Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prijs hond trimmen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

vosse schreef:Even een reactie tussendoor.. De RR is een gladhaar en de rottweiler en lab zijn stokharen. Die hebben dus een ruiperiode van de onderwol terwijl een RR vrijwel geen tot weinig onderwol heeft. Dus vandaar dat je een RR niet tot zelden in een trimsalon ziet en de rest wel.
Mijn trimster heeft een RR en die wordt toch regelmatig getrimd. En dan ziet zelfs een leek als ik wel het resultaat. :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Rosita Compagner schreef:Dromen zijn er voor om waar te maken. En wie heeft er nu een meer verantwoordelijk beroep, jij of de loodgieter......
uhm... de loodgieter :19:

een trimmer kan de hond beter en mooier verzorgen dan menig baasje, maar met een kam en schaar kan je als leek ook zorgen dat het hondje verder ok is al ziet ie er misschien niet uit :wink:
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

boefke schreef:Ook gladharige honden kunnen erg verharen en ook die heb ik dus regelmatig in de trimsalon.
De baasjes merken de eerste paar weken een duidelijk verschil aan aantal haren in huis als ze zijn geweest!
Dat snap ik, maar gladharen verharen het hele jaar door en hebben geen ruiperiode van bijv. de onderwol. Dus vandaar mijn reactie ;)
Muk schreef:
vosse schreef:Even een reactie tussendoor.. De RR is een gladhaar en de rottweiler en lab zijn stokharen. Die hebben dus een ruiperiode van de onderwol terwijl een RR vrijwel geen tot weinig onderwol heeft. Dus vandaar dat je een RR niet tot zelden in een trimsalon ziet en de rest wel.
Mijn trimster heeft een RR en die wordt toch regelmatig getrimd. En dan ziet zelfs een leek als ik wel het resultaat. :wink:
Ze komen idd in de salon, er stond ook niet tot zelden ;)

Ben benieuwd of je duidelijke verschillen ziet van voor en na
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

massam schreef:
Rosita Compagner schreef:Dromen zijn er voor om waar te maken. En wie heeft er nu een meer verantwoordelijk beroep, jij of de loodgieter......
uhm... de loodgieter :19:

een trimmer kan de hond beter en mooier verzorgen dan menig baasje, maar met een kam en schaar kan je als leek ook zorgen dat het hondje verder ok is al ziet ie er misschien niet uit :wink:
Nee, als het om 'mooier' gaat is het niet zo belangrijk. Wanneer je bedenkt dat huid, vacht en geestelijk welzijn ook stevig verprutst en beschadigd kunnen worden door een onkundig trimmer dan wil ik die vraag gerust nog eens stellen. Kijken of de baasjes hun hond of hun verwarmingsbuis belangrijker vinden ;-)

Verder moet je de vraag vooral overdrachtelijk lezen en niet letterlijk.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

lor1_1984 schreef:Ik ga om 13.00u voor het eerst naar de trimster met Toby (JRT x Poedel/York/Maltezer).
Hij is al wel eens bij haar geweest, maar nog niet getrimd, dus de omgeving is voor hem niet helemaal vreemd. ;)
Trimster had het over ong 15,- á 20,- voor het knippen kammen en evt wassen.
Ze heeft haar diploma in Barneveld gehaald en heeft nu zo'n 1,5 á 2 jaar haar eigen salonnetje.
We zullen zien hoe hij daar van de tafel af komt, is het niets, dan zoeken we een andere trimster en is het netjes gedaan, blijven we bij deze.
:eek: die prijs.

Maak je wel even voor en na foto's ;)
boefke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boefke »

Leuk geknipt/geschoren hoor!!!
Wat was je nou precies kwijt 15 of 20 euro?
En ben je zelf ook tevreden over het eind resultaat?
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

AnneMarie schreef:De meeste trimmers die ik ken, zijn tweeverdieners.

€ 23,33 per uur....

En alle materiaal en BTW moet daar nog af natuurlijk.
materialen e.d. kun je weer aftrekken van de belasting.. volgens mij komen ze prima rond zo hoor;) plus dat ze echt niet 1 hondje per keer hebben :mrgreen:

van die 23 euro houdt hij of zij 17euro over per uur(netto) ... dat is toch best een hoop nog.. de huur van het pand hoeft niet erg duur te zijn.. en ze hoeven geen werknemers te betalen:)
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik doe het ook gewoon zelf mazzel moet geplukt worden. En bob doen we met de tondeuse heb ik net vorige week gedaan. Ik ben zlefs blij adt ik hem niet naar de trimmer gebracht heb wat een monster ik wist dat hij soms beet haha maar dit sloeg alles hij was zo boos grommen en doen. MEt veel rust koekjes en lieve woordjes is hij nu toch weer kort gekapt
boefke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boefke »

Eva-Joy schreef:
AnneMarie schreef:De meeste trimmers die ik ken, zijn tweeverdieners.

€ 23,33 per uur....

En alle materiaal en BTW moet daar nog af natuurlijk.
materialen e.d. kun je weer aftrekken van de belasting.. volgens mij komen ze prima rond zo hoor;) plus dat ze echt niet 1 hondje per keer hebben :mrgreen:

van die 23 euro houdt hij of zij 17euro over per uur(netto) ... dat is toch best een hoop nog.. de huur van het pand hoeft niet erg duur te zijn.. en ze hoeven geen werknemers te betalen:)

Die 17 of 18 euro is dan wel bruto en niet netto hoor!
Dus 23 euro per uur min 19% btw min inkomstenbelasting.
En materialen en andere kosten zijn dan wel aftrekbaar van de omzet maar ook daar moet gewoon voor gewerkt worden.
Door de onkosten wordt alleen de winst minder dus hoef je ook iets minder aan inkomstenbelasting te betalen.
En in principe kun je maar aan 1 hond tegelijk bezig zijn , enkel het drogen van de hond zou je eventueel in een droogkast kunnen doen mits de hond hier tegen kan.
En dan heb je nog klanten die hun afspraak vergeten...geen hond...geen centjes.
Kun je wel een rekening sturen maar doe je dat dan ook en zo ja wordt die dan betaald??
Het is zeker niet zo dat je er niet van rond kunt komen maar een echte vetpot is het ook niet.
Gelukkig dus maar dat het gewoon ontzettend leuk is om te doen haha.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”