Roos leek ineens heel klein.
Ik had dus nog nooit Presa's in het echie gezien. De oren waren gecoupeerd, maar alsnog waren het echt verpletterend mooie honden.
Ben helemaal verliefd!
Ooit.... Ooit, als ik groot genoeg woon..........
Moderator: moderatorteam
Maylala schreef:Vania, jouw honden vind ik ook prachtig, vooral de reu! Wat een imposante kop!![]()
Geen idee bij welke kennel ze vandaan komt oid, als ik hem nog eens tegenkom zal ik dat wel vragen. Ze hadden gecoupeerde oren, en waren allebei nog best jong, dus ik gok dat het wellicht geïmporteerde honden zijn?
Gollum schreef: Geweldig mooie beesten, helaas was Gol te diep onder de indruk van ze om te spelen.
Ja, dat is inderdaad mooi! Ik wacht ook nog altijd op de eerste die tegen ons zegt, 'Hey, is dat een Catahoula?' Denk dat ik dan ook zo'n beetje stijl achterover sla, het lijkt me echt hartstikke leuk om zo iemand tegen te komen! Als nu iemand vraagt wat voor hond het is kijken ze alleen maar zo van 'jaja...Maylala schreef:Gollum schreef: Geweldig mooie beesten, helaas was Gol te diep onder de indruk van ze om te spelen.Zoiets hadden wij vanmiddag ook, kwamen in het bos een Amerikaanse Akita roedel van 4 tegen. (Ik kon m'n lol niet op) Sjon en Roos waren van hun veeeeeel meer onder de indruk dan van die Presa's. Die Akita's waren ook wel wat pittiger moet ik zeggen. :N:
Vind het echt geweldig om hondenrassen tegen te komen die je niet vaak ziet.![]()
Van de week vroeg ik aan een mevrouw "Is dat een Manchester Terriër?" , ze keek me aan vanen zei toen "In de 2 jaar dat ik haar heb, heeft nog NOOIT iemand het ras herkend."
Mooi vind ik dat soort dingen.![]()
Haha, dat past nog bij z'n karakter ook zo af en toe.Nanna schreef:Een ammehoela hond-Gaby- schreef: Ik wacht ook nog altijd op de eerste die tegen ons zegt, 'Hey, is dat een Catahoula?' Denk dat ik dan ook zo'n beetje stijl achterover sla, het lijkt me echt hartstikke leuk om zo iemand tegen te komen! Als nu iemand vraagt wat voor hond het is kijken ze alleen maar zo van 'jaja...' En aan het eind van het gesprek vragen ze; 'wat was ook alweer, een Katualoepa?' (Of Catahoehoe, Katieloeha, Cataloempoe, enz. Wel geinig wat mensen er van kunnen maken.
)
Ik heb je een pb gestuurd trouwens, ik was dat helaas niet! En mocht je me ooit zien lopen, spreek me dan alstjeblieft aan en zeg: 'Hey, is dat een Catahoula?' Zoals boven geschreven sla ik dan stijl achterover.Binkie2 schreef:Hey Gaby,
Ben je wel eens op het hondenstrand in Lauwersoog te vinden? Ik dacht daar een poosje geleden 1 Catahoula te zien, maar omdat ze zoooo zeldzaam zijn, durfde ik het niet te vragen. Misschien was jij datBen nu wel erg nieuwsgierig!
Ja, maar omdat hij dubbel merle is líjkt hij qua kleur gewoon minder op een Catahoula. Dus de mensen die wel van het bestaan weten, maar hem uit boekjes/van internet kennen, zullen het gewoon niet snel zien. Ik zou misschien ook getwijfeld hebben (maar had er wel naar gevraagd-Gaby- schreef:Ik heb je een pb gestuurd trouwens, ik was dat helaas niet! En mocht je me ooit zien lopen, spreek me dan alstjeblieft aan en zeg: 'Hey, is dat een Catahoula?' Zoals boven geschreven sla ik dan stijl achterover.Binkie2 schreef:Hey Gaby,
Ben je wel eens op het hondenstrand in Lauwersoog te vinden? Ik dacht daar een poosje geleden 1 Catahoula te zien, maar omdat ze zoooo zeldzaam zijn, durfde ik het niet te vragen. Misschien was jij datBen nu wel erg nieuwsgierig!
![]()

HA! Ben ik toch niet gek. Ik dacht een tijdje geleden (toen het zulk heerlijk weer was) ook al dat ik er een Catahoula zag lopen, alleen wist ik wel zeker dat het Gaby en Rhodin niet waren. Had degene die jij zag ook veel wit?Binkie2 schreef:Hey Gaby,
Het is qua bouw en uitstraling wel een echte Catahoula, ik denk dat je hem wel had herkend.Madelief schreef:Ja, maar omdat hij dubbel merle is líjkt hij qua kleur gewoon minder op een Catahoula. Dus de mensen die wel van het bestaan weten, maar hem uit boekjes/van internet kennen, zullen het gewoon niet snel zien. Ik zou misschien ook getwijfeld hebben (maar had er wel naar gevraagd-Gaby- schreef:Ik heb je een pb gestuurd trouwens, ik was dat helaas niet! En mocht je me ooit zien lopen, spreek me dan alstjeblieft aan en zeg: 'Hey, is dat een Catahoula?' Zoals boven geschreven sla ik dan stijl achterover.Binkie2 schreef:Hey Gaby,
![]()
), omdat hij veuls te wit is. Qua bouw had ik hem waarschijnlijk wel herkend, maarja...ik heb een beauce en ken het ras al een hele tijd (niet live). en met al die amerikaanse bullen en andere witten doggen die je steeds vaker ziet, denk ik dat veel mensen denken dat het een kruising "witte dog" is.
zo gigantisch zijn ze niet hoor-Gaby- schreef:Dat vind ik echt zulke prachtige honden.... *kwijlkwijl* Vorig jaar op de hondenshow in Groningen was er helaas alleen maar één teef aanwezig, was wel een schat van een beest.
Ik heb alleen een vriend die het niet ziet zitten om zulke gigantische monsters in huis te nemen. Maar misschien ooit, als ik in een heel groot huis woon en heel veel ruimte heb....
Ja joh? Ik had gedacht dat ze veel groter waren! Ze zien er altijd zo indrukwekkend uit, maar ja, ik ken ze dan ook voornamelijk van internet en zo, en heb er dus 1 op de hondenshow gezien, maar vond haar niet echt klein toen.vania schreef:zo gigantisch zijn ze niet hoor-Gaby- schreef:Dat vind ik echt zulke prachtige honden.... *kwijlkwijl* Vorig jaar op de hondenshow in Groningen was er helaas alleen maar één teef aanwezig, was wel een schat van een beest.
Ik heb alleen een vriend die het niet ziet zitten om zulke gigantische monsters in huis te nemen. Maar misschien ooit, als ik in een heel groot huis woon en heel veel ruimte heb....![]()
mijn teefje is 59cm en mijn reu 67 (hij is net ff 1 cm te groot)
ben ff gaan zoeken naar een Catahoula en die zijn ongeveer
even groot![]()

Ja inderdaad toen het vrij druk was met het mooie weer een paar weken geleden. En inderdaad hij had wel veel wit. Kijk dan begin ik het toch steeds meer te geloven.Frederiek schreef:
HA! Ben ik toch niet gek. Ik dacht een tijdje geleden (toen het zulk heerlijk weer was) ook al dat ik er een Catahoula zag lopen, alleen wist ik wel zeker dat het Gaby en Rhodin niet waren. Had degene die jij zag ook veel wit?

ik vind Darko nog wel mee vallen-Gaby- schreef:Ja joh? Ik had gedacht dat ze veel groter waren! Ze zien er altijd zo indrukwekkend uit, maar ja, ik ken ze dan ook voornamelijk van internet en zo, en heb er dus 1 op de hondenshow gezien, maar vond haar niet echt klein toen.vania schreef:zo gigantisch zijn ze niet hoor-Gaby- schreef:Dat vind ik echt zulke prachtige honden.... *kwijlkwijl* Vorig jaar op de hondenshow in Groningen was er helaas alleen maar één teef aanwezig, was wel een schat van een beest.
Ik heb alleen een vriend die het niet ziet zitten om zulke gigantische monsters in huis te nemen. Maar misschien ooit, als ik in een heel groot huis woon en heel veel ruimte heb....![]()
even groot![]()
Ik denk altijd aan zoiets, toch wel wat indrukwekkender als onze Catahoula qua grootte.

Zou best kunnen, heb gewoon ff gegoogled naar een plaatje van een perro de presa, toen kwam ik deze tegen. Hij heeft idd ook veel weg van een cc. Vind ik ook mooie honden trouwens. Mooie foto hoor van Darko!vania schreef:ik vind Darko nog wel mee vallen-Gaby- schreef:Ja joh? Ik had gedacht dat ze veel groter waren! Ze zien er altijd zo indrukwekkend uit, maar ja, ik ken ze dan ook voornamelijk van internet en zo, en heb er dus 1 op de hondenshow gezien, maar vond haar niet echt klein toen.vania schreef:zo gigantisch zijn ze niet hoor-Gaby- schreef:Dat vind ik echt zulke prachtige honden.... *kwijlkwijl* Vorig jaar op de hondenshow in Groningen was er helaas alleen maar één teef aanwezig, was wel een schat van een beest.
even groot![]()
Ik denk altijd aan zoiets, toch wel wat indrukwekkender als onze Catahoula qua grootte.
hier met mijn vriend aan het spelen![]()
eerlijk gezegd, denk ik trouwens dat de foto die jij laat zien
een dc x cc is en geen presa :N:
Zou best kunnen, heb gewoon ff gegoogled naar een plaatje van een perro de presa, toen kwam ik deze tegen. Hij heeft idd ook veel weg van een cc. Vind ik ook mooie honden trouwens. Mooie foto hoor van Darko![/quote]-Gaby- schreef: eerlijk gezegd, denk ik trouwens dat de foto die jij laat zien
een dc x cc is en geen presa :N:
En Jawel!!! Net is het gebeurd! Een meneer riep, 'Hey, is dat een Amerikaanse hond?' Dus ik zeg 'Ja'. Hij weer: 'Is het een Catahoula?'-Gaby- schreef:Ja, dat is inderdaad mooi! Ik wacht ook nog altijd op de eerste die tegen ons zegt, 'Hey, is dat een Catahoula?' Denk dat ik dan ook zo'n beetje stijl achterover sla, het lijkt me echt hartstikke leuk om zo iemand tegen te komen! Als nu iemand vraagt wat voor hond het is kijken ze alleen maar zo van 'jaja...Maylala schreef:Gollum schreef: Geweldig mooie beesten, helaas was Gol te diep onder de indruk van ze om te spelen.Zoiets hadden wij vanmiddag ook, kwamen in het bos een Amerikaanse Akita roedel van 4 tegen. (Ik kon m'n lol niet op) Sjon en Roos waren van hun veeeeeel meer onder de indruk dan van die Presa's. Die Akita's waren ook wel wat pittiger moet ik zeggen. :N:
Vind het echt geweldig om hondenrassen tegen te komen die je niet vaak ziet.![]()
Van de week vroeg ik aan een mevrouw "Is dat een Manchester Terriër?" , ze keek me aan vanen zei toen "In de 2 jaar dat ik haar heb, heeft nog NOOIT iemand het ras herkend."
Mooi vind ik dat soort dingen.![]()
' En aan het eind van het gesprek vragen ze; 'wat was ook alweer, een Katualoepa?' (Of Catahoehoe, Katieloeha, Cataloempoe, enz. Wel geinig wat mensen er van kunnen maken.
)