Gewoon je eigen ding doen, doe ik al jaren. Werkt het beste.Jaap* schreef:Ik denk dat een fikse dosis kritische bedenksels tegen correctiemiddelen heel gezond is. Ongeacht hoe ver je bent ingevoerd in "het wereldje".
Stukken beter dan klakkeloos een keurmeester of trainer naar de bek praten in ieder geval.
Dat gebeurt al genoeg.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- frank1985
- Zeer actief
dan begrijpen we elkaarDingo schreef:Ja, dat is jammer. Als je er geen goed gevoel bij hebt, gewoon weggaan. De meesten hier hebben meerdere clubs versleten voordat ze er 1 hadden gevonden waar zij en de hond zich prettig bij voelen. Ze zijn er echtfrank1985 schreef:Dingo,Dingo schreef:Wat ik weet is dat je een militair bent met een jong mechelaarpupje en je aan t orienteren bent in allerlei dingen. Niks mis mee. Maar ga dan niet dingen roepen als, als dit de africhtingswereld is, ben ik zo weer weg. Dat siert je nietfrank1985 schreef: ik bedoelde met kinder discussie de vraag of het nou wel of geen spel was en daar dan 5 paginas over lullen..... Ik vind het gebruik of geen gebruik van hulpmiddelen zker geen kinder discussie. sorry als het zo voer kwam. Ik weet niets en dat weet ik van me zelf.....
dat zei ik om de volgende reden. bij de 4 verrenigingen waar ik geweest ben heb ik elke keer een vervelend gevoel aan over gehouden. Dit terwijl mij deze tak van sport zo mooi leek. en dat vind ik jammer. De vereniging waar ik nu train weet ik het ook niet zeker. Ik baal daar van... het leek mij zo mooi en elke keer word ik teleurgesteld...
Hoop dat ik zo een beetje duidelijkheid heb gegeven....het was dus niet tegen over jullie specefiek bedoeld. ik twijfel niet aan jullie kunnen
wat heeft mijn beroep er mee te maken![]()
Het is een hele mooie sport, waar je hond en jij veel voldoening uit kunnen halen. Belangrijk is, wat je uiteindelijk ook gaat doen, al is het doggydance , als jij en je hond er maar plezier in hebben
als ik alleen maar een groote bek zou hebben zou ik ook niet de moeite voor doen om zaterdag naar apeldoorn te jagen om westrijd te kijken toch ?
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
dat heeft niks met een grote bek te maken, maar met het feit dat je je in de hondensport intresseert. Weet zeker dat je het naar je zin zult hebbenfrank1985 schreef:dan begrijpen we elkaarDingo schreef:Ja, dat is jammer. Als je er geen goed gevoel bij hebt, gewoon weggaan. De meesten hier hebben meerdere clubs versleten voordat ze er 1 hadden gevonden waar zij en de hond zich prettig bij voelen. Ze zijn er echtfrank1985 schreef:Dingo,Dingo schreef: Wat ik weet is dat je een militair bent met een jong mechelaarpupje en je aan t orienteren bent in allerlei dingen. Niks mis mee. Maar ga dan niet dingen roepen als, als dit de africhtingswereld is, ben ik zo weer weg. Dat siert je niet
dat zei ik om de volgende reden. bij de 4 verrenigingen waar ik geweest ben heb ik elke keer een vervelend gevoel aan over gehouden. Dit terwijl mij deze tak van sport zo mooi leek. en dat vind ik jammer. De vereniging waar ik nu train weet ik het ook niet zeker. Ik baal daar van... het leek mij zo mooi en elke keer word ik teleurgesteld...
Hoop dat ik zo een beetje duidelijkheid heb gegeven....het was dus niet tegen over jullie specefiek bedoeld. ik twijfel niet aan jullie kunnen
wat heeft mijn beroep er mee te maken![]()
Het is een hele mooie sport, waar je hond en jij veel voldoening uit kunnen halen. Belangrijk is, wat je uiteindelijk ook gaat doen, al is het doggydance , als jij en je hond er maar plezier in hebbenhet is gewoon jammer, ben nu bij bijna alle verenigingen hier in de buurt geweest en het wil niet lukken ( klinkt heel zwaar ) het leek me zo mooi en ben echt gemotiveerd om iets moois met mijn hond te gaan doen en ik wil heel erg graag maar kan niet tegen de mensen die ik tot nu toe heb gezien op de verenigingen... mischien ben ik een softie of ik ben 4 keer op de verkeerde plek geweest.....
als ik alleen maar een groote bek zou hebben zou ik ook niet de moeite voor doen om zaterdag naar apeldoorn te jagen om westrijd te kijken toch ?
Gewoon blijven zoeken, lekker de tijd voor nemen. Eens een mechelaar , altijd een mechelaar, dus dan heb je misschien bij je volgende pup een goede club

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
tt is ook een fysieke correctiemalinois schreef:mijn hond accepteerd het niet als hij fysiek gecorrigeerd wordt, niks meer en niks minder... dan hangt ie in jefrank1985 schreef:sorry dat ik het zeg maar je redeneerd zo vreemd... dat bedoeld jaap toch niet ( als ik ff voor jaap mag praten ) het gaat hem neem ik aan om het dik gedrukte....malinois schreef:als er een hond is die graag met mij werkt en zo graag wil is het die idd....Jaap* schreef:Dus je moet werken met een tt omdat je hond je anders aanvliegt of niks doet vanwege geen prikker om, mja, ik snap het. Zeer baasgericht en er op gebrand om met je samen te werken. Een ideale situatie lijkt meeen prima hond!
Ik vind het wel een beetje kinder discussie worden van de africhtings kant hoor !!!! hoop niet dat dit het gemiddelde is van de africhting want dan ben ik er zo weer weg .....
Mijn reu kon met inpitten tijdens bewaking en inlopen van mij niet gecorrigeerd worden met tt.. dan vergat hij de mouw en richtte zijn reactie op de tik via tt op de pw.. op het randje dan he.. hij werd woest..
Correctie met stem of lijn had soms wel en soms geen effect maar nooit heeft hij zich tot mij gekeerd als hij door mij gecorrigeerd werd..
En het teefje in opbouw die ik weg moest lijden en een klein rukje met de slip meekreeg en commando volg.. was zo gefrustreerd dat ze van de pw weg moest en mee moest volgen dat ze zich afreageerde op mij.. mijn dijbeen dan.. en 1x mijn arm.. verder is het een zacht teefje... maar dit gedrag mag ik toch niet accepteren..
En met dit gedrag van de teef verschilden ook de meningen qua reageren op de club... de een zegt laten gaan pure drift en dat zien we graag en een ander zegt nooit accepteren.. gelukkig heb ik zelf ook nog een eigen idee.. en dat is nevernooit niet accepteren..en gelukkig is die boodschap na twee keer overgekomen.. niet middels tt.. ik vind het nog steeds geen middel dat ik gebruik om dingen aan te leren..
bij wijze van als ik het jaaggedrag aanhaal.. dat ze had-heeft.. had ik haar die tt al omgedaan om hier ook echt hier te laten zijn.. anders voelt ze een negatieve prikkel bij negeren... ik heb het voor mekaar gekregen dat ze niet jaagt met eerst heel veel bal gebruik ter stimulans om altijd leuker te zijn.. en dan eens als ze bewust het commando in de wind sloeg haar zelf even heb opgezocht voor ze bij mij was..
positief trainen ja, maar straf en correctie bij negeren van een commando dat ze kennen ja zo reageer ik ook..
Afreageren op mij omdat madam iets niet zint.. of als Finn dat zou doen..ja daar reageer ik ook net zo fysiek op terug.. ze pakt mij op zo´n moment ook niet zacht nl..
Overigens.. met de gedachte dat de correctie niet zichtbaar van mij af mag komen... daar heb ik op dat moment lak aan... zij bijt mij...ik bijt terug van me af-- dan hoeft niet er stroom om die nek te hangen dan mag ze best weten dat wat ze doet niet door mij geaccepteerd wordt
in bepaalde onderdelen in IPO daar ben ik het mee eens kun je beter niet zelf negatief gedrag corrigeren..
- frank1985
- Zeer actief
hahaha maar ik wil niet wachten op mn volgende pup ik wil met mijn huidige meisje iets leuks gaan doen, ik merk aan haar dat ze ook echt iets moet gaan doen nu.... Ik hoop dat dat nog iets in de KNPV/IPO wordDingo schreef: dat heeft niks met een grote bek te maken, maar met het feit dat je je in de hondensport intresseert. Weet zeker dat je het naar je zin zult hebben![]()
Gewoon blijven zoeken, lekker de tijd voor nemen. Eens een mechelaar , altijd een mechelaar, dus dan heb je misschien bij je volgende pup een goede club :mrgreen:
- frank1985
- Zeer actief
het is lastig om daar met iemand face to face over te praten. Als je dat op een vereniging doet krijg je vaak en beetje vage antwoorden waar ik niet echt iets wijzer van word, mischien laat ik het er te makkelijk bij zittenJaap* schreef:Ik denk dat een fikse dosis kritische bedenksels tegen correctiemiddelen heel gezond is. Ongeacht hoe ver je bent ingevoerd in "het wereldje".
Stukken beter dan klakkeloos een keurmeester of trainer naar de bek praten in ieder geval.
Dat gebeurt al genoeg.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Om met Sybill Fawlty te spreken: "Oh I Knooow"frank1985 schreef:krijg je vaak en beetje vage antwoorden waar ik niet echt iets wijzer van word, mischien laat ik het er te makkelijk bij zitten
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- frank1985
- Zeer actief
voorbeeldje: vorige week bij een beveiligings bedrijf: jah frank als je hier komt trainen moet je wel ff een prikker halen want dat doen we hier standaard voor het volgen leren.Jaap* schreef:Om met Sybill Fawlty te spreken: "Oh I Knooow"frank1985 schreef:krijg je vaak en beetje vage antwoorden waar ik niet echt iets wijzer van word, mischien laat ik het er te makkelijk bij zitten
ik zeg: waarom moet dat ? ik kan toch gewoon eerst proberen met een bal en brokje en als het na een tijdje echt niet lukt kunnen we altijd nog zien waarom gelijk zon ding om hangen ???
Jah gewoon omdat we dat hier zo doen... dan is het tenminste gelijk duidelijk voor je hond
- Jaap*
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
Ik zag een particuliere beveiliger met een hond die constant uitviel en daarvoor werd "gecorrigeerd" met een aantal slagen op de neus, een vicieuze cirkel.
Op de vraag hoe lang dat al zo ging antwoordde hij "Jaren".
En op de vraag of het dan een beetje opschoot zie hij "Nee".
En verder wilde hij niet nadenken
Op de vraag hoe lang dat al zo ging antwoordde hij "Jaren".
En op de vraag of het dan een beetje opschoot zie hij "Nee".
En verder wilde hij niet nadenken
- frank1985
- Zeer actief
hahaha ja daar zit wat in, vind het gewoon jammer. Dan denk ik bij elke vereniging waren ze blij dat er een jong iemand intresse had ( 23 ) maar als ik dan lastige vragen stel moet je je maar stil houden want jij weet nog niets.......Jaap* schreef:Het is koeltoerfrank1985 schreef:Jah gewoon omdat we dat hier zo doen...![]()
En cultuur is één grote blinde vlek, zo groot dat je hem niet meer ziet
Heb een beetje het gevoel dat de mensen die ik tot nu toe heb gezien niet echt out of the box kunnen denken.... ze trainen op een bepaalde manier omdat dat zo ''hoort''
en dat ik wil volgen met een balletje en een brokje is raar.....
Voor de africhters hier ik zeg het vast, dit is alleen wat ik heb meegemaakt bij de verenigingen waar ik ben geweest....
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat vind ik dus echt kol--kul en gelul ik zie me niet als een africhter, wel iemand die probeert een hond op de juiste manier voor te brengen en dingen aan te lerenfrank1985 schreef:hahaha ja daar zit wat in, vind het gewoon jammer. Dan denk ik bij elke vereniging waren ze blij dat er een jong iemand intresse had ( 23 ) maar als ik dan lastige vragen stel moet je je maar stil houden want jij weet nog niets.......Jaap* schreef:Het is koeltoerfrank1985 schreef:Jah gewoon omdat we dat hier zo doen...![]()
Heb een beetje het gevoel dat de mensen die ik tot nu toe heb gezien niet echt out of the box kunnen denken.... ze trainen op een bepaalde manier omdat dat zo ''hoort''
Voor de africhters hier ik zeg het vast, dit is alleen wat ik heb meegemaakt bij de verenigingen waar ik ben geweest....
en ja ik loop met frolic in mijn linkerzak. soms een bijtrol in mijn achterzak een bal in mijn linkerborstzak en een balletje rechts in de zak<
ja hope zakken in dat trainingsjack van mij
kan me soms wat irriteren aan de negatieve uitingen alsof iedereen alleen middels correctie dngen aanleert..
- Jaap*
- Zeer actief
Het is mijn pakkie aan verder niet, maar Frank deelt toch alleen maar mee wat hij ervaart?
En dat hij zo graag een club wil die hem wél ligt?
Ik snap de reactie niet eerlijk gezegt.
En dat hij zo graag een club wil die hem wél ligt?
Ik snap de reactie niet eerlijk gezegt.
- frank1985
- Zeer actief
blondie,blondie schreef:Dat vind ik dus echt kol--kul en gelul ik zie me niet als een africhter, wel iemand die probeert een hond op de juiste manier voor te brengen en dingen aan te lerenfrank1985 schreef:hahaha ja daar zit wat in, vind het gewoon jammer. Dan denk ik bij elke vereniging waren ze blij dat er een jong iemand intresse had ( 23 ) maar als ik dan lastige vragen stel moet je je maar stil houden want jij weet nog niets.......Jaap* schreef:Het is koeltoerfrank1985 schreef:Jah gewoon omdat we dat hier zo doen...![]()
en ja ik loop met frolic in mijn linkerzak. soms een bijtrol in mijn achterzak een bal in mijn linkerborstzak en een balletje rechts in de zak<
kan me soms wat irriteren aan de negatieve uitingen alsof iedereen alleen middels correctie dngen aanleert..
Ik zeg toch ook dat het mijn ervaring is bij de verenigingen waar ik ben geweest. het kan zo als ik zeg ook zo zijn dat ik gewoon bij de verkeerde ben geweest. Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn ( denk het merendeel ) die het africhten op een leuke manier doet. En ik zei dus al eerder dat ik het jammer vind deze vereniging nog niet gevonden te hebben....
- frank1985
- Zeer actief
-
Murphy
- Zeer actief
Ik had je destijds gezegd eens te gaan kijken in Buurse. Valt die vereniging ook onder wat je nu zegt? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Ik weet dat ze daar zeer fanatiek met bijtworstjes en balletjes trainen, dus dat je die niet zou mogen gebruiken om volg aan te leren lijkt me heel vreemd.frank1985 schreef:hahaha ja daar zit wat in, vind het gewoon jammer. Dan denk ik bij elke vereniging waren ze blij dat er een jong iemand intresse had ( 23 ) maar als ik dan lastige vragen stel moet je je maar stil houden want jij weet nog niets.......Jaap* schreef:Het is koeltoerfrank1985 schreef:Jah gewoon omdat we dat hier zo doen...![]()
Maar goed, tijden veranderen misschien, dus ik ga er open in
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als jij dat niet zo ziet prima, maar dat is ie wel, gewoon een hulpmiddel.frank1985 schreef:jah hulp jah maar we gaan deze discussie toch niet zo mooi maken dat we gaan zeggen dat een TT of prikker een hulpje is voor de hond.... dream on

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik steiger niet, ik zeg alleen dat ik niet wil dat een hond een correctie aan mij linkt vandaar ook gebruik van de TT in de training en niet bijv. een prikker... dat vonden veel mensen schijnbaar erg vreemd en krijg ik dus niet uitgelegd.Inge schreef:Tuurlijk linkt hij het niet aan jou in jouw geval, hij zou dat echter waarschijnlijk heel snel wel doen als je zelf het kastje in je hand houdt.malinois schreef:maar linkt het dus niet aan mij en daar ging het om...Inge schreef:Jij duwt toch ook niet op die knop maar je trainer?malinois schreef: dan zal ik wel een hele domme hond hebben maar die linkt het nog steeds aan mn trainer omdat die er een boze stem bij opzet indien nodig... die mot ie niet. Ik zie wel wat ie doet als ie het aan mij linkt hoor... dat zie ik hier thuis als ik hem zelf op zn flikker geef...
Nogmaals bij Xantos die komt je tegemoet als je hem corrigeert... hij heeft mn man zeer regelmatig te pakken gehad, hij heeft liggen rollebollen met mn trainer... maar met mij... geen wolkje aan de lucht... hij heeft ook niks te vrezen van me.. want er komt niks naars van mij...
Hij weet dus heel goed waar het vandaan komt.
Prima als hij het aan hem linkt...Dat is wat ik dus zeg.
Waarom je nu "steigert" als ik zeg dat een hond echt wel weet van wie de correctie komt en je het notabene aan je eigen hond gewoon kan merken snap ik dan weer niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor maar op een wedstrijd zie je geen training natuurlijk, daar zie je het resultaat ervan.frank1985 schreef:jajaja dat word iedere keer als ik iets zeg weer gezegd: kom maar eens kijken..... en jah ik kom zaterdag bij die wedstrijd kijken.... heb dan 4 verenigingen gezien 50 paginas op dit forum gelezen en een wedstrijd gezien ...... mag ik dan een mening hebbenmalinois schreef:kom een keer kijken zou ik zeggen misschien een hele verhelderingJaap* schreef:2 dagen? Een paar jaar bedoel jefrank1985 schreef:Malinois kom dr eens in.......... heb je me nou 2 dagen lang voor de gek gehouden

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
het is niet omdat en daarom... dit is bij een hond het geval maar ook bij mn andere hond wil ik niet dat hij correcties koppelt aan mij... ik ben alleen maar leuk!Frenk schreef:Ik zou het persoonlijk echt zeer zeer onwenselijk vinden als mijn hond niet 'mag' weten dat IK hem corrigeer, omdat hij me dan aanvliegt.Inge schreef:Tuurlijk linkt hij het niet aan jou in jouw geval, hij zou dat echter waarschijnlijk heel snel wel doen als je zelf het kastje in je hand houdt.malinois schreef:maar linkt het dus niet aan mij en daar ging het om...Inge schreef:Jij duwt toch ook niet op die knop maar je trainer?
Hij weet dus heel goed waar het vandaan komt.
Prima als hij het aan hem linkt...Dat is wat ik dus zeg.
Waarom je nu "steigert" als ik zeg dat een hond echt wel weet van wie de correctie komt en je het notabene aan je eigen hond gewoon kan merken snap ik dan weer niet.
ps. je mag het onwenselijk vinden... prima, als ik het thuis doe, zelfde reactie dus heeft niets met het trainen te maken. We redden ons prima hoor.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaap* schreef:Ik denk dat een fikse dosis kritische bedenksels tegen correctiemiddelen heel gezond is. Ongeacht hoe ver je bent ingevoerd in "het wereldje".
Dat gebeurt al genoeg.
Die man weet prima waar hij over praat, heeft verschillende honden naar de WK gebracht, er zelf gestaan met verschillende honden en weet heel veel over het ras en ziet prima wat een hond en geleider nodig hebben en wat niet. Het is iemand die ik vertrouw met mijn honden. Je mag het navragen hoor, is een bekende MH fokker.
Maar dat er mensen zijn die dit klakkeloos doen, dat geloof ik graag... ik heb het nooit gedaan en zal dat ook nooit doen. Wel heb ik in bepaalde mensen vertrouwen... de rest zal ik dus niet vertrouwen met mijn honden wel diegenen die ik daarin vertrouw en dat zijn er niet zo veel hoor...
Laatst gewijzigd door malinois op 01 apr 2009 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je er tegen in wil gaan moet je 100% zeker zijn dat je kunt winnen, dat kan ik niet bij hem, dat weet ik dus ik ga dat gevecht helemaal niet aan. Daarnaast is het op die manier al jaren geprobeerd bij mn man en dat werkte alleen maar averechts... en die kon wel van hem winnen overigens... hielp dus geen drol.... Op deze manier werkt het uitstekend, dus ik zie ook niet in waarom ik hem zou moeten aanpakken hierop als het zo prima gaat.blondie schreef:tt is ook een fysieke correctiemalinois schreef:mijn hond accepteerd het niet als hij fysiek gecorrigeerd wordt, niks meer en niks minder... dan hangt ie in jefrank1985 schreef:sorry dat ik het zeg maar je redeneerd zo vreemd... dat bedoeld jaap toch niet ( als ik ff voor jaap mag praten ) het gaat hem neem ik aan om het dik gedrukte....malinois schreef: als er een hond is die graag met mij werkt en zo graag wil is het die idd....een prima hond!
Ik vind het wel een beetje kinder discussie worden van de africhtings kant hoor !!!! hoop niet dat dit het gemiddelde is van de africhting want dan ben ik er zo weer weg .....![]()
Mijn reu kon met inpitten tijdens bewaking en inlopen van mij niet gecorrigeerd worden met tt.. dan vergat hij de mouw en richtte zijn reactie op de tik via tt op de pw.. op het randje dan he.. hij werd woest..
Correctie met stem of lijn had soms wel en soms geen effect maar nooit heeft hij zich tot mij gekeerd als hij door mij gecorrigeerd werd..
En het teefje in opbouw die ik weg moest lijden en een klein rukje met de slip meekreeg en commando volg.. was zo gefrustreerd dat ze van de pw weg moest en mee moest volgen dat ze zich afreageerde op mij.. mijn dijbeen dan.. en 1x mijn arm.. verder is het een zacht teefje... maar dit gedrag mag ik toch niet accepteren..
En met dit gedrag van de teef verschilden ook de meningen qua reageren op de club... de een zegt laten gaan pure drift en dat zien we graag en een ander zegt nooit accepteren.. gelukkig heb ik zelf ook nog een eigen idee.. en dat is nevernooit niet accepteren..en gelukkig is die boodschap na twee keer overgekomen.. niet middels tt.. ik vind het nog steeds geen middel dat ik gebruik om dingen aan te leren..
bij wijze van als ik het jaaggedrag aanhaal.. dat ze had-heeft.. had ik haar die tt al omgedaan om hier ook echt hier te laten zijn.. anders voelt ze een negatieve prikkel bij negeren... ik heb het voor mekaar gekregen dat ze niet jaagt met eerst heel veel bal gebruik ter stimulans om altijd leuker te zijn.. en dan eens als ze bewust het commando in de wind sloeg haar zelf even heb opgezocht voor ze bij mij was..![]()
positief trainen ja, maar straf en correctie bij negeren van een commando dat ze kennen ja zo reageer ik ook..
Afreageren op mij omdat madam iets niet zint.. of als Finn dat zou doen..ja daar reageer ik ook net zo fysiek op terug.. ze pakt mij op zo´n moment ook niet zacht nl..
Overigens.. met de gedachte dat de correctie niet zichtbaar van mij af mag komen... daar heb ik op dat moment lak aan... zij bijt mij...ik bijt terug van me af-- dan hoeft niet er stroom om die nek te hangen dan mag ze best weten dat wat ze doet niet door mij geaccepteerd wordt
in bepaalde onderdelen in IPO daar ben ik het mee eens kun je beter niet zelf negatief gedrag corrigeren..

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
aanleren doe ik nooit iets met straf... maar een IPO III hond die allang heeft laten zien wat hij kan hoef ik niets meer aan te leren... die wordt beloond ja door een balletje met volgen nog steeds en dat zal ook altijd gebeuren en die wordt gecorrigeerd.blondie schreef:Dat vind ik dus echt kol--kul en gelul ik zie me niet als een africhter, wel iemand die probeert een hond op de juiste manier voor te brengen en dingen aan te lerenfrank1985 schreef:hahaha ja daar zit wat in, vind het gewoon jammer. Dan denk ik bij elke vereniging waren ze blij dat er een jong iemand intresse had ( 23 ) maar als ik dan lastige vragen stel moet je je maar stil houden want jij weet nog niets.......Jaap* schreef:Het is koeltoerfrank1985 schreef:Jah gewoon omdat we dat hier zo doen...![]()

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Om de dooie dood dat geen kind van mij bij Feijenoord (Ajax, Manchester) gaat voetballen.malinois schreef:ik kan wel een jaar doorpraten over het gebruik van de TT maar jullie willen het niet snappen... dan houdt het al snel op hoor.. ik heb zo'n 4 pagina's terug iets over fysiek corrigeren geschreven maar daar wordt totaal niet op gereageerd... ja ik ben gekke henkie zekerJaap* schreef:Daar vraagt de hond niet om hoor. Dat doe je lekker zelf, voor je eigen lol.Dingo schreef:nee, jij vind het een spelletje , en dat mag hoor. Maar ga mensen die hun ziel en zaligheid erin leggen, geen vakanties nemen, halve dagen rijden om te trainen niet vertellen dat het een spelletje is. Dan kom je dom over.
Of dien je er een hoger doel mee ofzo, dat je je er zo voor opoffert.
Die "zelfopoffering" lees ik bij Fennella ook altijd als rechtvaardiging voor het eisen van plicht.
"Ik rij er zoveel km per week voor dus die hond doet ook maar wat er van hem verlangt wordt"
Ik vind trouwens dat de africhthoek weer eens lekker sektarisch op dreef is. Op een simpele praktijgerichte vraag over de toepasbaarheid van een tt krijg je geen antwoord, maar wel pagina's volkalken over dat niemand jullie begrijpt. Nou, dikke boehoe.![]()
Verder hoef je dat niet te voelen hoor bij mij... zo bedoel ik het helemaal niet... ik heb verdorie hier jaren om de hoek getraint maar ik kan daar niet uit de hond halen wat erin zit... dan zoek je iets anders simpel zat.
Als jouw kind er aan toe is om bij Ajax te voetballen laat je hem toch ook niet bij FC de Balletjes spelen omdat het 'maar'een spelletje is?
Voetbal is een spelletje en net leuk genoeg voor de zaterdagmiddag om de hoek.
Dat een stel halve zolen er zoveel geld in wil stoppen maakt nog niet dat het een volwaardige carrière is.
Vooralsnog hou ik het erop dat de oudste wiskunde gaat studeren.
Kijk: dát is geen spelletje.
-
estelle
Lekker herkenbaar.frank1985 schreef:hahaha ja daar zit wat in, vind het gewoon jammer. Dan denk ik bij elke vereniging waren ze blij dat er een jong iemand intresse had ( 23 ) maar als ik dan lastige vragen stel moet je je maar stil houden want jij weet nog niets.......Jaap* schreef:Het is koeltoerfrank1985 schreef:Jah gewoon omdat we dat hier zo doen...![]()
Op mijn laatste club trof ik dan gelukkig wel een trainer die openstond voor een andere manier van trainen. Die zelf op een gegeven moment met de clicker is gaan werken e.d.
Maar laten we het maar niet over de oude garde op verschillende clubs hebben waar ik dan ben geweest, en ook op mijn laatste club dus.
Want zodra je ergens iets tegenin brengt is het standaard antwoord 'ik heb al op het NIAK gestaan, belangrijkse wedstrijden, zoveel honden afgericht e.d en jij bent met je eerste hondje bezig!'.
Discussie gesloten.
-
estelle
Nou de reactie van je hond laat al wel blijken hoe leuk hij die niets voorstellende prikkeltjes vindt.malinois schreef:dan zal ik wel een hele domme hond hebben maar die linkt het nog steeds aan mn trainer omdat die er een boze stem bij opzet indien nodig... die mot ie niet. Ik zie wel wat ie doet als ie het aan mij linkt hoor... dat zie ik hier thuis als ik hem zelf op zn flikker geef...Inge schreef:Dat kan wel verkondigd worden maar een hond is echt niet gekfrank1985 schreef:
ik dacht dat een hond die straf krijgt met een TT niet weet van wie hij straf krijgt ?? dat word hier nu toch al een paar dagen verkondigd![]()
Die weet echt wel na een paar keer van wie of waarom de straf komt hoor.De eerste keer waarschijnlijk niet, maar daarna echt wel.
Nogmaals bij Xantos die komt je tegemoet als je hem corrigeert... hij heeft mn man zeer regelmatig te pakken gehad, hij heeft liggen rollebollen met mn trainer... maar met mij... geen wolkje aan de lucht... hij heeft ook niks te vrezen van me.. want er komt niks naars van mij...
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik zeg niets over dat het met trainen te maken heeft.malinois schreef:het is niet omdat en daarom... dit is bij een hond het geval maar ook bij mn andere hond wil ik niet dat hij correcties koppelt aan mij... ik ben alleen maar leuk!Frenk schreef:Ik zou het persoonlijk echt zeer zeer onwenselijk vinden als mijn hond niet 'mag' weten dat IK hem corrigeer, omdat hij me dan aanvliegt.
ps. je mag het onwenselijk vinden... prima, als ik het thuis doe, zelfde reactie dus heeft niets met het trainen te maken. We redden ons prima hoor.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daarmee is de sport misschien wel een beetje doorgeslagen? :N:malinois schreef:nou daar zit je toch wel een behoorlijk eind in de richting, voor de hond dan...Frenk schreef:Want? Je kunt niet morgen stoppen als je dat zou willen? Want dan vergaat de wereld?Dingo schreef:Een spelletje is vrijblijvend, dit niet
Ik vind het allemaal gezegend Dingo, hou jezelf vooral voor dat het hobbymatig africhten geen spelletje is.
Ik heb hier zo'n hond die van de ene dag op de andere moest stoppen... die vloog tegen de muren omhoog, karakter veranderde zo drastisch dat het soms nog best gevaarlijk werd.
Je kunt een hond heel makkelijk in de africhting brengen, maar stoppen is veel en veel moeilijker..
Het belang van politiehonden zie ik heel goed, maar Dingo blijft er op hameren dat je de hond dussssssssssssss op de manier moet africhten zoals dat wordt gedaan.
Aangezien er veel mensen alleen met de sport bezig zijn (en bloedfanatiek
Dus zonder TT op de staart omdat de hond wat langzaam komt nadat hij bij een vorige baas nogal stevig is afgestraft?
Jij spreekt vanuit het gebruik als diensthondDingo schreef:Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en dat is dat de TT bij ons gebruikt word als hulpmiddel, en niet als standaard uitrusting. Er worden ook hele weken zonder TT getraind, alleen als een hond op afstand gecorrigeerd dient te worden dan word het gebruikt, vaak voor korte duur. Dus niks geen slinks gedoe voor keuringen, die hond is echt niet achterlijk en weet dondersgoed dat hij kan uitvreten wat hij wil zonder TT.Jaap* schreef:Waarom komt het gros er dan nooit meer vanaf en moet je wat slinks doen voordat je het veld opgaat en/of de hond foppen zodat hij niks in de gaten heeft als hij er geen om heeft?Dingo schreef:En sorry dat er geen spannende analyse aanvast zit. Het is maar een hulpmiddel
Dat het gros er niet meer vanaf komt vind ik toch echt lichtelijk overtrokken. Ik zie geen enkele gepensioneerde diensthond lopen met een TT
Interessant om te lezen dat juist daar de TT hooguit een hulpmiddel is voor korte tijd
Dusssssssss het hoeft niet getraind te worden vanwege het belang van de diensthonden want daar gebeurt het vrijwel niet? (begrijp ik
Dat is naar mijn idee ook de omschrijving van hulpmiddel.
Het is even een hulp om de hond iets duidelijk te maken als het anders echt niet lukt. En daarna is het geregeld.
Met bijles krijg je toch niks voor elkaar als je het kind een mep geeft als hij een rijtje woorden niet goed opzegt?Dingo schreef:Je hebt toch verschillende honden. Lijkt me prettiger niet alle honden over 1 kam te scheren , maar naar iedere hond als individu te kijken. Sommige kinderen krijgen ook bijles en krijgen dus ook hulp
Hij krijgt hulp om die rij wel op de kunnen zeggen.
Door herhaling of door ezelsbruggetjes te bedenken waardoor het kind beter kan onthouden.
Natuurlijk zijn honden verschillend.
Er is er niet één hetzelfde als de ander.
Het is in de jachthondentraining niet andersJaap* schreef:Om met Sybill Fawlty te spreken: "Oh I Knooow"frank1985 schreef:krijg je vaak en beetje vage antwoorden waar ik niet echt iets wijzer van word, mischien laat ik het er te makkelijk bij zitten
Het probleem is vaak dat dan wordt gezegd:
"Die trainer weet waar hij over praat want hij is al met een paar honden op de NIMROD geweest".
(NIMROD is de top wedstrijd bij de jachthonden. daarvoor worden alleen de beste honden per ras uitgenodigd)
Tsja, er wordt nooit bij gezegd hoeveel honden hij niet naar de NIMROD heeft gebracht.
-
Murphy
- Zeer actief
Of een trainer honden op kampioenschappen heeft uitgebracht en daar geslaagd is, zegt mij niets over zijn kwaliteiten als trainer en al helemaal niet over zijn behendigheid met een stroomband. Hij zal waarschijnlijk hulp hebben gehad bij het wedstrijdklaar maken van de hond, de hond kan makkelijk zijn geweest of heel anders dan die van mij, en ik weet niet welke methoden hij heeft gebruikt om de hond zover te krijgen.Het is in de jachthondentraining niet anders
Het probleem is vaak dat dan wordt gezegd:
"Die trainer weet waar hij over praat want hij is al met een paar honden op de NIMROD geweest".
(NIMROD is de top wedstrijd bij de jachthonden. daarvoor worden alleen de beste honden per ras uitgenodigd)
Tsja, er wordt nooit bij gezegd hoeveel honden hij niet naar de NIMROD heeft gebracht.
Wat ik eerder aangaf van iemand die heel trots/stoer vertelde dat als hij de stroomband gebruikte de stoom van de hond zijn tandvlees afkwam, was dus zo iemand die hoge kampioenschappen liep met zijn honden. Nou, ik liet mijn hond nog liever inslapen dan hem over te leveren voor training aan zo iemand.
Ik kan me wel voorstellen dat je op basis van wat je in een training ziet van iemand vertrouwen krijgt.
Overigens, als je een stroomband wil gebruiken, en hem alleen om doet als je hem gaat gebruiken, heeft de hond feilloos door dat hij alleen gecorrigeerd wordt met band om. Dus zal hij zonder band om gewoon nog zijn gang gaan.
Dus zullen veel mensen die een stroomband gebruiken al weken voor ze hem gaan gebruiken, de hond de stroomband omdoen, of eventueel een dummy (die er net zo uitziet).
Als ik dus niet weet wanneer ik hem wil of moet gaan gebruiken kan ik de hond maar beter elke dag de band omdoen, zodat hij niet die link gaat leggen. Dan ziet het er dus dramatisch uit, hond loopt altijd met stroomband. Maar feitelijk wordt hij dan misschien zelden gebruikt.