Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik dacht netjes geweest te zijn zondag..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ik dacht netjes geweest te zijn zondag..

Ongelezen bericht door blondie »

Ben wel een beetje teleurgesteld.. zondag had ik dat gedoe met dat hondje dat inene was losgebroken en op mijn teef afrende waarop de reu dacht (denk ik..) dat ze aangevallen werd..en daarop reageerde.. reu erafgebleerd teef ook gesommeerd te stoppen omdat die met de reu mee wilde doen, hond uit de sloot gehaald gepoogd de mensen te attenderen dat ik met hun hond stond, geen reactie natte hond in de achtertuin gezet.. vervolgens juiste huis gezocht..aan de voordeur waar niet werd opengedaan en ´s avonds terug gegaan om toch even eea na te vragen en te verklaren (mensen dachten dat de hond in hun eigen vijver was gevallen)
Wordt ik vandaag gebeld door mijn moeder.. of Bluf geblesseerd is? Ja ze was in een tuin gesprongen en Finn ging haar helpen omdat ze aangevallen werd :denken: had ze van mijn oma :eek: die had het weer van mijn tante...en die had dat opgevangen in de Hoogvliet :pffff: daar stonden allerlei kakmadammen met elkaar te roddelen ten eerste over een mevrouw die daar ook winkelde en vervolgens over het feit dat een herder in een tuin gesprongen was etc.. alles werd luid verkondigd bij de kassa en mijn tante werd ook aangesproken.. jij kent haar vast ook wel die en die met die twee herders.. tante dacht eerst nog aan iemand anders.. vervolgens werd de straatnaam genoemd en tante zei ajuus.. dat is me nichtje ik bemoei me er niet mee... tante heeft zelf een kooiker waar zowel bluf en finn prima mee gaan.. :pffff:
Enfin.. ik heb zojuist mijn tante even gebeld om het verhaal te horen want ik snapte er geen hout van!
Het kwam er min of meer op neer dat ik onverantwoordelijk bezig was geweest, dat ze het gat in de borst van de hond zeker zou verhalen...(toen ik langs kwam zei ze dat het hondje slechts een rode plek op de kont had en bij de borst en ze had de hond onder de douche gezet toen ze hem nat troffen..)
Het moest een wonderhondje zijn dat hij over het hek was gesprongen.... (ik had haar gezegd of de hond is eroverheen gesprongen of door de kier in het hek zijn geglipt..ik waarschuwde gewoon dat het hondje dus de tuin uit kon komen..)
Ik snap helemaal niet waarom die madam nu inene zo een verhaal aan de halve buurt aan het verkondigen is in een supermarkt 3 km verderop tegen allerlei buurtbewoners en het verhaal zo verdomde verdraait.... :denken:
Wacht effe volgens mij heb ik nog wel een foto van de situatie daar
Afbeelding
Bij dat witte huisje en dan dat schutje naar links daar staat regelmatig en dus ook zondag dat hondje te blaffen en ook dus opspringen tegen die schut.. ik loop daar dus echt vlak langs.. en die van mij hebben nog nooit er aggressief op gereageerd.. :19: ze negeerden hem gewoon, nou ja bluf heeft een keer even gesnufd en liep door en Finn keek ook op maar meer van nou ja blaf maar een eind weg.. waar het hondje op bluf afkwam is weer een stukje verder de bocht om.. daarvandaan kun je dat huis niet eens meer zien...

Ik vind het zo teleurstellend dat ik dacht goed te doen door in de avond nog terug te gaan.. en uitleg te geven en dat er nu zo gelult wordt door die zelfde mevrouw...
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Dat hoeft toch niet door die mevrouw gedaan te zijn? Dat kan toch ook gedaan worden door degene die het doorverteld? Dat verdraaien bedoel ik?
blondie
Zeer actief

christo schreef:Dat hoeft toch niet door die mevrouw gedaan te zijn? Dat kan toch ook gedaan worden door degene die het doorverteld? Dat verdraaien bedoel ik?
Nee de beschrijving van de mevrouw die bij de hoogvliet haar verhaal stond te doen klopte volledig :wink: en ze had het over haar hond.. dus .. het was echt 1 en dezelfde mevrouw

ik zet nu die knipoog neer, maar eigenlijk ben ik ook erg boos, en mijn tante zei al je was al gek dat je zo gedaan hebt., en laat haar lekker links liggen zeker nu ik jouw verhaal hoor...
Maar ik heb nu echt zoiets van potver.. ben speciaal teruggegaan en gezocht naar het juiste huis, ze zei dat het hondje niets had afgezien van wat schaafplekken en nu heeft het dier een wond in de borst en ben ik verkeerd bezig.. :denken: als er 1 op eieren loopt ben ik het wel wat dus ook niet goed is.. maar ik doe het wel... en als dan zo het gebeurde verdraait wordt dan kots ik daar van..
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

gewoon zelf nog een keer langs madame gaan, en uitleggen hoe het wel zit, en dat ze het niet in der hoofd hoeft te halen dit op jou te verhalen. als jij dat beestje niet terug had gebracht naar zijn huiske had het misschien nog wel veeeeeeeel slechter met hem kunnen aflopen. Ze heeft geluk gehad dat het goed is afgelopen met haar hondje.. belachelijk hoe sommige mensen dingen kunnen verdraaien :boos:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mooi dat ik nú niet meer voor de onkosten ging opdraaien hoor! Dat mens had eerst naar jou toe moeten komen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jeetje in wat voor een roddelgehucht woon jij :N: Ik zou me er verder trouwens niet te druk over maken :wink:
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Is dat niet bij de Parnassia? Ik loop daar ook vaak met Indie naar het duin, en mij is daar inderdaad ook al meerdere malen een wit hondje in een tuin dat volkomen uit z'n plaat gaat opgevallen. Ik weet nog dat ik me de laatste keer nog zorgen maakte of hij niet vast zat in de schutting met z'n kop omdat hij er zo vreemd doorheen hing. (Was dus niet zo, zag ik even later.)

En die roddel en achterklap moet je gewoon negeren, jij hebt het naar wat ik gelezen heb verder netjes afgehandeld. Ik woon dan niet in hetzelfde dorp, maar wel in dat ene dat eraan grenst, en hier hebben ze ook een flink roddelcircuit. Die dorpelingen moeten toch iets te kletsen hebben als ze 's ochtends hun boodschapjes doen. :mrgreen:

Ikzelf zou denk ik de dierenartskosten voor de wond wel vergoeden, dan laat je tenminste wel zien dat je niet de beroerdste bent en tja, eerlijk is eerlijk, die wond is wel toegebracht door jouw hond. Maar goed, dat zou mijn redenering zijn.
Laatst gewijzigd door Saba op 02 apr 2009 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

volgens het dorp hier heb ik 30 honden, elke maand een nest, 3 keer zwanger geweest en hou ik het met een getrouwde man.... dus...

lekker laten lullen joh :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

yamie schreef:volgens het dorp hier heb ik 30 honden, elke maand een nest, 3 keer zwanger geweest en hou ik het met een getrouwde man.... dus...

Ja maar bij blondie wordt er gelógen
:mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

haha, hier heb ik een ontzettend slechte relatie met mijn vriend, ruzien we alleen maar en slaat hij me.. en oh ja, onlangs ben ik verhuisd om bij hem weg te zijn en dat terwijl ik zwanger ben :mrgreen: :N:

geweldig die roddels, kan er eigenlijk altijd wel om lachen:D
blondie
Zeer actief

Saba schreef:Is dat niet bij de Parnassia? Ik loop daar ook vaak met Indie naar het duin, en mij is daar inderdaad ook al meerdere malen een wit hondje in een tuin dat volkomen uit z'n plaat gaat opgevallen. Ik weet nog dat ik me de laatste keer nog zorgen maakte of hij niet vast zat in de schutting met z'n kop omdat hij er zo vreemd doorheen hing. (Was dus niet zo, zag ik even later.)

En die roddel en achterklap moet je gewoon negeren, jij hebt het naar wat ik gelezen heb verder netjes afgehandeld. Ik woon dan niet in hetzelfde dorp, maar wel in dat ene dat eraan grenst, en hier hebben ze ook een flink roddelcircuit. Die dorpelingen moeten toch iets te kletsen hebben als ze 's ochtends hun boodschapjes doen. :mrgreen:

Ikzelf zou denk ik de dierenartskosten voor de wond wel vergoeden, dan laat je tenminste wel zien dat je niet de beroerdste bent en tja, eerlijk is eerlijk, die wond is wel toegebracht door jouw hond. Maar goed, dat zou mijn redenering zijn.
Ja Parnassia.. en ik ben ook niet de beroerdste.. zeker niet.. maar als ze na een douchepartij tegen mij zegt dat de hond geen bijtwonden heeft..
nadat ik mijn verhaal aan de deur heb gedaan met mijn duo erbij..
dan vind ik het toch vreemd dat een paar dagen later de hond inene toch een wond schijnt te hebben...
Irriteer me gewoon aan hoe het nu gaat...als je me treft of weleens getroffen hebt ben ik de eerste die de hond of honden bij me heb zitten...als ik een vreemde hond en baas ontwaar..
oh ja en dan nog na het akefietje heb ik een nat pak gahaald om de hond uit het water te halen, en in die tijd ook niets van een pijn of angst of wat dan ook, en nergens bloed.. heb een kwartier met het dier in mijn armen gestaan...kon een likje krijgen van hem ...
Stom gezegd misschien maar ik ergerde me er mateloos aan dat er ten eerste niet gereageerd werd op zijn aanblaffen de periode ervoor.. het feit dat de hond dan plots stil is en dat men ook niet denkt van goh wat is het stil... en vervolgens een natte hond terug zien komen uit de tuin...
Getuigd in mijn ogen ook niet in veel interesse in de hond eerlijk gezegd...
die van mij lopen ook los in de grote tuin, maar mijn oren zijn gespitst,, en als het te stil is kijk ik ook wat er gaande is en waar ze zijn eerlijk gezegd ben ik vrijwel altijd in de buurt als ze los in de tuin zijn...

Maar goed ik hoor wel van de verdere roddels denk..vooralsnog loop ik gewoon dat stuk.. kan op een gegeven moment wel rekening gaan houden met iedereen maar niemand met mij .. daar pas ik denk voor..
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Tja, het is nou eenmaal makkelijker om andersmans hond de schuld te geven dan je eigen hond. En dat dacht "kakmadame" waarschijnlijk ook.

Ik zou me er niet te druk om maken, jij weet hoe het zit en hebt goed gehandeld.

Je zou eventueel nog even bij de mevrouw langs kunnen gaan en subtiel te vragen "Goh, ik hoorde via via dat je hond er toch erger aan toe was dan dat u mij diezelfde avond vertelde, klopt dat?"
Nou dan heb je het netjes gebracht en staat ze of met een mond vol tanden, of er zaten echt nog ergens gaatjes die niet eerder waren opgevallen.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

yamie schreef:volgens het dorp hier heb ik 30 honden, elke maand een nest, 3 keer zwanger geweest en hou ik het met een getrouwde man.... dus...

Héérlijk, wat wordt er toch veel gekletst. Altijd beamen is mijn motto. Verdedigen heeft geen zin. :smile:
Maggie
blondie
Zeer actief

Poppetje schreef:Tja, het is nou eenmaal makkelijker om andersmans hond de schuld te geven dan je eigen hond. En dat dacht "kakmadame" waarschijnlijk ook.

Ik zou me er niet te druk om maken, jij weet hoe het zit en hebt goed gehandeld.

Je zou eventueel nog even bij de mevrouw langs kunnen gaan en subtiel te vragen "Goh, ik hoorde via via dat je hond er toch erger aan toe was dan dat u mij diezelfde avond vertelde, klopt dat?"
Nou dan heb je het netjes gebracht en staat ze of met een mond vol tanden, of er zaten echt nog ergens gaatjes die niet eerder waren opgevallen.
Ga er niet meer heen.. tref ik haar toevallig en herken ik haar dan zal ik het ter sprake brengen ja... vanmorgen zag ik wel dat er een bloempot voor het gat stond :wink:
En ja ik laat het maar gaan... het is een druk gelopen stuk en vele honden baasjes die weten niets te vrezen te hebben van hem en mij.. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”