Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopse teven en luisteren..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Innuendo schreef:Ik weet niet zeker of het een aanlijn gebied is, wij krijgen elk jaar een zeer onduidelijke honden losloopkaart in de bus..
Volgens de helft van de honden uitlaters mag de hond daar wel los, volgens de andere helft niet..
losloop of niet... als je hond niet onder controle is zoals bij jou dus moet je hem niet los laten.. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

je kan ook nog een ander probleem krijgen

stel ik loop daar
met mn loopse teef
mn reu is daar heel makkelijk onder dus die kan gewoon ook mee
ik heb ze netjes aan de lijn zoals het hoort
maar nu komt jouw reu mijn loopse teefje lastig vallen
dat pikt mijn reu niet
want dat is zijn teef
en dan?

nu laat ik eigenlijk nooit mn reu met mn loopse teef samen uit
maar soms kan het ff niet anders

ik vind als je je hond niet onder controle hebt
dan moet ie niet los
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

malinois schreef:losloop of niet... als je hond niet onder controle is zoals bij jou dus moet je hem niet los laten.. :19:
pammetje schreef:ik vind als je je hond niet onder controle hebt
dan moet ie niet los
Maken jullie nog onderscheid tussen onbepaalde, aanlijn- en echte losloopgebieden?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:losloop of niet... als je hond niet onder controle is zoals bij jou dus moet je hem niet los laten.. :19:
dan moet ie niet los
Maken jullie nog onderscheid tussen onbepaalde, aanlijn- en echte losloopgebieden?
sowieso in aanlijngebieden, tenminste ik vind het prima als een goed luisterende hond losloopt, zolang ik er geen last van heb vind ik het best... hier liep er ook 1 in de buurt, liep nooit aangelijnd altijd los en niemand die er ooit last van had (man is verhuisd dus verleden tijd inmiddels :wink: ) of er nu 10 loopse teven liepen of niet... was overigens een ongecastreerde kruising jachthond

Verder blijf ik er bij dat als je hond niet luisterd dat je hem aangelijnd moet houden... en dat hoeft niet strak naast je te zijn maar wel naar hier of af commando... Ik loop hier regelmatig in een losloopgebied (officieel) die strak naast de A1 ligt... lekker dan als je hond bananen in zn oren heeft want dan loopt hij op de snelweg... dus mijn honden komen niet eerder los dan dat ze naar deze 2 commando's luisteren.

Ik zou het mezelf als eigenaar nooit vergeven als hij de snelweg op zou lopen omdat hij niet luisterde.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Frenk schreef:
dan moet ie niet los
Ligt het nou aan mij of schreeuwt dit hele topic van DEJA-VU! ? :mrgreen:

Maar wat geeft het, het blijft interessant. :wink:

Ik vind dat je hond aangelijnd hoort waar hij niet los mag. Tegelijkertijd heb ik nul problemen met kleine pupjes of goedmoedige oudjes die in de wijk braaf los achter hun baas aan hobbelen, en Jack mag af en toe op de parkeerplaats als we bijna thuis zijn al los, en dan sjeest hij met een GA MAAR NAAR HUIS direct naar de voordeur. En de keren dat hij echt heel slecht loopt / hinkt, mag hij los mee naar het speelveldje achter, en dan loop ik achter hem aan met een poepzakje.

'Onbepaalde' gebieden hebben wij hier niet, maar zo ja, zou ik verkeer als eerste maatstaf nemen of ze wel of niet los gingen, en ik zou ook niet met loslopende honden voor mensen hun huis langs gaan lopen.

In echte losloopgebieden gaan mijn honden los (maar alleen als het kan), en ik heb geen 100% controle. Ik let op, en ik doe mijn best. Af en toe gaat het mis en heb ik het nakijken, maar er komt nooit bloed van want echt iets vangen of echt vechten doen ze niet, er komen geen pups van, verkeersongelukken kunnen ze niet veroorzaken want we zitten ver van de weg, en ik vind het best zo. Honderd procent controle lijkt me - met mijn honden - een onhaalbare zaak, en met de 90 procent die ik heb ben ik dik tevreden.

'Overlast' daar gaat het volgens mij steeds om in deze steeds terugkerende discussie, en als je overlast gewoon probeert te voorkomen ben je volgens mij al een heel eind.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

marian* schreef:
Moos schreef: Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een woonwijk helemaal losloopgebied is :wink:
Dat is het nergens;alleen op daarvoor aangewezen plaatsen mogen honden los.
Het mag bijna nergens meer... hond los... en ik ben ook wat makkelijker en velen in mijn omgeving met mij... honden die gewoon goed onder appel te roepen zijn en niet achter aangelijnde honden of voorbij rennende honden naast de fiets of achter katten aan gaan.. dan vind ik het prima hoor dat ze los meegenomen worden door de wijk
Ik heb mijn reu veelal ook los bij me, lijn wel bij me voor als ik het gevoel heb aan te lijnen en als ik hem zie kwijlen of een paar keer een hier negeert waarop hij anders wel direct zou reageren bij wijze van... dan mag hij aan het lijntje..
Ik heb bij mijn werk een loslopend kleiner reutje bij bluf gehad
duurde zeker zes minuten eer er eens bazen kwamen
en natuurlijk luisterde de hond niet... maar in dit geval was bluf al niet meer zo dekrijp en die kleine kon er niet bij... maar als het een formaat van haar eigen had betroffen denk ik niet dat ik zo relaxed met de situatie was omgesprongen...
gelijk of niet.. ik heb mijn ongecastreerde reu vaak los mee... maar die haalt het eerlijk gezegd niet in zijn hoofd om mij te negeren als het om een loopse teef gaat...
En die geile reu die bij bluf niet wag weg te slaan, och.. toen ik de bazen zag ben ik met bluf bal en reutje hun richting uitgelopen zodat ze hem konden aanlijnen
was niet boos of zo.. kan gebeuren, ik liep immers ook met een lekker geurende dame in het park :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Laat jouw hond maar eens op mijn loopse teef afkomen. Die haalt de bananen wel uit zijn oren op die momenten als ik het zeg.
Ook als ze niet loops is trouwens.

Zal vast en zeker mijn hond dan wel de stempel krijgen agressief te zijn, want jouw hondje doet vast en zeker niets.... :roll:

loops of niet... als jij je hond niet onder controle kunt houden, hou je die aan de riem. Zeker in woonwijkgebieden. Klaar :ok:

en als je het ras als excuus wilt gebruiken, voor het niet luisteren, dan ben je zielig.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Moos schreef:
Innuendo schreef:
Hoe de wijkopstelling is ligt aan de stad of het dorp en aan de wijk zelf :mrgreen:
Je gaat toch niet zeggen dat als je uit de flat stapt je direct middenin een park staat? :mrgreen: :wink:
Bij mij, (Meerzicht, Zoetermeer) is dat zo.. :N: Staan in een soort cirkel flats omheen. Klein parkje, maar goed, het is een parkje.. Het is overigens geen officieel losloopgebied, maar alle honden die los kunnen, lopen los. Voor de overige honden loopt iedereen om.. :wink:
Meestal heel leuk en gezellig, maar sinds 2 weken zijn/lijken alle intacte teefjes (5 op 40 ofzo.. :roll: ) loops...
Boomer is de hele wandeling druk bezig alle plasjes op te likken.. :mrgreen: Alleen ben ik daar dus niet zo blij mee.. Hij loopt niet weg, blijft alleen overal staan klapperbekken...
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik heb zelf al jarenlang reuen en ze lopen in de bebouwde kom aan de lijn, behalve 's avonds, het laatste rondje, dan is er een stukje wilde begroeing waar ze een paar honderd meter even los kunnen. Als er een loopse teef in de buurt is weet ik dat al voor ik op dat punt ben en blijven ze dus domweg aan de lijn omdat ik weet dat Rokus 'em anders smeert.
Gaat al jaren goed.
Maar ik heb hier in de straat ook zo'n ergerniswekkend mens die vind dat haar hond zo goed luister dat hij nooit aan de lijn hoeft. :wall: Hij loopt dus op alle andere honden af die hij ziet en loopt er zelfs hele stukken achteraan terwijl zij luidkeels staat te bulken en te fluiten.Na zo'n 6,7 keer roepen begint ze dan richting hond te lopen en op een meter of 10 loopt die gauw naar haar toe.Hij luister dus echt erg goed :19:
En aangezien Rokus aan de lijn nog wel eens uit wil vallen naar andere reuen is die vals en doet haar "Moos" (sorry, maar zo heet dat beest) NOOOOOIT wat. Behalve ander honden molesteren die aan de lijn lopen. Nee, hij wil alleen maar spelen...
Ik heb niet echt een goede verstandhouding met haar :evil:
:boos: :boos: :boos:
edit: Als je weet dat je hond niet luistert of merkt dat er loopse teven zijn, moet je als reuenbaas je hond aangelijnd houden. Anders riskeer je een grote bek; eigen schuld, dikke bult. :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

M@rleen schreef:
Moos schreef:
Innuendo schreef:
Hoe de wijkopstelling is ligt aan de stad of het dorp en aan de wijk zelf :mrgreen:
Je gaat toch niet zeggen dat als je uit de flat stapt je direct middenin een park staat? :mrgreen: :wink:
Bij mij, (Meerzicht, Zoetermeer) is dat zo.. :N: Staan in een soort cirkel flats omheen. Klein parkje, maar goed, het is een parkje.. Het is overigens geen officieel losloopgebied, maar alle honden die los kunnen, lopen los. Voor de overige honden loopt iedereen om.. :wink:
Meestal heel leuk en gezellig, maar sinds 2 weken zijn/lijken alle intacte teefjes (5 op 40 ofzo.. :roll: ) loops...
Boomer is de hele wandeling druk bezig alle plasjes op te likken.. :mrgreen: Alleen ben ik daar dus niet zo blij mee.. Hij loopt niet weg, blijft alleen overal staan klapperbekken...
Maar dan moet je dus inderdaad rekening houden met mensen die de hond niet los hebben lopen, of met loopse teven.
Als je om je flat uit te komen wel door zo'n gedoogzone moet dan kan je niet anders met je loopse teef of hondagressieve hond natuurlijk :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ma-Rianne schreef: edit: Als je weet dat je hond niet luistert of merkt dat er loopse teven zijn, moet je als reuenbaas je hond aangelijnd houden. Anders riskeer je een grote bek; eigen schuld, dikke bult. :pffff:
Als tevenbaas moet je dan natuurlijk ook je teef aan de lijn houden :mrgreen:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

maart schreef:
Ma-Rianne schreef: edit: Als je weet dat je hond niet luistert of merkt dat er loopse teven zijn, moet je als reuenbaas je hond aangelijnd houden. Anders riskeer je een grote bek; eigen schuld, dikke bult. :pffff:
Ja, natuurlijk. Anders riskeer je een grote bek :boos:
:smile:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:
maart schreef:
Ja, natuurlijk. Anders riskeer je een grote bek :boos:
:smile:
en die dikke bult niet vergeten :mrgreen:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Innuendo schreef: En tja, een basset luistert nou eenmaal iets slechter als een herder, dat kan je niet ontkennen :mrgreen:
Een basset is uitstekend op te voeden! Het smoesje van het is een Basset dus die luisteren niet is echt bull shit. Het kost wat meer tijd, maar het kan wel. Jij hebt meer problemen met het reu zijn als met het Basset zijn...
Afbeelding
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

ik moet er niet aan denken dat als ik met 1 van mn loopse teefjes wandel , er een opdringerig geil reutje aan komt rennen :pffff: .
ik hou mn teefje aan de lijn omdat ik niet wil dat ze gedekt wordt (en kom dan ook niet extra in losloopgebieden ) , maar de reutjes mogen los met gierende hormonen :mrgreen:
denk wel dat de buurvrouw met de sharpei blij was dat er een deur tussen de 2 doggies zat :smile:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Tja, wat moet ik hier over schrijven.. als jij naar me toe was gekomen van sorry hoor, maar dit was niet de bedoeling, was mijn sneer al acherwege geweest. Tuurlijk mocht het daar niet, maar wat niet mocht, viel nou net even op en is normaal geen probleem.

Los van dan het goed is..ik snap je wel..al die regeltjes :mrgreen:
Ik woon 100m van een losloopgebied, maar als ik 50 meter van tevoren dus in de woonwijk zie dat er niks aankomt en ik geen hond of mens zie, laat is ze ook vaak al los. Er is nog nooit iets gebeurd, maar mijn honden kunnen dan ook de verkeerde kant opstuiteren, ik weet dat ze donders goed luisteren en me nog nooit hebben laten zitten, maar het blijven honden!
Dus als er in die 50 meter iets zou gebeuren, zat ik in dezelfde situatie..kortom, mijn mening is dat het iedereen kan overkomen, nog niets eens zozeer met een geile reu, maar wel iets van je niet kunt overzien; bv een klein hondje, of een geur van een kat, of een hond die ze niet mogen wel ruiken maar wij nog niet kunnen zien etc. etc.

Ook al je heb je altijd oren, ogen van voren en van achteren (vooral in de zomerperiode bij ons) doe er nog een verrekijker bij :ok:

Mijn mening"?
Ik snap dat je van de situatie baalt, en je bent qua regels ook de schuldige :roll:
Maar ook eerlijk en serieus! Ik ken hier zat hondenbaasjes die dit elke dag overkomt er er niks mee doen, jij schrijft het hier neer! Dat vind ik nou klasse!
Maar ik ken er hier zat die dit elke dag doen en hun honden elke keer weer loslaten,of nog meer irritanter aan een lange uitlooplijn, waar ze zelf geen controle over hebben en langs mijn benen gaat striemen :boos en zien dus niks van te voren,(ik zeg wel is; met LOSLOPENDE HONDEN LOPEN IS HETZELFDE ALS OP DE SNELWEG RIJDEN;inschatten, 100 meter verder en naar achteren kijken) :

Je denkt dan id, ok 1 of 2x kan je dit overkomen, maar ik heb hier meerdere mensen id buurt waarmee ik dit al zo vaak heb meegemaakt..
Geile reu, die Nebla leuk vind bv..ik ben degene die die hond aan de kant stuitert uiteindelijk ( ik schop niet hoor)

Daarom, heb ik begrip voor jou, dat je dit nu een keer is overkomen en het hier neer schrijft en je je schuldig voelt over deze nog milde situatie.
Top :ok:
Jij snapt waar het om gaat en je baalt van deze situatie en helemaal top dat je het op schrijft! Super opbouwende 'kritiek' dus.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Weer een reden waarom ik van die bizarre uitlaat tijden heb, krijg ik geen reuen achter me loopse teven aan, die bij mij overigens ook niet los lopen als ze loops zijn :ok:

Demon kan dat trouwens ook niet waarderen, heb hem eerder al in zijn nekvel moeten grijpen omdat die een opdringerige reu bij ZIJN meissie vandaan wilde hebben, wat op zich heel logisch is alleen zit ik niet te wachten op knokpartijen :neenee:

Van mij had je dus ook een grote waffel gehad, al snap ik het best hoor mij is het ook een keer gebeurt smorgens om half 6, ik kom noooooooooit honden tegen mja die mevrouw had een loopse teef en vandaar dat ze zo vroeg liep....daar had ik even niet op gerekent..... En dan kan ik dus ook aan het gas als het aan meneer Demon ligt :oops: :devil:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ooo ik had bij de laatste happy loopsheid ook nog zo iets
10 jaar alles weten te voorkomen maar toen was het bijna raak
Happy was loops dus loop ik tussen de flats langs het water en boomperkjes vooral niet achter in de polder bijde aan de riem
Ruby raakt met haar riem om een boom dus ik ben bezig met haar los krijgen draai me om staat er ineens zo klein york geval bijna op Happy
die kruimel kon je niet aan zien komen door het hoge gras en geen baas zo snel tuurlijk was ik boos wand Happy is niet zo goed meer als ze gedekt zou zijn zou ze waarschijnlijk een abortus spuit of narcose toen niet overleeft hebben laat staan bevalling
en zelf bukken om haar op te tillen kan ik vaak ook niet
en als het nou 1 reu is die op je af stormt zo als hier dan reageer je nog wel normaal maar wie weet de hoeveelste die reu al was ja daar woord je wel eens beu van
of mensen zeggen ja de reu is geholpen net of het dan leuk is om op een hond met gevoelige botten te springen
Afbeelding
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Als ik dit lees weet ik weer waarom ik een paraplu moet menemen..
Kan ik haar tenminste beschermen tegen opdringerige reuen die loslopen.
Heeft tot nu toe prachtig geholpen.

Als je reu niet los kan hou hem vast, het is so simpel.
Ik loop niet met me loopse teef in een losloop gebied, dan verwacht ik in de wijk dat jij je hond aangelijnd uitlaat.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Tjonge zeg, hebben we hier allemaal een robotje in huis of lijkt dat maar zo :roll: Ik heb ook een volle reu en als er een teef in de buurt loops is, luistert hij ook voor geen meter. Lijkt me niet meer dan normaal of mogen honden tegenwoordig helemaal niets instinctiefs meer in hun kop hebben? Bono loopt dan aan de riem maar ook in de losloopgebieden is het dan gewoon een stuk minder lekker lopen omdat hij gewoon toch vaak zo'n spoor opduikt. Dat levert dan inderdaad taferelen op van een hond op hol met een vrouwtje er achteraan. Ik wil niet dat hij overlast bezorgt maar soms is hij er eerder dan ik en dat is balen. Daarnaast vervloek ik wel degenen die met hun loopse teef fijn even het losloopgebied voor ontoegankelijk verklaren voor veel reuen. Let wel, ik heb ook een intact teefje waar ook weleens een reu op afkomt als ik met haar wandel als ze loops is. Ik wéét hoe reuen kunnen zijn en wacht dan ook geduldig tot het baasje die komt halen. En dat is dan in de wijk, wat een losloopgebied ga ik dan niet in met haar. En ja, een volle reu die even niet luistert omdat hij zijn geile neus achterna gaat, gebruik ik "als excuus" ja. Ik heb daar namelijk alle begrip voor, en nee dat betekent niet dat mijn reu maar overal mee wegkomt. Maar het kan gebeuren. Het zijn dieren, geen handpoppetjes.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

*Linda* schreef:Tjonge zeg, hebben we hier allemaal een robotje in huis of lijkt dat maar zo :roll: Ik heb ook een volle reu en als er een teef in de buurt loops is, luistert hij ook voor geen meter. Lijkt me niet meer dan normaal of mogen honden tegenwoordig helemaal niets instinctiefs meer in hun kop hebben? Bono loopt dan aan de riem maar ook in de losloopgebieden is het dan gewoon een stuk minder lekker lopen omdat hij gewoon toch vaak zo'n spoor opduikt. Dat levert dan inderdaad taferelen op van een hond op hol met een vrouwtje er achteraan. Ik wil niet dat hij overlast bezorgt maar soms is hij er eerder dan ik en dat is balen. Let wel, ik heb ook een intact teefje waar ook weleens een reu op afkomt als ik met haar wandel als ze loops is. Ik wéét hoe reuen kunnen zijn en wacht dan ook geduldig tot het baasje die komt halen. En ja, een volle reu die even niet luistert omdat hij zijn geile neus achterna gaat, gebruik ik "als excuus" ja. Ik heb daar namelijk alle begrip voor, en nee dat betekent niet dat mijn reu maar overal mee wegkomt. Maar het kan gebeuren. Het zijn dieren, geen handpoppetjes.
Tuurlijk kan het gebeuren, maar als je dat weet van je reu vind ik het niet handig om die dus los te laten in zo'n schijnbaar grijs gebied als de wijk.
Moet je mensen horen als je met een loopse teef in losloopgebied gaat lopen. Dan loop je dus al braaf en netjes met je loopse teef een rondje in de wijk krijg je alsnog geile reuen achter je aan met een baas de vindt "tja het is wel een Basset".
Ik zou daar ook niet heel gezellig op reageren; wel netjes verder, en ik zou geen enorme grote bek geven (vind ik ook onnodig), maar handig is anders natuurlijk, vind ik dan :wink:
Edit: en dan gaat het me voornamelijk nog om dat "ik ga hem niet aangelijnd houden in de wijk voor die paar loopse teven" en "tja, het is een Basset".
Zeg je nou gewoon "stom van me, mijn fout" dan vind ik het gevoelsmatig al anders :wink:

Verder snap ik sowieso prima dat sommige reuen nogal hormoongestuurd zijn, en als niet loopse Vera achtervolgt en bereden wordt (in losloopgebied) blijf ik ook altijd gewoon wachten tot de baas zijn reu op is komen halen. Ik snap het best dat je reu zo kan reageren namelijk, en je zal mij dan ook niet horen sneren ofzo (tenzij de baas uiteraard geen moer uitvoert en ik 10 minuten later nog met die reu zit :mrgreen: ).
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Moos schreef:
*Linda* schreef:Tjonge zeg, hebben we hier allemaal een robotje in huis of lijkt dat maar zo :roll: Ik heb ook een volle reu en als er een teef in de buurt loops is, luistert hij ook voor geen meter. Lijkt me niet meer dan normaal of mogen honden tegenwoordig helemaal niets instinctiefs meer in hun kop hebben? Bono loopt dan aan de riem maar ook in de losloopgebieden is het dan gewoon een stuk minder lekker lopen omdat hij gewoon toch vaak zo'n spoor opduikt. Dat levert dan inderdaad taferelen op van een hond op hol met een vrouwtje er achteraan. Ik wil niet dat hij overlast bezorgt maar soms is hij er eerder dan ik en dat is balen. Let wel, ik heb ook een intact teefje waar ook weleens een reu op afkomt als ik met haar wandel als ze loops is. Ik wéét hoe reuen kunnen zijn en wacht dan ook geduldig tot het baasje die komt halen. En ja, een volle reu die even niet luistert omdat hij zijn geile neus achterna gaat, gebruik ik "als excuus" ja. Ik heb daar namelijk alle begrip voor, en nee dat betekent niet dat mijn reu maar overal mee wegkomt. Maar het kan gebeuren. Het zijn dieren, geen handpoppetjes.
Tuurlijk kan het gebeuren, maar als je dat weet van je reu vind ik het niet handig om die dus los te laten in zo'n schijnbaar grijs gebied als de wijk.
Moet je mensen horen als je met een loopse teef in losloopgebied gaat lopen. Dan loop je dus al braaf en netjes met je loopse teef een rondje in de wijk krijg je alsnog geile reuen achter je aan met een baas de vindt "tja het is wel een Basset".
Ik zou daar ook niet heel gezellig op reageren; wel netjes verder, en ik zou geen enorme grote bek geven (vind ik ook onnodig), maar handig is anders natuurlijk, vind ik dan :wink:

Verder snap ik sowieso prima dat sommige reuen nogal hormoongestuurd zijn, en als niet loopse Vera achtervolgt en bereden wordt (in losloopgebied) blijf ik ook altijd gewoon wachten tot de baas zijn reu op is komen halen. Ik snap het best dat je reu zo kan reageren namelijk, en je zal mij dan ook niet horen sneren ofzo (tenzij de baas uiteraard geen moer uitvoert en ik 10 minuten later nog met die reu zit :mrgreen: ).
Tja, ik ben er ook niet blij mee, maar mijn ervaring is dat als ik met een loopse teef loop, er werkelijk uit alle hoeken en gaten ineens reuen tevoorschijn komen. Huizen waar ik dagelijks langsloop, die ineens 2 erfhonden blijken te hebben die ik nog nooit heb gezien en nu al klappertandend toch schoorvoetend even stiekum een paar meter van het erf afgaan. Ik weet van mijn zus toen ze nog in Amsterdam woonde, dat ze echt de honden uit de wijk onder haar raam had zitten 's nachts, toen haar hond loops was. Daar liepen echt van die notoire weglopers los door de stad en ze kon geen kant meer op. Kijk, dáár zou ik ook van balen :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

*Linda* schreef:
Tja, ik ben er ook niet blij mee, maar mijn ervaring is dat als ik met een loopse teef loop, er werkelijk uit alle hoeken en gaten ineens reuen tevoorschijn komen. Huizen waar ik dagelijks langsloop, die ineens 2 erfhonden blijken te hebben die ik nog nooit heb gezien en nu al klappertandend toch schoorvoetend even stiekum een paar meter van het erf afgaan. Ik weet van mijn zus toen ze nog in Amsterdam woonde, dat ze echt de honden uit de wijk onder haar raam had zitten 's nachts, toen haar hond loops was. Daar liepen echt van die notoire weglopers los door de stad en ze kon geen kant meer op. Kijk, dáár zou ik ook van balen :mrgreen:
Ja, ik ook ja :mrgreen:
Toen Vera loops was was er hier trouwens ook een erfhond die ons al weken uit liep te kafferen (achter een hek), en toen Vera echt goed loops was opeens ons kwispelend op stond te wachten :mrgreen: (godzijdank nog steeds achter zijn hek haha).
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat zou je er eigenlijk van vinden als die mevrouw, die nu m.i. terecht boos was maar het wellicht wat onbeleefd verwoordde, ook uitgegaan was van jouw opvatting dat een basset nou eenmaal niet zo goed luistert als een herder? En daarom maar op een andere manier jouw basset bij haar teef weg zou willen houden? want ja, een basset luistert nou eenmaal niet, en je moet toch wat om geen oepsnestje te krijgen.

Sorry hoor, maar ik duld zelf echt geen geile reutjes bij onze teven als die loops zijn en aangelijnd door een woonwijk lopen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

*Linda* schreef:Tjonge zeg, hebben we hier allemaal een robotje in huis of lijkt dat maar zo :roll: Ik heb ook een volle reu en als er een teef in de buurt loops is, luistert hij ook voor geen meter. Lijkt me niet meer dan normaal of mogen honden tegenwoordig helemaal niets instinctiefs meer in hun kop hebben? Bono loopt dan aan de riem maar ook in de losloopgebieden is het dan gewoon een stuk minder lekker lopen omdat hij gewoon toch vaak zo'n spoor opduikt. Dat levert dan inderdaad taferelen op van een hond op hol met een vrouwtje er achteraan. Ik wil niet dat hij overlast bezorgt maar soms is hij er eerder dan ik en dat is balen. Daarnaast vervloek ik wel degenen die met hun loopse teef fijn even het losloopgebied voor ontoegankelijk verklaren voor veel reuen. Let wel, ik heb ook een intact teefje waar ook weleens een reu op afkomt als ik met haar wandel als ze loops is. Ik wéét hoe reuen kunnen zijn en wacht dan ook geduldig tot het baasje die komt halen. En dat is dan in de wijk, wat een losloopgebied ga ik dan niet in met haar. En ja, een volle reu die even niet luistert omdat hij zijn geile neus achterna gaat, gebruik ik "als excuus" ja. Ik heb daar namelijk alle begrip voor, en nee dat betekent niet dat mijn reu maar overal mee wegkomt. Maar het kan gebeuren. Het zijn dieren, geen handpoppetjes.
:ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Sorry hoor, maar ik duld zelf echt geen geile reutjes bij onze teven als die loops zijn en aangelijnd door een woonwijk lopen.
precies daarnaast heb ik vaak ook nog een reu bij me die dus absoluut geen andere reu duld bij zijn wijffie... dat dulden ze normaal al niet dus op dat moment al helemaal niet... lekkere knokpartijen krijg je dan... :roll:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja ik loop toch niet voor niks door de wijk met een loops teefje en niet in een losloop gebied :19:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Moos schreef:
M@rleen schreef:
Moos schreef:
Innuendo schreef:
Maar dan moet je dus inderdaad rekening houden met mensen die de hond niet los hebben lopen, of met loopse teven.
Als je om je flat uit te komen wel door zo'n gedoogzone moet dan kan je niet anders met je loopse teef of hondagressieve hond natuurlijk :wink:
Over het algemeen heeft iedereen zn hond netjes aan de lijn in/uit de flat of bij het tegenkomen van honden aan de riem. Persoonlijk doe ik dat zelf niet altijd..
Soms heb ik mn handen helemaal vol en kies ik ervoor om hem los te laten lopen. Dan neem ik de trap, laat hem boven wachten, loop naar beneden of er geen hond aankomt en dan pas mag hij meelopen.. Op zo'n moment heb ik niet altijd zin om een aantal keer te lopen. Maar goed, Boomer zal zelf absoluut geen conflict opzoeken en op dit moment wonen er in of in de directe omgeving van de flat ook geen honden waar hij niet mee kan. Dus dan ben ik soms wel erg gemakzuchtig..
Buiten gaat hij om de aangelijnden honden heen, met een erg grote boog.

Als hij echt last heeft van de loopse teefjes, gaat hij logisch wel aan de lijn! Ook buiten. Dan weet ik dat hij niet altijd luistert, alhoewel ik dat wel zou willen. Maar ervandoor gaan naar een loopse teef, dat heeft hij (afkloppen... :N: ) in zn nu ruim 3,5 jarige leventje nog niet gedaan..
Ik vind het prima dat de loopse teefjes daar lopen, rond de flat. Liever daar, dan richting het Westerpark.. :mrgreen: Daar is namelijk echt losloopgebied en als ze daar zouden gaan lopen, dan word ik niet echt blij.. De meeste mensen lopen echt alleen maar rond de flat, heb ik gemerkt. Dus dan loop ik zelf een groter rondje of een 8 om de vijver heen, hebben we (lees: Boomer) ook weer minder last van de geurtjes.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

twinkeltje schreef:ja ik loop toch niet voor niks door de wijk met een loops teefje en niet in een losloop gebied :19:
Nou mijn idee Twinkel :ok:
*Linda* schreef:Maar het kan gebeuren. Het zijn dieren, geen handpoppetjes.
Uiteraard maar je hond maar gewoon los in de wijk op alle andere honden laten afstormen vind ik not-done.
Ik heb daar heel veel last van gehad, al geloof ik niet dat jij zo'n baasje bent; heb genoeg van je gelezen. :mrgreen: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”