Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Namen pups
Moderator: moderatorteam
- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
Namen pups
Het is weer eens zover hoor! De Raad van Terreur op Kynologisch gebied heeft in zijn oneindige dictatoriale wijsheid besloten de namen van onze pups af te keuren.
Volgens mij hebben ze daar een aparte afdeling die daar over gaat.
Ik stel me zo voor dat op zo'n dag als vandaag het aanwezige personeel zich stierlijk zit te vervelen. Niemand jarig, geen gebak bij de koffie en we zitten nog maar op het midden van de week. Dan komt de post binnen. De envelopjes worden opengemaakt en ineens krijgen ze zin om te rellen.... Miep zegt tegen Truus...."hier deze, laten we die eens bellen en zeggen dat we die namen niet goedkeuren.... " , "oh wacht wat gaan we als reden opgeven?"... "ff kijken".... "Jump for Joy, Jump for Life, Jump for Fun en Jump for Jip....mmmmm....." "Ja ik weet het, we zeggen dat 4 keer beginnen met Jump, lijkt op het verlengen van de kennelnaam!" " En dat kunnen we natuurlijk niet toestaan....want dan....uhhh...uhhh...nou dat kunnen we gewoon niet uhhh toestaan..."
"Miep, toets jij ff het nummer en zet de luidspreker aan, dan kunnen we lachen als die fokker door het lint gaat"....hahahaha.....
Jammerrrrrrrrr.....want ik heb deze keer eens niet gereageerd, gewoon ja en amen gezegd. Die lol gun ik ze gewoon niet meer en ik ga deze keer geen half jaar brieven schrijven en w8ten op de stambomen. Ik verzin wel nieuwe namen en hoop dat er ooit eens een topjurist het monopolie van deze stoffige mutseninstantie gaat aanvechten in Brussel.
Zo ik heb het ff van me afgetikt en ga maar dubben over 3 nieuwe namen met een J, want Jump for Joy hou ik er in!
Volgens mij hebben ze daar een aparte afdeling die daar over gaat.
Ik stel me zo voor dat op zo'n dag als vandaag het aanwezige personeel zich stierlijk zit te vervelen. Niemand jarig, geen gebak bij de koffie en we zitten nog maar op het midden van de week. Dan komt de post binnen. De envelopjes worden opengemaakt en ineens krijgen ze zin om te rellen.... Miep zegt tegen Truus...."hier deze, laten we die eens bellen en zeggen dat we die namen niet goedkeuren.... " , "oh wacht wat gaan we als reden opgeven?"... "ff kijken".... "Jump for Joy, Jump for Life, Jump for Fun en Jump for Jip....mmmmm....." "Ja ik weet het, we zeggen dat 4 keer beginnen met Jump, lijkt op het verlengen van de kennelnaam!" " En dat kunnen we natuurlijk niet toestaan....want dan....uhhh...uhhh...nou dat kunnen we gewoon niet uhhh toestaan..."
"Miep, toets jij ff het nummer en zet de luidspreker aan, dan kunnen we lachen als die fokker door het lint gaat"....hahahaha.....
Jammerrrrrrrrr.....want ik heb deze keer eens niet gereageerd, gewoon ja en amen gezegd. Die lol gun ik ze gewoon niet meer en ik ga deze keer geen half jaar brieven schrijven en w8ten op de stambomen. Ik verzin wel nieuwe namen en hoop dat er ooit eens een topjurist het monopolie van deze stoffige mutseninstantie gaat aanvechten in Brussel.
Zo ik heb het ff van me afgetikt en ga maar dubben over 3 nieuwe namen met een J, want Jump for Joy hou ik er in!
Grtz. Jo
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Nou snap ik ook nooit iets van de namenregeltjes van de RvB.
En zeker niet waarom de ene idiote naam wel zou mogen en de andere niet....
Maar ik vraag me wel héél regelmatig bij al die "rare" namen die er hier (en elders) voor rasdieren -want het gaat zeker niet alleen over honden- langskomen af: waarom er geen normale namen meer gegeven kunnen worden.
Noem die pups Jip, Joep, Jaap en Joost en je bent klaar
Jump for Joy is toch geen naam???
Dat is een statement
En zeker niet waarom de ene idiote naam wel zou mogen en de andere niet....
Maar ik vraag me wel héél regelmatig bij al die "rare" namen die er hier (en elders) voor rasdieren -want het gaat zeker niet alleen over honden- langskomen af: waarom er geen normale namen meer gegeven kunnen worden.
Noem die pups Jip, Joep, Jaap en Joost en je bent klaar
Jump for Joy is toch geen naam???
Dat is een statement
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
wat jij mooi vind, of van een naam vind, kan een ander heel anders vinden, daarbij is een stamboom naam niet per definitie de roepnaam.Ennath schreef:Nou snap ik ook nooit iets van de namenregeltjes van de RvB.
En zeker niet waarom de ene idiote naam wel zou mogen en de andere niet....![]()
Noem die pups Jip, Joep, Jaap en Joost en je bent klaar![]()
![]()
Jump for Joy is toch geen naam???![]()
Dat is een statement
- It's Me!
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ennath
- Zeer actief
Nee, dat weet ik.yamie schreef:wat jij mooi vind, of van een naam vind, kan een ander heel anders vinden, daarbij is een stamboom naam niet per definitie de roepnaam.Ennath schreef:Nou snap ik ook nooit iets van de namenregeltjes van de RvB.
En zeker niet waarom de ene idiote naam wel zou mogen en de andere niet....![]()
Noem die pups Jip, Joep, Jaap en Joost en je bent klaar![]()
![]()
Jump for Joy is toch geen naam???![]()
Dat is een statement
Ik weet ook niet hoe snel ik een hond een "gewone" naam moet geven.
Toen Bram hier kwam heette hij Apollo of the Roman Empire.
We hebben ook een Feanaro ana Arkaran" (of zoiets dergelijks) in huis gehad.
Brrrr :N:
Dertig jaar geleden heette een hond "Joep van het Braniehof" of "Jolanda van de Tuintjes".
Nu heten ze "Jumping Joy Of the Summer College" of "Goodwoods River Song of the Valley's" en moet je maar raden wat de naam van de hond en wat de naam van de kennel moet voorstellen.
Ik vindt het dus helemaal niks...
Sorry...
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Huh? Moeten ze de namen van de pups ook goedkeuren?
Hmm, dat krijg je als je nog nooit hebt gefokt met je honden, dan weet je dat niet
Ik heb de namen voor al mijn honden zelf bedacht en de fokkers hebben me nooit gevraagd een andere naam te kiezen omdat die naam niet mocht.
Dat ze jump for joy hebben afgekeurd heeft misschien te maken met:
http://www.jumpforjoy.nl/
http://www.jumpforjoybordercollies.nl/
Ik heb de namen voor al mijn honden zelf bedacht en de fokkers hebben me nooit gevraagd een andere naam te kiezen omdat die naam niet mocht.
-
Ennath
- Zeer actief
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Je haalt dingen door elkaar. Wij gaan over anderhalve week ongeveer onze pup halen, wij noemen haar Aiki (die naam kiezen wij dus zelf) maar ze heeft al, dat moet de fokker al vroeg doorgeven,een 'officiele' naam voor op de stamboom, DIE naam bedenkt de fokker.Shima schreef:Huh? Moeten ze de namen van de pups ook goedkeuren?Hmm, dat krijg je als je nog nooit hebt gefokt met je honden, dan weet je dat niet
![]()

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Niet altijd.Sas schreef:Je haalt dingen door elkaar. Wij gaan over anderhalve week ongeveer onze pup halen, wij noemen haar Aiki (die naam kiezen wij dus zelf) maar ze heeft al, dat moet de fokker al vroeg doorgeven,een 'officiele' naam voor op de stamboom, DIE naam bedenkt de fokker.Shima schreef:Huh? Moeten ze de namen van de pups ook goedkeuren?Hmm, dat krijg je als je nog nooit hebt gefokt met je honden, dan weet je dat niet
![]()
Voorbeeld: Kyra Puck (van't Wie Dachie) Tussen haakjes is de kennelnaam Kyra roepnaam Puck naam van haar moeder dat vond ik leuk. Jaron Flavor (van Veurmekoar) Jaron= roepnaam Flavor naam van de moeder en Van Veurmekoar is de kennelnaam. Ik stond natuurlijk al op de lijst voor ze geboren waren en had dus ook al snel een naam bedacht. Bij beide nesten had ik eerste keus. Ben ook vanaf de geboorte bijna op bezoek geweest.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Shima, je hebt helemaal gelijk. Stom eigenlijk, wij zaten nu in dezelfde situatie, stonden ook voor de geboorte al op de lijst, wij hadden wellicht ook mee kunnen denken over de stamboomnaam. Nou ja, wij hebben de definitieve naamsbeslissing (is geen woord maar je snapt het wel) vorige week pas gemaakt, we kwamen er maar niet uit.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Leuk met die namen, maar ook al weet ik een jaar van te voren dat ik een pupje uit die combi wil, dan nog wil ik pas het betreffende pupje kiezen als ze 7 of 8 weken zijn. Want dan pas zie je de karaktertjes goed. En aangezien soms de chippert vroeg komt (en ik heb begrepen dat dán de namen aan de chip gekoppeld worden), weet je nog niet welk hondje nou het beste bij je past.
(jaja, ik weet ook wel dat zat fokkers mensen laten kiezen op grond van de kleur op dag 2. Wil nog niet zeggen dat ik dat goed vindt!!)
Overigens hebben mijn andere honden (toen je nog de boomstamnaam mocht doorgeven aan het einde) allemaal dubieuze namen. Tigger heet Farouche Tigre Aysha de Conte de Fee en Chasin' heet Macgyver Chasin Jarah de Conte de Fee. Hi hi hi, allebei aan de maximale letters van de RVB.
(jaja, ik weet ook wel dat zat fokkers mensen laten kiezen op grond van de kleur op dag 2. Wil nog niet zeggen dat ik dat goed vindt!!)
Overigens hebben mijn andere honden (toen je nog de boomstamnaam mocht doorgeven aan het einde) allemaal dubieuze namen. Tigger heet Farouche Tigre Aysha de Conte de Fee en Chasin' heet Macgyver Chasin Jarah de Conte de Fee. Hi hi hi, allebei aan de maximale letters van de RVB.
- It's Me!
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is ook al een heeeeeeeel groot nadeel! Ik vind het ook veel leuker om de naam en het karakter te laten overeenstemmen.poembaa schreef:Leuk met die namen, maar ook al weet ik een jaar van te voren dat ik een pupje uit die combi wil, dan nog wil ik pas het betreffende pupje kiezen als ze 7 of 8 weken zijn. Want dan pas zie je de karaktertjes goed. En aangezien soms de chippert vroeg komt (en ik heb begrepen dat dán de namen aan de chip gekoppeld worden), weet je nog niet welk hondje nou het beste bij je past.
Ze moeten het hier niet proberen om te kiezen op vlek of kleur want dan gaan ze maar een adresje verder
Grtz. Jo
Grtz. Jo
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ken een jack die op de stamboom Jump for Joy heet, dus dat zal het niet zijngoud schreef:Jump for Joy is een bestaande kennelnaam bij de Cairns. Zou dat een rede kunnen zijnKaiou schreef:Wat een burocratisch gedoe zeg![]()
Wat dacht je van:
Jump for Joy
Just for Fun
Joy for Life
Joke (of Jest) for Jip![]()
Maggie
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is een veel groter verschil dan een drie of twee kleur, en oke, die voorkeur kan ik dan nog wel begrijpen en dat mag ook wel, maar waar de vlekjes zitten? hoe groot de vlek moet zijn? nee hoor, dan ga je er zelf maar een kleien. ( en dan heb ik het niet over echt heel bont of veel wit, want uiteraard snap ik die voorkeur ook nog) maar ik heb wel eens mensen hier gehad, die vonden het pupje wel leuk, maar dat de vlek rechts zat en niet links vonden ze toch wel heel vervelend... ja toedeledokie...Nanna schreef:Bij mij deden ze niet anders en ik vond dat volkomen normaal.It's Me! schreef:
Ze moeten het hier niet proberen om te kiezen op vlek of kleur want dan gaan ze maar een adresje verder![]()
Grtz. Jo
Ik fokte black and tan en tijgerteckels door elkaar en ik kan me heel goed begrijpen dat als je met alle geweld een tijgertje wilt je geen black and tan gaat nemen.![]()
Stel dat ik een Aussie zou willen. Dan wil ik graag een blue merle. Zou toch raar wezen als de fokker van een meerkleurennest mij zegt maar af te wachten wat hij me in de maag meent te moeten splitsen en dat ik er maar tevreden mee moet zijn.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik ken een dog die op de stamboom Jump for Joy bladiebla heet, roepnaam: Joy.goud schreef:Jump for Joy is een bestaande kennelnaam bij de Cairns. Zou dat een rede kunnen zijnKaiou schreef:Wat een burocratisch gedoe zeg![]()
Wat dacht je van:
Jump for Joy
Just for Fun
Joy for Life
Joke (of Jest) for Jip![]()
Maggie
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- It's Me!
- Zeer actief
- Contacteer:
Psiesss...yamie schreef:dat is een veel groter verschil dan een drie of twee kleur, en oke, die voorkeur kan ik dan nog wel begrijpen en dat mag ook wel, maar waar de vlekjes zitten? hoe groot de vlek moet zijn? nee hoor, dan ga je er zelf maar een kleien. ( en dan heb ik het niet over echt heel bont of veel wit, want uiteraard snap ik die voorkeur ook nog) maar ik heb wel eens mensen hier gehad, die vonden het pupje wel leuk, maar dat de vlek rechts zat en niet links vonden ze toch wel heel vervelend... ja toedeledokie...Nanna schreef:Bij mij deden ze niet anders en ik vond dat volkomen normaal.It's Me! schreef:
Ze moeten het hier niet proberen om te kiezen op vlek of kleur want dan gaan ze maar een adresje verder![]()
Grtz. Jo
Ik fokte black and tan en tijgerteckels door elkaar en ik kan me heel goed begrijpen dat als je met alle geweld een tijgertje wilt je geen black and tan gaat nemen.![]()
Stel dat ik een Aussie zou willen. Dan wil ik graag een blue merle. Zou toch raar wezen als de fokker van een meerkleurennest mij zegt maar af te wachten wat hij me in de maag meent te moeten splitsen en dat ik er maar tevreden mee moet zijn.
Grtz. Jo
Grtz. Jo
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
al mijn pups krijgen altijd de naam van hun moeder meeNanna schreef:Vreemd.
Ik heb weleens een nest van vier pups een naam met silver gegeven.
Silver Rain, Silver Storm, Silver Lausanne en Silver Lightning.
Nul problemos mee gehad
nu liggen er bijvoorbeeld 7 pups die Antonia's ...... fan de francofiel gaan heten
alleen de puntjes worden ingevuld door de kopers, en heb hier nog nooit problemen mee gehad met de RvB
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- It's Me!
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Ik blijf erbij dat je de hond moet nemen die past bij je "doel". En dus de enige reden om op kleur te kiezen is omdat je ermee wilt fokken. En gewone mensen die een tijger willen, die moeten dan maar hopen dat tijger bij ze blijkt te passen met 7 weken. En willen ze dat niet, tsja in hoeverre gaat het dan om de hond? Willen ze vast tegen de buren kunnen zeggen dat ze een heel bijzonder "zusenzo" kleurtje hebben.
Oh ja, nog wel uitgezonderd de rassen waarbij bepaalde karakters aan kleuren of tekening lijkt vast te hangen. Dan zou je nog mee kunnen gaan in iets van een kleur voorkeur.
Oh ja, nog wel uitgezonderd de rassen waarbij bepaalde karakters aan kleuren of tekening lijkt vast te hangen. Dan zou je nog mee kunnen gaan in iets van een kleur voorkeur.