Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maak ik me te druk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Maak ik me te druk?

Ongelezen bericht door Maeve »

Vanavond liep ik met Nora en Nilo op het uitlaatveld hier. Terwijl beiden nog aangelijnd waren worden we al enthousiast begroet door een kruising Labrador. De man zei dat de hond vriendelijk was, dus ik heb Nilo maar even losgelaten, kan hij zn energie kwijt dacht ik. En plotseling begint hij te klappertanden, dus ik houd beide honden in de gaten. Zegt de eigenaar ineens: och ja, ze is loops :N:

Dus ik riep Nilo maar bij me, wil geen Labratollers :mrgreen: Maar meneer vertelde me dat het niet uitmaakte, ze snauwt wel van zich af. Hij was nog behoorlijk verbaasd ook, dat ik daar niet op vertrouwde. Oh en natuurlijk loopt hij op dat moment weg met zijn hond..en Nilo er dus achteraan :boos: Hij ging net weer iets beter met het hierkomen op commando maar nu heeft hij dus weer succes gehad met niet luisteren, balen!

Stel ik me nou echt zo aan dat ik Nilo niet los laat met loopse teefjes, ook al snauwen die van zich af? :19:
Marion.

Re: Maak ik me te druk?

Ongelezen bericht door Marion. »

Maeve schreef:Stel ik me nou echt zo aan dat ik Nilo niet los laat met loopse teefjes, ook al snauwen die van zich af? :19:
Ik vind van niet. Ik zit ook standaard bovenop mijn teven, ook al zijn ze pas een dag loops. Ik vind het ook wel fijn als reuen-eigenaren proberen hun reu bij zich te houden, en weg te lopen.
Ik overleg wel altijd even. Als reuen-eigenaren net beginnen met hun rondje bos, dan ben ik de eerste die aanbiedt om weer naar huis te gaan met mijn honden. Heb ik tot nu toe (bijna 9 jaar teven-bezit) slechts 1x hoeven doen.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Het ligt er denk ik aan hoe jou hond en de andere hond is en of je elkaar kent etc.
Ik begrijp ook uit je verhaal dat hij graag ook achter de loopse dames aangaat. dat zou denk ik ook al een reden kunnen zijn om het niet te doen.

Bo kan ik idd de eerste week van een loopsheid los laten lopen met de teef ook samen lopen is geen probleem. hij zal ook nooit de hort op gaan omdat hij een loopse dame heeft geroken.
ik heb 1 keer gehad dat zijn hoogloopse vriendinnetje zo'n 5 á 10 minuten voor ons liep(wat ik toen niet wist) en dat hij wel wilde laten weten dat hij die kant graag op wilde, maar doorlopen zonder mij deed hij toch maar niet.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Bij vreemde loopse teven zou ik Macho ook niet zomaar loslaten denk ik.
Bij bekende teven dan weer wel, behalve als ze echt op hun hoogtepunt zijn natuurlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Jeannettebo schreef:Het ligt er denk ik aan hoe jou hond en de andere hond is en of je elkaar kent etc.
Ik begrijp ook uit je verhaal dat hij graag ook achter de loopse dames aangaat. dat zou denk ik ook al een reden kunnen zijn om het niet te doen.

Bo kan ik idd de eerste week van een loopsheid los laten lopen met de teef ook samen lopen is geen probleem. hij zal ook nooit de hort op gaan omdat hij een loopse dame heeft geroken.
ik heb 1 keer gehad dat zijn hoogloopse vriendinnetje zo'n 5 á 10 minuten voor ons liep(wat ik toen niet wist) en dat hij wel wilde laten weten dat hij die kant graag op wilde, maar doorlopen zonder mij deed hij toch maar niet.
Hij gaat niet achter loopse teefjes aan als in dat hij dan van mij weg loopt. Pas toen deze hond voor hem stond had hij door dat het een loopse teef was :mrgreen: Anders had ik het van te voren aan hem kunnen merken en had ik hem uberhaupt niet losgelaten. Ik weet niet of hij er op was geklommen hoor, maar vond het niet nodig om dat uit te testen eigenlijk :N:
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

ik vind eigenlijk dat de eigenaar van de loopse teef de verantwoordelijkheid moet nemen. En rechtsomkeert moet maken.

Een reu kan altijd een loopse teef tegen komen.
die kan dus nooit meer los.
Terwijl het voor de teveneigenaren maar om een paar weekjes per jaar gaat.

Maar ja , het is hier preken voor de eigen gemeente :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik meld keurig dat een teef loops is, vraag ook meteen of de hond in kwestie een reu is.
Ik zeg er ook bij of ze wel of niet snauwt (wel of niet willig is dus), en ik lijn ze meestal ook meteen aan. Niet omdat ze niet komen, maar omdat reueneigenaren dat altijd verwachten :denken:

Nou ja, dan doe ik dat.
De meeste tevenbazen weten precies wanneer het oppassen geblazen is.

Maar niettemin moet je daar nooit van uit gaan als reueneigenaar.
Want je zal zien dat je dan een tevenbaas treft die géén idee heeft :N:

Overigens hoeft het geen punt te zijn en kan Nilo ervan leren wanneer er wel en wanneer er niks te halen valt.
Maar goed, dat is iets wat hij niet per se hoéft te leren natuurlijk ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik heb dus een behoorlijke hekel aan bazen van loopse teven die niet waarschuwen :boos: .Rokus luistert dan dus niet meer en gaat er achter aan. Inmiddels is hij zo wijs dat hij dat alleen doet als ze willig is......
Dus daar ben je dan helemaal klaar mee.
Toppunt maakte ik een viertal jaren geleden mee: liep met Rokus en mijn oude Bijke, die toen 15 jaar was het bos in. Doe de hond los en Rokus schoot er meteen vandoor. Nou kon die oude, blinde en dove hond niet zo hard, dus ik sukkelde er achter aan. Kom ik een tierende en scheldende boxerbaas tegen. Hij was met zijn hoogloopse teef gaan wandelen, maar had haar niet aan de lijn gehouden. Dus toen Rokus langs kwam gingen ze er samen vandoor. Hij was nota bene boos dat ik mijn hond niet beter onder appel had :denken: . Net of zijn teef luisterde :19:
Het is nog maar net goed afgelopen, we hadden ze nog net op tijd weer te pakken, maar hij ging zo tegen me tekeer dat ik op gegeven moment echt grof en beledigend ben geworden... :devil:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Maeve schreef:Vanavond liep ik met Nora en Nilo op het uitlaatveld hier. Terwijl beiden nog aangelijnd waren worden we al enthousiast begroet door een kruising Labrador. De man zei dat de hond vriendelijk was, dus ik heb Nilo maar even losgelaten, kan hij zn energie kwijt dacht ik. En plotseling begint hij te klappertanden, dus ik houd beide honden in de gaten. Zegt de eigenaar ineens: och ja, ze is loops :N:

Dus ik riep Nilo maar bij me, wil geen Labratollers :mrgreen: Maar meneer vertelde me dat het niet uitmaakte, ze snauwt wel van zich af. Hij was nog behoorlijk verbaasd ook, dat ik daar niet op vertrouwde. Oh en natuurlijk loopt hij op dat moment weg met zijn hond..en Nilo er dus achteraan :boos: Hij ging net weer iets beter met het hierkomen op commando maar nu heeft hij dus weer succes gehad met niet luisteren, balen!

Stel ik me nou echt zo aan dat ik Nilo niet los laat met loopse teefjes, ook al snauwen die van zich af? :19:
'Oja, ze is loops'

Je zou ze wat, die mensen. :devil: :devil:

Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen. Als je hond loops is, dan hoor je dat meteen te zeggen. Ook een beetje loops, of bijna loops, of net loops geweest, het is net het verschil tussen een prima luisterende hond en een hond die je dan dus niet loslaat. Ik geloof nooit ene barst van dat 'ze snauwt hem wel af', en ik probeer situaties waarbij Jack hevig verliefd wordt en Lilo ongeveer ontploft van woede omdat hij van haar is ook te voorkomen.

Je maakt je niet te druk, die man spoort niet. En als het flink tegenzit heb jij nu een hond die alsmaar piepend voor de deur zit. Nee, fijn. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marjoleine schreef: Overigens hoeft het geen punt te zijn en kan Nilo ervan leren wanneer er wel en wanneer er niks te halen valt.
Maar dat gaat ook niet altijd op. Ik heb het meegemaakt dat iemand die echt jarenlang ervaring had met honden helemaal zeker wist dat de hoogtijdagen voorbij waren en dat haar loopse teef inmiddels weer elke reu afsnauwde. Ja, elke reu met ballen dan. :roll: Ze ging na 5 minuten vrolijk spelen met Jack keurig 'staan' voor hem en het scheelde allemaal niks.

Ook die gevallen van op het laatste moment zeggen van 'Ja, ik geloof dat ze loops moet worden' terwijl Jack alvast een arm om de schouder van de teef in kwestie slaat vind ik niet fijn. Als de teef ervandoor gaat, is Jack ook pleite. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zou er niet op vertrouwen... Xena snauwt wel van zich af en mn reuen leggen zich daar wel bij neer behalve de jongste als ze dekrijp is... want dan verkracht ie dr desnoods al wordt ie helemaal verrot gebeten dat interesseert hem dan ff geen seconde.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hanneke2 schreef:
'Oja, ze is loops'

Je zou ze wat, die mensen. :devil: :devil:

Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen. Als je hond loops is, dan hoor je dat meteen te zeggen. Ook een beetje loops, of bijna loops, of net loops geweest, het is net het verschil tussen een prima luisterende hond en een hond die je dan dus niet loslaat. Ik geloof nooit ene barst van dat 'ze snauwt hem wel af', en ik probeer situaties waarbij Jack hevig verliefd wordt en Lilo ongeveer ontploft van woede omdat hij van haar is ook te voorkomen.

Je maakt je niet te druk, die man spoort niet. En als het flink tegenzit heb jij nu een hond die alsmaar piepend voor de deur zit. Nee, fijn. :roll:
Ja zeg, ik blijf niet aan de gang :19: :mrgreen: :wink:
Toen Vera net loops geweest was werd ze door 8 van de 10 reuen straal genegeerd, en ja, sommige wilden er wel op. Overigens willen diezelfde reuen er nu 2 maanden later ook nog gewoon op.
Ik wil dan best instemmend knikken als de reueneigenaar briesend op mij af komt "dat ze zeker zo lekker ruikt" (en ik wacht ook gewoon totdat de reu is opgehaald, zal nooit zomaar doorlopen), maar ik ga toch niet in de verte naar mensen roepen of het een reu is, en zo ja, dat als het een erg hitsig typje is mijn hond nog weleens lekker kan ruiken dan, want ze is een week geleden, een maand geleden, twee maanden geleden, loops geweest.
Daarnaast heeft ze zo'n 1.5 maand tegen die eerste loopsheid aangehangen. Zelfde verhaal, 8 van de 10 reuen keken niet eens, en die andere twee wilden wel. Maar dan ben ik dus bijna het hele jaar naar andere bazen aan het roepen; dat gaat toch ook nergens over?

Overigens vind ik de baas van de teef waamee dit topic begon ook aso. Dat "oh ja, ze is loops" snap ik ook nooit. Bij de eerste de beste hond die in de wijk alleen al op Vera af wilde komen brulde ik al "ze is loops!!!" :mrgreen: Niet dat daar dan steeds op gereageerd werd, maar goed, ik waarschuwde iig wel heeeeel ruim van tevoren.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Moos schreef: Overigens vind ik de baas van de teef waamee dit topic begon ook aso. Dat "oh ja, ze is loops" snap ik ook nooit. Bij de eerste de beste hond die in de wijk alleen al op Vera af wilde komen brulde ik al "ze is loops!!!" :mrgreen: Niet dat daar dan steeds op gereageerd werd, maar goed, ik waarschuwde iig wel heeeeel ruim van tevoren.
Nou inderdaad.
Tijdens de loopsheid van Sandy kwam er een Huskey-reu van 11 maanden op haar af.
Ik vroeg de eigenaar rustig en netjes of hij z'n reu bij zich wilde houden, omdat ik met een loops teefje liep. Daarop kreeg ik het antwoord: "Hij is pas 11 maanden hoor en als ie mijn kant opkom zal ik proberen hem te grijpen :oeps: ".
Dat ging dus niet werken, dus ik antwoordde dat ik voetenwerk zou gebruiken indien nodig, omdat ik met een tennisarm liep.
Toen kwam ie direct in actie en hij wist niet hoe snel hij die reu bij z'n kladden moest grijpen :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MoniqueDM schreef:
Moos schreef: Overigens vind ik de baas van de teef waamee dit topic begon ook aso. Dat "oh ja, ze is loops" snap ik ook nooit. Bij de eerste de beste hond die in de wijk alleen al op Vera af wilde komen brulde ik al "ze is loops!!!" :mrgreen: Niet dat daar dan steeds op gereageerd werd, maar goed, ik waarschuwde iig wel heeeeel ruim van tevoren.
Nou inderdaad.
Tijdens de loopsheid van Sandy kwam er een Huskey-reu van 11 maanden op haar af.
Ik vroeg de eigenaar rustig en netjes of hij z'n reu bij zich wilde houden, omdat ik met een loops teefje liep. Daarop kreeg ik het antwoord: "Hij is pas 11 maanden hoor en als ie mijn kant opkom zal ik proberen hem te grijpen :oeps: ".
Dat ging dus niet werken, dus ik antwoordde dat ik voetenwerk zou gebruiken indien nodig, omdat ik met een tennisarm liep.
Toen kwam ie direct in actie en hij wist niet hoe snel hij die reu bij z'n kladden moest grijpen :mrgreen: .
Hier scoorde de opmerking "huh, loops?", uitgesproken met verbaasd gezicht heel goed.
Ik heb me echt af zitten vragen of sommige reuenbazen gewoon niet wisten wat dat was :denken: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Je zou ze toch...
Ik heb het een keer met een chow gehad. Liep de halve straat "geil"achter Dingo aan te struinen. Mens was zelf al 2 straten verder, en mistte haar hond niet eens. Toen ik uiteindelijk ben teruggelopen, zei ze doodleuk: Ja ze is loops, ze vind hem vast aantrekkelijk. Ik heb toen ook even verteld wat ik ervan vond :mrgreen: Ze loopt nu de andere kant op, als ze me ziet aankomen. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ziva is nu loops en daar hoef ik dus echt geen intacte reu bij in de buurt. Veel te bang dat ie erop klimt :N:
Ziva snauwt ze ook niet af overigens, die wil gewoon spelen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Je zult zulke mensen toch wat doen.. Ik zou het absoluut niet vertrouwen hoor, je zult zien dat als dr wel pups in zitten dat ze dan bij je komen klagen. :wink:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik kom gewoon met een hoogloopse teef nergens waar andere honden zijn, dat dagje of 3 per half jaar zijn ook geen ramp
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik ga inderdaad met een loopse teef ook niet in losloopgebieden o.i.d. lopen, maar helemaal tegenhouden doe je het niet.
Vaak ga ik een stuk fietsen met haar om haar energie kwijt te raken...en ja...als honden dan tegenwoordig zelfs op het fietspad loslopen....en je je op je donder krijgt dat je een loopse teef binnen (?!) moet houden....dan weet ik t ook niet meer hoor..
:denken:

Ik denk dat je sommige mensen nou eenmaal nooit tevreden kan krijgen. Je hebt ze erbij...die gewoon altijd wat te zeuren moeten hebben...
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”