whahhaha ........ maar echt zijn die dingen zo duur en dat voor 2x. had die gene er niet beter ff een kunnen lenen ofmaart schreef:doe nog maar een paar honderd euro bij hoorfrank1985 schreef:poeh 2 x maar en wat kost zon ding ? rond de 300 euro toch !! duur schokje !! maar fijn dat het opgelost ismaart schreef:mbv tt (die nu al niet meer gebruikt wordt, hij heeft hem 2 trainingen gebruikt)ranetje schreef: Fijn![]()
Hoe?![]()
ik heb ook 2 tt'en, gebruik die ook maar heel zelden meer (en één ervan is kapot) maar moest mijn tt kapot gaan, ik kocht ook direct een nieuwe (nu ja direct, hangt wel wat af van de periode van de maand :N: ).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- frank1985
- Zeer actief
-
Kyra-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
je snapt hoop ik wat ik bedoel...tineke schreef:En die mensen hebben nooit huishondenmalinois schreef:nou ik lees uit dat zinnetje dat een TT of blafband niet voor een huishond is... en daar ben ik het wel mee eens eigenlijk....Jaap* schreef:Nou, zo blijven de vooroordelen welig tieren hoorKyra- schreef:Maar goed het is dan ook niet voor mensen die een huishond willen leren voor de kachel te blijven![]()
Alleen de échte hondenbezitter mag meepraten begrijp ik
dus alleen gebruiken door mensen die weten wat ze doen. En ook weten wat ze moeten doen mocht een hond onverhoopt anders reageren dan verwacht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat er daar geen hoge driften zijnEnnath schreef:Ik ben Frank, Jaap, Ranetje, Estelle niet, ik deel wél hun mening.Kyra- schreef: Maargoed ik heb nu nog steeds GEEN antwoord op mijn vraag gehad.
Frank, Jaap, Ranetje, estelle wel eens gevoeld/gebruikt ?
Ik heb er wel eens eentje gevoeld, ik vond het een buitengewoon onaangenaam gevoel. Misschien niet net zo pijnlijk als een ferme trap voor je kloten om te leren lossen. Maar wel een veel verontrustender pijn. Een trekken en bijten en prikken tegelijk dat je niet goed kon thuisbrengen, maar wat maakte dat je het wel zou willen uitgillen en wegrennen.
Natuurlijk besef ik dat wat ik gevoeld heb een TT van dertig jaar geleden was, met maar een paar standjes.
Een TT die gemaakt was om bewust pijn mee te doen, een correctiemiddel gemaakt voor de grove correctie.
Ik zou zo'n correctiemiddel nooit in een normale trainingssituatie inzetten, en zeker niet om net eventjes netter te werken. Net eventjes die paar puntjes extra te kunnen sprokkelen voor die podium plaats. Dan maar geen podiumplaats over een paar jaar proberen we het met de volgende hond gewoon weer opnieuw.![]()
Maar ik geef toe: ik zou hem wél daar gebruiken waar de TT het verschil uit kan maken tussen afleren en doorleven; of niet afleren en afgemaakt moeten worden.![]()
En bij zo'n actie (onder leiding van Guus Pierlot) ben ik een keer als figurant opgetreden.
Daar heb ik nooit spijt van gehad, heb ik veel van geleerd.
En de belangrijkste les van Guus was: een TT is een uitzonderlijk hulpmiddel dat je uitsluitend in uitzonderlijke situaties inzet.Nee in de GG wordt het niet gebruikt, en waarom is dat volgens jou?Kyra- schreef: Dat met die kachel bedoel ik gewoon mee honden waar niets mee gedaan word. en dan nog in de G&G word het niet gebruikt (H)
Omdat de GG mensen allemaal van die "slappe happers" met hun hond zijn?
Omdat de GG ers geen ambities hebben?
Andere reden?![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
is gewoon dezelfde TT hoorestelle schreef:Nee nooit gevoeld. Helaas wel meer dan genoeg ellende gezien bij honden die zo'n ding om hun nek hadden hangen.Kyra- schreef: Frank, Jaap, Ranetje, estelle wel eens gevoeld/gebruikt ?
.)
Waarom moet ik toch in vredesnaam iets gevoeld hebben voor ik mag zeggen dat ik het ondingen vindt?
Het gaat mij er om dat ik het absurd vindt om van alles met een hond uit te vreten omdat je dan je puntjes kunt scoren op een wedstrijd.
Moet je lezen in dit topc; TT op de lies, TT om de staart, TT om de nek, TT om de buik, je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een TT voor. Sorry maar ik vind het waanzin.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb ik ook hoor, bij mn eigen TT weet ik precies hoe of wat... dus hier ook geen geleende. Daarnaast heb ik er een elastieken band aanzitten wat ook niet iedereen heeft en ik wil dus geen standaard band om bij mn honden.maart schreef:tgoch, ik ga een tt ook niet gaan lenen hoor. Heb nogal graag mijn eigen materiaal en das bij de eigenaar van deze hond ook zofrank1985 schreef: whahhaha ........ maar echt zijn die dingen zo duur en dat voor 2x. had die gene er niet beter ff een kunnen lenen of

- frank1985
- Zeer actief
-
Kyra-
- Zeer actief
Dan denk ik toch dat jij mij helemaal verkeerd begrijp (of helemaal niet:P ) de personen hier op het forum doen wel degelijk wat met de honden en verdiepen zich er in en proberen de problemen op te lossen .. het gevalletje kachel bedoel ik de rest van de mensen die echt NIETS met hun honden doen. Als ik iets zeg wat voor iemand hier op het form bedoeld is zet ik er echt wel een naam bij hoorfrank1985 schreef:k snap de zin van de vraag niet zo maar goed. als ik train gebruik ik een lijn,halsband (plat met diamantjes er opKyra- schreef: Frank wat gebruik jij bij je hond als je ga trainen?) een balletje en lekkers.....
verder ( en volgens mij heb ik je daar al eerder op aangesproken ) vind ik dat je heel kleinerend over niet africhtings honden doet. Ik denk dat er heel veel mensen ( hier ) zijn die heeel erg veel tijd,energie en liefde in hun hond stoppen zonder er een direct programma mee te trainen. en laat staan de honden die aan andere sporten dan die jij doet mee doen.
dus de opmerking honden die alleen voor de kachel ...........
Weet jij wel wat ik train dan? :p maar dat geeft ook niet ik vind veel dingen leuk ik heb ook G&G, behendigheid en Flyball gedaan en ben zeker geïnteresseerd in andere takken van de hondensport
Si vis pacem, para bellum
- frank1985
- Zeer actief
Wat een onzin zeg !!!! waarom denk je in vredes naam dat ik weinig goede spullen tot mijn beschikking heb ??? waar haal je dat vandaan !!!! en wat doet het er toe ???? ik durf wel te zeggen dat mijn honden het aan niets ontbreekt !!!Kyra- schreef:Dan denk ik toch dat jij mij helemaal verkeerd begrijp (of helemaal niet:P ) de personen hier op het forum doen wel degelijk wat met de honden en verdiepen zich er in en proberen de problemen op te lossen .. het gevalletje kachel bedoel ik de rest van de mensen die echt NIETS met hun honden doen. Als ik iets zeg wat voor iemand hier op het form bedoeld is zet ik er echt wel een naam bij hoorfrank1985 schreef:k snap de zin van de vraag niet zo maar goed. als ik train gebruik ik een lijn,halsband (plat met diamantjes er opKyra- schreef: Frank wat gebruik jij bij je hond als je ga trainen?) een balletje en lekkers.....
verder ( en volgens mij heb ik je daar al eerder op aangesproken ) vind ik dat je heel kleinerend over niet africhtings honden doet. Ik denk dat er heel veel mensen ( hier ) zijn die heeel erg veel tijd,energie en liefde in hun hond stoppen zonder er een direct programma mee te trainen. en laat staan de honden die aan andere sporten dan die jij doet mee doen.
dus de opmerking honden die alleen voor de kachel ............. Ik vroeg mij gewoon af wat je zelf gebruikte bij je hond omdat ik een klein beetje het idee heb dat niet veel goed is aan materiaal
Maargoed we zullen zien ik dacht dat je hond nog jong is toch? even vergeten hoe oud maar dat ga je mij denk ik wel vertellen toch
(niets mis met een platte band met steentjes toch
)
Weet jij wel wat ik train dan? :p maar dat geeft ook niet ik vind veel dingen leuk ik heb ook G&G, behendigheid en Flyball gedaan en ben zeker geïnteresseerd in andere takken van de hondensport
Goed met de kachel honden had ik je verkeerd begrepen denk ik
Jij traint denk ik PH of bond voor de diensthond programma.
Mijn hond is 8 maanden.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Frankfrank1985 schreef:Wat een onzin zeg !!!! waarom denk je in vredes naam dat ik weinig goede spullen tot mijn beschikking heb ??? waar haal je dat vandaan !!!! en wat doet het er toe ???? ik durf wel te zeggen dat mijn honden het aan niets ontbreekt !!!Kyra- schreef:Dan denk ik toch dat jij mij helemaal verkeerd begrijp (of helemaal niet:P ) de personen hier op het forum doen wel degelijk wat met de honden en verdiepen zich er in en proberen de problemen op te lossen .. het gevalletje kachel bedoel ik de rest van de mensen die echt NIETS met hun honden doen. Als ik iets zeg wat voor iemand hier op het form bedoeld is zet ik er echt wel een naam bij hoorfrank1985 schreef:k snap de zin van de vraag niet zo maar goed. als ik train gebruik ik een lijn,halsband (plat met diamantjes er opKyra- schreef: Frank wat gebruik jij bij je hond als je ga trainen?) een balletje en lekkers.....
dus de opmerking honden die alleen voor de kachel ............. Ik vroeg mij gewoon af wat je zelf gebruikte bij je hond omdat ik een klein beetje het idee heb dat niet veel goed is aan materiaal
Maargoed we zullen zien ik dacht dat je hond nog jong is toch? even vergeten hoe oud maar dat ga je mij denk ik wel vertellen toch
)
Mijn hond is 8 maanden.
ff lezen, niet veel goed is aan materiaal, oftewel dat jij alles wat anders is dan een platte band en en koekje / balletje dat je dat "veroordeeld" en ik moet zeggen, krijg ook wel dat idee bij je reacties....
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
wel bij appel tijdens manwerkJoyce schreef:Die hoge driften zijn er toch niet bij het appèl?malinois schreef:omdat er daar geen hoge driften zijn
en ik ben van mening (en denk malinois en haar trainer ook en weet maart ook, want bv Fax heeft niet voor niets nu al de kapotte tt om, want het moet gewoon een halsband worden) dat als je er voor kiest om met tt te trainen de band ten alle tijden om is met trainen, dus ook als je hem niet gebruikt tijdens appel etc....waardoor de hond niet tt slim wordt....
-
maart
- Zeer actief
denk ik ookcrutz schreef:Frankfrank1985 schreef:Wat een onzin zeg !!!! waarom denk je in vredes naam dat ik weinig goede spullen tot mijn beschikking heb ??? waar haal je dat vandaan !!!! en wat doet het er toe ???? ik durf wel te zeggen dat mijn honden het aan niets ontbreekt !!!Kyra- schreef:Dan denk ik toch dat jij mij helemaal verkeerd begrijp (of helemaal niet:P ) de personen hier op het forum doen wel degelijk wat met de honden en verdiepen zich er in en proberen de problemen op te lossen .. het gevalletje kachel bedoel ik de rest van de mensen die echt NIETS met hun honden doen. Als ik iets zeg wat voor iemand hier op het form bedoeld is zet ik er echt wel een naam bij hoorfrank1985 schreef: k snap de zin van de vraag niet zo maar goed. als ik train gebruik ik een lijn,halsband (plat met diamantjes er op) een balletje en lekkers.....
)
Mijn hond is 8 maanden.
ff lezen, niet veel goed is aan materiaal, oftewel dat jij alles wat anders is dan een platte band en en koekje / balletje dat je dat "veroordeeld" en ik moet zeggen, krijg ook wel dat idee bij je reacties....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
iddcrutz schreef:wel bij appel tijdens manwerkJoyce schreef:Die hoge driften zijn er toch niet bij het appèl?malinois schreef:omdat er daar geen hoge driften zijn
en ik ben van mening (en denk malinois en haar trainer ook en weet maart ook, want bv Fax heeft niet voor niets nu al de kapotte tt om, want het moet gewoon een halsband worden) dat als je er voor kiest om met tt te trainen de band ten alle tijden om is met trainen, dus ook als je hem niet gebruikt tijdens appel etc....waardoor de hond niet tt slim wordt....
Daarnaast kunnen er in het appel wel degelijke hoge driften zijn, de mijne is 3 weken geleden dwars door de houten haag gesprongen voor zn apporteerblok :N: (3 planken dwars door midden) Hij heeft zoveel apporteerdrift (altijd al gehad) dat hij niet goed kijkt hoe of wat af en toe en alleen maar dat blok wil hebben.

- frank1985
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
jepmalinois schreef:iddcrutz schreef:wel bij appel tijdens manwerkJoyce schreef:Die hoge driften zijn er toch niet bij het appèl?malinois schreef:omdat er daar geen hoge driften zijn
en ik ben van mening (en denk malinois en haar trainer ook en weet maart ook, want bv Fax heeft niet voor niets nu al de kapotte tt om, want het moet gewoon een halsband worden) dat als je er voor kiest om met tt te trainen de band ten alle tijden om is met trainen, dus ook als je hem niet gebruikt tijdens appel etc....waardoor de hond niet tt slim wordt....![]()
Daarnaast kunnen er in het appel wel degelijke hoge driften zijn, de mijne is 3 weken geleden dwars door de houten haag gesprongen voor zn apporteerblok :N: (3 planken dwars door midden) Hij heeft zoveel apporteerdrift (altijd al gehad) dat hij niet goed kijkt hoe of wat af en toe en alleen maar dat blok wil hebben.
Ds heeft dat énorm bij de vooruit :N: :N: ze vindt die oefening zo fantastisch geweldig dat ze ontploft als ze eindelijk het commando krijgt :N: Gelukkig op beide clubs een lang veld, zodanig dat tegen dat ze op het eind is, ze al uitgeraasd is en mijn 'af' hoort
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
naar mijn gevoel kritisch met een behoorlijke afkeer van....frank1985 schreef:sorry sorry sorry, nu ik het een aantal keren over lees zie ik het ook.
@ crutz, mischien klopt dat ook wel een beetje.....
ik veroordeel niemand maar ben gewoon kritisch.
meer is het niet.
niets mis mee, maar kom daar dan eerlijk voor uit....
- frank1985
- Zeer actief
in bepaalde gevallen zeker een afkeer absoluut !!! maar ik ga niet zo ver dat iedereen die zegt een bijv een TT of prikker te gebruiken direct te veroordelen. ik denk dat er best situaties en honden zijn waarbij het een goede oplossing is.crutz schreef:naar mijn gevoel kritisch met een behoorlijke afkeer van....frank1985 schreef:sorry sorry sorry, nu ik het een aantal keren over lees zie ik het ook.
@ crutz, mischien klopt dat ook wel een beetje.....
ik veroordeel niemand maar ben gewoon kritisch.
meer is het niet.![]()
niets mis mee, maar kom daar dan eerlijk voor uit....
verder ben ik er heel erg in geintreseerd en hoop ik oprecht nog een keer goed gebruik van een tt te zien zodat ik me ook een goede mening kan vormen. ik he nu echter alleen nog maar verkeerd gebruik van gezien.
-
Kyra-
- Zeer actief
Frank je hond is nu 8 maanden. Ik heb geen idee in welke maten je momenteel aan het trainen bent. Maar zullen we deze discussie nogmaals voeren als jou hond 2 jaar is
dan zullen we zien of je nog steeds enkel met een platte band loop (met of zonder steentjes :d). Ik dacht dat je er nog niet helemaal uit was wat je met de hond ging doen, was het zoeken of bijtwerk dat ben ik even kwijt. 
Si vis pacem, para bellum
- gizmo
- Zeer actief
Jij noemt het gewoon ik vind het vreselijkmalinois schreef:is gewoon dezelfde TT hoorestelle schreef:Nee nooit gevoeld. Helaas wel meer dan genoeg ellende gezien bij honden die zo'n ding om hun nek hadden hangen.Kyra- schreef: Frank, Jaap, Ranetje, estelle wel eens gevoeld/gebruikt ?
.)
Waarom moet ik toch in vredesnaam iets gevoeld hebben voor ik mag zeggen dat ik het ondingen vindt?
Het gaat mij er om dat ik het absurd vindt om van alles met een hond uit te vreten omdat je dan je puntjes kunt scoren op een wedstrijd.
Moet je lezen in dit topc; TT op de lies, TT om de staart, TT om de nek, TT om de buik, je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een TT voor. Sorry maar ik vind het waanzin.

-
Kyra-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat mag dat is jouw mening.gizmo schreef:Jij noemt het gewoon ik vind het vreselijkmalinois schreef:is gewoon dezelfde TT hoorestelle schreef:Nee nooit gevoeld. Helaas wel meer dan genoeg ellende gezien bij honden die zo'n ding om hun nek hadden hangen.Kyra- schreef: Frank, Jaap, Ranetje, estelle wel eens gevoeld/gebruikt ?
.)

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat bedoel ik idd.Kyra- schreef:ik denk dat malinois bedoel dat het de zelfde TT is maar op deze manier verkeerd gebruikt word.
NIET iedereen maakt MISBRUIK van een TT

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Tja, het is maar net wat je misbruik vind.malinois schreef:dat bedoel ik idd.Kyra- schreef:ik denk dat malinois bedoel dat het de zelfde TT is maar op deze manier verkeerd gebruikt word.
Als je een appélsport beoefend en dan voor het appél gebruik moet maken van hulp- of correctiemiddelen vind ik dat misbruik maken.
De bocht afsnijden. Ten koste van de hond en ter meerdere eer en glorie van de geleider
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
maart
- Zeer actief
Wat scheelt er dan aan mijn hond?Jaap* schreef:Tja, het is maar net wat je misbruik vind.malinois schreef:dat bedoel ik idd.Kyra- schreef:ik denk dat malinois bedoel dat het de zelfde TT is maar op deze manier verkeerd gebruikt word.
Als je een appélsport beoefend en dan voor het appél gebruik moet maken van hulp- of correctiemiddelen vind ik dat misbruik maken.
De bocht afsnijden. Ten koste van de hond en ter meerdere eer en glorie van de geleider
iedereen mag haar appel eens komen bekijken
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als dat zo is, waarom heb je dan een TT nodig?maart schreef:Wat scheelt er dan aan mijn hond?Jaap* schreef:Tja, het is maar net wat je misbruik vind.malinois schreef:dat bedoel ik idd.Kyra- schreef:ik denk dat malinois bedoel dat het de zelfde TT is maar op deze manier verkeerd gebruikt word.
De bocht afsnijden. Ten koste van de hond en ter meerdere eer en glorie van de geleider![]()
Dat is volgens mij wat Jaap zich afvraagt
-
maart
- Zeer actief
dat is zo, mét behulp van een tt. wat volgens Jaap* dus ten koste gegaan zou zijn van mijn hond. Wat ik dan interpreteer als een ellendig hoopje hond dat al kruipend over het veld zijn nummertje gaat opvoeren.ranetje schreef:Als dat zo is, waarom heb je dan een TT nodig?maart schreef:Wat scheelt er dan aan mijn hond?Jaap* schreef:Tja, het is maar net wat je misbruik vind.malinois schreef:dat bedoel ik idd.
De bocht afsnijden. Ten koste van de hond en ter meerdere eer en glorie van de geleider![]()
Maar dat is dus allesbehalve zo, verre van zelfs.
Zonder tt trainen had mss wel ten koste van mijn hond geweest, want dan had ik op een andere manier moeten corrigeren. appel trainen kan, wil en ga ik nl. niet doen zonder hulp- en correctiemiddelen.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- saffie
- Zeer actief
Maar die hulp- en correctiemiddelen zijn er toch ook niet voor het plezier van de hond? Die gebruik je toch voor jezelf omdat het dan blijkbaar sneller/beter gaat?maart schreef:dat is zo, mét behulp van een tt. wat volgens Jaap* dus ten koste gegaan zou zijn van mijn hond. Wat ik dan interpreteer als een ellendig hoopje hond dat al kruipend over het veld zijn nummertje gaat opvoeren.ranetje schreef:Als dat zo is, waarom heb je dan een TT nodig?maart schreef:Wat scheelt er dan aan mijn hond?Jaap* schreef:Tja, het is maar net wat je misbruik vind.
Maar dat is dus allesbehalve zo, verre van zelfs.
Zonder tt trainen had mss wel ten koste van mijn hond geweest, want dan had ik op een andere manier moeten corrigeren. appel trainen kan, wil en ga ik nl. niet doen zonder hulp- en correctiemiddelen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014