Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe is dit mogelijk......

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Esther 1
Zeer actief

Hoe is dit mogelijk......

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Ik weet niet of ik het hier goed plaats, maar ik vindt dit zo'n vreemde advertentie.
Hoe kun je dh met stamboom afgeven voor 150 Euro???!!!
En ze gaan ook al met 6 - 7 weken weg.

Graag van de kenners onder de fokkers van jullie een reactie, ik heb hier een heel raar gevoel bij, niet dat ik een pup erbij wil hoor maar ik vindt dit zo vreemd.

http://link.marktplaats.nl/241452776
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik kan ook een hele mooie stamboom in elkaar frutselen als het moet hoor :mrgreen: er staat niet bij dat er een FCI stamboom bij zit :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Esther 1
Zeer actief

ja klopt ook, zover had ik zo gauw niet nagedacht

denk toch dat er weer heel veel mensen de dupe zullen worden van een broodfokker, toch is het soms moeilijk voor mensen wat hier niet goed in thuis zijn. Die denken dan ik koop een hond met stamboom, mooi verhaaltje erbij door de verkoper en als ze eenmaal thuis zijn begint de ellende.

Is tegen zo'n broodfokkers niks te doen ?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Esther 1 schreef:Is tegen zo'n broodfokkers niks te doen ?
Nee, niets, tenzij je de dierenbescherming inschakelt; het is verboden pups weg te doen voor de 7 weken!

Suzanne
Esther 1
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Nee, niets, tenzij je de dierenbescherming inschakelt; het is verboden pups weg te doen voor de 7 weken!

Suzanne
het is toch te triest voor woorden hé :boos:

ik las laatst een stukje over een broodfokker uit Oss, die moet in Polen 60 dekteven hebben liggen en de pups worden naar NL vervoerd. Omdat hij de teefjes in Polen heeft liggen kan de dierenbescherming hier niets doen.
althans zo heb ik het begrepen, ik vindt dit echt heel triest vooral dat er veel mensen onbewust de dupe worden, laat staan die arme pups en moeders ervan :jank: :jank:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Vader en moeder kampioenen? Ik zou haast denken aan een vroege 1 april mop. Misschien even mailen of bellen?
murmel

Ongelezen bericht door murmel »

waarom neem je gewoon geen contact op met die fokker, dan heb je meteen duidelijkheid op al je vragen.
een broodfokker die 150 voor zijn pups vraagt zal maar weinig brood kunnen kopen

6-7 weken is wel erg vroeg ja om de pups weg te doen
Esther 1
Zeer actief

murmel schreef:waarom neem je gewoon geen contact op met die fokker, dan heb je meteen duidelijkheid op al je vragen.
een broodfokker die 150 voor zijn pups vraagt zal maar weinig brood kunnen kopen

Nou dat is niet nodig omdat ikzelf echt geen pup erbij wil hoor ( heb op dit moment 4 honden waaronder 2 pups ) en daarbij denk ik dat als het zaakje niet klopt je toch geen eerlijke antwoorden zou krijgen.
Plus dat ik zelf alleen een pup zou kopen via de goede weg en een betrouwbare fokker!

Ik wilde gewoon weten hoe hier de meningen / reacties waren van fokkers, door het antwoord van Malinois is voor mij al heel veel duidelijk :ok:
Afbeelding
murmel

Ongelezen bericht door murmel »

Esther 1 schreef:
murmel schreef:waarom neem je gewoon geen contact op met die fokker, dan heb je meteen duidelijkheid op al je vragen.

Nou dat is niet nodig omdat ikzelf echt geen pup erbij wil hoor ( heb op dit moment 4 honden waaronder 2 pups ) en daarbij denk ik dat als het zaakje niet klopt je toch geen eerlijke antwoorden zou krijgen.
Plus dat ik zelf alleen een pup zou kopen via de goede weg en een betrouwbare fokker!

Ik wilde gewoon weten hoe hier de meningen / reacties waren van fokkers, door het antwoord van Malinois is voor mij al heel veel duidelijk :ok:
als je dan toch zo nodig de wereld wilt verbeteren zou je kunnen bellen naar die fokker en vragen of de pups een fci stamboom hebben, getest zijn voor erfelijke aandoeningen, waarom ie ze wegdoet op 6-7 weken, en waarom de prijs zo laag is, enz. en pas dan een roddeltopic openen.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Esther 1 schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
het is toch te triest voor woorden hé :boos:

ik las laatst een stukje over een broodfokker uit Oss, die moet in Polen 60 dekteven hebben liggen en de pups worden naar NL vervoerd. Omdat hij de teefjes in Polen heeft liggen kan de dierenbescherming hier niets doen.
althans zo heb ik het begrepen, ik vindt dit echt heel triest vooral dat er veel mensen onbewust de dupe worden, laat staan die arme pups en moeders ervan :jank: :jank:
Die woont hier (waarschijnlijk) om de hoek....
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Suzanne123 schreef:

Suzanne
Waarom denk je dat hier iets aan gedaan word? Als het nest goed word verzorgd, pups zijn gezond, teef is gezond, pups gaan tussen 6 - 7 weken weg. Hoe is de teef met de pups enz .. Je kan heel Nederland afbellen en op je knieen gaan omdat er pups met 3.5 week weggaan en 6 van de 9 pups dood zijn en de teef afgemaakt en er is geen mens die er ook maar IETS aan doet. Waarom dan wel in dit geval :wink: :roll:

BTW: Advertentie is al weg
Si vis pacem, para bellum
Esther 1
Zeer actief

als je dan toch zo nodig de wereld wilt verbeteren zou je kunnen bellen naar die fokker en vragen of de pups een fci stamboom hebben, getest zijn voor erfelijke aandoeningen, waarom ie ze wegdoet op 6-7 weken, en waarom de prijs zo laag is, enz. en pas dan een roddeltopic openen.[/quote]

Jeetje waar slaat dat nu weer op, begin langzaam te denken dat jij deze fokker persoonlijk kent.
En daarbij heb ik een vraag gesteld waar ik van andere hier een heel goed en duidelijk antwoord heb gekregen, een roddeltopic maak jij ervan, je hebt alleen kritiek op mij maar komt niet met iets nuttigs :19:

Maar je standpunt is duidelijk.

Ik heb meer aan de rest hier gehad wat hun mening hierover hebben gegeven, hier hebben we tenminste wat aan :ok:

Voor mij mag dit gesloten worden

:wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

murmel schreef:
waarom ie ze wegdoet op 6-7 weken,
7 weken is heel normaal hoor voor een herder :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kyra-
Zeer actief

Nanna schreef:Hier in de buurt woont een jonge teef van die "kennel".
Dus ook uit Polen gehaald omdat mams daar lag.
Mensen stèrven van het geld (wonen bijzonder riant), maar wat meer uitgeven voor een fatsoenlijk gefokte hond, ho maar. Dat is zónde :roll:

Nou ja, God straft onmiddellijk. Ze zitten nu met een Duitse herder die zo bang als wat is en je op drie km. afstand als schijtend in haar broek aanblaft. Zo'n echte kutherder :mrgreen:
En dat deed ze al vanaf pup.
Ik heb de adver niet gezien maar hoe weet je nu dat de "fokker" in Polen zit? Het hoeft niet per definitie aan de fokker te liggen dat deze DH een schijterd is ;)
Esther 1
Zeer actief

Kyra- schreef:
Mensen stèrven van het geld (wonen bijzonder riant), maar wat meer uitgeven voor een fatsoenlijk gefokte hond, ho maar. Dat is zónde :roll:

Nou ja, God straft onmiddellijk. Ze zitten nu met een Duitse herder die zo bang als wat is en je op drie km. afstand als schijtend in haar broek aanblaft. Zo'n echte kutherder :mrgreen:
Ik heb de adver niet gezien maar hoe weet je nu dat de "fokker" in Polen zit? Het hoeft niet per definitie aan de fokker te liggen dat deze DH een schijterd is ;)

Weten ook niet of deze fokker van de adv, van MP die uit Polen is/was. Maar die van Polen ( woonplaats Oss en adverteert onder andere woonplaatsen en met verschillende namen ) dat is ook aangehaald omdat daar elders ook over is geschreven en zo'n vreselijke handelaar is
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Esther 1 schreef:
Kyra- schreef:

Weten ook niet of deze fokker van de adv, van MP die uit Polen is/was. Maar die van Polen ( woonplaats Oss en adverteert onder andere woonplaatsen en met verschillende namen ) dat is ook aangehaald omdat daar elders ook over is geschreven en zo'n vreselijke handelaar is
Dan woont hier om de hoek waarschijnlijk toch een ander. Deze man "levert" ook honden aan politie en douane.
Kyra-
Zeer actief

Muis.. schreef: Dan woont hier om de hoek waarschijnlijk toch een ander. Deze man "levert" ook honden aan politie en douane.
Vraag me af wat hij "levert" :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”