Dus ik riep Nilo maar bij me, wil geen Labratollers
Stel ik me nou echt zo aan dat ik Nilo niet los laat met loopse teefjes, ook al snauwen die van zich af?
Moderator: moderatorteam
Ik vind van niet. Ik zit ook standaard bovenop mijn teven, ook al zijn ze pas een dag loops. Ik vind het ook wel fijn als reuen-eigenaren proberen hun reu bij zich te houden, en weg te lopen.Maeve schreef:Stel ik me nou echt zo aan dat ik Nilo niet los laat met loopse teefjes, ook al snauwen die van zich af?

Hij gaat niet achter loopse teefjes aan als in dat hij dan van mij weg loopt. Pas toen deze hond voor hem stond had hij door dat het een loopse teef wasJeannettebo schreef:Het ligt er denk ik aan hoe jou hond en de andere hond is en of je elkaar kent etc.
Ik begrijp ook uit je verhaal dat hij graag ook achter de loopse dames aangaat. dat zou denk ik ook al een reden kunnen zijn om het niet te doen.
Bo kan ik idd de eerste week van een loopsheid los laten lopen met de teef ook samen lopen is geen probleem. hij zal ook nooit de hort op gaan omdat hij een loopse dame heeft geroken.
ik heb 1 keer gehad dat zijn hoogloopse vriendinnetje zo'n 5 á 10 minuten voor ons liep(wat ik toen niet wist) en dat hij wel wilde laten weten dat hij die kant graag op wilde, maar doorlopen zonder mij deed hij toch maar niet.

'Oja, ze is loops'Maeve schreef:Vanavond liep ik met Nora en Nilo op het uitlaatveld hier. Terwijl beiden nog aangelijnd waren worden we al enthousiast begroet door een kruising Labrador. De man zei dat de hond vriendelijk was, dus ik heb Nilo maar even losgelaten, kan hij zn energie kwijt dacht ik. En plotseling begint hij te klappertanden, dus ik houd beide honden in de gaten. Zegt de eigenaar ineens: och ja, ze is loops :N:
Dus ik riep Nilo maar bij me, wil geen LabratollersMaar meneer vertelde me dat het niet uitmaakte, ze snauwt wel van zich af. Hij was nog behoorlijk verbaasd ook, dat ik daar niet op vertrouwde. Oh en natuurlijk loopt hij op dat moment weg met zijn hond..en Nilo er dus achteraan
Hij ging net weer iets beter met het hierkomen op commando maar nu heeft hij dus weer succes gehad met niet luisteren, balen!
Stel ik me nou echt zo aan dat ik Nilo niet los laat met loopse teefjes, ook al snauwen die van zich af?
Maar dat gaat ook niet altijd op. Ik heb het meegemaakt dat iemand die echt jarenlang ervaring had met honden helemaal zeker wist dat de hoogtijdagen voorbij waren en dat haar loopse teef inmiddels weer elke reu afsnauwde. Ja, elke reu met ballen dan.Marjoleine schreef: Overigens hoeft het geen punt te zijn en kan Nilo ervan leren wanneer er wel en wanneer er niks te halen valt.

Ja zeg, ik blijf niet aan de gangHanneke2 schreef:
'Oja, ze is loops'
Je zou ze wat, die mensen.![]()
![]()
Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen. Als je hond loops is, dan hoor je dat meteen te zeggen. Ook een beetje loops, of bijna loops, of net loops geweest, het is net het verschil tussen een prima luisterende hond en een hond die je dan dus niet loslaat. Ik geloof nooit ene barst van dat 'ze snauwt hem wel af', en ik probeer situaties waarbij Jack hevig verliefd wordt en Lilo ongeveer ontploft van woede omdat hij van haar is ook te voorkomen.
Je maakt je niet te druk, die man spoort niet. En als het flink tegenzit heb jij nu een hond die alsmaar piepend voor de deur zit. Nee, fijn.

Nou inderdaad.Moos schreef: Overigens vind ik de baas van de teef waamee dit topic begon ook aso. Dat "oh ja, ze is loops" snap ik ook nooit. Bij de eerste de beste hond die in de wijk alleen al op Vera af wilde komen brulde ik al "ze is loops!!!"Niet dat daar dan steeds op gereageerd werd, maar goed, ik waarschuwde iig wel heeeeel ruim van tevoren.

Hier scoorde de opmerking "huh, loops?", uitgesproken met verbaasd gezicht heel goed.MoniqueDM schreef:Nou inderdaad.Moos schreef: Overigens vind ik de baas van de teef waamee dit topic begon ook aso. Dat "oh ja, ze is loops" snap ik ook nooit. Bij de eerste de beste hond die in de wijk alleen al op Vera af wilde komen brulde ik al "ze is loops!!!"Niet dat daar dan steeds op gereageerd werd, maar goed, ik waarschuwde iig wel heeeeel ruim van tevoren.
Tijdens de loopsheid van Sandy kwam er een Huskey-reu van 11 maanden op haar af.
Ik vroeg de eigenaar rustig en netjes of hij z'n reu bij zich wilde houden, omdat ik met een loops teefje liep. Daarop kreeg ik het antwoord: "Hij is pas 11 maanden hoor en als ie mijn kant opkom zal ik proberen hem te grijpen".
Dat ging dus niet werken, dus ik antwoordde dat ik voetenwerk zou gebruiken indien nodig, omdat ik met een tennisarm liep.
Toen kwam ie direct in actie en hij wist niet hoe snel hij die reu bij z'n kladden moest grijpen.