niet?malinois schreef:Ik ken buiten de africhting werkelijk niemand die ooit van een TT gehoord heeft laat staan gebruiken (gelukkig).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat mag.. ik walg van een slipketting en zal deze dus ook nooit gebruiken en alleen voor de sier omhangen omdat het moet... een prikker daarentegen wel. En moet je eens zien hoeveel mensen er met een (veeeeeeeeeel te lange en/of niet op een goede manier gebruikt wordende) slipketting lopen... dat zijn er vele vele meer dan met een TT. Hoeveel mensen het strottehoofd van hun hond naar de klote helpen. En die slipketting is voor een eurie of 3 bij elke dw verkrijgbaar dus nog goedkoop ook en voor iedereen makkelijk te krijgen.frank1985 schreef:het geen dat mij zo stoort bij het pro TT kamp zeg maar, is dat het echt als volkomen normaal en een heel gewoon hulpmiddel word gezien. Dat gaat er nog steeds niet in bij mij. hoe langer ik over denk hoe meer ik er van ga walgen dat je stroom op je hond zet.
dat moet jij dan toch lekker weten, ik hou mijn honden niet aan de lijn, hoeven ze niet dus hoeven ze ook niet aan te wennen. Ze lopen hier zo goed als altijd los.En ja ik hou mijn hond 1000 x liever aan een lange lijn dan dat ik hem met stroom zou moeten belagen. Eeen argument van "'jah maar die van mij zijn niet gewend los te lopen '' tjah wie heeft er dan wat verkeerd gedaan??
Moet er toch niet aan denken, ze klimmen tegen de muur omhoog als ze niet los kunnen....
ja waarschijnlijk wel... wie ben ik om te oordelen of jij wel of niet geschikt bent? Zou toch wat dat ik eerst een kruisverhoor kreeg als ik een TT wil bestellen... maar het blijkt dus wel dat er vanuit de 'buitenwereld' zo goed als geen vraag naar is is mijn ervaring.verder denk ik dat verbieden van die zooi niet zo veel zin heeft als je ze wil hebben kom je er toch wel aan lijkt mij. ik denk dat er ook een groot deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de verkopers !!!
@ malinois: jij verkoopt ze, zou je ze aan iedereen die ze in je shop besteld gewoon opsturen, stel ik zal er een bestellen verkooop je hem dan zonder enige vragen te stellen ???
Als jij bij Blokker een vleesmes koopt vraagt toch ook niemand wat je er mee gaat doen? Of je er niemand mee gaat vermoorden etc.?
Laatst gewijzigd door malinois op 04 apr 2009 00:15, 2 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
behalve jij geloof ikHutsje schreef:niet?malinois schreef:Ik ken buiten de africhting werkelijk niemand die ooit van een TT gehoord heeft laat staan gebruiken (gelukkig).
heb er nog nooit een mee zien lopen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze zijn hier allemaal weleens tegen schrikdraad gelopen, met speuren bijv. bij een weiland oplopen dat ze niet diep genoeg kruipen onder het draad door.... een piepje en de grond vreemd aankijken hoe die dat durft te doen een keer schudden en ze lopen gewoon weer verder net als voorheen....estelle schreef:Ja ik vind het ook sneu als mijn honden tegen schrikdraad op zouden lopen. Dat voorkom ik dus ook door ze bij schrikdraad aan de lijn te houden of daar niet bij in de buurt te komen.angelique1702 schreef:Zo maar een gedachte hoor, maar ik heb al een paar keer de vergelijking voorbij zien komen met schrikdraad. Vinden jullie dat dan niet schandalig, of is het alternatief prikkeldraad veel erger.
De hoogste stand tt is vergelijkbaar met een flinke opdonder van het schrikdraad (en ja, ik spreek uit ervaring met beiden).
Kimba is weleens tegen schrikdraad opgelopen per ongeluk en dat deed haar toch echt wel veel pijn haar reactie gezien. En Kimba is geen soft hondje wat dat betreft.
Ik geef meteen toe dat schrikdraad niet fijn is maar nogmaals ik gebruik die hoge stand niet.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kom ook nooit zo op drukke plaatsen hoor, maar wil er nog weleens langs rijden of lopen zonder honden...Hutsje schreef:![]()
![]()
ik zie ze ook nooit trouwens hoor, maar ik kom ook niet op hele drukke plekken meestal. en ik moet ook vaak uitleggen wat het is.
Precies, ik heb het ook een aantal keren moeten uitleggen.

-
blondie
- Zeer actief
Nou Finn liep in duin tegen schrikdraad aan... de wereld was te klein...malinois schreef:ze zijn hier allemaal weleens tegen schrikdraad gelopen, met speuren bijv. bij een weiland oplopen dat ze niet diep genoeg kruipen onder het draad door.... een piepje en de grond vreemd aankijken hoe die dat durft te doen een keer schudden en ze lopen gewoon weer verder net als voorheen....estelle schreef:Ja ik vind het ook sneu als mijn honden tegen schrikdraad op zouden lopen. Dat voorkom ik dus ook door ze bij schrikdraad aan de lijn te houden of daar niet bij in de buurt te komen.angelique1702 schreef:Zo maar een gedachte hoor, maar ik heb al een paar keer de vergelijking voorbij zien komen met schrikdraad. Vinden jullie dat dan niet schandalig, of is het alternatief prikkeldraad veel erger.
De hoogste stand tt is vergelijkbaar met een flinke opdonder van het schrikdraad (en ja, ik spreek uit ervaring met beiden).
Kimba is weleens tegen schrikdraad opgelopen per ongeluk en dat deed haar toch echt wel veel pijn haar reactie gezien. En Kimba is geen soft hondje wat dat betreft.![]()
Ik geef meteen toe dat schrikdraad niet fijn is maar nogmaals ik gebruik die hoge stand niet.
jij liep met zij snoet ertegem.. een tt zit in de nek..
- frank1985
- Zeer actief
je verhaal met de slipketting ben ik het zeker mee eens. Ik zie ze ook veel. zijn natuurlijk goedkoop en makkelijk te krijgen... Vaak hoor je van die mensen dat het juist een hele natuurlijke manier van correctie geven is. ik heb daar zo mijn vraagtekens bij.malinois schreef:dat mag.. ik walg van een slipketting en zal deze dus ook nooit gebruiken en alleen voor de sier omhangen omdat het moet... een prikker daarentegen wel. En moet je eens zien hoeveel mensen er met een (veeeeeeeeeel te lange en/of niet op een goede manier gebruikt wordende) slipketting lopen... dat zijn er vele vele meer dan met een TT. Hoeveel mensen het strottehoofd van hun hond naar de klote helpen. En die slipketting is voor een eurie of 3 bij elke dw verkrijgbaar dus nog goedkoop ook en voor iedereen makkelijk te krijgen.frank1985 schreef:het geen dat mij zo stoort bij het pro TT kamp zeg maar, is dat het echt als volkomen normaal en een heel gewoon hulpmiddel word gezien. Dat gaat er nog steeds niet in bij mij. hoe langer ik over denk hoe meer ik er van ga walgen dat je stroom op je hond zet.
dat moet jij dan toch lekker weten, ik hou mijn honden niet aan de lijn, hoeven ze niet dus hoeven ze ook niet aan te wennen. Ze lopen hier zo goed als altijd los.En ja ik hou mijn hond 1000 x liever aan een lange lijn dan dat ik hem met stroom zou moeten belagen. Eeen argument van "'jah maar die van mij zijn niet gewend los te lopen '' tjah wie heeft er dan wat verkeerd gedaan??
Moet er toch niet aan denken, ze klimmen tegen de muur omhoog als ze niet los kunnen....
ja waarschijnlijk wel... wie ben ik om te oordelen of jij wel of niet geschikt bent? Zou toch wat dat ik eerst een kruisverhoor kreeg als ik een TT wil bestellen... maar het blijkt dus wel dat er vanuit de 'buitenwereld' zo goed als geen vraag naar is is mijn ervaring.verder denk ik dat verbieden van die zooi niet zo veel zin heeft als je ze wil hebben kom je er toch wel aan lijkt mij. ik denk dat er ook een groot deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de verkopers !!!
@ malinois: jij verkoopt ze, zou je ze aan iedereen die ze in je shop besteld gewoon opsturen, stel ik zal er een bestellen verkooop je hem dan zonder enige vragen te stellen ???
Als jij bij Blokker een vleesmes koopt vraagt toch ook niemand wat je er mee gaat doen? Of je er niemand mee gaat vermoorden etc.?
het loslopen: Ik vind het fijn voor je honden dat ze altijd los kunnen lopen.dat meen ik. die van mij kan dat echt ( nog ) niet. Maar heb je dat voor elkaar gekregen met behulp van je tt of door als pup af aan al veel te oefenen met het niet weglopen en gebruik je de tt nu als stok achter de deur?
Over de verkoop in jou winkel... ik vind ook zeker niet dat jij daar verantwoordelijk voor bent begrijp me goed ! Maar ik bedoelde eigenlijk, stel je krijgt mensen die een probleem hebben met een hond die los lopen en mischien wel eens van tt gehoord hebben en met die vraag bij jou komen. ben je er dan niet sceptish over of dat wel verstandig is ??
- frank1985
- Zeer actief
-
estelle
dat moet jij dan toch lekker weten, ik hou mijn honden niet aan de lijn, hoeven ze niet dus hoeven ze ook niet aan te wennen. Ze lopen hier zo goed als altijd los.malinois schreef:
[/quote]
Sorry maar ik vind dit toch zulke onzin.
Ik heb zelf een hond die ontzettend druk is, die elke dag van alles moet doen. Die na een wandeling van 4 uur bij thuiskomst direct weer met de bal aan komt zetten. Die overdag vrijwel niet slaapt e.d.
En ja, ze moet elke dag los kunnen rennen en doen en dat kan ze ook. Zonder TT hoor, ondanks dat ze hond agressief is.
Jouw honden staan toch zo ontzettend goed onder apel? Jij loopt toch op tijden en op plekken waar je bijna niemand tegenkomt?
Dan snap ik dus echt niet waar die TT voor nodig is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en een nek is veel minder gevoelig dan de andere plaatsen op het lichaamblondie schreef:Nou Finn liep in duin tegen schrikdraad aan... de wereld was te klein...malinois schreef:ze zijn hier allemaal weleens tegen schrikdraad gelopen, met speuren bijv. bij een weiland oplopen dat ze niet diep genoeg kruipen onder het draad door.... een piepje en de grond vreemd aankijken hoe die dat durft te doen een keer schudden en ze lopen gewoon weer verder net als voorheen....estelle schreef:Ja ik vind het ook sneu als mijn honden tegen schrikdraad op zouden lopen. Dat voorkom ik dus ook door ze bij schrikdraad aan de lijn te houden of daar niet bij in de buurt te komen.angelique1702 schreef:Zo maar een gedachte hoor, maar ik heb al een paar keer de vergelijking voorbij zien komen met schrikdraad. Vinden jullie dat dan niet schandalig, of is het alternatief prikkeldraad veel erger.
Kimba is weleens tegen schrikdraad opgelopen per ongeluk en dat deed haar toch echt wel veel pijn haar reactie gezien. En Kimba is geen soft hondje wat dat betreft.![]()
jij liep met zij snoet ertegem.. een tt zit in de nek..

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ben ik het mee eens... het zou de beet van de moederhond immiteren... mwa dat zal dan wel 9 van de 10 is veel te laat of kan niet corrigeren dus dan werkt het niet...frank1985 schreef:
je verhaal met de slipketting ben ik het zeker mee eens. Ik zie ze ook veel. zijn natuurlijk goedkoop en makkelijk te krijgen... Vaak hoor je van die mensen dat het juist een hele natuurlijke manier van correctie geven is. ik heb daar zo mijn vraagtekens bij.![]()
als pup direct los... ze gaan echt niet verder dan een paar meter van je af en zeker met de andere honden erbij blijven ze altijd in de buurt... verder steeds roepen met voertjes/balletjes etc. dus absoluut zonder TT.het loslopen: Ik vind het fijn voor je honden dat ze altijd los kunnen lopen.dat meen ik. die van mij kan dat echt ( nog ) niet. Maar heb je dat voor elkaar gekregen met behulp van je tt of door als pup af aan al veel te oefenen met het niet weglopen en gebruik je de tt nu als stok achter de deur?
De TT is idd. een stok achter de deur bij Xantos zoals ik eerder schreef... er zijn iets teveel mensen die denken dat alle honden maar met elkaar moeten spelen. Wat ik ook al eerder noemde heb ik hem inmiddels al jaren niet meer hoeven gebruiken. Voor Xena is het voor het jagen in gebieden met klein wild... de keren dat ie gebruikt is zijn op 1 hand te tellen en ze heeft hem dus zeker niet altijd om omdat ik niet vaak in dergelijke gebieden kom.
jazekerOver de verkoop in jou winkel... ik vind ook zeker niet dat jij daar verantwoordelijk voor bent begrijp me goed ! Maar ik bedoelde eigenlijk, stel je krijgt mensen die een probleem hebben met een hond die los lopen en mischien wel eens van tt gehoord hebben en met die vraag bij jou komen. ben je er dan niet sceptish over of dat wel verstandig is ??

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is onzin? Ik denk toch dat ik mijn honden prima ken wat ze wel en niet nodig hebben qua beweging?estelle schreef:
Sorry maar ik vind dit toch zulke onzin.
Ik heb zelf een hond die ontzettend druk is, die elke dag van alles moet doen. Die na een wandeling van 4 uur bij thuiskomst direct weer met de bal aan komt zetten. Die overdag vrijwel niet slaapt e.d.
En ja, ze moet elke dag los kunnen rennen en doen en dat kan ze ook. Zonder TT hoor, ondanks dat ze hond agressief is.
Jouw honden staan toch zo ontzettend goed onder apel? Jij loopt toch op tijden en op plekken waar je bijna niemand tegenkomt?
Dan snap ik dus echt niet waar die TT voor nodig is.
En qua gebruik van de TT, zie post hierboven.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Meen je dat nou?malinois schreef:Ik ken buiten de africhting werkelijk niemand die ooit van een TT gehoord heeft laat staan gebruiken (gelukkig).
Of spreek je die niet.
Ik ken er wel buiten de africhting (zo lang je daar IPO enz. mee bedoelt) die ook een TT gebruiken.
Die kom ik vrijwel niet tegen in het bos nee.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als je de ganse tijd druk drukkend moet staan drukken op een tt, ben je duidelijk niet goed bezig en heeft de tt totaal geen zin. Net alsof je constant zou zitten rukken aan de riembilly schreef:Zie je ons allemaal al staan, druk drukkend op de TT , want dan kunnen ze lekker losInge O schreef:maart schreef:staat toch duidelijk in dat het om Ds gaatInge O schreef: ja, ds misschien wel, maar zoals jij het stelt promoot je de tt bijna om meer controle over je hond te krijgen en niet alle honden heten ds.
ik vind het eerlijk gezegd een nogal uit zijn voegen gebarsten controledrang.
maart schreef:
Wat mij betreft doet iedereen die zijn hond los laat, een tt aan ja. Zou hopen miserie en ellende en zinnetjes als 'hij luistert anders altijd hoor.... besparen.
![]()
Wat ik me serieus afvraag en dat word vergeten, wat hou je over aan hond of zo je wilt, welke hond het afreageerd op andere dingen, vandaar niet zomaar te koop overal, ook al zullen mensen het soms laten voor de prijs.
Groetjes Els
Stap eens van het idee af dat elke hond die met tt loopt, constant onder stroom staat
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mensen die geen IPO/KNPV doen, mensen met 'gewone' huishondenranetje schreef:Meen je dat nou?malinois schreef:Ik ken buiten de africhting werkelijk niemand die ooit van een TT gehoord heeft laat staan gebruiken (gelukkig).
Of spreek je die niet.![]()
Ik ken er wel buiten de africhting (zo lang je daar IPO enz. mee bedoelt) die ook een TT gebruiken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Frank, ben je vandaag geweest?

- Hutsje
- Zeer actief
ja hoor, dat mag. ik wist trouwens niet dat het alleen "mocht" als je in de africhting zitfrank1985 schreef:mag ik vragen waarom jij een tt gebruikt terwijl je niet in de africhting zit?Hutsje schreef:![]()
![]()
ik zie ze ook nooit trouwens hoor, maar ik kom ook niet op hele drukke plekken meestal. en ik moet ook vaak uitleggen wat het is.
fritz loopt buiten standaard met de tt om omdat hij een ENORM jachtinstinct heeft en anders niet los kan lopen. het is een hond die heel veel energie heeft en loslopen ook nodig heeft. wij wonen hier in duitsland in een landbouw/jachtgebied dus het stikt van het wild. hier mogen honden worden afgeschoten als ze jagen en aangezien elke boer hier een geweer heeft loop ik het liefst zo min mogelijk risico. fritz is een herplaatser waarvan ik had gezegd, alles leuk en aardig maar hij mag ABSOLUUT geen jachtinstinct hebben. na een tijdje bij ons bleek hij het dus heel erg te hebben maar we konden hem toen niet meer terug doen naar de stichting. het begon met het over de omheining springen om de paarden (onze eigen) op te jagen in de wei. niet meer te houden en totaal buiten bereik. met de tt was dat zo over. het jagen niet maar het is redelijk in de hand te houden.

-
blondie
- Zeer actief
Om heel eerlijk te zijn.. het commando hier met vrij loslopen buiten vind ik wel erg belangrijk.. maar om de stroomband ten alle tijden buiten om te hebben omdat je er niet op vertrouwd dat de hond komt ..
Ik ben met het teefje ook van een koude kermis thuisgekomen in het begin.. en het is dat ik weet dat ze geen knokker is.. anders had ik loslopen en hierkomen idd niet op die manier geoefend.. en op straat loopt ze nu aan de flex en Finn heb ik vaak los mee op bepaalde rustige tijdstippen of overzichtelijke stukken.. maar ook omdat die gewoon terug bij mij komt zodat ik hem evt aan kan lijnen bij geen van beiden heb ik de tt hoeven te gebruiken om een hier kracht bij te leggen.. inmiddels reageert ook Bluf zoals ik het wens.. en ik zeg nooit 100 % maar ze is wel zover dat ze gewoon komt als ik dat wens en als ik riem zeg staan ze ook beiden bij me om aangelijnt te worden.. zonder tt..
Ik zie het nog steeds niet als een aanleerding.. die tt.. en zou het ook niet fijn vinden het te moeten gebruiken op losloopwandelingen..
Dat ik met Finn in manwerk niet voldoende tot hem door kon dringen en de tt ging gebruiken.. dat zie ik soms nog als een tekort schieten.. maar het had wel effect, dat het voor een korte tijd nodig was en omdat het kwartje snel viel.. wat ik wel deed was met manwerk toen ten alle tijden die tt om.. want eenmaal weer "fout" gaan en succes krijgen door onder mijn appel door te schieten en je bent weer terug bij af..
Trainen met hem voor de ipo wedstrijden doen we niet meer.. dus tt is weg.. en met Bluf train ik nu wetende waar op te letten als ze de fout in dreigt te gaan zonder tt.. ik denk en hoop het niet nodig te hebben als ik maar goed de hond in aanvang al goed dingen aanleer en laat weten wat ik niet accepteer
En driften tijdens manwerk zijn nu eenmaal niet te vergelijken met gewoon appel lopen of wandelen in de vrije natuur..
En sneller laten komen bij voorroepen.. om het topic onderwerp nogmaals aan te halen... komt ie echt traag als dikke stront.. of komt hij snel en houd in op het laatst..hoe houd hij zijn kop er is al veel over geschreven.. maar eigenlijk heb ik zoiets van.. you loose some.. you gaine some.. bij het ene onderdeel blinken ze uit en bij een ander onderdeel lever je iets in.. als de hond een oefening gewoon uitvoert.. waarom wil je dat dan nog net even perfectioneren..
soms moet je dingen zo laten om het niet te verergeren..
Finn ging vreselijk traag aan de voet... dan focus je continue op aan de voet gaan.. en snel.. het lullige is dat ik weet dat hij het snel kan als er maar wat tegenover staat...
Bluf idem.. maar bij haar maak ik de fout niet meer om bijvoorbeeld te belonen als ze nog niet echt zit..
Finn had en heeft een perfekte sta, voorroepen idem.. snel en correct aan de voet.. traag...
Ik had op een gegeven moment zoiets van nou dahag.. hij doet de oefeningen zoals gevraagd.. ik train op sneller zit ed.. maar in appel tt gebruiken.. nee. dat blijf ik een nee vinden.. mijn persoonlijke mening hoor.. dan maar inventiever zijn in bedenken wat je hond motiveert om oefeningen zo uit te voeren zoals jij ze wilt zien..
Ik ben met het teefje ook van een koude kermis thuisgekomen in het begin.. en het is dat ik weet dat ze geen knokker is.. anders had ik loslopen en hierkomen idd niet op die manier geoefend.. en op straat loopt ze nu aan de flex en Finn heb ik vaak los mee op bepaalde rustige tijdstippen of overzichtelijke stukken.. maar ook omdat die gewoon terug bij mij komt zodat ik hem evt aan kan lijnen bij geen van beiden heb ik de tt hoeven te gebruiken om een hier kracht bij te leggen.. inmiddels reageert ook Bluf zoals ik het wens.. en ik zeg nooit 100 % maar ze is wel zover dat ze gewoon komt als ik dat wens en als ik riem zeg staan ze ook beiden bij me om aangelijnt te worden.. zonder tt..
Ik zie het nog steeds niet als een aanleerding.. die tt.. en zou het ook niet fijn vinden het te moeten gebruiken op losloopwandelingen..
Dat ik met Finn in manwerk niet voldoende tot hem door kon dringen en de tt ging gebruiken.. dat zie ik soms nog als een tekort schieten.. maar het had wel effect, dat het voor een korte tijd nodig was en omdat het kwartje snel viel.. wat ik wel deed was met manwerk toen ten alle tijden die tt om.. want eenmaal weer "fout" gaan en succes krijgen door onder mijn appel door te schieten en je bent weer terug bij af..
Trainen met hem voor de ipo wedstrijden doen we niet meer.. dus tt is weg.. en met Bluf train ik nu wetende waar op te letten als ze de fout in dreigt te gaan zonder tt.. ik denk en hoop het niet nodig te hebben als ik maar goed de hond in aanvang al goed dingen aanleer en laat weten wat ik niet accepteer
En driften tijdens manwerk zijn nu eenmaal niet te vergelijken met gewoon appel lopen of wandelen in de vrije natuur..
En sneller laten komen bij voorroepen.. om het topic onderwerp nogmaals aan te halen... komt ie echt traag als dikke stront.. of komt hij snel en houd in op het laatst..hoe houd hij zijn kop er is al veel over geschreven.. maar eigenlijk heb ik zoiets van.. you loose some.. you gaine some.. bij het ene onderdeel blinken ze uit en bij een ander onderdeel lever je iets in.. als de hond een oefening gewoon uitvoert.. waarom wil je dat dan nog net even perfectioneren..
soms moet je dingen zo laten om het niet te verergeren..
Finn ging vreselijk traag aan de voet... dan focus je continue op aan de voet gaan.. en snel.. het lullige is dat ik weet dat hij het snel kan als er maar wat tegenover staat...
Bluf idem.. maar bij haar maak ik de fout niet meer om bijvoorbeeld te belonen als ze nog niet echt zit..
Finn had en heeft een perfekte sta, voorroepen idem.. snel en correct aan de voet.. traag...
Ik had op een gegeven moment zoiets van nou dahag.. hij doet de oefeningen zoals gevraagd.. ik train op sneller zit ed.. maar in appel tt gebruiken.. nee. dat blijf ik een nee vinden.. mijn persoonlijke mening hoor.. dan maar inventiever zijn in bedenken wat je hond motiveert om oefeningen zo uit te voeren zoals jij ze wilt zien..
- Hutsje
- Zeer actief
even hoor, fritz staat heel goed onder appel en komt altijd als ik hem roepblondie schreef:Om heel eerlijk te zijn.. het commando hier met vrij loslopen buiten vind ik wel erg belangrijk.. maar om de stroomband ten alle tijden buiten om te hebben omdat je er niet op vertrouwd dat de hond komt ..
maar vindt ervan wat je wilt hoor, de tt geeft fritz zijn broodnodige vrijheid en hij kan nu los terwijl dat anders niet zou kunnen. ik weet wel waar fritz voor kiest hoor! trouwens, hij loopt totaal niet gedrukt oid hoor. hij is gewoon een blije gup, met en zonder tt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Buiten de IPO/KNPV training is er nog wat meer aan trainingmalinois schreef:mensen die geen IPO/KNPV doen, mensen met 'gewone' huishondenranetje schreef:Meen je dat nou?malinois schreef:Ik ken buiten de africhting werkelijk niemand die ooit van een TT gehoord heeft laat staan gebruiken (gelukkig).
Jachttraining bijvoorbeeld?
Daar wordt door sommigen de TT ook gebruikt.
Meer bij het veldwerk van de staande jachthonden, dan bij de retrievers.
Maar meestal is die dan niet om tijdens een gewone uitlaatwandeling in het bos
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Maar een TT als laatste middel omdat een hond anders zichzelf of zijn omgeving in gevaar brengt en je door dat middel in te zetten zijn kwaliteit van leven echt indrukwekkend kunt verbeteren is toch van een hele andere orde dan een TT om een staart omdat de hond niet snel genoeg komt? (hij komt dus wel!)

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee oke, dat snap ik dat het in de jacht gebruikt wordt, maar die mensen kom ik over het algemeen (nooit zeg maarranetje schreef:Buiten de IPO/KNPV training is er nog wat meer aan trainingmalinois schreef:mensen die geen IPO/KNPV doen, mensen met 'gewone' huishondenranetje schreef:Meen je dat nou?malinois schreef:Ik ken buiten de africhting werkelijk niemand die ooit van een TT gehoord heeft laat staan gebruiken (gelukkig).
Die kom ik vrijwel niet tegen in het bos nee.![]()
Jachttraining bijvoorbeeld?![]()
Daar wordt door sommigen de TT ook gebruikt.
Meer bij het veldwerk van de staande jachthonden, dan bij de retrievers.
Maar meestal is die dan niet om tijdens een gewone uitlaatwandeling in het bos

- Hutsje
- Zeer actief
vind ik welFrenk schreef:Maar een TT als laatste middel omdat een hond anders zichzelf of zijn omgeving in gevaar brengt en je door dat middel in te zetten zijn kwaliteit van leven echt indrukwekkend kunt verbeteren is toch van een hele andere orde dan een TT om een staart omdat de hond niet snel genoeg komt? (hij komt dus wel!)
![]()

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik ken buiten de africhting werkelijk niemand die ooit van een TT gehoord heeft laat staan gebruiken (gelukkig).
ik ken ze wel, of eigenlijk, ik ken ze niet maar zie ze wel hier in de randstad. Mensen met gewone huishondjes die er een tt om hebben hangen.
Dit is ook mijn mening. Hondensport is denksportdan maar inventiever zijn in bedenken wat je hond motiveert om oefeningen zo uit te voeren zoals jij ze wilt zien..

Groetjes Marja
- frank1985
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
bedankt voor je uitleg, maar als ik het goed begrijp heeft je hond een keer een correctie gehad met tt en nu is het probleem over ? dan loopt de hond dus uit voor zorg nog met de ttHutsje schreef:ja hoor, dat mag. ik wist trouwens niet dat het alleen "mocht" als je in de africhting zitfrank1985 schreef:mag ik vragen waarom jij een tt gebruikt terwijl je niet in de africhting zit?Hutsje schreef:![]()
![]()
ik zie ze ook nooit trouwens hoor, maar ik kom ook niet op hele drukke plekken meestal. en ik moet ook vaak uitleggen wat het is..
fritz loopt buiten standaard met de tt om omdat hij een ENORM jachtinstinct heeft en anders niet los kan lopen. het is een hond die heel veel energie heeft en loslopen ook nodig heeft. wij wonen hier in duitsland in een landbouw/jachtgebied dus het stikt van het wild. hier mogen honden worden afgeschoten als ze jagen en aangezien elke boer hier een geweer heeft loop ik het liefst zo min mogelijk risico. fritz is een herplaatser waarvan ik had gezegd, alles leuk en aardig maar hij mag ABSOLUUT geen jachtinstinct hebben. na een tijdje bij ons bleek hij het dus heel erg te hebben maar we konden hem toen niet meer terug doen naar de stichting. het begon met het over de omheining springen om de paarden (onze eigen) op te jagen in de wei. niet meer te houden en totaal buiten bereik. met de tt was dat zo over. het jagen niet maar het is redelijk in de hand te houden.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
In zo'n geval als met jouw Kwiebus, of een hond als Fritz die jaagt of een hond die alles van straat vreet of wat dan ook, zie ik de meerwaarde wel van een correctiemogelijkheid op afstand. Voor zo'n keuze staand zou ik me prima kunnen voorstellen zoiets in te zetten.Inge O schreef:nogalFrenk schreef:Maar een TT als laatste middel omdat een hond anders zichzelf of zijn omgeving in gevaar brengt en je door dat middel in te zetten zijn kwaliteit van leven echt indrukwekkend kunt verbeteren is toch van een hele andere orde dan een TT om een staart omdat de hond niet snel genoeg komt? (hij komt dus wel!)
![]()
.
kwiebus hier heeft ook een paar maanden een tt omgehad, op het erf. hij ontsnapte steeds, dus het was ofwel kwiebus zijn hele leven apart van de andere honden achter slot en grendel of dode kwiebus (overreden of geschoten door jagers) of eventjes laten merken dat in je uppie het draad over of onder niet echt leuk is, met tt dus.
heeft prima gewerkt, maar meer punten kon ik er niet mee verdienen.
Toevoeging: het gaat me geloof ik vooral om de motivatie waarmee hij wordt ingezet

- frank1985
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
het probleem met mijn paarden is over idd, het jagen niet. (zoals je hebt kunnen lezen, maar ik heb het nog even rood gemaakt voor jefrank1985 schreef:bedankt voor je uitleg, maar als ik het goed begrijp heeft je hond een keer een correctie gehad met tt en nu is het probleem over ? dan loopt de hond dus uit voor zorg nog met de ttHutsje schreef:ja hoor, dat mag. ik wist trouwens niet dat het alleen "mocht" als je in de africhting zitfrank1985 schreef:mag ik vragen waarom jij een tt gebruikt terwijl je niet in de africhting zit?Hutsje schreef:![]()
![]()
ik zie ze ook nooit trouwens hoor, maar ik kom ook niet op hele drukke plekken meestal. en ik moet ook vaak uitleggen wat het is..