Ben wel een beetje teleurgesteld.. zondag had ik dat gedoe met dat hondje dat inene was losgebroken en op mijn teef afrende waarop de reu dacht (denk ik..) dat ze aangevallen werd..en daarop reageerde.. reu erafgebleerd teef ook gesommeerd te stoppen omdat die met de reu mee wilde doen, hond uit de sloot gehaald gepoogd de mensen te attenderen dat ik met hun hond stond, geen reactie natte hond in de achtertuin gezet.. vervolgens juiste huis gezocht..aan de voordeur waar niet werd opengedaan en ´s avonds terug gegaan om toch even eea na te vragen en te verklaren (mensen dachten dat de hond in hun eigen vijver was gevallen)
Wordt ik vandaag gebeld door mijn moeder.. of Bluf geblesseerd is? Ja ze was in een tuin gesprongen en Finn ging haar helpen omdat ze aangevallen werd

had ze van mijn oma

die had het weer van mijn tante...en die had dat opgevangen in de Hoogvliet

daar stonden allerlei kakmadammen met elkaar te roddelen ten eerste over een mevrouw die daar ook winkelde en vervolgens over het feit dat een herder in een tuin gesprongen was etc.. alles werd luid verkondigd bij de kassa en mijn tante werd ook aangesproken.. jij kent haar vast ook wel die en die met die twee herders.. tante dacht eerst nog aan iemand anders.. vervolgens werd de straatnaam genoemd en tante zei ajuus.. dat is me nichtje ik bemoei me er niet mee... tante heeft zelf een kooiker waar zowel bluf en finn prima mee gaan..
Enfin.. ik heb zojuist mijn tante even gebeld om het verhaal te horen want ik snapte er geen hout van!
Het kwam er min of meer op neer dat ik onverantwoordelijk bezig was geweest, dat ze het gat in de borst van de hond zeker zou verhalen...(toen ik langs kwam zei ze dat het hondje slechts een rode plek op de kont had en bij de borst en ze had de hond onder de douche gezet toen ze hem nat troffen..)
Het moest een wonderhondje zijn dat hij over het hek was gesprongen.... (ik had haar gezegd of de hond is eroverheen gesprongen of door de kier in het hek zijn geglipt..ik waarschuwde gewoon dat het hondje dus de tuin uit kon komen..)
Ik snap helemaal niet waarom die madam nu inene zo een verhaal aan de halve buurt aan het verkondigen is in een supermarkt 3 km verderop tegen allerlei buurtbewoners en het verhaal zo verdomde verdraait....
Wacht effe volgens mij heb ik nog wel een foto van de situatie daar

Bij dat witte huisje en dan dat schutje naar links daar staat regelmatig en dus ook zondag dat hondje te blaffen en ook dus opspringen tegen die schut.. ik loop daar dus echt vlak langs.. en die van mij hebben nog nooit er aggressief op gereageerd..

ze negeerden hem gewoon, nou ja bluf heeft een keer even gesnufd en liep door en Finn keek ook op maar meer van nou ja blaf maar een eind weg.. waar het hondje op bluf afkwam is weer een stukje verder de bocht om.. daarvandaan kun je dat huis niet eens meer zien...
Ik vind het zo teleurstellend dat ik dacht goed te doen door in de avond nog terug te gaan.. en uitleg te geven en dat er nu zo gelult wordt door die zelfde mevrouw...