Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jamey voedt ze wel op

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Jamey voedt ze wel op

Ongelezen bericht door Jacksel »

Vandaag met wandelen kwamen we een kruising Rotweiler/Berner Sennen van 11 maanden geloof ik tegen. Leuk beest, nog niet zo heel lang bij deze eigenaar. Erg blij en vrolijk en lomp. En erg gericht op modder, vandaan aangelijnd in het losloopgebied. Eigenaar en ik hebben even aangekeken, maar Jamey deed normaal, hond was enthousiast en lomp, dus eigenaar wilde verder gaan, omdat Jamey zo klein was.

Nou, van mij hoeft dat dus niet, ik weet dat Jamey dat heel goed zelf kan regelen ondanks haar maat. En inderdaad. Mevrouw vond een stokje, andere hond vond dat hij met haar wilde spelen en Jamey gaf een rustig snauwtje van 'wegwezen jij, mijn stokje' - ze heeft echt nog niet begrepen dat honden niet altijd op haar stokje uit zijn, maar gewoon met haar willen spelen. Gewoon normale communicatie. Andere hond even verbaasd kijken, nog een poging dan maar, iets harder proberen. Iets hardere snauw van Jamey. Andere hond gaat erbij zitten. Trekt een verbaasde kop. En laat Jamey gewoon met rust. Vervolgens kon Jamey rustig aan hem snuffelen, maar elke beweging richting haar takje was een snauw waard en al snel werd het niet eens meer geprobeerd. En er werd ook niet lomp met haar omgesprongen bepaalde Jamey wel eventjes...

Gekke kleine meid, die heeft echt niet door dat ze eenhapscrackertje zou zijn als zo'n andere hond niet 'normaal honds' reageert. En ja dat hou ik dus voor haar in de gaten, maar hier werd gewoon normaal honds gecommuniceerd zonder problemen. Dat zie ik bij Jamey eigenlijk altijd, ze weet precies hoe zich te gedragen met de meeste andere honden (als die ook normaal kunnen communiceren), tenzij er herders langskomen, dan wordt ze een gillende keukenmeid en dus voorkom ik dat. Ze weet ook heel goed wanneer zij niet de baas kan spelen en accepteert dat ook :wink: Er is bij haar meer gevaar met even grote honden als zij, dan moet ik opletten dat het geen teefje van gelijke bedoelingen is want dat gaat wel fout (dan gaat ze voor het knokken, is vast ook wel normaal honds, maar niet acceptabel) en ook dat komt eigenlijk nooit voor omdat ik het voor ben, ze komt niet in die situatie...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Fijn is dat als ze het zelf even oplossen op een normale hondse manier...
Dat geeft toch wel een hoop vertrouwen of niet?!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

*Jolanda* schreef:Fijn is dat als ze het zelf even oplossen op een normale hondse manier...
Dat geeft toch wel een hoop vertrouwen of niet?!
Ik ben iedere keer weer trots op die kleine wurm, als ze de boel weer zo goed weet te regelen. En een grinnik omdat dat kleine mormeltje doodleuk boven de meest 'heftige' rassen gaat staan. Nouja, rassen die als heftig bekend staat. Ze heeft al Dobermans, Rotweilers en een DD eventjes duidelijk gemaakt dat zij de baas is :pffff: Het ziet er werkelijk niet uit, maar het wordt allemaal maar gewoon gepikt door die andere honden.

En nogmaals, ik hou echt wel in de gaten of het goed gaat :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”