Ilona__ schreef:Over mijn leeftijd.. Ja, ik ben 18, en nee, ik wil niet fokken. Ja éénmalig, één nest. De fokker van mijn teef is een goede vriend, en die helpt me.
Nogmaals, ik vroeg om tips, en niet om afrekeningen omdat ik 'nog maar' 18 ben, of omdat ik geen kennelnaam heb.
Trouwens, de reu heeft een stamboom, de teef niet. De teef is echter wel een zuivere border. Ik heb zeker niet alleen naar het uiterlijk gekeken, ook naar de gezondheid, zoals je mag verwachten van iedere 'fokker' toch?
nou, dan zijn we klaar he, of snap je niet,dat een nest op de wereld ( laten) zetten fokken is?
reu op teef = fokken
dan heb je goed fokken en niet zo goed fokken.
je leeftijd of kennelnaam vind ik idd niet belangrijk, wel of de teef fokgeschikt is, dus is ze getest op hd, ogen enz. en weet je ook genoeg van, wat achter de teef/reu zit?
gezondheid is niet alleen de jaarlijkse check bij de Da of dat de hond uiterlijk gezond toont

om correct te fokken heb je meer info nodig.
ik snap dat je het idee van pups en je eigen teefje echt helemaal geweldig vind, maar ik wil je toch vragen om het niet te doen. zonder kennis van lijn van het teefje, weet je te weinig om een goede keus te maken en. een goede BC fokker zal ook zijn reu niet ter beschikking stellen.
fokken is geen grapje, het is en kan enorm leuk zijn, maar kan ook veel ellende opleveren, als je het doet, doe dan iig alles wat je kunt doen, om problemen te voorkomen