Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie o wie heeft voor mij misschien een goede tip
Moderator: moderatorteam
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
wie o wie heeft voor mij misschien een goede tip
Goed zoals de meeste al weten heb ik pas een nestje pups gehad (6 dagen oud ), maar het gaat allemaal niet echt vanzelf.. Nu wil ik er eentje gaan bijflessen omdat ze gigantisch achterblijft op de rest .. Ik heb hier al melkpoeder van royal canin staan, maar die wil ze echt niet.. dus nu had ik van iemand gehoord, probeer geitenmelk eens... maar ook dat vind ze niet alles !! Ik weet dat ik nu moet gaan ingrijpen want anders gaat ze het weekend niet redden... ik wil haar dolgraag aan die fles hebben, en elke uur prbeer ik het...
Iemand nog tips ?
Iemand nog tips ?
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Niet dat ik ervaring mee heb maar wellicht is het een idee
Een dikke pup aan de tepel zetten als ma melk wil geven, dikke pup van de tepel afhalen zodat het melk er al een beetje uitkomt, zwakke pup aan de tepel leggen en dikke pup bijvoeren met puppenmelk?
Misschien heb je het al geprobeerd hoor maar ik dacht, ik zet het er toch maar neer
Zover ik me kan herinneren is er hier op het forum ook weleens wat geschreven over nutridrops, dat je dat kan geven om een pup aan te laten sterken. maar of ik het juist heb zou je na moeten gaan.
Veel sterkte en succes met de kleine
Misschien heb je het al geprobeerd hoor maar ik dacht, ik zet het er toch maar neer
Zover ik me kan herinneren is er hier op het forum ook weleens wat geschreven over nutridrops, dat je dat kan geven om een pup aan te laten sterken. maar of ik het juist heb zou je na moeten gaan.
Veel sterkte en succes met de kleine
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
In dit topic staat ook het een en ander beschreven, hopelijk heb je er wat aan
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ps#2322205
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ps#2322205
- monica
- Zeer actief
Ohh dank je, ik ga het gelijk ff doorlezen
Tamara... dat doe ik inderdaad ook al... ben der vannacht ook om de 2 uur gegaan omdie kleine aan de tiet te leggen.. nu heeft ze wel gedronken maar ze is niet aangekomen zelfs een paar gram verloren
Tamara... dat doe ik inderdaad ook al... ben der vannacht ook om de 2 uur gegaan omdie kleine aan de tiet te leggen.. nu heeft ze wel gedronken maar ze is niet aangekomen zelfs een paar gram verloren
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
je weet zeker dat ze zelf oke is? geen open verhemelte oid?
ik ben misschien wat harder erin, ik geef een pup zeker een kans en wil ook helpen, maar als het niks wil of niks helpt, houdt het hier gewoon op.
is ze nu uberhaupt wel iets aan gekomen? en hoe gedraagt ze zich verder? ze kruipt er wel bij, probeert wel te drinken?
je kunt een pup helpen, maar de wil om het zelf te doen moet er wel zijn vind ik, wat voor geitenmelk heb je geprobeert?
ik ben misschien wat harder erin, ik geef een pup zeker een kans en wil ook helpen, maar als het niks wil of niks helpt, houdt het hier gewoon op.
is ze nu uberhaupt wel iets aan gekomen? en hoe gedraagt ze zich verder? ze kruipt er wel bij, probeert wel te drinken?
je kunt een pup helpen, maar de wil om het zelf te doen moet er wel zijn vind ik, wat voor geitenmelk heb je geprobeert?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
farmfood heeft ook pupmelk, ms is dat wat? ik heb er ook zo eentje gehad, die wilde perse NIET de fles. ik heb haar idd elke 2 uur aangelegd, dag en nacht, net zolang tot ze met een week of 3,5 a 4 over gingen op vaste voeding. niks mis met haar en ze is normaal uitgegroeid. het is altijd wel een hondje geweest met een sterk eigen willetje
.

- monica
- Zeer actief
Het gehemelte is zo en zo dicht, de moed zit er ook wel in bij haar zegmaar... ze is levendig zat ze kruipt rond en ze kan krijsen als de beste
Zodra ze de tepel heeft dan houdt ze hem ook wel vast, alleen haar broers en zussen zijn gewoon veel sterker met het gevolg dat zij dus omver wordt geduwt... en dat ze dus geen kans heeft om de tiet te pakken want haar broers en zussen zijn gewoon al veel groter sommige het dubbele van haar en er is er 1 bij die bijna het 3 dubbele van haar gewicht heeft...
Ook doe ik eerst er een grote opzetten zodat de borst melk gaat geven zegmaar en dan zet ik die kleine erop...
Ik heb net mijn teefje ( Maisey ) in de woonkamer genomen en de pup er alleen bij gelegt, en toen dronk ze ook gewoon echt hevig door....maar het lijkt wel of ze snel volzit ..
Gisteren ochtend woog ik haar en toen woog ze 422 , gisteravond 448 en vanmorgen 440....
terwijl ik toch elk 2 uur me bed uit ben geweest om die kleine aan de tiet te leggen.. en ook ben ik er zeker bij blijven zitten totdat ze klaar was zegmaar..
Zodra ze de tepel heeft dan houdt ze hem ook wel vast, alleen haar broers en zussen zijn gewoon veel sterker met het gevolg dat zij dus omver wordt geduwt... en dat ze dus geen kans heeft om de tiet te pakken want haar broers en zussen zijn gewoon al veel groter sommige het dubbele van haar en er is er 1 bij die bijna het 3 dubbele van haar gewicht heeft...
Ook doe ik eerst er een grote opzetten zodat de borst melk gaat geven zegmaar en dan zet ik die kleine erop...
Ik heb net mijn teefje ( Maisey ) in de woonkamer genomen en de pup er alleen bij gelegt, en toen dronk ze ook gewoon echt hevig door....maar het lijkt wel of ze snel volzit ..
Gisteren ochtend woog ik haar en toen woog ze 422 , gisteravond 448 en vanmorgen 440....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou het dan inderdaad even zo volhouden dat je om de 2 uur de kleine pup alleen laat drinken bij Maisey, zodat ze even niet weggeduwd kan worden door haar grotere broers en zussen.
Dat is wel flink intensief natuurlijk voor jezelf, maar ik denk dat het de beste oplossing is. Als het pupje weer flink bijgekomen is ten opzichte van de andere pups qua gewicht, kun je kijken of je er een paar pups bij kunt laten terwijl ze drinkt.
Misschien is het zowiezo wel handig om de pups in "ploegen" te laten drinken.
Dat is wel flink intensief natuurlijk voor jezelf, maar ik denk dat het de beste oplossing is. Als het pupje weer flink bijgekomen is ten opzichte van de andere pups qua gewicht, kun je kijken of je er een paar pups bij kunt laten terwijl ze drinkt.
Misschien is het zowiezo wel handig om de pups in "ploegen" te laten drinken.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Dat is voorlopig snel genoeg hoor!! Aankomen is aankomen. Wij hebben onze Bikkel (en vroeger onze Storm) ook dagen aaneen steeds maar weer aangelegd. Bikkel kwam slecht aan en soms dagen niet. Erg zorgelijk, maar hij bleef wel tevreden en daarom hebben we doorgezet.
Is de pup tevreden? Of krijst het alleen maar. Bij dat laatste is er misscheien meer loos, of krijgt het echt te weinig.
NIET de zwakke pup bijvoeren (tenzij het niet anders kan), maar aanleggen, aanleggen, aanleggen.
Moedermelk is vele malen geschikter dan nepmelk.
Aanleggen dus. Ik heb uren op mn knieen langs de moeder gezeten, de pup aangelegd en gezorgd dat zijn broers en zusters hem er niet af konden duwen. Wat je ook kunt doen is je elftal in twee groepen verdelen voor een deel van de dag. Dan steeds 6 puppen bij moeders laten drinken, waarbij je raadt het al, de zwakke pup altijd bij moeder blijft.
De andere 6 kunnen dan in een mandje met warmtedeken oid.
Veel succes, het hoef zoals Hutsje al zegt helemaal geen zwakke pup te zijn (blijven). 11 pups is gewoon een beetje veel voor moeder natuur
Maar je mag heus wel wat helpen, tenslotte is moeder natuur ook maar ten dele de oorzaak van de dekking
. En dan heb ik het natuurlijk niet over niet-levensvatbare puppen er met man en macht doorslepen. Deze pup heeft waarschijnlijk niks anders nodig dan melk van mama.
Succes!
Is de pup tevreden? Of krijst het alleen maar. Bij dat laatste is er misscheien meer loos, of krijgt het echt te weinig.
NIET de zwakke pup bijvoeren (tenzij het niet anders kan), maar aanleggen, aanleggen, aanleggen.
Moedermelk is vele malen geschikter dan nepmelk.
Aanleggen dus. Ik heb uren op mn knieen langs de moeder gezeten, de pup aangelegd en gezorgd dat zijn broers en zusters hem er niet af konden duwen. Wat je ook kunt doen is je elftal in twee groepen verdelen voor een deel van de dag. Dan steeds 6 puppen bij moeders laten drinken, waarbij je raadt het al, de zwakke pup altijd bij moeder blijft.
De andere 6 kunnen dan in een mandje met warmtedeken oid.
Veel succes, het hoef zoals Hutsje al zegt helemaal geen zwakke pup te zijn (blijven). 11 pups is gewoon een beetje veel voor moeder natuur
Maar je mag heus wel wat helpen, tenslotte is moeder natuur ook maar ten dele de oorzaak van de dekking
Succes!
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- monica
- Zeer actief
Het zijn er inmiddels 10 trouwens, er is gisternacht ook eentje overleden

Maar ik ga het nu gewoon op deze manier proberen !! Elk uur Maisey hiernaartoe en dan die kleine laten lurken.
Maar ik ga het nu gewoon op deze manier proberen !! Elk uur Maisey hiernaartoe en dan die kleine laten lurken.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Jeetje meid. Wat een zware bevalling en kraamtijd hebben jullie. Je zal wel al uitgeput zijn nu, maar moet nog even volhouden. Hopelijk werkt dit goed en kun je binnenkort met het genieten beginnen, want dit is ook niks.monica schreef:Het zijn er inmiddels 10 trouwens, er is gisternacht ook eentje overleden![]()
![]()
Houd je taai!
groetjes Madelief en Yanthe

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Wat jammer Monica.monica schreef:Het zijn er inmiddels 10 trouwens, er is gisternacht ook eentje overleden![]()
![]()

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Gos
- Zeer actief
- monica
- Zeer actief
Ja zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar ik denk dat een infectie hem de kop heeft doen moeten kosten...LongFields schreef:Ach, wat sneu dat er nog eentje het niet gered heeft.![]()
Enig idee wat dat pupje gemankeerd heeft?
oke zaterdag op zondag nacht lag ik naast de kist van maisey te slapen en ineens brak er paniek uit in de bak.. maisey was helemaal over de zeik !! Ik kreeg haar niet rustig.. dus op een gegeven moment had ik haar zover dat ze rustig was, dus ik ging weer ff lekker liggen op me matras.. NEHHH wat doet die muts, legt ineens een pup in me gezicht neer
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- monica
- Zeer actief
Ik hoop het ook ja.. 
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat je de sterkere inderdaad aan moet leggen en zodra de melk toeschiet alleen de uk laten drinken, en dan ook alleen laten drinken zodat de andere pups er niet bij kunnen.
Ik had ook 2 pupjes (van de 12) die rond dezelfde leeftijd ietsje achterbleven, zij wilden wel flesvoeding en dat heb ik 2 dagen gedaan en ik heb ze apart laten drinken, de 1e dag vielen ze niets af, de 2e dag kwamen ze weer aan en daarna ging het weer normaal verder.
Heb het hele verhaal gelezen en wat een drama zeg, ik wens je veel sterkte. Bij ons ras komen er ook regelmatig grote, hele grote nesten (grootste nest waren 20 Ridgebackpups) voor en dat kan soms fout gaan helaas.
Groetjes,
Esther en Co.
Ik had ook 2 pupjes (van de 12) die rond dezelfde leeftijd ietsje achterbleven, zij wilden wel flesvoeding en dat heb ik 2 dagen gedaan en ik heb ze apart laten drinken, de 1e dag vielen ze niets af, de 2e dag kwamen ze weer aan en daarna ging het weer normaal verder.
Heb het hele verhaal gelezen en wat een drama zeg, ik wens je veel sterkte. Bij ons ras komen er ook regelmatig grote, hele grote nesten (grootste nest waren 20 Ridgebackpups) voor en dat kan soms fout gaan helaas.
Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
- monica
- Zeer actief
Ja dat is ook zo groot hé :N: :N: Geloof 2,5 jaar geleden was er bij een fokker 21 pups geboren van de Boerboel :N: dit wil je toch niet meemaken mensen... pppfffff en dan die arme moeder
Maar goed het is voor mij zo weer tijd om de kleine aan de tiet te leggen... ik hou jullie op de hoogte
Maar goed het is voor mij zo weer tijd om de kleine aan de tiet te leggen... ik hou jullie op de hoogte
- monica
- Zeer actief
Ze heeft net 1 minuut aan de fles gezogen

-
Kyra-
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- monica
- Zeer actief
ja 
- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
pfffftttt, wat een ellende, is er niet gewoon een goede reden dat ze niet mee komt, of is ze gewoon kleiner.....
heb hier altijd wel formaat verschillen in het nest....maak me er geen zorgen over, weeg ook niet, redden ze het komen ze mee, redden ze het niet, dan niet, zeker zo'n pupje die dus niet aankomt, nee dat is hier snel over...
hoe is de teef naar dit pupje toe?
heb hier altijd wel formaat verschillen in het nest....maak me er geen zorgen over, weeg ook niet, redden ze het komen ze mee, redden ze het niet, dan niet, zeker zo'n pupje die dus niet aankomt, nee dat is hier snel over...
hoe is de teef naar dit pupje toe?
- gizmo
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Wat een ellende! Jammer dat er een pup is overleden. Ik hoop dat je het even volhoudt met de kleine om steeds aan te leggen. Als dat wel werkt, dan zou ik dat blijven doen. Verder zou ik ze (ook omdat het een groot nest is) vrij snel aan het vlees zetten. Bijv. carnibest puppy. Volgens mij kun je ze al met 2,5- 3 weken beginnen met wat vlees bij te voeren. Wij begonnen altijd met tartaar te voeren, maar ik weet niet of dat ondertussen achterhaald is. Dus misschien dat je je kunt verdiepen op welke leeftijd je ze waaraan kunt zetten en dat alvast in de vriezer inslaan?
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Puppies zijn niet gek.... zoals mama's melk smaakt er niks hoor dus dat andere willen ze pas als ze echt honger hebben. Stug doorgaan is het enige. Je doet het goed en soms lukt het soms niet..... zelf begin ik altijd net na de 2 weken met nutrix erdoor te mengen dan hebben ze net wat meer vulling. En niet vergeten he klein maagje past niet zoveel in, desnoods elke keer als ze honger aangeeft.
Succes groetjes Angela
Succes groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie