Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond naast scootmobiel, iemand ervaring?? Update...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nieky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Lab/Golden
Aantal honden: 1

Hond naast scootmobiel, iemand ervaring?? Update...

Ongelezen bericht door Nieky »

Na het heel lang uitgesteld te hebben ben ik eindelijk zover dat ik toch een scootmobiel heb aangevraagd. Met name voor het uitlaten van mijn hond omdat ik dan weer eens lekker lang naar een uitlaatgebied kan gaan.

Maar...hoe pak ik dat aan? Hond er direkt naast? Korte lijn, lange lijn. Wie heeft er ervaring? In het uitlaatgebied mag hij uiteraard los, maar we moeten eerst een stuk door een woonwijk.
Het gaat hier om een uitermate enthousiaste Golden die graag iedereen en alles begroet en dus niet altijd even netjes naast me loopt.

Ik hoor graag van jullie?
Laatst gewijzigd door Nieky op 14 mei 2009 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat je zou kunnen doen is voor het volgen naast de scootmobiel een nieuw commando aanleren waar je van dag 1 heel consequent in bent om het haar aan te leren. Ze mag niet leren dat ze met dit commando i.c.m. de scootmobiel ook iets anders kan doen dan luisteren :wink: Daarom lijkt mij een nieuw commando aanleren het meest handige, het andere commando heeft ze leren 'weigeren'.

Is er iets waar jouw Golden heel erg op gericht is? Op een balletje of op een voertje? Ik zou het wel langzaam aan proberen zodat je zelf de regie hebt op kleine en gecontroleerde stukjes zodat je haar echt het commando kan aanleren zonder dat ze de mist ingaat. Ze moet natuurlijk ook wennen aan het vervoermiddel en daar zou ik haar ook niet meteen mee in het diepen gooien :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja hier gaan ze aan een gewone riem mee die kan je om je leuning of pols doen en dan bedoel ik niet langs de weg he ik zit hier vandaan gelijk in de polder en 2 riemen aan elkaar hebben ze de lengte
ik zoek nu nog een manier om ze mee de lift in te nemen dan heb ik echt twee handen nodig en ze kunnen er niet naast zo krap is het
Afbeelding
twinkeltje
moderator

je kan trouwens ook een riem om je scoot doen onder je stuur dan haak je hem daar weer met een riem aan
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Mijn staff en peruaan lopen regelmatig naast de scoot van mijn moeder (en de 2 jack hussels van mijn ma in hun mand, echt geen gezicht hihi) hun kunnen de "comando's" rustig, links, rechts, blijf en oppassen en dat gaat echt prima, mijn ma doet de handvaten van de riem over de leuning en dan houdt ze de riemen in het midden vast om ze wel te kunnen sturen en of te corigeren en mocht er iets zijn waarbij ze 2 handen nodig heeft kan ze de riemen zonder groot gevaar loslaten ze zitten toch vast aan der leuning. Ze scoot wel altijd op de stoep als ze die 2 ernaast heeft ze gaat dan gewoon iets zachter rijden, al gaan die 2 teven van mij net zo hard als die scoot hihi

bij mij in de buurt woont ook een vrouw en die heeft een amerikaanse bull naast de scoot lopen en dat gaat ook heel goed, ze heeft alleen wel de riem extra beveiligd met een extra riem om de scoot heen zodat de scoot het hele gewicht van de hond draagt mocht er iets misgaan? ab is namelijk erg sterk en niet zo leuk met reuen, en zo'n armleuning vertrouwd ze dus niet zo erg
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
twinkeltje
moderator

mijn honden zitten op de onveilige stukken trouwens op het plato bij mijn voeten
net in het park had iemand ook zijn lab zo zitten voor de rest ging hij los
die kleintje van mij stappen zo op en af en ik ga natuurlijk niet te snel
hoewel een stuk met Ruby wel maar dan zit er 1 op het plato
het is gewoon ook wennen de handigheid krijg je wel
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik zou een lijn nemen die zo lang is dat je hond niet voorlangs kan. Heb ooit meegemaakt dat een westie door eigen vrouwtje werd overreden omdat ze hem aan een flex had
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
twinkeltje
moderator

dan moet je wel hard gaan als je dat niet ziet
een scoot is los laten en gelijk sta je stil
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn broer heeft z'n engelse bull geleerd op het plateau van de scoot te gaan zitten en zo rijden ze overal naartoe. In het park of bos loopt hij los, gaat prima.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb er geen ervaring mee, maar zie ze er hier genoeg mee aan de wandel. Al lopend ernaast of gezellig tussen de benen van de baas.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Bij mij zitten de kleintjes op de treeplank en de groten lopen er naast.
Loddie, Rambo en Antefaz zitten nu op de treeplank naar het bos. Iedere nieuwe opvanger is er zo aan gewend. Ze zien dat mijn honden het normaal vinden en dan vinden hun dat ook....
Hier is het nooit een probleem om ze dat te leren. Ik hou de riemen van de lopers gewoon vast, dan kan ik ze ook sturen met links en rechts. De eerste dagen dat ze hier zijn gaat het in een langzaam tempo en als ze het gewoon vinden dan rijden we voluit naar het bos.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ja die van mij waren het ook nooit gewend maar ze vinden het helemaal super
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Het was even zoeken naar een foto, maar hier istie dan :mrgreen:
Afbeelding

Even voorstellen, links zwart/bruin Flox een opvanger. Daarnaast wit met bruine vlekken Ollie, toen eigen. Op de scoot Curro een opvanger.
Dan Mevrouw Rambo JR eigen en Loddie BAN eigen. En ergens tussenin zit ik ook nog :smile: :smile:
Als je dan ook nog weet dat Loddie de hele weg naar het bos zit te loeien dan kun je wel nagaan dat we nogal wat bekijks hebben onderweg.

Nu vang ik door omstandigheden alleen nog de kleintjes op en dat is gewoon stapelwerk op de treeplank. Er kunnen er 4 op :pffff: en dan nog 1 op schoot. :smile: :smile:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

en ik doe al moeilijk met 2 honden hoe krijg je het voor elkaar :N:
Afbeelding
Nieky
Zeer actief

alvast bedankt

Ben even een tijdje minder online geweest vandaar de late reaktie.

Maar allemaal bedankt voor de tips. Het op de treeplank zitten is denk ik geen optie, reu is nogal groot, maar misschien lukt het.
De riem aan het stuur lijkt me weer heel eng; maar de optie om hem om de armleuning te doen vind ik een goeie.

De foto van Nance vind ik geweldig :smile: En dan maak ik me druk om 1 hond :mrgreen:

Heb vanmiddag gehoord dat de scoot maandag geleverd gaat worden...dan gaan we aan de training.

Nogmaals bedankt,
Nieky
Zeer actief

update.......eerste rit niet zo'n succes

Afgelopen maandag is de scoot geleverd en na een paar testritten besloten om gisteren voor het eerst de hond mee te nemen.

Het begon werkelijk perfect, hij was superenthousiast en wilde heel graag mee. Aangezien het nogal een watje is viel het mee dat hij niet bang was van de scootmobiel.
Het uiteinde van de lijn om de armleuning gedaan en de rest van de lijn in mijn hand. Heel langzaam begonnen en het ging werkelijk geweldig. Totaan het eind van de straat... :jank: Een seconde van onoplettendheid van mijn kant en in stond geparkeerd in een grasveld (via een stoep) met een schuine stoel. Diesel had ineens een kat gespot die links van mij in een bosje zat (ik had het helaas niet gezien) en trok met zijn 45 kilo mij met scoot en al het grasveld in. In ben niet omgevallen en de hele gebeurtenis duurde maar een paar seconden.
Daarna scoot weer hersteld en hond even vriendelijk toegesproken :blah: waarna we alsnog naar het uitlaatgebied zijn geweest.

Thuisgekomen had ik een pijnlijke voet (waarvan weet ik niet) maar na een uurtje kon ik dus echt niet meer op mijn voet staan. "s avonds toch maar even naar het ziekenhuis gegaan...ja hoor, voet gekneusd....en bedankt Diesel. :neenee:

De eerste rit begon dus niet succesvol, moet nog iets beter opletten met katten etc. maar de mega-lol die we daarna samen hebben gehad was onbetaalbaar. Dus...even een paar dagen rust met het pootje en dan gaan we er weer samen op uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”