Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanvaring

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Enya
Zeer actief

Aanvaring

Ongelezen bericht door Enya »

Nou, ik heb m'n eerste grote-hond/kleine-hond-aanvaring gehad. Ik liep met Enya in het losloopgebiedje en zag een vrouw met een boef aankomen. De boef liep bij haar dus ik riep Enya. Enya komt, boef er achteraan. Maar Enya vindt het eng als een grote hond op haar af komt. Ze heeft de ervaring dat ze haar omver lopen. Dus Enya ging er vandoor met de staart steeds lager en de boef er achteraan. Toen heb ik de riem er tussen gegooid en besloot de boef weg te gaan. Tot zover niet veel aan de hand. Echter, toen kreeg ik een hele boze bazin over me heen dat ik van haar hond af moest blijven; hij wilde alleen maar spelen. Helaas voor haar was ik niet in de mood om rustig te blijven en heb ik terug geschreeuwd :N: Ik heb het beest met geen vinger aangeraakt en ook geen pijn gedaan, dus ik vind dat ik het netjes heb opgelost.

Even later werkt Enya zichzelf in de nesten. Ze bleef staan wachten op 4 grote honden :19: En ja, die vonden zo'n klein ding machtig interessant.... Maar ik was verder gelopen en stond op afstand. Enya gaf een paar harde piepen, maar ik kon niet zien wat er was. Vaak is het veel geschreeuw en weinig wol. Na een paar keer roepen, kwam ze dan toch eindelijk met 1 hond als aanhang, maar die ging weer weg toen ze bij mij was. Muts.....

Nou, ik vond het geen fijne wandeling. Normaal ga ik wat later en is er daar bijna niemand. Dat is iets om te onthouden.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Jammer zijn zulke wandelingen inderdaad.
Hopelijk is jullie volgende een lekker rustige. :ok:

Hoe groot is Enya eigenlijk? Op de foto ziet ze er niet echt uit als een heel klein ding, maar dat kan ik ook verkeerd zien natuurlijk. ;)
Afbeelding
Enya
Zeer actief

:smile: :smile: Nu snap ik m'n felle reactie. Het is weer die tijd van de maand :N: Volgende keer beter :pffff:

Ze is ongeveer 33 cm klein. Op deze foto kun je wel een beetje zien hoe klein ze is.
Afbeelding
Ik vind Lundehundjes op foto en film er altijd groter uit zien dan ze in werkelijkheid zijn.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Zo, dat is inderdaad wel even wat kleiner dan ik had ingeschat adhv je onderschrift. :mrgreen:
Wat een schatje zeg. :I:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Enya schreef::smile: :smile: Nu snap ik m'n felle reactie. Het is weer die tijd van de maand :N: Volgende keer beter :pffff:
Ze is ongeveer 33 cm klein. Op deze foto kun je wel een beetje zien hoe klein ze is.
Afbeelding
Ik vind Lundehundjes op foto en film er altijd groter uit zien dan ze in werkelijkheid zijn.
Jeetje!! ik dacht dat ze veel groter was :denken:

Vervelend zulke ervaringen met lekker wandelen.. en die mevrouw met die boef .. tsja.. die zit zelf hardstikke fout zeker als duidelijk is dat jij je hond terugroept, dan moet ze niet die boef er nog eens achteraan laten gaan vind ik hoor :wink:
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

ach ik zou ook boos geworden zijn, belachelijk als jij je hond terugroept en er 1 achteraan komt.. ja jammer dan, die wil jij er niet bij hebben dus bescherm je je eigen hond. logisch toch? ze is inderdaad erg klein:O had haar ook groot ingeschat :mrgreen:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bah, zo'n wandeling kan je hele dag verpesten, als je ruzie hebt gemaakt met iemand. Sommige mensen.... :roll:

Is Enya een Lündehund? Ik heb geen idee hoe je het schrijft eigenlijk, hoop dat het zo klopt. Mijn vriend vindt het van die leuke hondjes. Wordt ze ook groter dan dit of blijft ze zo? En hoe zijn ze eigenlijk qua karakter?

Groetjes Gaby

Edit: Ik zie net dat je al onder de foto hebt staan dat ze idd een Lundehund is. :oeps: Leuk hondje dus! :ok:
Enya
Zeer actief

-Gaby- schreef:Bah, zo'n wandeling kan je hele dag verpesten, als je ruzie hebt gemaakt met iemand. Sommige mensen.... :roll:

Is Enya een Lündehund? Ik heb geen idee hoe je het schrijft eigenlijk, hoop dat het zo klopt. Mijn vriend vindt het van die leuke hondjes. Wordt ze ook groter dan dit of blijft ze zo? En hoe zijn ze eigenlijk qua karakter?

Groetjes Gaby

Edit: Ik zie net dat je al onder de foto hebt staan dat ze idd een Lundehund is. :oeps: Leuk hondje dus! :ok:
Dat heb je goed. Enya is een Noorse Lundehund (spreek uit op z'n duits; of fonetisch: Loenduhoent.) Teefjes worden ongeveer tussen de 32 en 35 cm hoog en ongeveer 7 kilo zwaar. Op de foto was ze nog ietsjes kleiner (niet veel).
Ze zijn ontzettend lief en aanhankelijk. Op de baas gericht, iets terughoudender naar vreemden (alhoewel Enya de meeste mensen graag in de armen springt en zich graag laat aaien.) Met andere honden gaat het over het algemeen goed (Enya is wel voorzichtig met benaderen en vind het niets als ze haar achterna zitten; andersom is wel heel leuk...) Ze kunnen af en toe wat blafferig of pieperig zijn en zijn iets waaks. Met wandelen gaan ze over het algemeen niet ver weg (Enya gemiddeld 8 meter, soms iets verder.) Er zit een beetje jachtdrift in, maar niet overdreven veel (ze springt wel eens achter vogeltjes aan.) Nadeel is dat ze wat moeilijker zindelijk worden (nu met ruim 7 maanden gaat het eindelijk eigenlijk best goed.) Er wordt gezegd dat je voor de opvoeding van een Lundehund al wat hondenervaring nodig hebt. Zelf vond ik m'n boxer lastiger op te voeden, maar ja, dat was een ADHD+boxer-typje.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Enya schreef:
-Gaby- schreef:Bah, zo'n wandeling kan je hele dag verpesten, als je ruzie hebt gemaakt met iemand. Sommige mensen.... :roll:

Groetjes Gaby

Dat heb je goed. Enya is een Noorse Lundehund (spreek uit op z'n duits; of fonetisch: Loenduhoent.) Teefjes worden ongeveer tussen de 32 en 35 cm hoog en ongeveer 7 kilo zwaar. Op de foto was ze nog ietsjes kleiner (niet veel).
Ze zijn ontzettend lief en aanhankelijk. Op de baas gericht, iets terughoudender naar vreemden (alhoewel Enya de meeste mensen graag in de armen springt en zich graag laat aaien.) Met andere honden gaat het over het algemeen goed (Enya is wel voorzichtig met benaderen en vind het niets als ze haar achterna zitten; andersom is wel heel leuk...) Ze kunnen af en toe wat blafferig of pieperig zijn en zijn iets waaks. Met wandelen gaan ze over het algemeen niet ver weg (Enya gemiddeld 8 meter, soms iets verder.) Er zit een beetje jachtdrift in, maar niet overdreven veel (ze springt wel eens achter vogeltjes aan.) Nadeel is dat ze wat moeilijker zindelijk worden (nu met ruim 7 maanden gaat het eindelijk eigenlijk best goed.) Er wordt gezegd dat je voor de opvoeding van een Lundehund al wat hondenervaring nodig hebt. Zelf vond ik m'n boxer lastiger op te voeden, maar ja, dat was een ADHD+boxer-typje.
Bedankt voor je antwoord! Ik zal het even aan hem laten lezen. Als de hondenencyclopedie op tafel ligt, dan kijkt hij altijd even bij de Lundehund. Ze hebben ook van die bijzondere eigenschappen en zo'n lief koppie!
Hoe kan het eigenlijk dat ze moeilijk zindelijk worden? Ik dacht dat een hond van nature wel die drang had om zijn/haar behoefte buiten te doen. Heb het ook wel gehoord van de Shih Tzu geloof ik (weet niet zeker of dat klopt).
Enya
Zeer actief

Bij Enya was het zo dat ze het buiten helemaal niks vond. Alles was eng en ze durfde niet buiten haar behoefte te doen. Dus deed ze het binnen. Terwijl de fokker de pups wel mee naar buiten heeft genomen en ze daar bijna krantzindelijk waren. Maar eenmaal bij ons wilde ze ook niet meer op de krant, want dan kreeg ze natte poten.....
Hoe het met andere Lundehunden zit, weet ik niet. Van veel eigenaren hoor ik dat ze af en toe nog een plasje vinden, binnen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”