Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e 'echte' wedstrijd combisport gehad

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

1e 'echte' wedstrijd combisport gehad

Ongelezen bericht door M@rleen »

Het ging redelijk..
Begonnen niet zo goed, want ik dacht te weten waar het was, met de fiets in ons Westerpark, maar volgens mn buurvrouw was het toch echt helemaal aan de andere kant van waar ik dacht dat het was..
Om een lang verhaal kort te maken, het was dus wel waar ik dacht dat het was en ik ben voor nix half Zoetermeer en het hele Westerpark rondgefietst, met Boomer achterop in mn mandje en alle spullen voorop..
Mn nichtje was het vergeten, dus voor niets thuis op haar gewacht.
Ik was errug zenuwachtig, sloeg helemaal nergens op, maar goed, was de 1e officiele wedstrijd natuurlijk voor ons en we hebben pas 2x een onderlinge wedstrijd van de club zelf meegemaakt.

Daarna moesten we vrij snel voor de combispeed, dat we samen door de paaltjes rennen, in een slalom.
Beide keren miste Boomer het laatste poortje, waardoor we deze over moesten doen. Dat kost tijd en dus punten.
Daarna de combijump; samen over de hoogtesprongen. Dit ging prima, de 1e keer wilde Boomer niet starten, kost weer tijd.. De 2e keer ging het een stuk beter en dan is het handig dat ik redelijk hard kan rennen, hoeft hij niet veel in te houden en winnen we tijd..

Daarna even pauze, rondje gelopen door het park en vervolgens gehoorzaamheid en apporteren. Bij de start van de gehoorzaamheid moest je je apport op een stoel net naast de ring leggen en vervolgens gaan volgen. Ging niet goed, ik liep voor mn idee snel, maar bleek veel te langzaam te lopen, waardoor Boomer (zoals altijd) achter me ging lopen.. met voorkomen nam hij onderweg even het apport mee dat op de stoel lag en wilde vervolgens, omdat hij dus de ring niet uit mocht, maar dit wel gedaan had, niet meer voorkomen. Hij ging maar gelijk naast me zitten, wat we nooit zo trainen, maar goed. We hadden toch al 0 punten omdat hij de ring uitgelopen was..
Vervolgens apporteren. Eerst gooi ik bijna dat blok tegen de hoofden van de keurmeesters :N:
Het lag een heel eind weg, Boomer sjeesde ernaartoe, helemaal blij. Rapat het op, laat het weer vallen, raapt het weer op en komt met een boog langs de stoel waar het opgelegen had, toch nog keurig voor me zitten en hield het vast totdat ik het aanpakte, moeilijk punt, maar hij deed het super!

Hierna hadden we weer behoorlijk wat tijd over en heeft Boomer nog even lekker gezwommen, we zaten vlakbij het hondenstrandje.

Als laatste hebben we de stormbaan gedaan, dit ging beide keren helemaal geweldig! Volgens mij ook beide keren helemaal foutloos, als een van de weinigen. Heel veel mensen kregen op het moment dat de hond de tunnel uitkwam een strafmelding, omdat ze verder dan een meter bij de hond vandaan waren.

Nadat we alles gedaan hadden, heb ik een foto laten maken door iemand van Beestenstickersl en een mooie sticker en bijpassende foto gekocht.

Ik heb filmpjes van de stormbaan, maar das dan ook het enige.. Daarbij wist ik zeker dat we niet vlak op elkaar moesten en kon ik een kennis vragen te filmen.

Uiteindelijk zijn Boomer en ik 6e van de 11 deelnemende debutanten geworden, dus niet slecht voor een 1e echte wedstrijd! We zijn nu allebei helemaal kapot, het is echt lang zo'n dag.. Was om half 8 al op en om 9 uur daar. Het liep allemaal redelijk door, dus om 5 uur was ik weer thuis. Maar je bent dan ook echt bezig de hele tijd..
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

leuk en gezellig :ok: wanneer krijgen we het filmpje te zien? :mrgreen:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Dongo schreef:leuk en gezellig :ok: wanneer krijgen we het filmpje te zien? :mrgreen:
Zodra het me gelukt is om het erop te zetten, ik ben een kluns met dat soort dingen.. :N:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

De gemaakte foto van mn knappe vent:
Afbeelding
Hij wilde alleen maar kijken toen ik met zn apportblok achter de fotograaf stond... :lol: Hij had het helemaal gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”