- Je snuffelt uitgebreid in de lucht boven de struiken, zo ver als je maar kan, desnoods ga je even, maar niet te lang!, op je achterpoten staan.
- Spring in de struiken, herhaal daar je actie van in de lucht snuffelen.. Probeer zo hoog mogelijk te komen! Doe alleen niet te goed je best, want dan hebben ze je door....
- Zodra je aandacht hebt, kijk je je vrouwtje/baasje ondoorgrondelijk aan, alsof je wilt zeggen: zie je niet dat ik hulp nodig heb?
- Spring desnoods nog verder, als je vrouwtje/baasje niet reageert.
- Als vrouwtje/baasje door wil lopen, blijf je staan en blijf je haar/hem aankijken. Niet bewegen! Gewoon blijven staren!
- Doe een halfslachtige poging zo hoog mogelijk in de struiken te komen, maar dit lukt natuurlijk niet, je bent te klein. Geeft niet, probeer het in ieder geval, zodat vrouwtje/baasje merkt dat het menens is!
- Uiteindelijk zal vrouwtje/baasje naast je in de struiken komen en wat takken voor je omlaag houden, omdat ze denkt dat je aan de uiteindes wilt snuffelen.
- Dat is het moment om in aktie te komen! Je springt nogmaals omhoog, naar de andere helft van de struiken en je mept met je poten de takken daar omlaag, die zijn immers al gedeeltelijk omlaag gehaald door vrouwte/baasje.
- En daar is je buit; een reep 'verse' kipfilet!
P.S. Zorg dat je vrouwtje/baasje nog half slaapt, dat is de grootste kans op succes!
Let op: dit werkt alleen als je normaal gesproken niets van straat of uit de struiken eet.
Let op 2: Het helpt om ongehoorzaam te zijn als vrouwtje/baasje foei zegt, dan kan je het alsnog opeten.
Helaas stond bij mij mn automatische piloot aan, ik liet alles los toen mijn vrouwtje 'Foei' zei en had toen nix meer... Alles voor niets geweest...
Was getekend: Boomer, die normaal gesproken 's ochtends niets eet, laat staan van straat eet.