Dat moet je even tegen Marc zeggenMartijn schreef:Ik ben net met haar naar het bos geweest en even gekeken hoe haar gedrag in elkaar zit.
En ik kan haar gewoon zeggen de bal te laten liggen of te negeren.
Ik kan hem haar zelfs aanbieden en zeggen dat ze moet wachten met aanpakken en dat doet ze dan zonder probleem.
Is dat dan hetzelfde als geduld?

Tegen een whippet zeggen dat hij even moet wachten als er een haas voorbijvliegt is ook niet simpel, misschien wel oneerlijk zelfs.Marc schreef:Eva heeft de neiging om extreem door te flippen als we met haar oefenen. Balbalbalbal! en dat in het kwadraat. Eergister had ik er last van omdat ze tijdens het wandelen ineens de bal wilde hebben, een paar trucjes ging doen en daarna woest blaffend de bal uit mijn handen rukte. Ik dacht leuk schat, LOS! Maar dan krijgt ze een kleine fit van drift en een hoge zeurende toon in haar keel. Loslaten ho maar en haar aan de halsband pakken of dwingen laat ze dan niet toe want dan hapt ze uit opwinding.
Als je een hond hebt die wild is (gemaakt) van een bal is het logisch dat die hond wild is op de bal. En als je dat vervelend vind zul je de hond moeten leren dat de bal een privilege is wat verstrekt wordt, en niet gepakt wordt

Dat leer je hem bijvoorbeeld op de manier zoals ik die beschreef.
Eva moet leren dat ze geduld en zelfbeheersing moet hebben om te krijgen wat ze wil