Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Seminars Jan Sprij

Moderator: moderatorteam

suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Het ging goed he, met Fenja
Ja, ben erg tevreden over hoe het ging. Het eerste uur ging wat minder maar dat heeft echt met mijn vertrouwen in haar te maken. Ik ben dan te veel bang dat ze ervandoor gaat, waardoor het niet echt gaat. Gooi ik dit zelf over boord gaat het wel :wink:
Bram vind ik ook heel goed gaan. Veel tips die Jan jou gaf wil ik ook uitproberen op Celtic. Ik denk dat ik Celtic ook teveel dingen voor kauw, wil ook gaan proberen bij hem niet te veel voor hem uit te gaan lopen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

suzan25 schreef:
Het ging goed he, met Fenja
Ja, ben erg tevreden over hoe het ging. Het eerste uur ging wat minder maar dat heeft echt met mijn vertrouwen in haar te maken. Ik ben dan te veel bang dat ze ervandoor gaat, waardoor het niet echt gaat. Gooi ik dit zelf over boord gaat het wel :wink:
Bram vind ik ook heel goed gaan. Veel tips die Jan jou gaf wil ik ook uitproberen op Celtic. Ik denk dat ik Celtic ook teveel dingen voor kauw, wil ook gaan proberen bij hem niet te veel voor hem uit te gaan lopen.
Ik zag inderdaad dat je gespannen was. Juist als je dat laat vallen, gaat ze goed lopen :wink:

En ach ja, Jans vergelijking was weer treffend mbt mij: het is net of ik een bal gooi, Bram zeg dat hij moet zitten en de bal dan zelf ga halen. En dan ook nog verwachten dat hij het leuk vindt. Van bepaalde dingen geloof ik gewoon niet dat hij het kan. Zoals die hoogtesprong en dan vooruit sturen naar de tunnel en dat hij dan moet omdraaien om die tunnel in te gaan. Dat doet 'ie noooooooit denk ik dan. Dus loop ik een heel stuk mee, waardoor Bram er juist geen klap meer aan vindt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief

En ach ja, Jans vergelijking was weer treffend mbt mij: het is net of ik een bal gooi, Bram zeg dat hij moet zitten en de bal dan zelf ga halen. En dan ook nog verwachten dat hij het leuk vindt. Van bepaalde dingen geloof ik gewoon niet dat hij het kan. Zoals die hoogtesprong en dan vooruit sturen naar de tunnel en dat hij dan moet omdraaien om die tunnel in te gaan. Dat doet 'ie noooooooit denk ik dan. Dus loop ik een heel stuk mee, waardoor Bram er juist geen klap meer aan vindt
Ja, die was heel leerzaam om te zien. Toen je niet meeliep ging ie 2 keer zo snel, mooi om te zien :ok: Ik ga deze oefening zeker met Celtic doen, eens kijken of ie zelf naar die tunnel toe loopt.
Zoek stok!
Zeer actief

suzan25 schreef:Ja, die was heel leerzaam om te zien. Toen je niet meeliep ging ie 2 keer zo snel, mooi om te zien :ok: Ik ga deze oefening zeker met Celtic doen, eens kijken of ie zelf naar die tunnel toe loopt.
Het aparte is dat je denkt dat je de snelheid kunt verhogen door aan te moedigen en mee te lopen. Maar het werkt precies averechts, Bram vindt er dan niks aan. Meer vrijheid geven en je alleen op bepaalde momenten laten horen, dat is waarmee de snelheid omhoog gaat.

Maar dat principe vergeet ik regelmatig :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief

Maar dat principe vergeet ik regelmatig
Het is ook heel tegen natuurlijk, vind ik zelf. Ik heb ook steeds de neiging bij Celtic om het hele rondje, kom op, kom op, enz naar hem te roepen. En ik loop inderdaad echt alles met hem mee.
Ik vind zelf dat je ontzettend leuk loopt met Bram (Fenja vond dat al helemaal :mrgreen: ) Ik weet hoe het lopen is met een hond die niet een ontzettend grote drive heeft, en ik vind het ontzettend knap hoe je hem toch gemotiveerd weet te houden :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

suzan25 schreef:
Maar dat principe vergeet ik regelmatig
Het is ook heel tegen natuurlijk, vind ik zelf. Ik heb ook steeds de neiging bij Celtic om het hele rondje, kom op, kom op, enz naar hem te roepen. En ik loop inderdaad echt alles met hem mee.
Ik vind zelf dat je ontzettend leuk loopt met Bram (Fenja vond dat al helemaal :mrgreen: ) Ik weet hoe het lopen is met een hond die niet een ontzettend grote drive heeft, en ik vind het ontzettend knap hoe je hem toch gemotiveerd weet te houden :ok:
Het is erg leuk dat Jan ook met typetjes als Bram uit de voeten kan, naast het Border geweld :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Zo ik heb er weer een dagje manege op zitten. Dit keer een seminar verkennen. Ontzettend leerzaam, ik ga vanaf nu anders het parcours verkennen op wedstrijden. Ik was er al achter dat ik veel te veel naar m'n eigen lijn kijk ipv naar die van de hond, maar nu snap ik beter hoe ik het anders moet doen.

Het vast parcours ging niet makkelijk door loopse teven geuren. Maar ik was blij dat ik me over m'n teleurstelling heenzette, de jumping bevatte namelijk best aardige stukken en Bram was weer veel beter met z'n koppie bij het parcours. Wie weet gaat het ooit wennen voor het kereltje.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

verkennen vanuit de hond is ook moeilijker dan je denkt.
Enne knap van Bram dat hij ondanks de geurtjes toch zijn koppie er redelijk bijhield
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”