Gezien het kleine stukje waar het rustig was en ik goed overzicht had op aankomende en vertrekkende honden mochten ze beide los.
Vrijwel meteen merkte ik dat er iets niet goed zat, Maxi had een spoor en liep daar achter aan..
Mijn korte rondje is zeg maar een rondje rond een bruggetje, maar Maxi rende in tegenstelling tot normaal het bruggetje over, rende terug en maakte het rondje nog maals..
Ik kon roepen wat ik wilde, meneer rook wat en dat was veel belangrijker...
Ik ben gewoon door gelopen tot aan de ingang van mijn flat en daar zag ik een vrouw + sharpei.. Maxi kwam eindelijk aangrent dus die lijnde ik aan en wachtte met de deur open maken tot dat de sharpei dame weg was.. (omdat de honden elkaar niet liggen)
Deze dame begon meteen een heel relaas te houden dat ik mijn hond vast moest houden enz. enz. enz en gaf een behoorlijk grote bek m.i.
M.i was de sharpei loops (omdat Maxi haar volgde) en had hij daarom bananen in zijn oren..
Want enkel met loopse teven in de buurt luistert mijn schatje (
(Sammie nog wel trouwens)
Nu vond zij dat ik mijn hond altijd maar vast moest houden..
Mijn mening is: Ik laat mijn hond los als ik het verantwoord vind (dus overzichtelijke rustige wegen en in het losloopbos) en zodra ik bemerk dat er loopse teven zijn gaat Maxi vast..
Dat weet ik dus nu, dus vanaf de volgende ronde gaat hij vast..
Echter ik ga hem absoluut niet elke ronde in de wijk vasthouden omdat er misschien loopse teven zijn..
Wat vinden jullie?
Natuurlijk had hij moeten luisteren, maar goed ik ga hem voor die drie keer in het jaar dat er loopse teven zijn echt niet continue vast houden in de wijk..
Die grote bek irriteerd me dan nog het meest
Tuurlijk vind ik het niet leuk dat hij niet luisterde, maar het gebeurd niet express ofzo
Het blijft nou eenmaal een basset