Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

speuren, ik zou ze soms hé...

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

speuren, ik zou ze soms hé...

Ongelezen bericht door maart »

Ds is op gebied van speuren toch wel het grootste kieken ter wereld :devil:
Ze speurt perfect, hoeken mogen liggen hoe ze willen, veld mag onder water staan, akker, gras, sterke wind, zwakke wind, koeien naast het veld... van niets gaat ze opkijken en haar tempo is uitstekend.

Alleen... die voorwerpen :N:
Vorig jaar vond ze het de mode om bij het voorwerp te komen, voorwerp aan te tikken met haar neus, achter haar te kijken met een blik van 'hier ligt het baas, gezien, ben ik nu weer verder hé :pffff: '

Uitte zich op examens uiteraard in net geslaagd examens :N:

Nu ja, nieuw jaar, nieuwe start. Dus begonnen met het concentreren op de voorwerpen.
Laatste keer (vorige week) overliep ze weer het eerste voorwerp :devil:

Dus vandaag ging ik weer speuren, en ik had het eerste voorwerp ingewreven met mijn stukjes frikandel waar ik op speurde. Komt ze bij het voorwerp, gaat ze perfect af. :ok:

alleen heeft ze daarop elk gotvergeten stukje tak/maisstoppel/steen/... aangeduid die ze maar tegenkwam op haar baan :N: :smile:

één ding staat vast... als die aan het speuren slaat, weet je nooit waaraan je je kunt verwachten :mrgreen:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Niet om lullig te doen, maar ik zie dit toch echt als een trainingsfout :wink: , de hond is niet goed aangeleerd wat te doen bij de voorwerpen. Heel jammer van de punten, zeker als je een zoeker pur sang in handen hebt. SUcces verder!!!
maart
Zeer actief

Ze wist perfect wat te doen bij voorwerpen. :wink:

Dat er plots iets mis gegaan is, dat is wel waar :wink:

Vat ik trouwens niet op als lullig hoor, Ds is Ds. Die mag doen wat ze wil, blijft grappig :pffff: Ze is en blijft nl de eerste hond die ik afgericht heb, dus zou zonde zijn als ze geen fouten zou maken waar ik kan/kon van leren hé :mrgreen:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

maart schreef:dus zou zonde zijn als ze geen fouten zou maken waar ik kan/kon van leren hé :mrgreen:
das een waarheid als een koe :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maakt niet uit als ze overal bij gaat liggen, gewoon weer aanzetten... als ze bij een juist voorwerp gaat liggen goed belonen, de foutieve verwijzing negeren en gewoon aanzetten... Beter zo dan andersom. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

malinois schreef:maakt niet uit als ze overal bij gaat liggen, gewoon weer aanzetten... als ze bij een juist voorwerp gaat liggen goed belonen, de foutieve verwijzing negeren en gewoon aanzetten... Beter zo dan andersom. :wink:
zo heb ik het gedaan :ok:

trouwens, op frikandellen speuren is echt een aanrader :mrgreen: Fax ging als een trein :cheer: perfect U heeft hij gelopen.

En zijn 'beloningspeur' vond ie helemaal te gek dan :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”