Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tobias' eerste show

Moderator: moderatorteam

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Tobias' eerste show

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Afgelopen zondag was er de kampioenschapsclubmatch van de Cairn Terriër club waar ik Toby had ingeschreven in de babyklasse.

Hij werd derde van de drie aanwezige puppy reuen (MirandaH haar mooie zelfgefokte pupje werd eerste!) maar ik ben natuurlijk hartstikke trots op hem! :pffff: Was zowel voor hem als voor mij de eerste show :mrgreen:

Dit was zijn verslag:
-
5 months, very good size and proportions for his age, promising head, good lenght of muzzle, a bit big ears, dark eyes, good body for his age, could be a bit better angulated front, high hocks, promising coat quality, movement lose at the moment, character ok

place 3 - promising
-

Wie helpt me met het stukje "could be a bit better angulated front"? Wat is angulated??

Aan het eind van de dag deden we nog mee aan de nakomelingenklasse met zijn vader, een broer en zus uit een nestje dat twee maanden ouder is dan Toby en Toby's zusje uit hetzelfde nest. Daarmee werden we eerste!
Afbeelding

Was een leuke dag! :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Angulated is gehoekt.
toch een mooi keurverslag.
Leuke foto's.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Elly* schreef:Angulated is gehoekt.
toch een mooi keurverslag.
Leuke foto's.
Ah oke, dank je. Kun je ook uitleggen hoe (of waar :hamer: ) ik dat kan zien? Neem aan dat het over zijn voorhand gaat, moet ik dan van de voorkant kijken of van opzij?
Sorry als ik heel stomme dingen vraag hoor haha :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Afbeelding

De voorhand bestaat uit voorbenen en schoudergordel (zie afbeelding). Een lang, schuinliggend schouderblad heeft over een groot oppervlak contact met de ribwand eronder en dus een betere aansluiting via de spieren. Bovendien ontstaat zo een mooie, vloeiende halsaanzet. Een optimale voorhandhoeking is voor een goed gangwerk essentieel. Figuur 2 gaat uit van de hoekingen die biomechanisch ideaal zijn. Inmiddels is echter uit onderzoek gebleken dat bij normaal gebouwde honden de hoeking van het schouderblad niet 45 graden is, maar ongeveer 30 graden. Daardoor wordt de hoeking tussen schouderblad en opperarm wat groter dan 90 graden. Het is heel belangrijk dat de voorbenen onder het diepste punt van de borst staan, in de buurt van het zwaartepunt. Als u in gedachten een verticale lijn trekt vanaf de punt van het schouderblad naar de grond, moet deze door het voorbeen lopen.

met dank aan google en de website van Labrador Nikki
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Dan heb ik je gezien! :ok: Vondt je het leuk? Onze Buckje werd tot onze grote verrassing beste puppy reu.
Groetjes
Maggie
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Rosita Compagner schreef:Afbeelding

De voorhand bestaat uit voorbenen en schoudergordel (zie afbeelding). Een lang, schuinliggend schouderblad heeft over een groot oppervlak contact met de ribwand eronder en dus een betere aansluiting via de spieren. Bovendien ontstaat zo een mooie, vloeiende halsaanzet. Een optimale voorhandhoeking is voor een goed gangwerk essentieel. Figuur 2 gaat uit van de hoekingen die biomechanisch ideaal zijn. Inmiddels is echter uit onderzoek gebleken dat bij normaal gebouwde honden de hoeking van het schouderblad niet 45 graden is, maar ongeveer 30 graden. Daardoor wordt de hoeking tussen schouderblad en opperarm wat groter dan 90 graden. Het is heel belangrijk dat de voorbenen onder het diepste punt van de borst staan, in de buurt van het zwaartepunt. Als u in gedachten een verticale lijn trekt vanaf de punt van het schouderblad naar de grond, moet deze door het voorbeen lopen.

met dank aan google en de website van Labrador Nikki
Duidelijk stukje Rosita :ok: :ok:
Maggie
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Dank je Rosita, duidelijk zo! :ok:
goud schreef:Dan heb ik je gezien! :ok: Vondt je het leuk? Onze Buckje werd tot onze grote verrassing beste puppy reu.
Groetjes
Ik heb jou ook even zien lopen! Gefeliciteerd met je pup, dat stukje heb ik even gemist zondag... :oeps: Sorry!

Ik vond het wel leuk maar gewoon zo voor af en toe zeg maar. Ik denk dat onze volgende show pas weer de clubmatch eind oktober wordt. Vind die dagen wel gemoedelijk qua sfeer.
Hebben jullie ook een leuke dag gehad?
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Show”