Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke uitslag HD?? uitslag bekend
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
jeetje wat een slechte uitslag....CvB schreef:Ben erg verdrietig
Uitslag:
HD D
Botafwijking 3
Norgbergwaarde -3
Slechte aansluiting
Ondiepe kom
ik heb nog nooit een negatieve NB waarde gezien....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- CvB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
>> Tja miss niet de slimste keuze gemaakt, maar als Nero de enige is van de 8 die gerontgen is heb je nog geen goed beeld.crutz schreef:heb je beide nesten zelf gefokt? >> JaCvB schreef:
Crutz; Nero is op het moment de enige die gerontgend is, zijn broer (zelfde ouders) 1 jaar jonger wordt in mei gerontgen.
Ben benieuwd wat daar uit zal gaan komen.
gr Cynthia
en waarom is hij eigenlijk de enige uit het eerste nest die gerontgend is? >> De meeste andere pups zitten niet in de africhting verder willen de eigenaren - zelf op mijn advies - niet rontgenen.
zijn er nog wel voorgerontgend? en zijn jongere broer is die voorgerontgend dat je al weet wat je kan verwachten? >>Nee niet voor gerontgen.
sorry, mss wat veel vragen, maar zijn zaken die ik me afvraag als ik dit soort uitslagen voorbij zie komen....vooral dus ook dat de combinatie herhaald is voor er uit het eerste nest gezondheidsresultaten bekend waren...
Weet niet of het iets mee te maken kan hebben.
Maar Nero groeide als pup zijnde erg hard - hij heeft nooit op puppy voer gestaan.
Hij is nu 70 cm groot.
Hopelijk hebben we meer geluk met Breezer.
Gr Cynthia
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dan ben ik toch nieuwsgierig naar waarom 2x dezelfde combi terwijl er weinig tot niet mee gesport wordt en er niet heel veel van de nakomelingen verder bekend isCvB schreef:crutz schreef:heb je beide nesten zelf gefokt? >> JaCvB schreef:
Crutz; Nero is op het moment de enige die gerontgend is, zijn broer (zelfde ouders) 1 jaar jonger wordt in mei gerontgen.
Ben benieuwd wat daar uit zal gaan komen.
gr Cynthia
eigenlijk zelfde vraag als hierboven....en waarom is hij eigenlijk de enige uit het eerste nest die gerontgend is? >> De meeste andere pups zitten niet in de africhting verder willen de eigenaren - zelf op mijn advies - niet rontgenen.
hoe oud is zijn broer nu?zijn er nog wel voorgerontgend? en zijn jongere broer is die voorgerontgend dat je al weet wat je kan verwachten? >>Nee niet voor gerontgen.
precies, daarom ook mijn vragen, zeker omdat je aangeeft met zijn broer evt wel te willen fokken mocht die goed blijken op de foto's,sorry, mss wat veel vragen, maar zijn zaken die ik me afvraag als ik dit soort uitslagen voorbij zie komen....vooral dus ook dat de combinatie herhaald is voor er uit het eerste nest gezondheidsresultaten bekend waren...>> Tja miss niet de slimste keuze gemaakt, maar als Nero de enige is van de 8 die gerontgen is heb je nog geen goed beeld.
sterker nog, krijg het gevoel dat als je nu een "toegestane" uitslag had gekregen je ook volledig aan de staat van de heupen voorbij was gegaan en hem ook in had willen zetten voor de fok
heb hier ook een zeer groot uitgevallen exemplaar, ruim 70 ook en dat voor een mechel....Weet niet of het iets mee te maken kan hebben.
Maar Nero groeide als pup zijnde erg hard - hij heeft nooit op puppy voer gestaan.
Hij is nu 70 cm groot.
Hopelijk hebben we meer geluk met Breezer.
Gr Cynthia
maar perfecte heupen...en ja, in zijn nest zat 1 zusje met C heupen, alleen weet van dat nest dat de rest wel perfect is en dat zo goed als alle nakomelingen van zijn vader ook gerontgend zijn en gewoon goed zijn....(hun moeder heeft nog maar 1 nest gehad, hun vader inmiddels 3 nesten en ook met nakomelingen daar uit is verder gefokt na oa een volledige medische keuring)
waren er niet meer gerontgende nakomelingen had ik zowel met de reu uit dat nest, als met de ouderdieren het denk ik niet aan gedurfd er mee te fokken, ondanks dat er met de reu dus niets mis is.....en dan hebben we het nog wel over een teef met beduidend betere uitslag dan wat jij nu te horen hebt gekregen....
zeker met de "staat van dienst" van de heupen van de gemiddelde DH hoop ik eigenlijk dat je niet meer geluk hebt met Breezer, want dat zou betekenen dat je hem in gaat zetten voor de fok en dat er onbewust toch ellende in gefokt kan worden....
- CvB
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik had met Nero een nestje willen fokken idd, maar had voor mijn eigen wel de eis gesteld dat de heupen dan zekers HD-A of HD-B moesten zijn.
Heb ook 13 jaar lang moeten wachten voordat ik goede ouder dieren in het bezit heb.
Beide ouder dieren hebben namelijk HD-A.
Van het eerste nest, zijn er 5 pups gezinshonden geworden geen van deze eigenaren hebben geen intresse in het laten rontgenen van hun honden.
Verders zitten er wel 2 teefjes in de sport heb deze persoon op de hoogte gesteld van Nero maar ook hij heeft geen behoefte om te rontgenen daar hij geen fokplannen heeft.
Als toekomstige eigenaren niet willen rontgenen dan heb ik het niet meer in de hand.
Omdat er dus geen pups gerontgen zijn uit het eerste nest had ik geen nestherhaling moeten doen, tja. Kan wel zeggen dat deze combi niet meer herhaald zal worden, niet vanwege dit bericht van Nero.
Breezer is nu 16 maanden en wordt in mei gerontgenen.
Gr Cynthia
Heb ook 13 jaar lang moeten wachten voordat ik goede ouder dieren in het bezit heb.
Beide ouder dieren hebben namelijk HD-A.
Van het eerste nest, zijn er 5 pups gezinshonden geworden geen van deze eigenaren hebben geen intresse in het laten rontgenen van hun honden.
Verders zitten er wel 2 teefjes in de sport heb deze persoon op de hoogte gesteld van Nero maar ook hij heeft geen behoefte om te rontgenen daar hij geen fokplannen heeft.
Als toekomstige eigenaren niet willen rontgenen dan heb ik het niet meer in de hand.
Omdat er dus geen pups gerontgen zijn uit het eerste nest had ik geen nestherhaling moeten doen, tja. Kan wel zeggen dat deze combi niet meer herhaald zal worden, niet vanwege dit bericht van Nero.
Breezer is nu 16 maanden en wordt in mei gerontgenen.
Gr Cynthia
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
uit welke lijn komt Nero?
En de grootte van de honden maakt niet uit, als je kijkt naar de grote en forse mechelaars die er rondlopen die allemaal goede heupen hebben.
En de grootte van de honden maakt niet uit, als je kijkt naar de grote en forse mechelaars die er rondlopen die allemaal goede heupen hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oei, dat is een nare uitslag, zo zie je maar weer, vrij X vrij ( of a X a, a X B bv) geeft geen garanties, erg jammer dat de nestgenoten niet gecontroleerd worden worden, ook al ben je geen eigenaar meer, als je als fokker graag wilt dat het gebeurt, dan kun je dat toch ook vragen en op jou kosten laten doen?
- CvB
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd, al is het maar om alleen te screenen bij een goede werkhonden DA ala Kranendonk....yamie schreef:oei, dat is een nare uitslag, zo zie je maar weer, vrij X vrij ( of a X a, a X B bv) geeft geen garanties, erg jammer dat de nestgenoten niet gecontroleerd worden worden, ook al ben je geen eigenaar meer, als je als fokker graag wilt dat het gebeurt, dan kun je dat toch ook vragen en op jou kosten laten doen?