Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbulls in beslag genomen na doodbijten hondje
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pitbulls in beslag genomen na doodbijten hondje
Novum
zondag, 12 april 2009
Pitbulls in beslag genomen na doodbijten hondje(Novum)
De Bredase politie heeft zondag twee pitbullachtige honden in beslag genomen nadat een van hen een hondje had doodgebeten. Het incident leidde tot nogal wat commotie in de buurt, meldt de politie. Diverse betrokkenen togen naar het politiebureau om hun ongenoegen over de inbeslagname te uiten. Het lukte agenten uiteindelijk de gemoederen te bedaren.
Het gaat om twee American Staffordshire-terriërs. De honden zijn ondergebracht in een pension.
Justitie moet bepalen wat er met hen gaat gebeuren. De doodgebeten hond was een Yorkshire-terriër die net werd uitgelaten op de Heuvelbrink. Een van de Staffords ontsnapte van een erf en vergreep zich volgens de politie even voor 14.00 uur aan het langharige gezelschapshondje.
zondag, 12 april 2009
Pitbulls in beslag genomen na doodbijten hondje(Novum)
De Bredase politie heeft zondag twee pitbullachtige honden in beslag genomen nadat een van hen een hondje had doodgebeten. Het incident leidde tot nogal wat commotie in de buurt, meldt de politie. Diverse betrokkenen togen naar het politiebureau om hun ongenoegen over de inbeslagname te uiten. Het lukte agenten uiteindelijk de gemoederen te bedaren.
Het gaat om twee American Staffordshire-terriërs. De honden zijn ondergebracht in een pension.
Justitie moet bepalen wat er met hen gaat gebeuren. De doodgebeten hond was een Yorkshire-terriër die net werd uitgelaten op de Heuvelbrink. Een van de Staffords ontsnapte van een erf en vergreep zich volgens de politie even voor 14.00 uur aan het langharige gezelschapshondje.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Chione
- Zeer actief
- pammetje
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Waar moet t anders?Chione schreef:Waarom staat dit eigenlijk bij 'Regeling Agressieve Dieren'.
T gaat over honden die in beslag genomen zijn en die onder de RAD wetgeving vielen...

-
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom staat er in mijn post ook vielen, dus verleden tijd.christo schreef:De RAD is opgeheven. Deze honden vallen onder regelgeving die al voor de RAD bestond.moosje schreef:Waar moet t anders?Chione schreef:Waarom staat dit eigenlijk bij 'Regeling Agressieve Dieren'.
T gaat over honden die in beslag genomen zijn en die onder de RAD wetgeving vielen...

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat t Pitbulls of Staffords zijn... En ze horen bij elkaar (ofzo).iones schreef:Eentje is ontsnapt ja. WAarom dan allebei in beslag nemen?
En Labrador hadden ze gewoon laten lopen...

- Chione
- Zeer actief
Wie zegt dat ze onder de ( al maanden afgeschafte ) RAD vielen? Is er bekend gemaakt of zij wel/niet een stamboom hebben? Daarnaast is de RAD, gelukkig, dus al maanden afgeschaft en geldt voor alle honden dezelfde wetgeving. Deze inbeslagname heeft zodoende helemaal niets te maken met de RAD.moosje schreef:Waar moet t anders?Chione schreef:Waarom staat dit eigenlijk bij 'Regeling Agressieve Dieren'.

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
? Verzin je dit nu zelf of heb je deze informatie van betrokkenen?moosje schreef:Omdat t Pitbulls of Staffords zijn... En ze horen bij elkaar (ofzo).iones schreef:Eentje is ontsnapt ja. WAarom dan allebei in beslag nemen?
~

~
~

~
- iones
- Zeer actief
Dus het klopt niet helemaal wat ze doen.moosje schreef:Omdat t Pitbulls of Staffords zijn... En ze horen bij elkaar (ofzo).iones schreef:Eentje is ontsnapt ja. WAarom dan allebei in beslag nemen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
K bedoel dat als t n Labrador ofzo geweest was dat ze die waarschijnlijk niet in beslag genomen zouden hebben...

-
- Zeer actief
Weet niet of ze een Labrador inbeslag zouden nemen dat is allleen maar gissen.
Weet wel dat het beleid per gemeente verschilt.
Ook weet ik dat een hoop politieagenten nog niet op de hoogte zijn van de nieuwe regelgeving en dat ze daarom misschien nog op grond van de oude regelgeving mee zijn genomen.
Hoop dat de goede en juiste oplossing komt en ik moet er niet aan denken dat mijn hond door een andere hond doodgebeten wordt.
Dus RIP hondje.
Weet wel dat het beleid per gemeente verschilt.
Ook weet ik dat een hoop politieagenten nog niet op de hoogte zijn van de nieuwe regelgeving en dat ze daarom misschien nog op grond van de oude regelgeving mee zijn genomen.
Hoop dat de goede en juiste oplossing komt en ik moet er niet aan denken dat mijn hond door een andere hond doodgebeten wordt.
Dus RIP hondje.

- iones
- Zeer actief
en dat klopt toch niet? Een hond die vals is moet in beslag genomen worden. ONgeacht welk ras.moosje schreef:K bedoel dat als t n Labrador ofzo geweest was dat ze die waarschijnlijk niet in beslag genomen zouden hebben...
Een hond die niets misdaan heeft, zou niet in beslag moeten genomen worden, ook ongeacht welk ras.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier in de buurt helaas niet...iones schreef:en dat klopt toch niet? Een hond die vals is moet in beslag genomen worden. ONgeacht welk ras.moosje schreef:K bedoel dat als t n Labrador ofzo geweest was dat ze die waarschijnlijk niet in beslag genomen zouden hebben...
Een hond die niets misdaan heeft, zou niet in beslag moeten genomen worden, ook ongeacht welk ras.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Wat zielig voor dat doodgebeten hondje.
Lijkt me zo vreselijk als je hond dood gebeten word, afschuwelijk gewoon.
Wel raar dat ze allebei in beslag worden genomen als er 1 ontsnapt en doodbijt.
Hoor je niet veel eigenlijk dat een hond in beslag word genomen als ze een andere hond dood bijten. Wel apart vind ik dat het per gemeente bepaald word.
Triest verhaal.
Groetjes Marianne
Lijkt me zo vreselijk als je hond dood gebeten word, afschuwelijk gewoon.
Wel raar dat ze allebei in beslag worden genomen als er 1 ontsnapt en doodbijt.
Hoor je niet veel eigenlijk dat een hond in beslag word genomen als ze een andere hond dood bijten. Wel apart vind ik dat het per gemeente bepaald word.
Triest verhaal.
Groetjes Marianne
-
- geregistreerd lid
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
En wat nou als je als eigenaar van de hond die gebeten heeft er niets aan kan doen.iones schreef:en dat klopt toch niet? Een hond die vals is moet in beslag genomen worden. ONgeacht welk ras.moosje schreef:K bedoel dat als t n Labrador ofzo geweest was dat ze die waarschijnlijk niet in beslag genomen zouden hebben...
Wat als jouw hond gewoon aangelijnt liep en de andere hond kwam op hem af.
Dat kan door sommige honden als zeer bedreigend worden gezien en ja dan heb je wel s pech.
Die pech heb ik gehad , en gelukkig is mijn hond niet in beslag genomen.
Die mensen maken er ook geen werk van, want ik had mijn hond aan de lijn en was al aan de andere kant vd weg gaan fietsen .Hun lieten hun hondje schieten en riepen m niet eens terug.
Als je er niet zelf bij bent geweest kan je ook niet oordelen of die hond echt agressief is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- iones
- Zeer actief
Mens wat lul je nou?** Angela ** schreef:En wat nou als je als eigenaar van de hond die gebeten heeft er niets aan kan doen.iones schreef:en dat klopt toch niet? Een hond die vals is moet in beslag genomen worden. ONgeacht welk ras.moosje schreef:K bedoel dat als t n Labrador ofzo geweest was dat ze die waarschijnlijk niet in beslag genomen zouden hebben...
Wat als jouw hond gewoon aangelijnt liep en de andere hond kwam op hem af.
Dat kan door sommige honden als zeer bedreigend worden gezien en ja dan heb je wel s pech.
Die pech heb ik gehad , en gelukkig is mijn hond niet in beslag genomen.
Die mensen maken er ook geen werk van, want ik had mijn hond aan de lijn en was al aan de andere kant vd weg gaan fietsen .Hun lieten hun hondje schieten en riepen m niet eens terug.
Als je er niet zelf bij bent geweest kan je ook niet oordelen of die hond echt agressief is
Het gaat hierom: er zijn 2 honden. 1 ervan bijt een andere hond, de andere bijt niet. Maar ze worden beiden in beslag genomen. Dus óók de hond die niet gebeten heeft. Dat is toch krom!
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Ook in een stresssituatie vind ik dat honden geen andere honden mogen doodbijten hoor, hoe dan ook.** Angela ** schreef:Ja dat snap ik ook wel
Maar ging om dit stukjeEen hond die vals is moet in beslag genomen worden. ONgeacht welk ras.
En je kan t ook normaal zeggen
Een mens mag toch ook niet iemand doodmaken in een bep. situatie? Of vindt je dat ook oké, als het de schuld is van de ander 'omdat die er is', dus dan mag je 'm wel even doden?

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
- Chione
- Zeer actief
He ja, ga een hond even met een mens vergelijken.TvanEmst schreef:Ook in een stresssituatie vind ik dat honden geen andere honden mogen doodbijten hoor, hoe dan ook.** Angela ** schreef:Ja dat snap ik ook wel
Maar ging om dit stukjeEen hond die vals is moet in beslag genomen worden. ONgeacht welk ras.
En je kan t ook normaal zeggen
Een mens mag toch ook niet iemand doodmaken in een bep. situatie? Of vindt je dat ook oké, als het de schuld is van de ander 'omdat die er is', dus dan mag je 'm wel even doden?

~

~
~

~
-
- Vaste gebruiker
- iones
- Zeer actief
Waarom kun je dat niet? Het zijn allebei zoogdieren en ze kunnen allebei doden. Ook hun eigen soort.Chione schreef:
He ja, ga een hond even met een mens vergelijken.
Een hond die vals is moet in beslag worden genomen, tenzij de eigenaar er om mee kan gaan. Als eigenaren er mee om kunnen gaan, hoor je ook niets over hun hond in het nieuws.
-
- Vaste gebruiker
- Chione
- Zeer actief
Jaja, droom maar fijn verder als je denkt dat ik die discussie met jou aan ga.iones schreef:Waarom kun je dat niet? Het zijn allebei zoogdieren en ze kunnen allebei doden. Ook hun eigen soort.Chione schreef:
Een hond die vals is moet in beslag worden genomen, tenzij de eigenaar er om mee kan gaan. Als eigenaren er mee om kunnen gaan, hoor je ook niets over hun hond in het nieuws.

~

~
~

~
- iones
- Zeer actief
Ja en dan? Het resultaat is hetzelfde. Dood is dood. Rationeel gedood of irrationeel gedood.juliaa schreef:Volgens mij kan een hond niet rationeel denken,tenminste dieiones schreef:Waarom kun je dat niet? Het zijn allebei zoogdieren en ze kunnen allebei doden. Ook hun eigen soort.Chione schreef:
van mij niet
Trouwens, er zijn veel mensen die daden begaan uit irrationele gronden.
Wat mensen niet aangedaan mag worden, mag je dieren ook niet aan doen. Dat is heel simpel. Wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.