Nou, van mij hoeft dat dus niet, ik weet dat Jamey dat heel goed zelf kan regelen ondanks haar maat. En inderdaad. Mevrouw vond een stokje, andere hond vond dat hij met haar wilde spelen en Jamey gaf een rustig snauwtje van 'wegwezen jij, mijn stokje' - ze heeft echt nog niet begrepen dat honden niet altijd op haar stokje uit zijn, maar gewoon met haar willen spelen. Gewoon normale communicatie. Andere hond even verbaasd kijken, nog een poging dan maar, iets harder proberen. Iets hardere snauw van Jamey. Andere hond gaat erbij zitten. Trekt een verbaasde kop. En laat Jamey gewoon met rust. Vervolgens kon Jamey rustig aan hem snuffelen, maar elke beweging richting haar takje was een snauw waard en al snel werd het niet eens meer geprobeerd. En er werd ook niet lomp met haar omgesprongen bepaalde Jamey wel eventjes...
Gekke kleine meid, die heeft echt niet door dat ze eenhapscrackertje zou zijn als zo'n andere hond niet 'normaal honds' reageert. En ja dat hou ik dus voor haar in de gaten, maar hier werd gewoon normaal honds gecommuniceerd zonder problemen. Dat zie ik bij Jamey eigenlijk altijd, ze weet precies hoe zich te gedragen met de meeste andere honden (als die ook normaal kunnen communiceren), tenzij er herders langskomen, dan wordt ze een gillende keukenmeid en dus voorkom ik dat. Ze weet ook heel goed wanneer zij niet de baas kan spelen en accepteert dat ook