Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onterecht in debutanten?

Moderator: moderatorteam

Noële
Zeer actief
Contacteer:

onterecht in debutanten?

Ongelezen bericht door Noële »

Het volgende staat op de site van FHN:
DEBUTANTENKLASSE
De Debutantenklasse is ingesteld om de nieuwkomers in de behendigheidssport te laten
wennen aan de wedstrijdsfeer.
Deze klasse is daarom alleen toegankelijk voor deelnemers, die nog nooit met een andere
hond aan een behendigheidswedstrijd hebben deelgenomen. Een deelnemer (ook indien deze
een ander is dan degene op wiens naam de startlicentie is afgegeven) die al met zijn/haar
hond in een andere klasse uitkomt/-kwam, mag met een (andere) nieuwe (jonge) hond, die
nog nooit aan behendigheidswedstrijden heeft deelgenomen niet uitkomen in de Debutantenklasse.
Gedurende het lopende kalenderjaar zal men in deze klasse minimaal aan twee
classificatiewedstrijden moeten deelnemen. Van deze twee wedstrijden zal men ten minste
één Vast Parcours en één Jumpingparcours zonder diskwalificatie afgelegd moeten hebben.
De promotie naar de A-klasse is op 1 januari van het volgende jaar. Op verzoek kan men
eerder naar de A-klasse overgaan; deze keuze is onherroepelijk.

Toch heb ik al een paar gezien/gehoord die al met andere honden wedstrijden (hebben) (ge)lopen en dan toch met een nieuwe hond in debutanten uitkomt, terwijl het dus eigenlijk niet mag. Wordt dat niet gecontroleerd?
Want er zit nog al verschil tussen een onervaren handler en één die al jaren ervaring heeft, dan maak je als onervaren handler minder kans.
Wat vinden jullie daar van?

Groetjes, Noëlle.
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Geen idee of dit door de FHN gecontroleerd wordt, maar bij ons op de vereniging letten ze er goed op. Ik had 10 jaar geleden al met Iwan bij Cynophilia een paar wedstrijden gelopen (nog geen seizoen uit kunnen lopen vanwege de gezondheid van Iwan) en ben dus meteen naar de A gegaan.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Loop al zo'n 6 jaar bij de Fhn en heb het nog nooit gezien laat staan gehoord.
Ik kan me wel voorstellen dat als ik mijn buurmeisje met mijn hond een keer laat lopen en ze 1 jaar later ook een hond gaat starten in de debutante dat dit niet te controleren is.
Wel heb ik meegemaakt dat iemand met 2 honden in de debutante loopt omdat voor deze allebei tegelijk een licentie aangevraagd is.
Weet niet goed wat er gebeurd als je met 1 hond wel en met de andere niet promoveerd
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

*Anita* schreef:Loop al zo'n 6 jaar bij de Fhn en heb het nog nooit gezien laat staan gehoord.
Ik kan me wel voorstellen dat als ik mijn buurmeisje met mijn hond een keer laat lopen en ze 1 jaar later ook een hond gaat starten in de debutante dat dit niet te controleren is.
Wel heb ik meegemaakt dat iemand met 2 honden in de debutante loopt omdat voor deze allebei tegelijk een licentie aangevraagd is.
Weet niet goed wat er gebeurd als je met 1 hond wel en met de andere niet promoveerd
Naar wat ik gehoord heb, is het zo dat je dan promoveert per hond. Het is dus mogelijk om met 1 hond in de A te lopen als die gepromoveerd is en met de andere nog in de debutanten omdat die nog niet gepromoveerd is. Dit kan dus alleen als er (bijna) gelijktijdig een licentie is aangevraagd.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Is het mogelijk om niet te promoveren dan vanuit de debutanten? Je kan toch sowieso gewoon het jaar erop naar de A als je dat wil?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Je mag er bij FHN toch ook voor kiezen om in de A te starten, of heb ik dat verkeerd begrepen (ik loop geen FHN)?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marieke*
Zeer actief

promotie vanuit de debutanten behaal je door 1 x een VP zonder disk te lopen en eenmaal een jumping zonder disk en minimaal 2 wedstrijden hebben gelopen. Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is om zelf na een jaar te beslissen dat je toch naar de A wilt, ook al heb je je promotiepunten niet behaald.
Je kunt wel besluiten om gelijk in de A te starten, dus de debutanten over te slaan.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Marieke* schreef:Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is om zelf na een jaar te beslissen dat je toch naar de A wilt, ook al heb je je promotiepunten niet behaald.
Volgens mij wel, want je mag sowieso maar één jaar debutanten lopen. Ik ken iemand die maar één wedstrijd heeft gelopen in dat jaar (dus niet de vereiste van minimaal twee wedstrijden). Die is het jaar erop gewoon gestart in de A. Als je tussentijds middenin een seizoen over wilt naar de A kan dat volgens mij alleen op verzoek als je wel die 2 promotiepunten hebt.
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Githa schreef:
Marieke* schreef:Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is om zelf na een jaar te beslissen dat je toch naar de A wilt, ook al heb je je promotiepunten niet behaald.
Volgens mij wel, want je mag sowieso maar één jaar debutanten lopen. Ik ken iemand die maar één wedstrijd heeft gelopen in dat jaar (dus niet de vereiste van minimaal twee wedstrijden). Die is het jaar erop gewoon gestart in de A. Als je tussentijds middenin een seizoen over wilt naar de A kan dat volgens mij alleen op verzoek als je wel die 2 promotiepunten hebt.
de minimaal twee wedstrijden ben je ook al aan als je maar 1 wedstrijd loopt en nog eentje ingeschreven hebt :wink:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Dat is wel een beetje veranderd dan, want met mijn terrier heb ik 2 jaar in de debutantenklasse gelopen. Dit is al wel weer wat jaren geleden. Toen was het dat je minimaal 3 wedstrijden moest lopen en 2 promotiepunten moest halen. Ik behaalde mijn promotiepunten niet, dus heb het jaar erna wederom in de debutanten gelopen, waar ik wel net mijn 2 promotiepunten heb binnen gesprokkeld.
Mijn aanstormend talent van volgend jaar zal dan ook in de A moeten starten...
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Als je 1 wedstrijd gelopen hebt in de debutanten hoef je het jaar erop niet door, maar het mag wel. In de A starten mag altijd.
Als je het weet van iemand die al met een hond gelopen heeft, moet je het zeggen denk ik. Want ik weet ook niet of ze een link leggen met bv Cyno. Als je daar al wedstrijden loopt, maar je vertelt dat niet, dan kun je volgens mij wel in de debutanten starten.

Ik vind het zelf ook wel netjes als de vereniging er een beetje op let. Maar als iemand jaaaaren geleden liep bij een andere vereniging, tsja, dan weet je dat niet.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”