Nee , ik had het over KNPV hondenestelle schreef:In de IPO?Dingo schreef:Ook niet, want deze honden worden opgeleid met vaak als doel aan de politie verkocht te wordenFrenk schreef:Voor jou, maar voor heel veel africhters is het wel slechts een spelletje.Dingo schreef: Het is geen spelletje. Het is het verschil tussen een onschuldige burger wel of niet bijten
Dat dacht ik toch echt niet hoor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
staart tt is nieuw hé, voor de hond in kwestieangelique1702 schreef:Zou kunnen inderdaad, maar aangezien tt geheel nieuw is voor die hond bouw je eigenlijk de oefening opnieuw op, leer je het in feite opnieuw en kan je dus de fout voorkomen die je met het opbouwen op de reguliere manier heb gemaakt.
Voor de toekomst moet je dus wel slimmer gaan trainen![]()
Groetjes,
Angelique
Oh ja Reina, weet Willem het al ?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik vind het geen 'spelletje' meer als je iets wil bereiken...estelle schreef:In de IPO?Dingo schreef:Ook niet, want deze honden worden opgeleid met vaak als doel aan de politie verkocht te wordenFrenk schreef:Voor jou, maar voor heel veel africhters is het wel slechts een spelletje.Dingo schreef: Het is geen spelletje. Het is het verschil tussen een onschuldige burger wel of niet bijten
als ik recreatief train zoals ik met Xena gedaan heb ja, dat geef ik direct toe maar ik ga niet voor een spelletje zo'n takke-eind rijden hoor... daar hoop ik toch echt uit de hond te kunnen halen wat er in zit.
ps. ook voor IPO honden willen ze nog behoorlijk wat geld neertellen hoor... ik heb al diverse aanbiedingen gehad voor alle drie mijn herders.
En dat zijn wel aanvragen voor o.a. narcoticahond dus wel voor werk.
Alleen dat gaat dus zeker niet gebeuren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
Zou je eens moeten weten voor welk bedrag de vader van Biek verkocht is geweestmalinois schreef:
ps. ook voor IPO honden willen ze nog behoorlijk wat geld neertellen hoor... ik heb al diverse aanbiedingen gehad voor alle drie mijn herders.
Alleen dat gaat dus zeker niet gebeuren.
voor jonge hond-Ds werden er mij ook bedragen aangeboden van 5000 euro.
Heb dan ff mijn beste Indonesiche gebarentaal boven gehaald
- Dingo
- Zeer actief
Ik had Dingo net een halfjaar, werd er al (toen) 2.500 gulden voor geboden.maart schreef:Zou je eens moeten weten voor welk bedrag de vader van Biek verkocht is geweestmalinois schreef:
Alleen dat gaat dus zeker niet gebeuren.![]()
![]()
voor jonge hond-Ds werden er mij ook bedragen aangeboden van 5000 euro.![]()
Kwamen ze helemaal uit Indonesie af. (niet speciaal voor haar uiteraard, maar nadat ze haar gezien hadden, boden ze dit aan)

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Maar ik dus niet, Dingo.Dingo schreef:Nee , ik had het over KNPV hondenestelle schreef:In de IPO?Dingo schreef:Ook niet, want deze honden worden opgeleid met vaak als doel aan de politie verkocht te wordenFrenk schreef: Voor jou, maar voor heel veel africhters is het wel slechts een spelletje.

- Frenk
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik had dat idd met Xena, ik had net koud dr IPO I dr op zitten toen kon ik haar voor 3000 gulden meegeven...Dingo schreef:Ik had Dingo net een halfjaar, werd er al (toen) 2.500 gulden voor geboden.maart schreef:Zou je eens moeten weten voor welk bedrag de vader van Biek verkocht is geweestmalinois schreef:
Alleen dat gaat dus zeker niet gebeuren.![]()
![]()
voor jonge hond-Ds werden er mij ook bedragen aangeboden van 5000 euro.![]()
Kwamen ze helemaal uit Indonesie af. (niet speciaal voor haar uiteraard, maar nadat ze haar gezien hadden, boden ze dit aan)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frenk
- Zeer actief
Maar het blijft maar een spelletje, ondanks de waarde die jij eraan hangt of uitgeeftmalinois schreef:ik vind het geen 'spelletje' meer als je iets wil bereiken...
als ik recreatief train zoals ik met Xena gedaan heb ja, dat geef ik direct toe maar ik ga niet voor een spelletje zo'n takke-eind rijden hoor... daar hoop ik toch echt uit de hond te kunnen halen wat er in zit.

-
maart
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
En dat maakt het voor mij dus geen spelletjeFrenk schreef:Maar ik dus niet, Dingo.Dingo schreef:Nee , ik had het over KNPV hondenestelle schreef:In de IPO?Dingo schreef:Ook niet, want deze honden worden opgeleid met vaak als doel aan de politie verkocht te worden
Dat dacht ik toch echt niet hoor.Ik had het over de mensen voor wie het slechts een spelletje is.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en hoe beoordeel jij of iets een spelletje is?Frenk schreef:Maar ik dus niet, Dingo.Dingo schreef:Nee , ik had het over KNPV hondenestelle schreef:In de IPO?Dingo schreef:Ook niet, want deze honden worden opgeleid met vaak als doel aan de politie verkocht te worden
Dat dacht ik toch echt niet hoor.Ik had het over de mensen voor wie het slechts een spelletje is.

- Frenk
- Zeer actief
Honden die betrouwbaar moeten "werken" is iets anders dan hobbymatig africhting beoefenen. Dan is IPO niets anders dan obedience of agility namelijkDingo schreef:En dat maakt het voor mij dus geen spelletjeFrenk schreef:Maar ik dus niet, Dingo.Dingo schreef:Nee , ik had het over KNPV hondenestelle schreef:In de IPO?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee een spelletje doe ik alleen maar puur en alleen voor de lol...Frenk schreef:Maar het blijft maar een spelletje, ondanks de waarde die jij eraan hangt of uitgeeftmalinois schreef:ik vind het geen 'spelletje' meer als je iets wil bereiken...
als ik recreatief train zoals ik met Xena gedaan heb ja, dat geef ik direct toe maar ik ga niet voor een spelletje zo'n takke-eind rijden hoor... daar hoop ik toch echt uit de hond te kunnen halen wat er in zit.![]()
en nogmaals, ik kan ze zo kwijt hoor.. dus dat zijn niet alleen KNPV honden maar ook IPO honden... alleen hoor je daar niet zo snel iets over omdat het niet zo vaak daadwerkelijk gedaan wordt.
Je wil niet weten waar een goede reu voor verkocht wordt... die dekt zich de tering met een beetje geluk tot het eind van zn leven... En China en die contreien kopen graag kant-en-klare honden... waar ze alleen nog maar een wedstrijd mee te hoeven lopen.

- Frenk
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
maart schreef:en ook vb bijten als ie niet mag. Maar daarover hoef ik geen topic te openenFrenk schreef:Nee Dingo, hij komt niet snel genoeg.Dingo schreef:Of juist welFrenk schreef:Hij doet iets niet, daarom moet die tt er toch ombv bijten wanneer het dus net niet mag
en mijn antwoord is dus, of om iets niet te laten doen. je kunt dus twee kanten opFrenk schreef:Je hebt een hulpmiddel wat een negatieve prikkel geeft nodig om een hond iets te laten doen. Daar zit het bezwaar wat ik ertegen heb.

- Frenk
- Zeer actief
Er is al meerdere malen gezegd dat het een ander verhaal is als de hond zichzelf of anderen in gevaar brengt. Maar zelfs dan is het nog maar de vraag of een TT de oplossing biedt.maart schreef:en ook vb bijten als ie niet mag. Maar daarover hoef ik geen topic te openenFrenk schreef:Nee Dingo, hij komt niet snel genoeg.Dingo schreef:Of juist welFrenk schreef:Hij doet iets niet, daarom moet die tt er toch ombv bijten wanneer het dus net niet mag
Om die vraag te beantwoorden moet je echter op een bepaalde manier naar de zaak kijken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan heb jij een andere definitie van een spelletje dan ik.Frenk schreef:Als het gaat om een hond die sneller moet komen, zodat er hogere punten op de wedstrijd gehaald worden is het een spelletjemalinois schreef:en hoe beoordeel jij of iets een spelletje is?

- Frenk
- Zeer actief
Ja en dus? Dat bestrijd ik toch niet?Dingo schreef:maart schreef:en ook vb bijten als ie niet mag. Maar daarover hoef ik geen topic te openenFrenk schreef:Nee Dingo, hij komt niet snel genoeg.Dingo schreef: Of juist welbv bijten wanneer het dus net niet mag
en mijn antwoord is dus, of om iets niet te laten doen. je kunt dus twee kanten opFrenk schreef:Je hebt een hulpmiddel wat een negatieve prikkel geeft nodig om een hond iets te laten doen. Daar zit het bezwaar wat ik ertegen heb.

-
maart
- Zeer actief
Niet waar. Ik rij met 2 paarden en ben er één aan het opleren.Frenk schreef: Honden die betrouwbaar moeten "werken" is iets anders dan hobbymatig africhting beoefenen. Dan is IPO niets anders dan obedience of agility namelijk
Mijn paard rij ik puur hobby matig, maar hij moet wel netjes lopen.
De ander rijd ik wedstrijdgericht, van hem verlang ik dus altijd dat ietsje meer. Alhoewel ik daarnet fijn wezen wandelen ben met hem.
Die in opleiding is ook met de bedoeling wedstrijden te gaan springen.
Beide 3 dieren zijn mijn hobby. Maar ze zijn geen spelletje.
Net als met Fax. IPO is mijn hobby, maar met Fax zijn mijn plannen veel meer dan enkel maar wat gaan spelen op een veld. Zonde van mijn tijd en de tijd van de instructeurs en pakwerkers... Het is een serieuze hobby, mét doel.
- Frenk
- Zeer actief
Jij houdt er wel meer andere definities en inzichten op namalinois schreef:dan heb jij een andere definitie van een spelletje dan ik.Frenk schreef:Als het gaat om een hond die sneller moet komen, zodat er hogere punten op de wedstrijd gehaald worden is het een spelletjemalinois schreef:en hoe beoordeel jij of iets een spelletje is?

- Dingo
- Zeer actief
Nee, kijken naar je hond, en waar deze het beste op reageert. Sommige reageren averechts op een TT, maar zijn ontzettend stemgevoelig. Sommigen zijn keihard, en reageren alleen op een prikkel op afstand.Frenk schreef:Er is al meerdere malen gezegd dat het een ander verhaal is als de hond zichzelf of anderen in gevaar brengt. Maar zelfs dan is het nog maar de vraag of een TT de oplossing biedt.maart schreef:en ook vb bijten als ie niet mag. Maar daarover hoef ik geen topic te openenFrenk schreef:Nee Dingo, hij komt niet snel genoeg.Dingo schreef: Of juist welbv bijten wanneer het dus net niet mag
Om die vraag te beantwoorden moet je echter op een bepaalde manier naar de zaak kijken.
Dis niet iedere africhtingshond loopt met een TT, en de hond welke er wel mee loopt, staat echt niet de hele dag onder stroom

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oke dat biedt een ander licht op de zaak... Als ik Xantos fysiek zou straffen zou ik liggen rollebollen op het veld met hem dus met een prikker is bijv. al geen optie...Frenk schreef:Er is al meerdere malen gezegd dat het een ander verhaal is als de hond zichzelf of anderen in gevaar brengt. Maar zelfs dan is het nog maar de vraag of een TT de oplossing biedt.maart schreef:en ook vb bijten als ie niet mag. Maar daarover hoef ik geen topic te openenFrenk schreef:Nee Dingo, hij komt niet snel genoeg.Dingo schreef: Of juist welbv bijten wanneer het dus net niet mag
Trainer is ervaringsdeskundige die heeft al liggen rollebollen met hem net als manlief die voorheen met hem trainde... ik heb nooit hoeven rollebollen want ik ben alleen maar hartstikke leuk!

- Dingo
- Zeer actief
Ik zag een nee, vandaar.Frenk schreef:Ja en dus? Dat bestrijd ik toch niet?Dingo schreef:maart schreef:en ook vb bijten als ie niet mag. Maar daarover hoef ik geen topic te openenFrenk schreef: Nee Dingo, hij komt niet snel genoeg.en mijn antwoord is dus, of om iets niet te laten doen. je kunt dus twee kanten opFrenk schreef:Je hebt een hulpmiddel wat een negatieve prikkel geeft nodig om een hond iets te laten doen. Daar zit het bezwaar wat ik ertegen heb.

- Frenk
- Zeer actief
Jullie willen het niet horenmaart schreef:Niet waar. Ik rij met 2 paarden en ben er één aan het opleren.Frenk schreef: Honden die betrouwbaar moeten "werken" is iets anders dan hobbymatig africhting beoefenen. Dan is IPO niets anders dan obedience of agility namelijk
De ander rijd ik wedstrijdgericht, van hem verlang ik dus altijd dat ietsje meer. Alhoewel ik daarnet fijn wezen wandelen ben met hem.
Net als met Fax. IPO is mijn hobby, maar met Fax zijn mijn plannen veel meer dan enkel maar wat gaan spelen op een veld. Zonde van mijn tijd en de tijd van de instructeurs en pakwerkers... Het is een serieuze hobby, mét doel.

- Frenk
- Zeer actief
Ja, dat was de vraag waar dit topic over gingDingo schreef:Ik zag een nee, vandaar.Frenk schreef:Ja en dus? Dat bestrijd ik toch niet?Dingo schreef:maart schreef: en ook vb bijten als ie niet mag. Maar daarover hoef ik geen topic te openenen mijn antwoord is dus, of om iets niet te laten doen. je kunt dus twee kanten opFrenk schreef:Je hebt een hulpmiddel wat een negatieve prikkel geeft nodig om een hond iets te laten doen. Daar zit het bezwaar wat ik ertegen heb.

-
maart
- Zeer actief
als hij bijt, wanneer hij niet mag, brengt hij echt zichzelf en anderen niet in gevaar hoorFrenk schreef:Er is al meerdere malen gezegd dat het een ander verhaal is als de hond zichzelf of anderen in gevaar brengt. Maar zelfs dan is het nog maar de vraag of een TT de oplossing biedt.maart schreef:en ook vb bijten als ie niet mag. Maar daarover hoef ik geen topic te openenFrenk schreef:Nee Dingo, hij komt niet snel genoeg.Dingo schreef: Of juist welbv bijten wanneer het dus net niet mag
- Frenk
- Zeer actief
En waar doe je dit dan voor? Wereldvrede?malinois schreef:nee een spelletje doe ik alleen maar puur en alleen voor de lol...Frenk schreef:Maar het blijft maar een spelletje, ondanks de waarde die jij eraan hangt of uitgeeftmalinois schreef:ik vind het geen 'spelletje' meer als je iets wil bereiken...
als ik recreatief train zoals ik met Xena gedaan heb ja, dat geef ik direct toe maar ik ga niet voor een spelletje zo'n takke-eind rijden hoor... daar hoop ik toch echt uit de hond te kunnen halen wat er in zit.![]()

-
maart
- Zeer actief
alles eruit halen wat er inzit.Inge O schreef:en dat doel is?maart schreef:Niet waar. Ik rij met 2 paarden en ben er één aan het opleren.Frenk schreef: Honden die betrouwbaar moeten "werken" is iets anders dan hobbymatig africhting beoefenen. Dan is IPO niets anders dan obedience of agility namelijk
- Dingo
- Zeer actief
nee, jij vind het een spelletje , en dat mag hoor. Maar ga mensen die hun ziel en zaligheid erin leggen, geen vakanties nemen, halve dagen rijden om te trainen niet vertellen dat het een spelletje is. Dan kom je dom over.Frenk schreef:Jullie willen het niet horenmaart schreef:Niet waar. Ik rij met 2 paarden en ben er één aan het opleren.Frenk schreef: Honden die betrouwbaar moeten "werken" is iets anders dan hobbymatig africhting beoefenen. Dan is IPO niets anders dan obedience of agility namelijk
Net als met Fax. IPO is mijn hobby, maar met Fax zijn mijn plannen veel meer dan enkel maar wat gaan spelen op een veld. Zonde van mijn tijd en de tijd van de instructeurs en pakwerkers... Het is een serieuze hobby, mét doel.Maar het blijft een spelletje. Hoe belangrijk je er ook over doet. Een spelletje. Punten halen.