petra1 schreef:Je kan geloof ik inderdaad wel oefensporen lopen. Misschien dat ik daar toch eens voor ga informeren.
Ik meen dat dat in Overloon gedaan wordt,maar ook in België.
We wonen niet zo ver van de Belgische grens af,dus wie weet gaan we wel eens kijken.
Ik weet niet hoelang het spoortje was voor de teckels.
Kennis laten maken zal inderdaad niet verkeerd zijn,maar wij waren met onze jongste Beagle daar niet welkom voordat ze 9 maanden was.
In Belgie worden luid op spoor proeven gedaan, ( informeer eventueel bij de Belgian Hound Club)
Hier in nederland is/was het de bedoeling ook deze proeven te doen, alleen is en niet aan een geschikt terrein te komen,op een terrein wat beschikbaar werd gesteld zaten beschermde ganzen, dus ging het weer niet door.
Het blijft hier heel moeilijk, ook omdat je best een groot terrein moet hebben, zonder wegen erin, en waar vindt je dat nog in Nederland?
Ik heb met Svear jaren lang de oefen sporen gelopen, altijd met veel plezier, zelfs opgegaan voor een 500 mtr proef, 24 uur oud, hij heeft z'n schotvastheids test goed afgelegd, maar is nu te oud.
En omdat er zoveel regelgeving mbt zweethonden gekomen zijn, is het niet meer aantrekkelijk om alleen hobby matig zweet te gaan lopen.
Ik richt mij nu maar op het "clean Boot" bij de bloedhondenclub