Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Golden retriever trimmen -> ja/nee & waarom

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Golden retriever trimmen -> ja/nee & waarom

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Mijn prachtige golden retriever reu van vijf jaar zit nog bij mijn ouders.
Hij is nog nooit naar de trimsalon geweest.
Ik vraag me af wat zijn de voordelen van het trimmen van een golden.
Is dit puur op uiterlijk dat hij er wat verzorgder uit ziet.
Of heeft het bijvoorbeeld ook voordelen voor het verharen voor hem want dat is momenteel echt :N:

Dus kom maar op met alle voor- en nadelen.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Tijdens de rui kan je hem wegbrengen. Je kan de hond laten ontwollen, je krijgt hem dan weer lekker 'luchtig' mee naar huis. Verder worden voetjes, broek, staart, oortjes, hals weer netjes bijgewerkt.

Voordelen:
- Hond is weer lekker door de rui geholpen
- Loopt er weer netjes bij

Nadelen:
- Een verkeerde trimmer kan je hond verpesten

Nee maar even serieus graag ;) De honden knappen er in de ruiperiode wel lekker van op, dus ik zou het zeker een keer overwegen.
*Jolanda*

Ik overweeg het ook zeker wel...

Timber verhaart echt verschrikkelijk in de rui periode en je kan er niet tegen borstelen.
Alleen ben ik totaal niet bekend met trimmers hier in de omgeving...
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Marion.

Re: Golden retriever trimmen -> ja/nee & waarom

Ongelezen bericht door Marion. »

*Jolanda* schreef:Dus kom maar op met alle voor- en nadelen.
Nadelen? Nou, dat het geld kost en dat je je honden een middag kwijt bent. En dat je honden het misschien niet als het leukste uitje van het jaar zien.

Voordelen? Inderdaad altijd verzorgde honden, zonder dat je er zelf iets aan hoeft te doen. Altijd nagels goed geknipt. Ze vertelt je over rare dingen waar je op moet letten (een pootje meer afgesleten, rare verharing). Ze ruiken heeeeeeeeeeeerlijk.

Dit is Miep afgelopen vrijdag. Heerlijk strak nekkie weer i.t.t. haar leeuwemanen als ik het laat groeien. Lekker fris weer voor het wijffie:
Afbeelding

En prachtige kattevoetjes weer:
Afbeelding
*Jolanda*

@ rosita compagner: dank je wel daar heb ik zeker wat aan.

@ marion. : merk je het ook in de rui periode dat ze niet zo enorm verharen? en wat betreft het geld...een hond kost nou eenmaal geld en als het werkelijk ook werkt tegen de enorme berg haar die er uitvalt rond de rui periode is het me helemaal wel waard. En denk dat Timber het geweldig vind om "vertroeteld"te worden. Zolang er maar iemand is die in zijn vacht zit te rommelen vind hij het prima... ;)
Marion.

*Jolanda* schreef:@ marion. : merk je het ook in de rui periode dat ze niet zo enorm verharen? en wat betreft het geld...een hond kost nou eenmaal geld en als het werkelijk ook werkt tegen de enorme berg haar die er uitvalt rond de rui periode is het me helemaal wel waard.
Of het "werkt" kan ik eigenlijk niet zeggen, want al mijn Goldens zijn altijd getrimd. Ik kan wel zeggen dat ik nu 2 Goldens heb met héél verschillende vachten. Bij Miep aai ik er in de rui zo plukken vol uit, bij Saar nooit.

Maar ik kam ze zelden (hooguit Miep in de rui). Die is ook wel eens tijdens haar rui getrimd, en na afloop was het heerlijk schoon in huis. En al die haren die bij de trimster achterblijven, vallen niet in je huis :19:
*Jolanda*

Hoevaak breng je ze naar de trimsalon?
Marion.

*Jolanda* schreef:Hoevaak breng je ze naar de trimsalon?
Dat is eigenlijk heel afhankelijk van de vacht. Saar hoeft eigenlijk maar eens in het jaar, maar Mieppie groeit veel weelderiger. Die ging tot voor kort 2x in het jaar (en uiteraard ging Saar dan ook mee, anders lukt het helemaal niet), maar nu doen we 3x per jaar.
Heeft de trimster er ook een wat makkelijker klus aan :wink:
*Jolanda*

Timber zit vrij dun in zijn vacht hij heeft wel lang haar maar het valt me mee hoe dik het is als ik het vergelijk met onze vorige golden dit kon je ook echt plukken. Die ging dan voor je liggen en daar trok je zo de plukken haar eruit...
Timmetje laat alles gewoon waaien :smile:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Mijn honden worden 2x per jaar getrimd en ik doe ze zelf tussendoor ontwollen voetjes, broek en bevedering bijwerken.

Voordelen:

Ontwollen, zodat de vacht weer kan ademen en geen smetplekken kan veroorzaken door verstikking van de vacht. Hun vachten groeien enorm hard en 1 hond zwemt elke dag.

Wassen, altijd prettig als ze een keer goed schoon zijn, al is het maar voor een dag.

Effileren, met name om de speknekken weer in model te krijgen.

Nadelen:

Acceptatie, dat ik ze liever zelf doe, maarja...toch ook weer een voordeel dat ik hiervoor moet kiezen...

Voor Stanley geen nadelen; ik heb een fijne trimster.

Voor Whooper dus duidelijk wel; hij is als de dood op de tafel en ze heeft er 2 man voor nodig. Zij voor het werk en een stagiaire om hem op zijn gemak te stellen. Tot nog toe lukt dat aardig en hij komt er nog steeds kwispelend vandaan.

Ik zou het absoluut aanraden. :ok:
Rilana en Joey
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers, Flatcoated Retriever X
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Rilana en Joey »

Ja ik zou het ook zeker aanraden.
Ik vindt een getrimde golden vele malen mooier.
(ziet er minder sloom uit vindt ik, en een stuk verzorgder. De bouw komt mooier uit)
Verder zijn de voor/tegens al genoemd.
Groetjes Rilana &

Afbeelding
````Joey `````````````` Morris `````````` Balou````````
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

Spike is afgelopen donderdag ook weer naar de trimster geweest.
Ditmaal een andere , en wat scheelt dat zeg.
Hij is nu veel mooier . Verleden keer had ik echt het vermoeden dat ze de tondeuse er over had gehaald. Ze was nu ook 4 uur bezig. Dat kwam ook omdat Spike heel bang was voor het droog blazen. Bij de andere trimster was hij maar 1,5 uur weg en betaalde ik al 60 euro.
Nu maar 40 euro en hij is veel mooier :wink:
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

40 euro voor 4 uur?????
4 uur voor een golden????
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”