nee ik ben alleen maar leuk en ja het is een hulpmiddel... een irritant gevoel hoeft dus ook niet van mij te komen... alleen de leuke dingen dus balletje komt van mij...Jaap* schreef:Ik meende dat het vooral een hulpmiddel was, maar afijn.malinois schreef:omdat ik alleen maar leuk ben, correcties komen van mijn instrukteur.estelle schreef:En waarom zou hij dat niet aan jou mogen linken?malinois schreef: heb het al eerder genoemd maar dan nog een keer... die linkt hij aan mij... de TT niet.
Ik denk dat je de tt een stuk sneller aan de wilgen zou kunnen hangen als de hond wél weet dat jij die prikkel geeft.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
estelle
het wordt er voor mij alleen maar vager op.malinois schreef:nee ik ben alleen maar leuk en ja het is een hulpmiddel... een irritant gevoel hoeft dus ook niet van mij te komen... alleen de leuke dingen dus balletje komt van mij...Jaap* schreef:Ik meende dat het vooral een hulpmiddel was, maar afijn.malinois schreef:omdat ik alleen maar leuk ben, correcties komen van mijn instrukteur.estelle schreef:En waarom zou hij dat niet aan jou mogen linken?
Ik denk dat je de tt een stuk sneller aan de wilgen zou kunnen hangen als de hond wél weet dat jij die prikkel geeft.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist! Hier hebben ze hem altijd om... of hij nu wel of niet wordt gebruikt... er staat een filmpje op mn site met manwerk en daar heeft hij de TT ook om... maar of hij gebruikt wordt...dat is dan aan jullie...Gos schreef:Je zou er misschien nog versteld van staan hoeveel honden met TT om trainen, maar waarbij het zelden gebruikt wordt, en dan al zeker niet van: "oh nou doet hij niet wat ik wil, ff platdouwen dan maar".

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zolang ik maar weet hoe het werkt en DAT het werkt... dan vind ik het primaestelle schreef:het wordt er voor mij alleen maar vager op.malinois schreef:nee ik ben alleen maar leuk en ja het is een hulpmiddel... een irritant gevoel hoeft dus ook niet van mij te komen... alleen de leuke dingen dus balletje komt van mij...Jaap* schreef:Ik meende dat het vooral een hulpmiddel was, maar afijn.malinois schreef:omdat ik alleen maar leuk ben, correcties komen van mijn instrukteur.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oke daar kom ik nooit.estelle schreef: nee, VDH.

-
estelle
Nou ja, dat het werkt is nog maar de vraag.malinois schreef:zolang ik maar weet hoe het werkt en DAT het werkt... dan vind ik het primaestelle schreef:het wordt er voor mij alleen maar vager op.malinois schreef:nee ik ben alleen maar leuk en ja het is een hulpmiddel... een irritant gevoel hoeft dus ook niet van mij te komen... alleen de leuke dingen dus balletje komt van mij...Jaap* schreef:Ik meende dat het vooral een hulpmiddel was, maar afijn.
Anders had je misschien allang niet meer hoeven te corrigeren en had die TT allang aan de wilgen gekund.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja het werkt, wie loopt er nu met de hond jij of ik?estelle schreef:Nou ja, dat het werkt is nog maar de vraag.
Anders had je misschien allang niet meer hoeven te corrigeren en had die TT allang aan de wilgen gekund.
en komt het niet in je op dat het in alle oefeningen gebruikt ZOU kunnen worden dus als het bij de ene werkt kan het bij een ander nodig zijn.
Daarnaast houden ze hem altijd om, of hij nu wel of niet gebruikt wordt ze krijgen hem thuis om en hij gaat thuis weer af. Is net zo gewoon voor ze als een slipketting.

-
angelique1702
- Vaste gebruiker
Hee Frank,
Je bent van harte welkom hoor, en weet je ik zal hem speciaal voor je opladen
.
Ik ben er het hele weekend, ik doe mee en de loting is op zaterochtend, dus ik heb geen idee wanneer ik moet lopen maar ik vind het leuk om je te ontmoeten ( de rest ook hoor, volgens mij ken ik malinois ook wel, van gezicht
).
Groetjes,
Angelique
Je bent van harte welkom hoor, en weet je ik zal hem speciaal voor je opladen
Ik ben er het hele weekend, ik doe mee en de loting is op zaterochtend, dus ik heb geen idee wanneer ik moet lopen maar ik vind het leuk om je te ontmoeten ( de rest ook hoor, volgens mij ken ik malinois ook wel, van gezicht
Groetjes,
Angelique
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
angelique1702 schreef:Hee Frank,
Je bent van harte welkom hoor, en weet je ik zal hem speciaal voor je opladen.
Ik ben er het hele weekend, ik doe mee en de loting is op zaterochtend, dus ik heb geen idee wanneer ik moet lopen maar ik vind het leuk om je te ontmoeten ( de rest ook hoor, volgens mij ken ik malinois ook wel, van gezicht).
Groetjes,
Angelique

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Zo staat het beter vindt je niet?angelique1702 schreef:ranetje schreef:Bij IPO en bij de jacht ook, wordt de TT vooral gebruikt door mensen die de hond snel klaar moeten hebben als gebruikshond (of als wedstrijdhond bij IPO?). En ze vinden dat het met die TT sneller gaat.
Zie hier, duidelijk een kenner aan het woord.
Ik heb nou werkelijk nergens gelezen dat het africhten binnen het IPO circuit tt gebruikt om sneller klaar te zijn. Ik heb overigens hier nog maar 1 wedstrijddeelneemster (als ik mezelf niet meetel, dus eigenlijk 2) hier wat zien schrijven, dus ik vind het wel knap van jullie om zo'n mooi oordeel te kunnen vormen.
Overigens, kom inderdaad eens kijken op de alle rassen in Apeldoorn dit weekend, dan kan je de top van Nederland zien draaien. Ik heb mijn tt dan bij me en kunnen jullie eens voelen en zien hoe vreselijk al die honden bij ons te lijden hebben.
Tot ziens,
Angelique
Anders zou jij nog gezegd kunnen hebben wat je van mij hebt gequote :N:
Je zou de andere postings ook kunnen hebben gelezen.
Zo haal je heel wat uit zijn verband,
Uiteraard lees je nergens dat het sneller of makkelijker gaat met een TT.
-
Murphy
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat jij niet beloontmalinois schreef:wie zegt dat ik niet beloon? Hij krijgt na elke goed uitgevoerde oefening zn balletje...Murphy schreef:Wat ik een beetje lastig vind, is dat inmiddels in deze discussie van alles op 1 hoop is gegooid. Blijkbaar hebben mensen allemaal een verschillende grens vanaf waar een stroomband toegepast mag/moet worden. Vanaf helemaal nooit tot och, handig om zit en af aan te leren, plaats het stroomgedeelte op zijn kont en druk als hij moet gaan zitten, hoef je tenminste niet te bukken om dat koekje te geven als beloning (ofzoiets).![]()
het is ook niet voor het aanleren... aanleren doe je niet met een correctie... aanleren is dmv beloning.Daarmee zou ik het zelf dus niet toepassen op het aanleren van zit e.d..
Ik gaf aan dat voor mijn gevoel in het gesprek verschillende dingen op een hoop worden gegooid waarbij ik uitersten noem, en ik heb helemaal niet het idee dat jij bij een uiterste behoort
Ook het aanleren van zit bedoel ik niet richting jou maar er zijn mensen die een stroomband tegenwoordig gebruiken voor het aanleren van zit en af en die standaarddingen. Daar kreeg ik althans het idee van en daar refereer ik aan. Uitersten. Niet richting jou.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oke duidelijkMurphy schreef:Ik zeg ook niet dat jij niet beloontmalinois schreef:wie zegt dat ik niet beloon? Hij krijgt na elke goed uitgevoerde oefening zn balletje...Murphy schreef:Wat ik een beetje lastig vind, is dat inmiddels in deze discussie van alles op 1 hoop is gegooid. Blijkbaar hebben mensen allemaal een verschillende grens vanaf waar een stroomband toegepast mag/moet worden. Vanaf helemaal nooit tot och, handig om zit en af aan te leren, plaats het stroomgedeelte op zijn kont en druk als hij moet gaan zitten, hoef je tenminste niet te bukken om dat koekje te geven als beloning (ofzoiets).![]()
het is ook niet voor het aanleren... aanleren doe je niet met een correctie... aanleren is dmv beloning.Daarmee zou ik het zelf dus niet toepassen op het aanleren van zit e.d..
Ik gaf aan dat voor mijn gevoel in het gesprek verschillende dingen op een hoop worden gegooid waarbij ik uitersten noem, en ik heb helemaal niet het idee dat jij bij een uiterste behoortMisschien is dat wel zo maar ik ken je helemaal niet.
Ook het aanleren van zit bedoel ik niet richting jou maar er zijn mensen die een stroomband tegenwoordig gebruiken voor het aanleren van zit en af en die standaarddingen. Daar kreeg ik althans het idee van en daar refereer ik aan. Uitersten. Niet richting jou.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
jep, zal wel zijn dat ik hem als vader kies. En het resultaat mag gezien zijn toch? en zal zeker en vast nog te zien zijn ookJacksel schreef:Ik begrijp dat dat om zijn karakter is? Maar tegelijk heb je hem wel als vader voor je pups uitgezocht. Dat snap ik dan weer niet helemaal eigenlijk :N:maart schreef:Ik weet één iets, ik ken deze hond al héél zijn leven en had ik hem gehouden, was ie er vast al niet meer geweest om er uberhaupt een tt eender waar aan te zetten :N:
-
maart
- Zeer actief
Wil ik haar corrigeren dmv een ruk aan de ketting tijdens het volgen, dan moet ik haar aankijken. Kjk ik haar aan, dan druk ik haar dmv mijn blik weg (is bij alle honden trouwens zo). Logisch dat ze dan niet correct zal lopen.estelle schreef:
Nou ik lees hier toch echt dat zo'n ding niet alleen voor iets op afstand gebruikt wordt.
Bijv. bij Maart tijdens het volgen e.d. Dan snap ik dus niet dat een rukje aan de ketting niet werkt maar een prikkeltje van een TT wel.
Dus tt correctie, dan hoef ik haar immers niet aan te kijken. Iemand anders corrigeert nl
(en afgezien van dat, heeft ze ook geen riem aan op het veld)
-
Murphy
- Zeer actief
Ik vind zelf ook het aanleren van die dingen het allerleukste van een pup. Door op die manier bezig te zijn met een pup krijg je ook een band vind ik. En leer je hoe je hondje in elkaar steekt. Hoe hij leert. Waar hij moeite mee heeft. Ik vind dat juist ook het moment waar je je hondje leert als een team dingetjes te doen.En wat jij Murphy zegt idd.. er zijn mensen die idd veel aanleren met de tt.. ook de zit, sneller apporteren ed.. ik kan me daar niet in vinden en om nou van jeetje wat een goede africhter te spreken.. dat al helemaal niet.. ik hecht er veel meer waarde aan dat een oefening graag door de hond wordt uitgevoerd vanuit de verwachting van beloning of een blije tevreden baas dan dat een hond zich ter aarde stort voor een snelle af omdat hij een hoge dosis stroom in zijn nek voelt bij het commando af..
Dan kun je gaan klappen als toeschouwer omdat de hond zo snel afgaat... en dat het dan ontgaat dat ze afgaan met staart tussen de poten en de oren in de nek... ik heb veel liever een hond die dan misschien niet duikt.. maar wel netjes en correct afgaat en waarvan ik weet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen...
Als je alle oefeningen erin rachelt met een stroomband, al dan niet met trilstand pffffffffff kweetniet. Zou dat niet ten koste gaan van de lol en de band?
- frank1985
- Zeer actief
dank je wel laad maar goed opangelique1702 schreef:Hee Frank,
Je bent van harte welkom hoor, en weet je ik zal hem speciaal voor je opladen.
Ik ben er het hele weekend, ik doe mee en de loting is op zaterochtend, dus ik heb geen idee wanneer ik moet lopen maar ik vind het leuk om je te ontmoeten ( de rest ook hoor, volgens mij ken ik malinois ook wel, van gezicht).
Groetjes,
Angelique
is het een probleem als ik mijn pup meeneem anders moet ik weer oppas zoeken enzo
-
maart
- Zeer actief
-
Murphy
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
als zij nu achter je komt staan, pinnen tegen je zet en duwt, zul je het wetenfrank1985 schreef:jah dat bedoel ik dan moeten we wel weten hoe we elkaar kunnen herkennen he slimmerikmaart schreef:Pinnen op je huid en duwen maar
En ja, dat kan wel degelijk
- frank1985
- Zeer actief
jah dat snap ik wel maar voordat ze achter MIJ komt staan en die pinnen op me kan drukken moet ze wel weten wie ik ben en hoe ik er uit ziet dat bedoel ik ....maart schreef:als zij nu achter je komt staan, pinnen tegen je zet en duwt, zul je het wetenfrank1985 schreef:jah dat bedoel ik dan moeten we wel weten hoe we elkaar kunnen herkennen he slimmerikmaart schreef:Pinnen op je huid en duwen maarZONDER dat je de band omhebt.
En ja, dat kan wel degelijkZo slim ben ik wel.
-
maart
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de reu die ik gebruikt heb was een hele moeilijke hond, niet alleen met trainen maar ook in gewone situaties... toch heb ik hem gebruikt en de combi heeft ook opgeleverd wat ik hoopte...maart schreef:jep, zal wel zijn dat ik hem als vader kies. En het resultaat mag gezien zijn toch? en zal zeker en vast nog te zien zijn ookJacksel schreef:Ik begrijp dat dat om zijn karakter is? Maar tegelijk heb je hem wel als vader voor je pups uitgezocht. Dat snap ik dan weer niet helemaal eigenlijk :N:maart schreef:Ik weet één iets, ik ken deze hond al héél zijn leven en had ik hem gehouden, was ie er vast al niet meer geweest om er uberhaupt een tt eender waar aan te zetten :N:
Maar voorwaarde was wel dat er geen hondjes als huishondjes weg zouden gaan omdat ik het risico niet wilde lopen dat mocht er 1 het karakter van pa krijgen dat die bij een gezinnetje zou zitten.
Geen enkele heeft (gelukkig) het karakter van pa gekregen maar allemaal wel prima werkhondjes met een gezonde dosis moed, scherpte en drift. Dus ik snap heel goed waarom je deze hond gekozen hebt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
is juist goed voor je pup, veel mensen, veel geluidenfrank1985 schreef: is het een probleem als ik mijn pup meeneem anders moet ik weer oppas zoeken enzo