Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zielige Gnuif

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Zielige Gnuif

Ongelezen bericht door Mit »

Herstellend van een patella luxatie operatie moet madam continu in de bench. Nu heb ik al een bench gekocht voor een Bordeaux dog, die ingericht met haar mandje, een kleedje, krantjes, waterbakje en een knuffel maar toch..

Madam is krijsend blij als ze eruit mag, rent naar buiten, heeft energie voor 20 en vertikt het dus om naar binnen te gaan. Heb ik haar eenmaal binnen dan gaat ze rondjes rennen om maar te voorkomen dat ik haar op kan tillen om weer naar dat monsterhok te gaan. Is dat gelukt en zit ze in het hok dan is het net of ik zojuist een olifant heb opgesloten. Raggen en beuken aan die deur.

En nog het ergste: Piepjes en jankjes en kreuntjes, hartverscheurend. En het koppie, als ze er weer inzit. Oortjes laag en complete teleurstelling op dat gezichtje.
En...We hebben nog 5 weken te gaan :jank:

Mijn god wat zal ik blij zijn als het ding de deur uit kan. Ik vind dit echt 3 keer niks, en het meiske nog minder :boos:
Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Ik voel hier helemaal met je mee.
We hebben hier gelukkig de mazzel dat Raisa in huis een hele rustige hond is.
Hebben het hier een week volgehouden met in de bench houden, maar hadden ook een matras op de grond waar ze rustig op bleef liggen. Alleen als ik de deur uit moet en ze alleen thuis is en 's nachts gaat ze nog in de bench.
Raisa ligt normaal gesproken altijd op de bank en nu mocht ze dus niet springen. Hebben echt de hele bank gebarricadeerd, maar ze wist zich door het smalste kiertje te wurmen. Nu laten we haar maar gewoon weer op de bank liggen. Ze springt er zelf op en gebruikt dan maar 3 poten.
Vind het trouwens verbazingwekkend hoe snel ze is op 3 poten.

Vandaag voor controle geweest en het zag er allemaal goed uit :cheer:
Hier nog 4 weken en 3 dagen te gaan.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Wij hebben nog een hond rondlopen die 47 kilo meer weegt. Daardoor kan ik de gok niet nemen. Doe ik de Tsuk in de keuken dan wurmt ze zich wel door het schotje heen.
Gister hebben we de grote even met een kluif in de keuken gedaan en mocht Tsuki even de kamer in. Dat vond ze prachtig!

Ik weet dat het officieel echt 6 weken met die bench moet maar ik weet nog niet of ik het wel ga volmaken. Hangt ook van haarzelf af. Sinds gister gebruikt ze de poot weer om zich om de zoveel stappen af te zetten met lopen dus het gaat wel voorspoedig.

Jij ook nog succes de laatste weken!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

en als je het nu afwisselt? dus die witte ook af en toe inj de bench? dat naar buiten rennen en later in huis lijkt me ook niet goed.
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel vervelend maar ook erg lastig is . Helemaal met 2 honden die wel met elkaar klieren en stoeien en dat is natuurlijk nu helemaal neit goed . Sterkte de komende 5 weken :roll:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Tsuki is toch een voormalig 'bench/kennel-hondje"? Zíj weet dus wel hoe dat werkt. Ze weet blijkbaar ook hoe ze jullie bewerkt :wink:
Mit
Zeer actief

Hutsje schreef:en als je het nu afwisselt? dus die witte ook af en toe inj de bench? dat naar buiten rennen en later in huis lijkt me ook niet goed.
We doen die witte in de keuken, die durft niet voorbij het schotje. 's Avonds heeft ze nu even een kwartiertje de woonkamer waar ze kan rondkeutelen. Wij zijn daar uiteraard bij. Buiten hou ik haar zoveel mogelijk kort, gewoon rondhuppelen mag maar rennen en spelen niet.
Kortom, het is nu plas en poeprondjes en 's avonds eventjes uit de bench, verder er gewoon in.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Tsuki is toch een voormalig 'bench/kennel-hondje"? Zíj weet dus wel hoe dat werkt. Ze weet blijkbaar ook hoe ze jullie bewerkt :wink:
Hoe ze ons bewerkt weet ze feilloos ja. In de kennel was ze wel altijd rustig, maar daar werd ze ondergesneeuwd door de 2 andere honden en er was maar 1 of 2 keer per dag even iemand om de hokken schoon te maken en te voeren :wink:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Die arme spruit ik kan mij voorstellen dat je dat vreselijk vindt
Ik zou er ook niet aan moeten denken om Gizmo 6 weken rustig te moeten houden
Succes voor de komende 5 weken
Afbeelding
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Het arme kleine ding... Heel veel sterkte met het weerstaan van dat zielige koppie, en het is even afzien maar het is voor een goed doel :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Sterkte de komende weken zeg!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ach, arm meisje.Sterkte Merit, niet leuk om die kleine in toom te moeten houden. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind een paar dagen al crisis, als ik moest denk in weken zou ik ook gek van onmacht worden geloof ik :(:
Ik kan je er niet in raden in ieder geval, zelf ben ik toch wel van het opvolgen van "wat de dokter zegt" in zulke gevallen.
Sterkte voor jullie, en beterschap voor Tsuki :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Arme Tsuki en arme jij :mrgreen: beterschap voor je meisje hoor :wink:
Mit
Zeer actief

Nou, we hebben een oplossing gevonden. De afgelopen dagen/avonden waren een ramp in de bench. Ze brak het ding zowat af en stond continu op haar achterpoten te rammen. We waren behoorlijk wanhopig want dat is nog slechter voor die poot dan loslopen.

In huis als ze los is rent ze aardig heen en weer, ook niet heel goed dus, dat kan maximaal 10 minuutjes en dan is ze haar energie niet kwijt dus gaat ze alsnog raggen.

Vanmiddag heb ik haar maar in de tuin losgelaten, zelf een boekje gaan lezen in de zon. In de tuin is ze heel rustig, daar keutelt ze gewoon lekker rond. Poosje zo gelaten en toen weer terug. Nu is ze gelukkig wel enigszins moe en ze ligt al een paar uurtjes rustig in de bench. Dat houden we er dus maar in. Het is kiezen tussen 2 kwaden: Of loslopen in de tuin of op die achterpoten drukte maken in de bench. Tja, wat moet je?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

wat inge zei, aangelijnd laten? ook binnen dus?
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Hutsje schreef:wat inge zei, aangelijnd laten? ook binnen dus?
Dan wordt het aan de korte lijn. De flex kan al niet, we hebben een idioot kleine woonkamer. 4 bij 4 ofzo. Maar ik kan het allicht proberen, buiten kan het sowieso aan de flex maar dan drentelt ze denk ik even rustig rond als nu los. In de tuin rent ze dus helemaal niet, in de woonkamer wel :19:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

aan een gewone lijn lijkt het me altijd nog beter dan staan te springen op haar achterpoten in de bench ;). flex geen goed idee, kan ze nog teveel meters maken en uit haar dak gaan.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Hutsje schreef:aan een gewone lijn lijkt het me altijd nog beter dan staan te springen op haar achterpoten in de bench ;). flex geen goed idee, kan ze nog teveel meters maken en uit haar dak gaan.
Het is alleen zo verrot lastig. Als ik haar aan de gewone lijn doe heeft ze weinig bewegingsruimte wat wel goed is, maar dat vindt zij niet. Als ik dan op de bank ga zitten gaat ze daar weer elke keer tegenaan staan...
Ik zal wel een vreselijk slechte baas zijn zo maar ik weet gewoonweg niet meer wat ik ermee aan moet. Ik wil die 6 weken volmaken maar ik wil ook dat zij happy is en niet gaat rammen in die bench..

Vandaar dus de tuin, omdat ze daar haar eigen gang kan gaan en gewoon op een normaal tempo rondloopt, snuffelt en regelmatig een poosje gaat liggen. Zou dat echt zo slecht zijn? Ik weet het even niet meer, sorry :jank:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Misschien de DA die haar heeft geopereerd vragen om advies? Wat een rotsituatie zeg :(:
Mit
Zeer actief

Maeve schreef:Misschien de DA die haar heeft geopereerd vragen om advies? Wat een rotsituatie zeg :(:
Die ga ik inderdaad sowieso dinsdag bellen ja :wink:
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Àch wat ontzettend sneu zeg. En dat nog 5 weken.
Heel veel sterkte ermee, hoop voor jullie dat de tijd vliegt.
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel

Ongelezen bericht door tootjeko »

Kies maar voor de plek waar ze zich het rustigst houdt, dus in de tuin.
Springen moet je echt ten koste van alles zien te voorkomen.
Als ze de aanhechting van de kniepees hebben verplaatst, dan heeft ze eigenlijk gewoon een breuk in haar pootje en dan is springen dus uit den boze.
Misschien is het een idee om iets kalmerends te vragen bij de da.
Succes, we strepen hier ook de dagen die we nog te gaan hebben af op de kalender.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh wat akelig dat ze zich niet rustig houdt. En je probeert het zo goed. Een met een enorm moeilijke en lekker bot dan? Misschien met een kong bezig houden, eventueel met zo'n hondenspel van Nina Ottossen? Of misschien tijdelijk aan Bach Bloesem?

Veel succes!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Jinx schreef:
Hutsje schreef:aan een gewone lijn lijkt het me altijd nog beter dan staan te springen op haar achterpoten in de bench ;). flex geen goed idee, kan ze nog teveel meters maken en uit haar dak gaan.
Het is alleen zo verrot lastig. Als ik haar aan de gewone lijn doe heeft ze weinig bewegingsruimte wat wel goed is, maar dat vindt zij niet. Als ik dan op de bank ga zitten gaat ze daar weer elke keer tegenaan staan...
Ik zal wel een vreselijk slechte baas zijn zo maar ik weet gewoonweg niet meer wat ik ermee aan moet. Ik wil die 6 weken volmaken maar ik wil ook dat zij happy is en niet gaat rammen in die bench..

Vandaar dus de tuin, omdat ze daar haar eigen gang kan gaan en gewoon op een normaal tempo rondloopt, snuffelt en regelmatig een poosje gaat liggen. Zou dat echt zo slecht zijn? Ik weet het even niet meer, sorry :jank:
als ze op de bank wil kun je haar daar toch optillen?
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Hutsje schreef:
Jinx schreef:

Ja dat is zo. Was alleen bang dat ze er dan weer afspringt, madam blijft maar heel even op de bank. Nouja, ik zal wel eea gaan proberen en sowieso dinsdag even de praktijk bellen wat nu het verstandigste is.
Zal blij zijn als die 5 weken voorbij zijn zeg.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jinx schreef:
Hutsje schreef:
Jinx schreef:

Ja dat is zo. Was alleen bang dat ze er dan weer afspringt, madam blijft maar heel even op de bank. Nouja, ik zal wel eea gaan proberen en sowieso dinsdag even de praktijk bellen wat nu het verstandigste is.
:denken: ja en daarvoor ben jij er, madam heeft even niks zelf te doen en willen, heel lastig, snap ik, maar je zult toch moeten zorgen dat haar pootje de rust krijgt die het nodig heeft.
Mit
Zeer actief

yamie schreef:
Jinx schreef:
Hutsje schreef:
Jinx schreef: Het is alleen zo verrot lastig. Als ik haar aan de gewone lijn doe heeft ze weinig bewegingsruimte wat wel goed is, maar dat vindt zij niet. Als ik dan op de bank ga zitten gaat ze daar weer elke keer tegenaan staan...

:denken: ja en daarvoor ben jij er, madam heeft even niks zelf te doen en willen, heel lastig, snap ik, maar je zult toch moeten zorgen dat haar pootje de rust krijgt die het nodig heeft.
Weet ik Noor, het slaat ook nergens op. Ik heb verder nog nooit een dier laten opereren oid dus ik ben ietwat onzeker daarin. Vandaar dat ik hier maar zoveel vraag, dat sterkt me weer in gewoon doorzetten op onze manier en Tsuki heeft inderdaad even niks te willen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jinx schreef:
yamie schreef:
Jinx schreef:
Hutsje schreef: als ze op de bank wil kun je haar daar toch optillen?
Weet ik Noor, het slaat ook nergens op. Ik heb verder nog nooit een dier laten opereren oid dus ik ben ietwat onzeker daarin. Vandaar dat ik hier maar zoveel vraag, dat sterkt me weer in gewoon doorzetten op onze manier en Tsuki heeft inderdaad even niks te willen.
goed zo :ok: beter nu even een "gemene" baas, dan nog jaren met ellende zitten.
Hutsje
Zeer actief

Jinx schreef: Weet ik Noor, het slaat ook nergens op. Ik heb verder nog nooit een dier laten opereren oid dus ik ben ietwat onzeker daarin. Vandaar dat ik hier maar zoveel vraag, dat sterkt me weer in gewoon doorzetten op onze manier en Tsuki heeft inderdaad even niks te willen.
dus ook niet meer door de kamer laten scheuren, ook al is het maar heel even. je loopt grote kans dat de hele operatie dan voor niks is geweest.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 12 apr 2009 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”