dat snap ik... maar wat als jij nu wel een huishondje gewild had... en niet gevraagd had naar de achtergrond... had hij dan gezegd dat het werklijnen waren en dat het vaak niet de makkelijkste honden zijn etc.?frank1985 schreef:ff 2 dingen: ik ben het me jee eens hoor ! maar wij hebben in het gesprek wel duidelijk gevraagd of ze uit werklijn kwam en zoja welke. we wisten er dus van af. Ik wil/ben ook aan het werken met mijn hond dus het is niet erg dat ze uit een werklijn komt. ik wil zeker verder met haar in een sport ( maar dat is hier wel bekend denk ik ) ik maak er geen vloerkleedje van !!!!!!malinois schreef:precies want dit zijn dus de hondjes die je op marktplaats terugziet omdat ze niet in huis te houden zijn, of in het asiel of erger bij de DA op tafel omdat ie iemand gegrepen heeft omdat mensen totaal niet weten wat ze in huis halen... als ze een hondje zoeken die lekker voor de haard moet liggen en het met een rondje van 5 min. moet doen en ze krijgen er 1 uit werklijnen thuis dan kun je dus wachten op problemen.frank1985 schreef:voorzover ik had begerepen verkocht hij zijn honden niet al zijnde werkhonden. op zijn adv heeft hij ook niet geadverteerd met KNPV/IPO pups. het is niet zijn bedoeling om werkhonden te fokken volgens mij.....malinois schreef: maar omdat het pH honden zijn (als dat gedeelte klopt) zou hij als doel hebben deze honden als werkhonden te verkopen lijkt me toch? Waarom gebruikt hij KNPV/IPO lijnen als deze niet als werkhonden verkocht hoeven te worden vraag ik me dan af.
hmmm wel vreemd eigenlijk he
ik vind het alleen jammer dat ik niet meer te weten ben gekomen over voorouders zodat je wat te weten kunt komen over het karakter.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennen jullie deze lijn >?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- frank1985
- Zeer actief
Nee idd dat ben ik met je eens. Ik denk als iemand daar kwam en een impuls aankoop had willen doen die gewoon een pup had meegekregen.malinois schreef:dat snap ik... maar wat als jij nu wel een huishondje gewild had... en niet gevraagd had naar de achtergrond... had hij dan gezegd dat het werklijnen waren en dat het vaak niet de makkelijkste honden zijn etc.?frank1985 schreef:ff 2 dingen: ik ben het me jee eens hoor ! maar wij hebben in het gesprek wel duidelijk gevraagd of ze uit werklijn kwam en zoja welke. we wisten er dus van af. Ik wil/ben ook aan het werken met mijn hond dus het is niet erg dat ze uit een werklijn komt. ik wil zeker verder met haar in een sport ( maar dat is hier wel bekend denk ik ) ik maak er geen vloerkleedje van !!!!!!malinois schreef:precies want dit zijn dus de hondjes die je op marktplaats terugziet omdat ze niet in huis te houden zijn, of in het asiel of erger bij de DA op tafel omdat ie iemand gegrepen heeft omdat mensen totaal niet weten wat ze in huis halen... als ze een hondje zoeken die lekker voor de haard moet liggen en het met een rondje van 5 min. moet doen en ze krijgen er 1 uit werklijnen thuis dan kun je dus wachten op problemen.frank1985 schreef: voorzover ik had begerepen verkocht hij zijn honden niet al zijnde werkhonden. op zijn adv heeft hij ook niet geadverteerd met KNPV/IPO pups. het is niet zijn bedoeling om werkhonden te fokken volgens mij.....
hmmm wel vreemd eigenlijk he
ik vind het alleen jammer dat ik niet meer te weten ben gekomen over voorouders zodat je wat te weten kunt komen over het karakter.
dat is denk ik bij heel erg veel fokkers zo toch ?
Wat ik van hem begrepen had, waren alle reutjes al toegezegd voor personen in de sport. wij kochten het eerste teefje.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Misschien wel: gezien het aantal herdershondenpups dat op Marktplaats in één adem zowel als sociale huishond als ideale sporthond aangeboden wordt.malinois schreef: dat snap ik... maar wat als jij nu wel een huishondje gewild had... en niet gevraagd had naar de achtergrond... had hij dan gezegd dat het werklijnen waren en dat het vaak niet de makkelijkste honden zijn etc.?
Ik heb net even geturfd: ik heb 5 nesten van de laatste 4 dagen gevonden. :N:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Dan zal er toch een bepaalde basis zijn waardoor deze honden in de sport verkocht worden, een verwachting van een bepaald karakterfrank1985 schreef:Ik denk als iemand daar kwam en een impuls aankoop had willen doen die gewoon een pup had meegekregen.
Bij de goede nietEn voor nesten waarbij honden inzitten die qua karakter geschikt zouden kunnen zijn, moet je in mijn ogen als particulier goed voorgelicht worden
![]()
Vb. bij mij gaat er sowieso niets naar particulieren, alles gaat m.n. de KNPV in. Bij een vorig nest ook 2 de IPO in, maar dit waren zeker niet de extreemste uit het nest. Daarnaast raad ik puppen ook aan of af, obv het getoonde/verwachte karakter van de pup en hoe de pupkoper is en/of oefent![]()
Wat ik van hem begrepen had, waren alle reutjes al toegezegd voor personen in de sport. wij kochten het eerste teefje.

Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mwa dat weet ik niet, ik heb toen gezegd dat de pups van Xena alleen verkocht mochten worden aan mensen in de sport of voor het werk... en dat is ook gebeurd.frank1985 schreef:Nee idd dat ben ik met je eens. Ik denk als iemand daar kwam en een impuls aankoop had willen doen die gewoon een pup had meegekregen.
ik snap dat nooit zo goed, waarom zouden mensen voor de sport een hond kopen zonder maar enig idee te hebben van de lijnen van de ouderdieren....Wat ik van hem begrepen had, waren alle reutjes al toegezegd voor personen in de sport. wij kochten het eerste teefje.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja precies.. dat heb ik ook hoor, ik vind een stamboom niet belangrijk (hetzij het voor sommige IPO wedstrijden wel weer een vereiste is) maar de lijnen des te meer... zonder die wetenschap kun je toch niks lijkt meSelena schreef: Dit kun je m.i. alleen doen als je ouders/voorouders goed kent, maar goed wij zijn nogal pietluttig en kritisch wat dat betreft, geloof ik.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik snap het ook niet hoor, maar er zijn genoeg mensen die zomaar een hond aanschaffen, ook voor de sport.malinois schreef:
ik snap dat nooit zo goed, waarom zouden mensen voor de sport een hond kopen zonder maar enig idee te hebben van de lijnen van de ouderdieren....
Op mijn club hebben we een paar honden (gehad) waarbij echt niet duidelijk is/was wie de voorouders zijn, of er is maar 1 kant enigszins bekend.

Of aangeschaft als pup (dus bewust zonder iets te weten) of als jonge hond die in het gezin niet meer te handhaven bleek.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
"De hond van Piet die zo goed werkt is een broertje van de teef waar de pups mee gefokt worden en op die vereniging waar we laatst waren loopt een zoon van de vader en die is heel goed".malinois schreef:mwa dat weet ik niet, ik heb toen gezegd dat de pups van Xena alleen verkocht mochten worden aan mensen in de sport of voor het werk... en dat is ook gebeurd.frank1985 schreef:Nee idd dat ben ik met je eens. Ik denk als iemand daar kwam en een impuls aankoop had willen doen die gewoon een pup had meegekregen.
dat is denk ik bij heel erg veel fokkers zo toch ?ik snap dat nooit zo goed, waarom zouden mensen voor de sport een hond kopen zonder maar enig idee te hebben van de lijnen van de ouderdieren....Wat ik van hem begrepen had, waren alle reutjes al toegezegd voor personen in de sport. wij kochten het eerste teefje.
Ik wil niet zeggen dat ze allemaal zo uitgezocht worden, maar toch wel verrekte veel wél, heb ik het idee.
Ik hoor dit soort redenaties tenminste regelmatig.
Overigens ook aan de jachthonden kant.
Moet je alleen jachtveld invullen voor vereniging

En nee dat zijn geen combinaties die op een NK tegen zal komen (of op een Nimrod wat dat betreft)

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik heb er geweigerd. Liever de pups zelf wat langer bijhouden, dan ze meegeven aan reeds op voorhand onbekwame mensenfrank1985 schreef: Nee idd dat ben ik met je eens. Ik denk als iemand daar kwam en een impuls aankoop had willen doen die gewoon een pup had meegekregen.

- frank1985
- Zeer actief
@ selena,maart en malinois:
Ik weet niet of jullie mij bedoelen ? Ik denk niet dat jullie pietluttig zijn ! in tegen deel. Jullie hebben een heel ander kaliber hond dat ik heb. Bij mij zit er mischien wel wat werk lijnen in maar dat is niet te vergelijken met mijn hond. Dat hoeft ook niet want ik heb hele andere ambities dan jullie hebben.
Verder stel ik zou bij een van jullie komen voor een pup dan zou ik het juist logish vinden als jullie mij weer met lege handen de deur wezen. Ik denk dat ik jullie soort honden (nog) echt niet aankan en me geen raad mee weet.
Ik denk dat je dus sport honden en sport honden hebt....
Ik weet niet of jullie mij bedoelen ? Ik denk niet dat jullie pietluttig zijn ! in tegen deel. Jullie hebben een heel ander kaliber hond dat ik heb. Bij mij zit er mischien wel wat werk lijnen in maar dat is niet te vergelijken met mijn hond. Dat hoeft ook niet want ik heb hele andere ambities dan jullie hebben.
Verder stel ik zou bij een van jullie komen voor een pup dan zou ik het juist logish vinden als jullie mij weer met lege handen de deur wezen. Ik denk dat ik jullie soort honden (nog) echt niet aankan en me geen raad mee weet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
nee, we reageren op het stukje: dat dat -het heel veel zonder te vragen meegeven- echt niet altijd gebeurd. Helaas nog wel veel te veel 

Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
frank1985 schreef:@ selena,maart en malinois:
er wordt denk ik gedoeld op jouw opmerking dat de meeste fokkers wel zomaar een een pup meegeven.....en dat is dus niet altijd zo, helaas zijn ze er wel en ook nog flink wat....
hier wordt men ook geweigerd als het niet goed voelt, zelfs ook in de sport....
Laatst gewijzigd door crutz op 07 apr 2009 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee ik bedoel jou niet persoonlijk... en vat het dus ook aub niet als kritiek opfrank1985 schreef:@ selena,maart en malinois:

Stel dat jij nu een pup hebt die uit een lijn van Selena komt... dan kun je daar dus best een enorm probleem mee krijgen omdat je totaal niet weet wat er achter zit... Ik krijg bijv. nog geen pup uit bepaalde lijnen van Selena, en terecht... Dan zul je dus maar per ongeluk een pup uit zo'n lijn hebben zonder dat je weet dat dit erachter zit... snap je een beetje wat ik bedoel?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
veel te veelSelena schreef:nee, we reageren op het stukje: dat dat -het heel veel zonder te vragen meegeven- echt niet altijd gebeurd. Helaas nog wel veel te veel

- frank1985
- Zeer actief
ik snap precies wat je bedoeld en ben het er helemaal mee eens. Ik denk dat er genoeg goede fokkers zijn maar ook een heleboel die het niet uitmaakt.malinois schreef:nee ik bedoel jou niet persoonlijk... en vat het dus ook aub niet als kritiek opfrank1985 schreef:@ selena,maart en malinois:
Ik denk dat je dus sport honden en sport honden hebt....maar ik denk wel dat je je nog behoorlijk kan vergissen in het karakter wat er in de lijnen zit... dus ook wat er in jouw hond kan zitten en uit kan komen. En als je er wat mee gaat doen heb je best kans dat je de 'problemen' nooit zult zien/tegenkomen... maar juist als je er niets mee doet zoals mensen die een hondje halen om er verder niets mee te doen, die krijgen die problemen wel... een hond uit KNPV/IPO lijnen komt niet voor niets uit die lijnen natuurlijk...
Het zit er dus wel degelijk in...
Stel dat jij nu een pup hebt die uit een lijn van Selena komt... dan kun je daar dus best een enorm probleem mee krijgen omdat je totaal niet weet wat er achter zit... Ik krijg bijv. nog geen pup uit bepaalde lijnen van Selena, en terecht... Dan zul je dus maar per ongeluk een pup uit zo'n lijn hebben zonder dat je weet dat dit erachter zit... snap je een beetje wat ik bedoel?
bijv: toen wij de keuze hadden gemaakt wel ras zijn we gaan zoeken naar nestjes. We zijn bij 6 fokkers wezen kijken en hebben er echt de tijd voor genomen. ( we zijn niet bij de echte kennels geweest maar gelegenheids nestjes om het zomaar ff te noemen ) Ik denk dat ik overal een pup mee kon nemen zonder verdere vragen. Dat vind ik eigenlijk heel erg als ik er nu zoover na denk !!!!!!
Ik denk zelfs dat de fokker waar we Nala hebben gekocht mij te snel een pup heeft verkocht. Hij had nog geen idee wat ik er mee wou doen en of ik er wel wat mee wou doen. Als ik had gezegd dat ik gewoon een hond voor bij de gordijnen wou had ik hem wel meegekregen denk ik.
dat is vervelend.
Maar wat ik me afvraag voor de fokkers hier ( selena ,crutz ) zijn jullie niet aan regels gebonden ?? of is het een vrije markt ?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
iedereen mag/kan toch fokken?frank1985 schreef:ik snap precies wat je bedoeld en ben het er helemaal mee eens. Ik denk dat er genoeg goede fokkers zijn maar ook een heleboel die het niet uitmaakt.malinois schreef:nee ik bedoel jou niet persoonlijk... en vat het dus ook aub niet als kritiek opfrank1985 schreef:@ selena,maart en malinois:
Ik denk dat je dus sport honden en sport honden hebt....maar ik denk wel dat je je nog behoorlijk kan vergissen in het karakter wat er in de lijnen zit... dus ook wat er in jouw hond kan zitten en uit kan komen. En als je er wat mee gaat doen heb je best kans dat je de 'problemen' nooit zult zien/tegenkomen... maar juist als je er niets mee doet zoals mensen die een hondje halen om er verder niets mee te doen, die krijgen die problemen wel... een hond uit KNPV/IPO lijnen komt niet voor niets uit die lijnen natuurlijk...
bijv: toen wij de keuze hadden gemaakt wel ras zijn we gaan zoeken naar nestjes. We zijn bij 6 fokkers wezen kijken en hebben er echt de tijd voor genomen. ( we zijn niet bij de echte kennels geweest maar gelegenheids nestjes om het zomaar ff te noemen ) Ik denk dat ik overal een pup mee kon nemen zonder verdere vragen. Dat vind ik eigenlijk heel erg als ik er nu zoover na denk !!!!!!
Ik denk zelfs dat de fokker waar we Nala hebben gekocht mij te snel een pup heeft verkocht. Hij had nog geen idee wat ik er mee wou doen en of ik er wel wat mee wou doen. Als ik had gezegd dat ik gewoon een hond voor bij de gordijnen wou had ik hem wel meegekregen denk ik.
dat is vervelend.
Maar wat ik me afvraag voor de fokkers hier ( selena ,crutz ) zijn jullie niet aan regels gebonden ?? of is het een vrije markt ?

- frank1985
- Zeer actief
is opzich wel raar dat daar helemaal geen regels over zijn ! De verantwoordelijkheid of je een pup mag meenemen ligt dus helemaal bij de fokker. Ik denk dat er veel fokkers zijn die alleen maar $$$$$$$$ willen zien...........malinois schreef:iedereen mag/kan toch fokken?frank1985 schreef:ik snap precies wat je bedoeld en ben het er helemaal mee eens. Ik denk dat er genoeg goede fokkers zijn maar ook een heleboel die het niet uitmaakt.malinois schreef:nee ik bedoel jou niet persoonlijk... en vat het dus ook aub niet als kritiek opfrank1985 schreef:@ selena,maart en malinois:
dat is vervelend.
maarjah dit is wel erg off topic. ik baal er wel van dat ik niet meer weet van mijn pup en haar toekomstige karakter!!
-
- Zeer actief
Het is jammer dat je niet wat meer informatie hebt over de voorouders, maar ik zou er nou ook weer niet zo zwaar aan tillen als je nu doet.frank1985 schreef: maarjah dit is wel erg off topic. ik baal er wel van dat ik niet meer weet van mijn pup en haar toekomstige karakter!!
Het lijkt me niet dat je pup het product is van weloverwogen, strakke lijnteelt zoals bijvoorbeeld bij Van Leeuwen, dus de kans dat er een vrij goed voorspelbaar karakter uitkomt, is ook een stuk kleiner.
Je hebt misschien de 'pech" dat je nu geen informatie hebt over eventuele minpunten die in de voorouders voorkomen, aan de andere kant gebeurt het ook wel dat je met zulke voorkennis minder open naar je hond zou kijken. Hiermee bedoel ik dat als je weet dat bijvoorbeeld de vader bepaalde lastige dingen heeft laten zien in z'n werk/training, dat je dan bij zijn nakomeling dit al snel meent terug te zien als iets niet lekker gaat: "zie je wel, dat heeft hij van z'n vader, die was ook zo". En het kan zijn dat het inderdaad gewoon dezelfde eigenschap is, maar het kan ook zijn dat er iets anders aan ten grondslag ligt (qua trainingsmethode, o.i.d.) waar je dan blind voor bent vanwege je "voorkennis".
Dus ik zou gewoon lekker bezig zijn met je hond en je erin verdiepen hoe dit beestje tikt, en daar het beste uit proberen te halen.

-
- Zeer actief
Mag wel, kan niet :d. Alhoewel ik mij bij mag ook zo mijn bedenkingen hebmalinois schreef:iedereen mag/kan toch fokken?

De meeste goede fokkers kan je meestal herkennen aan de opzet van hun bloedlijnen, verkoop van de pups, de selectie die ze maken.
Mensen die niet in de sport zitten krijgen bij mij ook niet zomaar geen pup mee.
Laatste nest was 1 stel dat persé een pup wilde na heel veel praten had ik toch besloten de pup mee te geven met als voorwaarde dat ik de pup/hond terug zou kopen mocht het niet gaan. Bleek achteraf een prima besluit geweest te zijn en de hond heeft een pracht leven in de sport :d
Je heb nu eenmaal deze hond Frank. Je weet nu eenmaal niet veel van moeders kan maar wel van vaders kant. Dat is al meer dan menig personen weten en zich in verdiepen. Gewoon lekker mee werken/trainen en er het beste van maken.

Veel suc6
Si vis pacem, para bellum
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies... je komt er nu toch niet meer achter dus moet je het doen met de info die je hebt... van de meeste herders (pups) op marktplaats etc. weten de mensen vaak niet eens de ouders.... 

Precies. Wij kwamen ze bij de uitlaatservice/ dagopvang heel veel tegen.malinois schreef:veel te veelSelena schreef:nee, we reageren op het stukje: dat dat -het heel veel zonder te vragen meegeven- echt niet altijd gebeurd. Helaas nog wel veel te veel
Een oudere mevr. in een flatje met een mechelaar uit knpv lijnen. Die er wel meeliep hoor maar voor een mechel stelde dat weinig voor. Ach ja, hij verbleef dan ook veel in de kelder. Waar hij alles al gesloopt had.
Of een kerel met een mechelpup die bij ons kwam en zich geen raad wist met het bijten. Beestje was 12 weken oud en kreeg zijn zin al als hij gromde.

Maar ja, kijk maar op marktplaats. Advertenties te over waar je zo een fijne knpv mechel vandaan kunt toveren. En ze zijn zo lekker goedkoop he.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja is zo helaas... heb weleens een adverteerder gemaild wie de ouders zijn van zn hond die hij te koop aanboodt als MH uit geweldige africhtingslijnen... antwoord die je dan krijgt is: geen idee, pa en ma zijn politiehond... shoot me...estelle schreef:Precies. Wij kwamen ze bij de uitlaatservice/ dagopvang heel veel tegen.malinois schreef:veel te veelSelena schreef:nee, we reageren op het stukje: dat dat -het heel veel zonder te vragen meegeven- echt niet altijd gebeurd. Helaas nog wel veel te veel
Een oudere mevr. in een flatje met een mechelaar uit knpv lijnen. Die er wel meeliep hoor maar voor een mechel stelde dat weinig voor. Ach ja, hij verbleef dan ook veel in de kelder. Waar hij alles al gesloopt had.
Of een kerel met een mechelpup die bij ons kwam en zich geen raad wist met het bijten. Beestje was 12 weken oud en kreeg zijn zin al als hij gromde.![]()
Maar ja, kijk maar op marktplaats. Advertenties te over waar je zo een fijne knpv mechel vandaan kunt toveren. En ze zijn zo lekker goedkoop he.

hihihihi ik moet daar atlijd wel om lachen hoor.malinois schreef:ja is zo helaas... heb weleens een adverteerder gemaild wie de ouders zijn van zn hond die hij te koop aanboodt als MH uit geweldige africhtingslijnen... antwoord die je dan krijgt is: geen idee, pa en ma zijn politiehond... shoot me...estelle schreef:Precies. Wij kwamen ze bij de uitlaatservice/ dagopvang heel veel tegen.malinois schreef:veel te veelSelena schreef:nee, we reageren op het stukje: dat dat -het heel veel zonder te vragen meegeven- echt niet altijd gebeurd. Helaas nog wel veel te veel
Of een kerel met een mechelpup die bij ons kwam en zich geen raad wist met het bijten. Beestje was 12 weken oud en kreeg zijn zin al als hij gromde.![]()
Maar ja, kijk maar op marktplaats. Advertenties te over waar je zo een fijne knpv mechel vandaan kunt toveren. En ze zijn zo lekker goedkoop he.Tja waar je die geweldige lijnen dan vandaan haalt
Altijd als ik een niet africhter tegenkom met een mechelaar (soms zelfs met een duitseherder) dan is het steevast 'jahaaaa ouders zijn politiehonden hoor!!' of de hond is zelf politiehond geweest.
pas op mijn werk ook. Zat een jongen nogal stoer in de kantine te doen over de herder van een vriend van hem. Jahaaa want die deed zo'n speciale training waarbij die mensen moest pakken e.d.
Dus ik vroeg zo eens 'goh wat voor commando's gebruiken ze dan?' 'ja nou als ze PAk HEM! zeggen dan grijpt hij je zo!'.
Ikke 'Goh laat ik mijn hond nou hele andere commando's geleerd te hebben op zo'n zelfde training!'.
Hij kreeg het er rood van.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja alle MH zijn politiehonden volgens mij... :N: ik ken het...estelle schreef:hihihihi ik moet daar atlijd wel om lachen hoor.malinois schreef:ja is zo helaas... heb weleens een adverteerder gemaild wie de ouders zijn van zn hond die hij te koop aanboodt als MH uit geweldige africhtingslijnen... antwoord die je dan krijgt is: geen idee, pa en ma zijn politiehond... shoot me...estelle schreef:Precies. Wij kwamen ze bij de uitlaatservice/ dagopvang heel veel tegen.malinois schreef: veel te veel
Maar ja, kijk maar op marktplaats. Advertenties te over waar je zo een fijne knpv mechel vandaan kunt toveren. En ze zijn zo lekker goedkoop he.Tja waar je die geweldige lijnen dan vandaan haalt
Altijd als ik een niet africhter tegenkom met een mechelaar (soms zelfs met een duitseherder) dan is het steevast 'jahaaaa ouders zijn politiehonden hoor!!' of de hond is zelf politiehond geweest.
pas op mijn werk ook. Zat een jongen nogal stoer in de kantine te doen over de herder van een vriend van hem. Jahaaa want die deed zo'n speciale training waarbij die mensen moest pakken e.d.
Dus ik vroeg zo eens 'goh wat voor commando's gebruiken ze dan?' 'ja nou als ze PAk HEM! zeggen dan grijpt hij je zo!'.
Ikke 'Goh laat ik mijn hond nou hele andere commando's geleerd te hebben op zo'n zelfde training!'.
dat laatste hahahahaha... dan is het idd. meteen ook klaar met het geblaat...

-
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
estelle schreef:
-
- Zeer actief
Niet mijn ding, zou er nooit ene kunnen wegdoen als hij om één of andere reden niet zou kunnen sporten.frank1985 schreef:valt me wel zowiezo op dat er ook veel met volwassen dieren '' geschoven '' word. Keek net op markt plaats waar echt zo veel volwassen herders staan.jaar of 3,4 knpv/ipo gedaan en moeten nu weg.
wat vinden jullie daar van dan ???
Maar kan het wel begrijpen. Zolang de hond goed terecht komt, vind ik het beter zo, dan dat hij ergens zou blijven waar ie niet gewild zou zijn of niet genoeg aandacht zou krijgen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze gaan niet voor niets wegfrank1985 schreef:valt me wel zowiezo op dat er ook veel met volwassen dieren '' geschoven '' word. Keek net op markt plaats waar echt zo veel volwassen herders staan.jaar of 3,4 knpv/ipo gedaan en moeten nu weg.
wat vinden jullie daar van dan ???

Ga maar eens kijken bij zo'n hond, meestal is het echt 10 x niets... hoe mensen dat voor elkaar krijgen

Diegenen waar een behoorlijke prijs voor gevraagd wordt, zijn meestal wel goed overigens, die zijn afgericht en daar willen ze dan geld voor hebben.
Bij de KNPV is het heel normaal dat honden hun certificaat halen en dan verkocht worden.

- frank1985
- Zeer actief
jah idd als ze certificaat hebben kan ik me het ook wel voorstellen. Voorbeeld: heb MH zien staat van 5 Is op geweest voor PH1 en bond v diensthond. Beide gezakt op speuren omdat de vorige eigenaar tge hard was geweest. bijten op het pak: ze viel van het pak wegens slecht gebit.malinois schreef:ze gaan niet voor niets wegfrank1985 schreef:valt me wel zowiezo op dat er ook veel met volwassen dieren '' geschoven '' word. Keek net op markt plaats waar echt zo veel volwassen herders staan.jaar of 3,4 knpv/ipo gedaan en moeten nu weg.
wat vinden jullie daar van dan ???dus niet geschikt, verkeerd afgericht, gezondheidsproblemen... zeg het maar
![]()
Ga maar eens kijken bij zo'n hond, meestal is het echt 10 x niets... hoe mensen dat voor elkaar krijgen![]()
Diegenen waar een behoorlijke prijs voor gevraagd wordt, zijn meestal wel goed overigens, die zijn afgericht en daar willen ze dan geld voor hebben.
Bij de KNPV is het heel normaal dat honden hun certificaat halen en dan verkocht worden.
uitermate geschikt voor beveiligings werk of thuis waken. 250 euro ben je de man