Maar, terwijl we bezig waren met een stukje parcours (breedtesprong, A-schutting, twee hoogtesprongen en paaltjes) hoor ik opeens een hoop kabaal en terwijl Frenk net over de A-schutting is komt een hussel-terrier aangevlogen die vol op Frenk duikt. En dan bedoel ik dus echt vol, met blikkerende tandjes, in de hals van Frenk.
En ik (vreselijk om te zeggen

Godzijdank geen gaatjes, dankzij zijn dikke bos met haar. De hussel had een bek vol met haar, zei de trainer. Hij zei verder dat hij zo'n vechtpartij als dit nog nooit had meegemaakt in zijn carrière.
Frenk stond na een paar seconden alweer te kwispelen en wilde heel graag mijn aandacht (gezicht en handen likken).
En toen kwam het: de baas van de andere hussel zei: kon je hem niet pakken, want ik hoorde je alleen maar brullen. (bedankt zeg!). Dus ik zei dat ik het ten eerste niet aan had zien komen, dat ik een brul had gegeven om te voorkomen dat die hond zou gaan grijpen, maar dat het toen te laat was en dat ik ze toen niet meer kon pakken.
Toen zei de trainer: ja, het was waarschijnlijk toestel-nijd (right

Overigens.. geen woord van excuus vanuit het andere baasje, alleen een laf: hij schoot uit m'n handen. En "ze waren met elkaar bezig". Dus ik: "mijn hond was helemaal niet met jouw hond bezig, hij was met mij parcours aan het lopen." En die andere hussel-baas: "ja, ik zag hem al fixeren, dus ik had al gezegd: je moet hem afleiden". *zucht*
God wat stom zeg, dit