze dierenarts heeft van mij een brevet van onvermogen en gelukkig laten de mensen het hier niet bij zitten. Ze gaan hiermee naar de tuchtcommissie en de media. En met recht.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk. Soms vraag je je dingen af. Gewoon, dat je ineens denkt 'sjoh, waarom zouden mensen dat doen'.Chawa schreef:Hoezo nee ? Je stelt mij een vraag over andere mensen waarom doe je dat dan ?Geer schreef:Neen dank.Chawa schreef:Weet ik het. Wil je het telefoonnummer van de mensen.? Kan je het ze zelf vragen.Geer schreef: Waarom de media? Om met tranen in de ogen en opzwellende violen te vertellen hoe sielug het allemaal is?
Niet dit specifiek geval hoor; ik vraag me wel vaker af waarom mensen bepaalde dingen doen. Hele lelijke schoenen kopen bijvoorbeeld. Of midden in het gangpad van de supermarkt een weekvergadering beleggen. Of hun hond laten kakken en de drol niet opruimen. Of stripboeken lezen. Of naar Beyoncee luisteren. Of op straat spugen. Of meedoen aan Lingo. Of wekelijks naar de Bingo gaan. Of hun kind Sherenity noemen. Of sokken in sandalen dragen. Of in god geloven. Of in de auto in hun neus peuteren en het dan niet opeten. Of sambal op hun pindakaas smeren. Of brommers opvoeren. Of niet groeten als je ze tegenkomt. Of vissen in een klein rond kommetje nemen. Of vuurwerk afsteken terwijl ze geen cent te makken hebben. Of leggings dragen en gouden kettingen met in krulletters van die kindernamen (zoals Sherenity bijvoorbeeld). Of als Hollandsch broedsel praten met een Surinaamse tongval.
Nou ja. Dat soort dingen dus. Dat heet verwondering. Wat niet perse inhoudt dat ik al die mensen continu loop aan te spreken met de vraag "Zeg, waarom doe je dat eigenlijk?". Dat zou lekker worden zeg.
- Chawa
- Actief
Goh wat ben je grappig. Schrijf een boek.Geer schreef:Kijk. Soms vraag je je dingen af. Gewoon, dat je ineens denkt 'sjoh, waarom zouden mensen dat doen'.Chawa schreef:Hoezo nee ? Je stelt mij een vraag over andere mensen waarom doe je dat dan ?Geer schreef:Neen dank.Chawa schreef: Weet ik het. Wil je het telefoonnummer van de mensen.? Kan je het ze zelf vragen.
Niet dit specifiek geval hoor; ik vraag me wel vaker af waarom mensen bepaalde dingen doen. Hele lelijke schoenen kopen bijvoorbeeld. Of midden in het gangpad van de supermarkt een weekvergadering beleggen. Of hun hond laten kakken en de drol niet opruimen. Of stripboeken lezen. Of naar Beyoncee luisteren. Of op straat spugen. Of meedoen aan Lingo. Of wekelijks naar de Bingo gaan. Of hun kind Sherenity noemen. Of sokken in sandalen dragen. Of in god geloven. Of in de auto in hun neus peuteren en het dan niet opeten. Of sambal op hun pindakaas smeren. Of brommers opvoeren. Of niet groeten als je ze tegenkomt. Of vissen in een klein rond kommetje nemen. Of vuurwerk afsteken terwijl ze geen cent te makken hebben. Of leggings dragen en gouden kettingen met in krulletters van die kindernamen (zoals Sherenity bijvoorbeeld). Of als Hollandsch broedsel praten met een Surinaamse tongval.
Nou ja. Dat soort dingen dus. Dat heet verwondering. Wat niet perse inhoudt dat ik al die mensen continu loop aan te spreken met de vraag "Zeg, waarom doe je dat eigenlijk?". Dat zou lekker worden zeg.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou nou. Haal die cactus d'r eens uit en doe niet zo zuur zeg. 'T is notabene zondag!Chawa schreef:Goh wat ben je grappig. Schrijf een boek.Geer schreef:Kijk. Soms vraag je je dingen af. Gewoon, dat je ineens denkt 'sjoh, waarom zouden mensen dat doen'.Chawa schreef:Hoezo nee ? Je stelt mij een vraag over andere mensen waarom doe je dat dan ?Geer schreef: Neen dank.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
als het idd zo gegaan is dan klopt dat niet echt van de DA nee, maar mensen beleven dingen nogal eens op hun eigen manier.
En ze waren natuurlijk in paniek en emotioneel, ze kunnen de opmerking van de DA wel eens heel anders opgevat of verstaan hebben dan de bedoeling was.
Ik zou niet gelijk naar de media en weet ik wat stappen maar eerst een gesprek met de DA aangaan.Waarom ie dat uberhaubt zei en of hij de ernst van de situatie wel inzag.
En ze waren natuurlijk in paniek en emotioneel, ze kunnen de opmerking van de DA wel eens heel anders opgevat of verstaan hebben dan de bedoeling was.
Ik zou niet gelijk naar de media en weet ik wat stappen maar eerst een gesprek met de DA aangaan.Waarom ie dat uberhaubt zei en of hij de ernst van de situatie wel inzag.
-
Fin
- Zeer actief
TS heeft meer van dit soort vreemde verhalen.Noële schreef:En als mijn teef aan het bevallen is zou ik geen mensen uitnodigen om een hok (of wat dat ook) te komen kopen, dan zou ik daar helemaal geen belang bij hebben, helemaal niet als de situatie zo zou gaan, dat vind ik best vreemd in dit verhaal.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=