Zuchtmaart schreef:en ik weet héél zeker dat Verslijpe geen profvoetballer is.Frenk schreef:Nee, Mal gebruikte het inkomen van die Verslype als argument.maart schreef:als ik me goed herinner, kwam jij boven water met dat profvoetballers gewoon maar een spelletje spelenFrenk schreef: Nou moet je geen appels en peren gaan vergelijkenIs het nou je bron van inkomen of je hobby?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja en? jij hebt het over punten op wedstrijden...Frenk schreef:Je traint toch om je hond aan een set regels te laten voldoen?malinois schreef:moet je wel wedstrijden lopen Frenk.... de wedstrijdjes die ik met 3 honden gelopen heb zijn te verwaarlozen... dus als het mij daar om zou gaan had ik toch allang op veel meer wedstrijden gestaan...Frenk schreef:Gelukkig ben jij enorm flexibel van geestmalinois schreef:tegen zo'n betonnen muur kun je niet praten... je zou een goede vriendin van Pak de Bal kunnen zijn... 2 muren van gewapend beton!
Je doet het omdat jij het leuk vind om te doen. Het is een sport, een hobby. Een spelletje waar punten te verdienen zijn op wedstrijden.Wat voor jou een spelletje is, is voor een ander heel wat anders.
Hoe moeilijk kan het zijn :N:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frenk
- Zeer actief
Ik weet geen hol van de ontstaansgeschiedenis van politiehonden en ik heb nooit anders beweerd.Dingo schreef:ja, klopt Frenk (zou je dan toch er verstand van hebbenFrenk schreef:Als de situatie erom zou vragen, dan zou het benodigde systeem vanzelf ontstaanDingo schreef:ja, vertel eens, hoe kom je dan aan een diensthond?)
De KNPV was er eerder als de politie honden had.
Maar ga vooral eerst zelf vliegen loslaten alvorens ze te gaan vangen

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
nee hoor, vind het jammer, meer niet. Dat je honden die hun leven voor je willen geven als speeltje betiteld.Frenk schreef:Ach ... in je kuif gepikt?Dingo schreef:Nee, als ik voor mezelf spreek vind ik het jammer dat je niet wilt of kunt inzien dat er ook lijkhonden uit het ipo voortkomen. en dat je met dansen om paaltjes geen levens kunt redden maar met zoekhonden dus wel. En dat het dus een stuk serieuzer is als een spelletje. Over denigrerend gesproken.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Frenk
- Zeer actief
Oh nu is het opeens "voor" de hond...malinois schreef:nou daar zit je toch wel een behoorlijk eind in de richting, voor de hond dan...Frenk schreef:Want? Je kunt niet morgen stoppen als je dat zou willen? Want dan vergaat de wereld?Dingo schreef:Een spelletje is vrijblijvend, dit niet
Ik vind het allemaal gezegend Dingo, hou jezelf vooral voor dat het hobbymatig africhten geen spelletje is.
Ik heb hier zo'n hond die van de ene dag op de andere moest stoppen... die vloog tegen de muren omhoog, karakter veranderde zo drastisch dat het soms nog best gevaarlijk werd.
Je kunt een hond heel makkelijk in de africhting brengen, maar stoppen is veel en veel moeilijker..
Die drift is er door mensen uitvergroot ingefokt.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
je zal als begeleider maar je 'speeltje' verliezen aan dergelijke typen.Dingo schreef:nee hoor, vind het jammer, meer niet. Dat je honden die hun leven voor je willen geven als speeltje betiteld.Frenk schreef:Ach ... in je kuif gepikt?Dingo schreef:Nee, als ik voor mezelf spreek vind ik het jammer dat je niet wilt of kunt inzien dat er ook lijkhonden uit het ipo voortkomen. en dat je met dansen om paaltjes geen levens kunt redden maar met zoekhonden dus wel. En dat het dus een stuk serieuzer is als een spelletje. Over denigrerend gesproken.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Het is ook maar net hoe serieus je het zelf neemt, als ik zit te schaken is het gewoon een spelletje maar voor de schaakkampioen die een wedstrijd speelt is het een serieus spelletje schaak waar veel van af hangt. Als ik met mijn hond aan jachttraining doe is dat voor mij een spelletje, net zoals voor de deelnemers aan de Nimrod. De één neemt het spelletje alleen serieuzer dan de ander.malinois schreef:
als het een spelletje was ging ik toch niet in kutweer buiten staan ziek worden?
Voor een spelletje heb ik niet zo heel veel over hoor, dat doe ik als het me uitkomt.
Laatst gewijzigd door Gollum op 31 mar 2009 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
... dit was een showhond... niet uit werklijnen dus niet op die drift gefokt... het is nl mn oudste dober.Frenk schreef:Oh nu is het opeens "voor" de hond...malinois schreef:nou daar zit je toch wel een behoorlijk eind in de richting, voor de hond dan...Frenk schreef:Want? Je kunt niet morgen stoppen als je dat zou willen? Want dan vergaat de wereld?Dingo schreef:Een spelletje is vrijblijvend, dit niet
Ik vind het allemaal gezegend Dingo, hou jezelf vooral voor dat het hobbymatig africhten geen spelletje is.
Ik heb hier zo'n hond die van de ene dag op de andere moest stoppen... die vloog tegen de muren omhoog, karakter veranderde zo drastisch dat het soms nog best gevaarlijk werd.
Je kunt een hond heel makkelijk in de africhting brengen, maar stoppen is veel en veel moeilijker..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dingo
- Zeer actief
Omdat er een professionele afname is ja.Frenk schreef:Oh nu is het opeens "voor" de hond...malinois schreef:nou daar zit je toch wel een behoorlijk eind in de richting, voor de hond dan...Frenk schreef:Want? Je kunt niet morgen stoppen als je dat zou willen? Want dan vergaat de wereld?Dingo schreef:Een spelletje is vrijblijvend, dit niet

- Frenk
- Zeer actief
Dat is niet wat ik zeg. En je zit vast met je vinger op de quote knop klaarDingo schreef:nee hoor, vind het jammer, meer niet. Dat je honden die hun leven voor je willen geven als speeltje betiteld.Frenk schreef:Ach ... in je kuif gepikt?Dingo schreef:Nee, als ik voor mezelf spreek vind ik het jammer dat je niet wilt of kunt inzien dat er ook lijkhonden uit het ipo voortkomen. en dat je met dansen om paaltjes geen levens kunt redden maar met zoekhonden dus wel. En dat het dus een stuk serieuzer is als een spelletje. Over denigrerend gesproken.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nee, je lepelt al jarenlang dezelfde algemene mantra'op als het over de inzet van correctiemiddelen bij sport gaat.malinois schreef:ik kan wel een jaar doorpraten over het gebruik van de TT maar jullie willen het niet snappen... dan houdt het al snel op hoor.. ik heb zo'n 4 pagina's terug iets over fysiek corrigeren geschreven maar daar wordt totaal niet op gereageerd... ja ik ben gekke henkie zekerJaap* schreef:Daar vraagt de hond niet om hoor. Dat doe je lekker zelf, voor je eigen lol.Dingo schreef:nee, jij vind het een spelletje , en dat mag hoor. Maar ga mensen die hun ziel en zaligheid erin leggen, geen vakanties nemen, halve dagen rijden om te trainen niet vertellen dat het een spelletje is. Dan kom je dom over.
Of dien je er een hoger doel mee ofzo, dat je je er zo voor opoffert.
Die "zelfopoffering" lees ik bij Fennella ook altijd als rechtvaardiging voor het eisen van plicht.
"Ik rij er zoveel km per week voor dus die hond doet ook maar wat er van hem verlangt wordt"
Ik vind trouwens dat de africhthoek weer eens lekker sektarisch op dreef is. Op een simpele praktijgerichte vraag over de toepasbaarheid van een tt krijg je geen antwoord, maar wel pagina's volkalken over dat niemand jullie begrijpt. Nou, dikke boehoe.![]()
Verder hoef je dat niet te voelen hoor bij mij... zo bedoel ik het helemaal niet... ik heb verdorie hier jaren om de hoek getraint maar ik kan daar niet uit de hond halen wat erin zit... dan zoek je iets anders simpel zat.
Als jouw kind er aan toe is om bij Ajax te voetballen laat je hem toch ook niet bij FC de Balletjes spelen omdat het 'maar'een spelletje is?
En ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik begrijp de redenatie van Osama ook wel. En dat zegt niets over de correctheid van diens opvattingen.
Je hebt mij nog nooit inhoudelijk duidelijk kunnen maken wat een tt toevoegt aan het trainen, hoe specifiek ik mijn vragen ook stel.
Als Martin Gaus z'n filmpje met het verwende kind laat zien wat je moet negeren begrijp ik dat ook wel, maar ik wil graag twee lagen dieper dan die standwerkerspraatjes.
Misschien vind mijn kind er overigens wel niks aan bij Ajax, denk je daar wel eens over na? Of moet ie er gewoon naartoe omdat jij vind dat hij dat kan, leuk of niet?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Frenk
- Zeer actief
Precies wat ik bedoelGollum schreef:Het is ook maar net hoe serieus je het zelf neemt, als ik zit te schaken is het gewoon een spelletje maar voor de schaakkampioen die een wedstrijd speelt is het een serieus spelletje schaak waar veel van af hangt. Als ik met mijn hond aan jachttraining doe is dat voor mij een spelletje, net zoals voor de deelnemers aan de Nimrod. De één neemt het spelletje alleen serieuzer dan de ander.malinois schreef:
als het een spelletje was ging ik toch niet in kutweer buiten staan ziek worden?
Voor een spelletje heb ik niet zo heel veel over hoor, dat doe ik als het me uitkomt.

- Frenk
- Zeer actief
Kom op Mal, nu even niet draaien en keren.malinois schreef:... dit was een showhond... niet uit werklijnen dus niet op die drift gefokt... het is nl mn oudste dober.Frenk schreef:Oh nu is het opeens "voor" de hond...malinois schreef:nou daar zit je toch wel een behoorlijk eind in de richting, voor de hond dan...Frenk schreef: Want? Je kunt niet morgen stoppen als je dat zou willen? Want dan vergaat de wereld?
Jij sport en je kiest je honden passend bij die sport. Toch?

-
maart
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
Mijn inziens is het de enigste manier om een hond op het juiste moment te kunnen straffen, op een afstand, Dat draagt een TT bij aan het trainen.Jaap* schreef:Nee, je lepelt al jarenlang dezelfde algemene mantra'op als het over de inzet van correctiemiddelen bij sport gaat.malinois schreef:ik kan wel een jaar doorpraten over het gebruik van de TT maar jullie willen het niet snappen... dan houdt het al snel op hoor.. ik heb zo'n 4 pagina's terug iets over fysiek corrigeren geschreven maar daar wordt totaal niet op gereageerd... ja ik ben gekke henkie zekerJaap* schreef:Daar vraagt de hond niet om hoor. Dat doe je lekker zelf, voor je eigen lol.Dingo schreef:nee, jij vind het een spelletje , en dat mag hoor. Maar ga mensen die hun ziel en zaligheid erin leggen, geen vakanties nemen, halve dagen rijden om te trainen niet vertellen dat het een spelletje is. Dan kom je dom over.
Die "zelfopoffering" lees ik bij Fennella ook altijd als rechtvaardiging voor het eisen van plicht.
"Ik rij er zoveel km per week voor dus die hond doet ook maar wat er van hem verlangt wordt"
Ik vind trouwens dat de africhthoek weer eens lekker sektarisch op dreef is. Op een simpele praktijgerichte vraag over de toepasbaarheid van een tt krijg je geen antwoord, maar wel pagina's volkalken over dat niemand jullie begrijpt. Nou, dikke boehoe.![]()
Verder hoef je dat niet te voelen hoor bij mij... zo bedoel ik het helemaal niet... ik heb verdorie hier jaren om de hoek getraint maar ik kan daar niet uit de hond halen wat erin zit... dan zoek je iets anders simpel zat.
Als jouw kind er aan toe is om bij Ajax te voetballen laat je hem toch ook niet bij FC de Balletjes spelen omdat het 'maar'een spelletje is?
En ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik begrijp de redenatie van Osama ook wel. En dat zegt niets over de correctheid van diens opvattingen.
Je hebt mij nog nooit inhoudelijk duidelijk kunnen maken wat een tt toevoegt aan het trainen, hoe specifiek ik mijn vragen ook stel.
Als Martin Gaus z'n filmpje met het verwende kind laat zien wat je moet negeren begrijp ik dat ook wel, maar ik wil graag twee lagen dieper dan die standwerkerspraatjes.
Misschien vind mijn kind er overigens wel niks aan bij Ajax, denk je daar wel eens over na? Of moet ie er gewoon naartoe omdat jij vind dat hij dat kan, leuk of niet?

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een rare wending neemt de discussie nu.
Ik train in de africhting sinds een aantal jaren. Paar jaar IPO, paar jaar KNPV nu.
Voor mij is het echter wel degelijk "gewoon" een hobby. Ik doe het met plezier en mijn hond ook, ik probeer eruit te halen wat erin zit, maar het blijft hobby.
Op het moment dat ik puur voor het doel zou trainen om mijn hond zo goed mogelijk te verkopen ligt het anders, maar dat is voor mij nu geen optie. Daar train ik niet voor namelijk, ik train om ervaring op te doen, te leren en vooral heel veel plezier te hebben met mijn hond samen. Ook al kost dat soms bloed, zweet en tranen. Ook al kost het soms heel wat denkwerk om een oefening goed aan te leren. Ook al sta ik regelmatig in de stromende regen (en ja...ook dat doe ik met plezier). Ook al rijd ik ook behoorlijk wat kilometers.
Het blijft een spel tussen hond en baas. Voor mij althans.
De vergelijking met een profvoetballer slaat nergens op. Die heeft vast ook heel veel plezier, maar het is ook simpelweg zijn inkomen.
Op het moment dat ik dik betaald word om met mijn hond te gaan trainen is het ook geen spel meer waarschijnlijk. Een geweldige baan maar geen hobby.
Dan moet je ook gewoon blijven presteren, anders is je dikke boterham zo weer verdwenen.
Maar dat is hier voor niemand echt aan de orde dacht ik?
Iedereen werkt er toch gewoon naast om in het inkomen te voorzien?
Ik train in de africhting sinds een aantal jaren. Paar jaar IPO, paar jaar KNPV nu.
Voor mij is het echter wel degelijk "gewoon" een hobby. Ik doe het met plezier en mijn hond ook, ik probeer eruit te halen wat erin zit, maar het blijft hobby.
Op het moment dat ik puur voor het doel zou trainen om mijn hond zo goed mogelijk te verkopen ligt het anders, maar dat is voor mij nu geen optie. Daar train ik niet voor namelijk, ik train om ervaring op te doen, te leren en vooral heel veel plezier te hebben met mijn hond samen. Ook al kost dat soms bloed, zweet en tranen. Ook al kost het soms heel wat denkwerk om een oefening goed aan te leren. Ook al sta ik regelmatig in de stromende regen (en ja...ook dat doe ik met plezier). Ook al rijd ik ook behoorlijk wat kilometers.
Het blijft een spel tussen hond en baas. Voor mij althans.
De vergelijking met een profvoetballer slaat nergens op. Die heeft vast ook heel veel plezier, maar het is ook simpelweg zijn inkomen.
Op het moment dat ik dik betaald word om met mijn hond te gaan trainen is het ook geen spel meer waarschijnlijk. Een geweldige baan maar geen hobby.
Maar dat is hier voor niemand echt aan de orde dacht ik?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Dingo
- Zeer actief
Voor mij wel. Een het werken met de hond is een spel, helemaal correct. De africhting ansich dus niet. Dat is geen spelletje. Maar dat zie ik geloof ik verkeerdInge schreef: Maar dat is hier voor niemand echt aan de orde dacht ik?Iedereen werkt er toch gewoon naast om in het inkomen te voorzien?

- Jaap*
- Zeer actief
En een hond die je met een tt moet trainen is erg geschikt en vind het altijd leuk?maart schreef:nee. net zomin je met een hond die er niets aan vind, in de africhting kunt gaan.Jaap* schreef: Misschien vind mijn kind er overigens wel niks aan bij Ajax, denk je daar wel eens over na? Of moet ie er gewoon naartoe omdat jij vind dat hij dat kan, leuk of niet?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je kind het niet leuk vind, zal hij niet presteren... hetzelfde geldt dus voor een hond...Jaap* schreef:Nee, je lepelt al jarenlang dezelfde algemene mantra'op als het over de inzet van correctiemiddelen bij sport gaat.malinois schreef:ik kan wel een jaar doorpraten over het gebruik van de TT maar jullie willen het niet snappen... dan houdt het al snel op hoor.. ik heb zo'n 4 pagina's terug iets over fysiek corrigeren geschreven maar daar wordt totaal niet op gereageerd... ja ik ben gekke henkie zekerJaap* schreef:Daar vraagt de hond niet om hoor. Dat doe je lekker zelf, voor je eigen lol.Dingo schreef:nee, jij vind het een spelletje , en dat mag hoor. Maar ga mensen die hun ziel en zaligheid erin leggen, geen vakanties nemen, halve dagen rijden om te trainen niet vertellen dat het een spelletje is. Dan kom je dom over.

- Dingo
- Zeer actief
Nee, die zal ook wel eens een shitmoment hebben en denken, ik sla deze dag over. Net als de huishond van Jansen hierachter.Jaap* schreef:En een hond die je met een tt moet trainen is erg geschikt en vind het altijd leuk?maart schreef:nee. net zomin je met een hond die er niets aan vind, in de africhting kunt gaan.Jaap* schreef: Misschien vind mijn kind er overigens wel niks aan bij Ajax, denk je daar wel eens over na? Of moet ie er gewoon naartoe omdat jij vind dat hij dat kan, leuk of niet?

- Jaap*
- Zeer actief
Dank u voor deze ontzagwekkende diepgaande analyse.Dingo schreef:Mijn inziens is het de enigste manier om een hond op het juiste moment te kunnen straffen, op een afstand, Dat draagt een TT bij aan het trainen.
Kunne we dan nu fur immer ophouden over die prikjes die je niet voelt?
- Gollum
- Zeer actief
Je schrijft net dat je honden met tegenzin het veld opgaanmaart schreef:nee. net zomin je met een hond die er niets aan vind, in de africhting kunt gaan.Jaap* schreef: Misschien vind mijn kind er overigens wel niks aan bij Ajax, denk je daar wel eens over na? Of moet ie er gewoon naartoe omdat jij vind dat hij dat kan, leuk of niet?
- Jaap*
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
ga je eens moeten herlezen danGollum schreef:Je schrijft net dat je honden met tegenzin het veld opgaanmaart schreef:nee. net zomin je met een hond die er niets aan vind, in de africhting kunt gaan.Jaap* schreef: Misschien vind mijn kind er overigens wel niks aan bij Ajax, denk je daar wel eens over na? Of moet ie er gewoon naartoe omdat jij vind dat hij dat kan, leuk of niet?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja kom op zeg Frenk.. dit is nu eenmaal wel de waarheid, je mag hem opzoeken hoor, naam en toenaam staan op mijn site... dus kun je zn achtergrond nazoeken...Frenk schreef:Kom op Mal, nu even niet draaien en keren.malinois schreef:... dit was een showhond... niet uit werklijnen dus niet op die drift gefokt... het is nl mn oudste dober.Frenk schreef:Oh nu is het opeens "voor" de hond...malinois schreef: nou daar zit je toch wel een behoorlijk eind in de richting, voor de hond dan...
NEE hij is niet uitgezocht voor de sport, het zou een huishond worden waar we mee zouden gaan showen... maar meneer vond het hele showgebeuren geen zak aan en wij deden hem daar dus totaal geen plezier mee ondanks een U op de Winner...
Dus verder gezocht en walla... op de africhting uitgekomen en wonder boven wonder presteerde hij daar uitermate goed, zo goed dat hij naar de WK voor de dobers zou gaan...totdat ie van de ene dag op de andere moest stoppen op advies van Kranendonk.
ja en dat voor een hond uit showlijnen.
Ik ben ook ooit begonnen weet je nog

- Gollum
- Zeer actief
Ja heb ik net gedaan ik las verkeerd, sorry :N:maart schreef:ga je eens moeten herlezen danGollum schreef:Je schrijft net dat je honden met tegenzin het veld opgaanmaart schreef:nee. net zomin je met een hond die er niets aan vind, in de africhting kunt gaan.Jaap* schreef: Misschien vind mijn kind er overigens wel niks aan bij Ajax, denk je daar wel eens over na? Of moet ie er gewoon naartoe omdat jij vind dat hij dat kan, leuk of niet?
- Dingo
- Zeer actief
Ik heb nooit gezegd dat je niets voelt. Maar dit het minder zeer doet dan Discs naar je hoofd o.id.Jaap* schreef:Dank u voor deze ontzagwekkende diepgaande analyse.Dingo schreef:Mijn inziens is het de enigste manier om een hond op het juiste moment te kunnen straffen, op een afstand, Dat draagt een TT bij aan het trainen.
Kunne we dan nu fur immer ophouden over die prikjes die je niet voelt?
En sorry dat er geen spannende analyse aanvast zit. Het is maar een hulpmiddel

- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Nee Mal, niet die specifieke hond. Gewoon over deze discussie.malinois schreef:ja kom op zeg Frenk.. dit is nu eenmaal wel de waarheid, je mag hem opzoeken hoor, naam en toenaam staan op mijn site... dus kun je zn achtergrond nazoeken...Frenk schreef:Kom op Mal, nu even niet draaien en keren.malinois schreef:... dit was een showhond... niet uit werklijnen dus niet op die drift gefokt... het is nl mn oudste dober.Frenk schreef: Oh nu is het opeens "voor" de hond...
NEE hij is niet uitgezocht voor de sport, het zou een huishond worden waar we mee zouden gaan showen... maar meneer vond het hele showgebeuren geen zak aan en wij deden hem daar dus totaal geen plezier mee ondanks een U op de Winner...
Dus verder gezocht en walla... op de africhting uitgekomen en wonder boven wonder presteerde hij daar uitermate goed, zo goed dat hij naar de WK voor de dobers zou gaan...totdat ie van de ene dag op de andere moest stoppen op advies van Kranendonk.
ja en dat voor een hond uit showlijnen.
Ik ben ook ooit begonnen weet je nog
Jij sport en je kiest je honden daarvoor uit?

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
"Spelletje" klinkt wat denigrerend, maar voor de meeste mensen is het toch echt "gewoon" een hobby. Een hobby die wel als doel kan hebben dat de hobbymatig afgerichte hond uiteindelijk verkocht wordt en inzetbaar wordt als diensthond, dat wel. Maar pas dan is het "spel-element, het hobby-achtige" weg. Want dan heeft de hond een inzetbare functie, "werk" dus.Dingo schreef:Voor mij wel. Een het werken met de hond is een spel, helemaal correct. De africhting ansich dus niet. Dat is geen spelletje. Maar dat zie ik geloof ik verkeerdInge schreef: Maar dat is hier voor niemand echt aan de orde dacht ik?Iedereen werkt er toch gewoon naast om in het inkomen te voorzien?
Zolang ik mijn hond niet actief in ga zetten als zoekhond, of verkoop voor dit doel blijft het een hobby toch?
Er is toch verder ook niets mis met een hobby? Ook een hobby kan men heel serieus nemen.
Groetjes Inge