Even later werkt Enya zichzelf in de nesten. Ze bleef staan wachten op 4 grote honden
Nou, ik vond het geen fijne wandeling. Normaal ga ik wat later en is er daar bijna niemand. Dat is iets om te onthouden.
Moderator: moderatorteam
Jeetje!! ik dacht dat ze veel groter wasEnya schreef:![]()
Nu snap ik m'n felle reactie. Het is weer die tijd van de maand :N: Volgende keer beter
![]()
Ze is ongeveer 33 cm klein. Op deze foto kun je wel een beetje zien hoe klein ze is.
Ik vind Lundehundjes op foto en film er altijd groter uit zien dan ze in werkelijkheid zijn.
Dat heb je goed. Enya is een Noorse Lundehund (spreek uit op z'n duits; of fonetisch: Loenduhoent.) Teefjes worden ongeveer tussen de 32 en 35 cm hoog en ongeveer 7 kilo zwaar. Op de foto was ze nog ietsjes kleiner (niet veel).-Gaby- schreef:Bah, zo'n wandeling kan je hele dag verpesten, als je ruzie hebt gemaakt met iemand. Sommige mensen....![]()
Is Enya een Lündehund? Ik heb geen idee hoe je het schrijft eigenlijk, hoop dat het zo klopt. Mijn vriend vindt het van die leuke hondjes. Wordt ze ook groter dan dit of blijft ze zo? En hoe zijn ze eigenlijk qua karakter?
Groetjes Gaby
Edit: Ik zie net dat je al onder de foto hebt staan dat ze idd een Lundehund is.Leuk hondje dus!
Bedankt voor je antwoord! Ik zal het even aan hem laten lezen. Als de hondenencyclopedie op tafel ligt, dan kijkt hij altijd even bij de Lundehund. Ze hebben ook van die bijzondere eigenschappen en zo'n lief koppie!Enya schreef:Dat heb je goed. Enya is een Noorse Lundehund (spreek uit op z'n duits; of fonetisch: Loenduhoent.) Teefjes worden ongeveer tussen de 32 en 35 cm hoog en ongeveer 7 kilo zwaar. Op de foto was ze nog ietsjes kleiner (niet veel).-Gaby- schreef:Bah, zo'n wandeling kan je hele dag verpesten, als je ruzie hebt gemaakt met iemand. Sommige mensen....![]()
Is Enya een Lündehund? Ik heb geen idee hoe je het schrijft eigenlijk, hoop dat het zo klopt. Mijn vriend vindt het van die leuke hondjes. Wordt ze ook groter dan dit of blijft ze zo? En hoe zijn ze eigenlijk qua karakter?
Groetjes Gaby
Edit: Ik zie net dat je al onder de foto hebt staan dat ze idd een Lundehund is.Leuk hondje dus!
Ze zijn ontzettend lief en aanhankelijk. Op de baas gericht, iets terughoudender naar vreemden (alhoewel Enya de meeste mensen graag in de armen springt en zich graag laat aaien.) Met andere honden gaat het over het algemeen goed (Enya is wel voorzichtig met benaderen en vind het niets als ze haar achterna zitten; andersom is wel heel leuk...) Ze kunnen af en toe wat blafferig of pieperig zijn en zijn iets waaks. Met wandelen gaan ze over het algemeen niet ver weg (Enya gemiddeld 8 meter, soms iets verder.) Er zit een beetje jachtdrift in, maar niet overdreven veel (ze springt wel eens achter vogeltjes aan.) Nadeel is dat ze wat moeilijker zindelijk worden (nu met ruim 7 maanden gaat het eindelijk eigenlijk best goed.) Er wordt gezegd dat je voor de opvoeding van een Lundehund al wat hondenervaring nodig hebt. Zelf vond ik m'n boxer lastiger op te voeden, maar ja, dat was een ADHD+boxer-typje.