Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben ik nou zo raar/overdreven?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ben ik nou zo raar/overdreven?
Mijn ouders gaan binnenkort anderhalve week op vakantie en in hun vakantie heb ik 2 dagen cursus. 1 dag is het gecombineerd met een vergadering van mijn werk, dan ben ik om 9 uur van huis en pas tegen zessen terug als ik geluk heb, waarschijnlijk later. De andere dag is voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe laat het allemaal gaat worden, maar zal ik toch ook minstens een uur of 4 á 5 van huis zijn...
Aangezien Jamey eigenlijk nooit langer dan 3 uur alleen thuis is, ben ik dus bezig met oppas te regelen. Voor de tweede dag heb ik dat al bij mijn onderburen, voor de eerste dag moet ik nog gaan regelen, want die is er pas net bijgekomen...
Ik had aan iemand van training gevraagd of die wilde oppassen (maar was wel vergeten van die vergadering, dus ik dacht dat ik daar rond 12 uur van huis moest) en zij vond het zwaar overdreven dat ik voor zo'n 'korte' tijd een oppas wil voor Jamey. En op zich heeft ze er gelijk in dat Jamey best alleen zou kúnnen zijn die tijd, dat geloof ik heilig, maar ik vind het helemaal niet nodig dat ze zo lang alleen is, terwijl er waarschijnlijk oppasmogelijkheden zijn...
Wat is jullie mening?
Aangezien Jamey eigenlijk nooit langer dan 3 uur alleen thuis is, ben ik dus bezig met oppas te regelen. Voor de tweede dag heb ik dat al bij mijn onderburen, voor de eerste dag moet ik nog gaan regelen, want die is er pas net bijgekomen...
Ik had aan iemand van training gevraagd of die wilde oppassen (maar was wel vergeten van die vergadering, dus ik dacht dat ik daar rond 12 uur van huis moest) en zij vond het zwaar overdreven dat ik voor zo'n 'korte' tijd een oppas wil voor Jamey. En op zich heeft ze er gelijk in dat Jamey best alleen zou kúnnen zijn die tijd, dat geloof ik heilig, maar ik vind het helemaal niet nodig dat ze zo lang alleen is, terwijl er waarschijnlijk oppasmogelijkheden zijn...
Wat is jullie mening?

You'll be in my heart... Always...
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Nee, ik vind het niet overdreven. Ik zou zelf voor de dag van 4 a 5 uur alleen geen oppas regelen als dat moeilijk zou zijn, maar wel voor de erg lange dag van 9 tot 18 uur.
Hier zijn ze met z'n drieen en als ik langer moet werken dan bel ik mijn moeder ook op of ze de honden er uit wil laten omdat ik het te lang vind. Lukt dat niet dan laat ik Mika meestal ophalen door de uitlaatservice (dan moet ik het dus wel van te voren weten) en dan gaan de 2 saartjes mee naar Wilfred zijn werk.
Hier zijn ze met z'n drieen en als ik langer moet werken dan bel ik mijn moeder ook op of ze de honden er uit wil laten omdat ik het te lang vind. Lukt dat niet dan laat ik Mika meestal ophalen door de uitlaatservice (dan moet ik het dus wel van te voren weten) en dan gaan de 2 saartjes mee naar Wilfred zijn werk.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Jacksel
- Zeer actief
Ik woon op een flat, ze heeft de hele woonkamer voor zichzelf, ze zit eigenlijk nooit in de bench...Mizzsylver schreef:het ligt er ook aan hoe de hond alleen thuis zit, in de bench, alleen in de woonkamer of alleen met uitloop naar buiten.
Gaia zit hier als ik weg ben in de serre en kan zo de tuin in. Ik regel dus geen oppas als ik 8 uur van huis ben.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor 4 of 5 uur zou ik geen oppas regelen. Voor 8 of 9 uur wel.
Maar een tijdje geleden was er hier iets, waardoor heel onverwachts de honden 8 uur alleen zaten. Hadden ze nooit eerder hoeven doen, dus ik ook behoorlijk stressen hierover.
Toen ik thuis kwam, lagen de twee er heel relaxed bij. Geen haast om te plassen, geen stresshonden, helemaal niks.
Dus tja, misschien maken we ons inderdaad weleens wat te druk
Maar een tijdje geleden was er hier iets, waardoor heel onverwachts de honden 8 uur alleen zaten. Hadden ze nooit eerder hoeven doen, dus ik ook behoorlijk stressen hierover.
Toen ik thuis kwam, lagen de twee er heel relaxed bij. Geen haast om te plassen, geen stresshonden, helemaal niks.
Dus tja, misschien maken we ons inderdaad weleens wat te druk
- Jacksel
- Zeer actief
Pff in geal van nood kan ik Jamey de lange dag 'kwijt' bij mijn broer. Die heeft nachtdienst en wil dus slapen, maar als het niet anders kan mag Jamey dus naar hem toe. Ben nog twee opties aan het nagaan of het wat is...
Bij die 4 a 5 uur komen mijn onderburen haar even meenemen voor een wandeling als ze toch hun eigen hond uitlaten (is dus verder geen moeite) en ik heb gezegd dat ze zelf verder mogen weten of ze haar dan bij hun mee naar binnen nemen of gewoon terug hier naar binnen brengen... Alleen zij zijn ook met vakantie op die lange dag.
Bij die 4 a 5 uur komen mijn onderburen haar even meenemen voor een wandeling als ze toch hun eigen hond uitlaten (is dus verder geen moeite) en ik heb gezegd dat ze zelf verder mogen weten of ze haar dan bij hun mee naar binnen nemen of gewoon terug hier naar binnen brengen... Alleen zij zijn ook met vakantie op die lange dag.

-
estelle
Als het nauwelijks voorkomt vind ik dat het best eens kan om een hond 8 uurtjes alleen te laten.
Anders vind ik het als een hond dagelijks zolang alleen moet zijn.
Hier zijn ze ook bijna nooit langer als een paar uur alleen maar als het die ene keer voorkomt dat we heel veel moeten doen op 1 dag dan trekken ze dat prima. Ook hier dan geen stresshonden bij thuiskomt of honden die op springen staan.
Anders vind ik het als een hond dagelijks zolang alleen moet zijn.
Hier zijn ze ook bijna nooit langer als een paar uur alleen maar als het die ene keer voorkomt dat we heel veel moeten doen op 1 dag dan trekken ze dat prima. Ook hier dan geen stresshonden bij thuiskomt of honden die op springen staan.
- tamaradm
- geregistreerd lid
ik kan me er heeel erg goed iets bij voorstellen.. En vind het zeker geen onzin. Als jij je prettiger voelt bij een oppas ook op de kortere dag moet je het zeker doen. Je hond zal er iig niet om rouwen als je wat regelt toch... en jij voelt je er dan ook een stuk prettiger bij dus, win win situatie
ja toch !
Beter zo als je hond aan je lot overlaten hoor.....
Beter zo als je hond aan je lot overlaten hoor.....
-
estelle
- tamaradm
- geregistreerd lid
neenee, absoluut niet !! bedoel alleen maar te zeggen dat er mensen zijn die hun huisdieren echt aan hun lot overlaten .. Ze dagen in hun bench opsluiten zonder vers water of frisse buitenlucht.. Liever iemand die zijn/haar hond te veel vertroeteld als andersom dus..estelle schreef:Dus als je voor 4 a 5 uur geen oppas zou regelen dan laat je je hond aan zijn lot over?tamaradm schreef:Beter zo als je hond aan je lot overlaten hoor.....
Mijn honden zitten regelmatig langer als 4 a 5 uur alleen. Daarom hebben we er ook 3
-
estelle
Okay.tamaradm schreef:neenee, absoluut niet !! bedoel alleen maar te zeggen dat er mensen zijn die hun huisdieren echt aan hun lot overlaten .. Ze dagen in hun bench opsluiten zonder vers water of frisse buitenlucht.. Liever iemand die zijn/haar hond te veel vertroeteld als andersom dus..estelle schreef:Dus als je voor 4 a 5 uur geen oppas zou regelen dan laat je je hond aan zijn lot over?tamaradm schreef:Beter zo als je hond aan je lot overlaten hoor.....
Mijn honden zitten regelmatig langer als 4 a 5 uur alleen. Daarom hebben we er ook 3zou het liever anders hebben maar de brokjes moeten nu eenmaal ook betaald worden en mijn lieve schatten vinden het gelukkig prima zo. Die vermaken zich wel saampjes hoor !!
Dat bedoelde ik ook met dat het niet elke dag zo moet zijn maar eens een keertje kan wat mij betreft geen kwaad.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja zeker als de hond gewoon de huiskamer tot zijn beschikking heeft zou ik daar niet heel moeilijk over doen. Ik weet niet of Jamey ooit moeite heeft gehad met alleen zijn, maar zo niet, dan zo ik voor die uitzondering dat je eens langer weg bent zeker niet te ongerust maken. Het is bij onze vorige honden ook wel eens voorgekomen (zoals bij de trouwerij van mijn zus) dat ze lang alleen zaten. Toen heeft de buurvrouw ze 2 keer uitgelaten. Meestal vinden de honden het fijner om in hun eigen omgeving te blijven i.p.v vlak achter elkaar naar verschillende adresjes (ik weet je ontkomt er soms niet aan, is hier met onze pup ook wel eens voorgekomen) Voor 4 a 5 uurtjes zou ik niet zo veel regelen(onze pup van 5,5, maand kan al geruime tijd 4 uurtjes alleen blijven. hij maakt geen onderscheid in een uurtje of wat langer.). Bij de langere dag zou ik het wel doen, ook al zou onze Kay ouder zijn. Dan zou ik hem in ieder geval door iemand uit laten.

- Moos
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
Marion.
-
Poppetje
- Zeer actief
-
Neeltje
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dapper en Cleo konden ook best 8 uur alleen zijn. Wuilus kon dat ook. Eva kan dat niet helaas. Dus nu doen we het niet meer. Wij kijken dus naar de hond en de meeste honden die goed alleen kunnen zijn maken weinig onderscheid tussen 5 of 7 uren denk ik. Daar heb ik nooit iets van gemerkt in ieder geval 
- Moos
- Zeer actief
Ik merk het wel bij jonge honden hoor; die gaan geen 7 uur rustig liggen slapen achter elkaar. Tenminste, de wat energiekere types niet.MARC_S schreef:Dapper en Cleo konden ook best 8 uur alleen zijn. Wuilus kon dat ook. Eva kan dat niet helaas. Dus nu doen we het niet meer. Wij kijken dus naar de hond en de meeste honden die goed alleen kunnen zijn maken weinig onderscheid tussen 5 of 7 uren denk ik. Daar heb ik nooit iets van gemerkt in ieder geval
Vera kan prima alleen zijn (met Saar), maar ik kan echt niet van haar verwachten dat ze 7-8 uur achter elkaar gaat liggen slapen gewoon overdag. Dat doet ze ook never nooit niet als ik er ben, dus waarom zou ze dan als ik weg ben wel opeens van bijvoorbeeld 10 tot 18 uur gaan pitten na een fikse boswandeling?
Na een uurtje of 4-5 heeft ze gewoon weer flink wat energie, en dan vind ik het niet eerlijk om haar dan nog een aantal uren alleen te laten 'aanmodderen'. Zou ze dan gaan slopen is dat ook mijn schuld vind ik; gewoon verveling wordt het dan
5 uur kan dus prima, maar 7 uur wordt qua energieniveau lastig. Dan zou ik tussendoor thuis moeten komen om een uurtje flink met haar bezig te gaan bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Moos op 24 apr 2009 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.

- *kelly*
- Zeer actief
ik vind persoonlijk 4 a 5 uur echt wel de max.
helemaal als je hond echt "alleen" is, maar goed ik vind je dus niet overdreven en als jij je dr lekker bij voelt lekker belangrijk wat andere vinden
helemaal als je hond echt "alleen" is, maar goed ik vind je dus niet overdreven en als jij je dr lekker bij voelt lekker belangrijk wat andere vinden
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
-
Marion.
Wat je zegt, dat verschilt per hond. Saar wil iedere 2 uur wel een wandeling van minstens anderhalf uur, heeft daar de energie ook voor, maar komt het sporadisch voor dat ze 8 uur alleen zijn dan liggen ze lekker te slapen. 's Nachts slapen ze ook minstens 8 uur hoor.Moos schreef:Na een uurtje of 4-5 heeft ze gewoon weer flink wat energie, en dan vind ik het niet eerlijk om haar dan nog een aantal uren alleen te laten 'aanmodderen'. Zou ze dan gaan slopen is dat ook mijn schuld vind ik; gewoon verveling wordt het dan
5 uur kan dus prima, maar 7 uur wordt qua energieniveau lastig.
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hier dus ook en Puch is best energiek en Kaya ook zeker nog wel. Maar Puch is natuurlijk ook nog redelijk jong.Marion. schreef:Wat je zegt, dat verschilt per hond. Saar wil iedere 2 uur wel een wandeling van minstens anderhalf uur, heeft daar de energie ook voor, maar komt het sporadisch voor dat ze 8 uur alleen zijn dan liggen ze lekker te slapen. 's Nachts slapen ze ook minstens 8 uur hoor.Moos schreef:Na een uurtje of 4-5 heeft ze gewoon weer flink wat energie, en dan vind ik het niet eerlijk om haar dan nog een aantal uren alleen te laten 'aanmodderen'. Zou ze dan gaan slopen is dat ook mijn schuld vind ik; gewoon verveling wordt het dan
5 uur kan dus prima, maar 7 uur wordt qua energieniveau lastig.
Ik dacht ook echt dat er wel iets gesloopt zou zijn of dat hij op springen zou staan of wat dan ook.
Maar totaal relaxte bende hier, geen vuiltje aan de lucht.
Ik wist niet wat ik meemaakte.... toch nog een brave Puch?
- Moos
- Zeer actief
Hahahaha, hele knappe PuchCaro. schreef:
Hier dus ook en Puch is best energiek en Kaya ook zeker nog wel. Maar Puch is natuurlijk ook nog redelijk jong.
Ik dacht ook echt dat er wel iets gesloopt zou zijn of dat hij op springen zou staan of wat dan ook.
Maar totaal relaxte bende hier, geen vuiltje aan de lucht.
Ik wist niet wat ik meemaakte.... toch nog een brave Puch?![]()
Misschien dat Vera ook wel 8 uur alleen zou kunnen zijn, maar ik denk dat ze daar qua energie niveau nu echt moeite mee gaat hebben. Over een jaartje ofzo gaat dat wellicht al wel. Als ik 4 uur weg ben geweest is ze heel rustig als ik thuis kom, maar nadat ik wat heb gegeten en gedronken is ze wel wakkerrrr en wil actie! Dat klopt ook wel, want als ik wel thuis ben slaapt ze op een normale dag ook niet langer dan een uurtje of 3-4 achter elkaar. Als ik nou de halve dag met haar op het strand ga hangen en apporteren, ja, dan denk ik wel dat ze dan de middag en avond best urenlang alleen kan zijn, want dan slaapt ze wel
Maar na een standaard wandeling van een uur, 8 uur alleen, ik denk dat dat met haar 13 maanden een hele lastige gaat worden omdat ze dan echt wel wakker gaat zijn op een gegeven moment. En dat ze dan wat dat betreft dus wel verschil kunnen merken tussen 4-5 uur en 7-8 uur zeg maar.
Vera slaapt 's nachts niet eens de hele nacht vaak; ligt regelmatig in de huiskamer te spelen of te kluiven op een nylabone :N:

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar waarom zouden ze moeten slapen als ik weg ben? Ik ga nu ook niet elke 4-5 uur een flinke wandeling maken dus ik zie het denk ik even niet
Ze mag van mij rustig gaan spelen met de dekens op het kleed of een kussen slopen. Dat doet ze ook als ik thuis ben en als ik thuis ben geef ik ook niet de hele dag aandacht aan de honden. En zoals ik al zei, ik laat ze zeker niet iedere 4-5 uur lang uit. Dus het enige verschil zal zijn dat ik er wel ben. Als ik nu schilder of bv bezoek heb zitten ze ook uren zonder aandacht 
Maargoed, dan hebben we Eva en die kan niet goed alleen zijn. Meestal gaat het wel maar soms protesteert ze heel erg en zet ze het op een joelen :N: Dus we trainen rustog door en ik probeer haar meerdere keren in de week enkele minuten en soms een uur of zelfs meer alleen te laten. Dat gaat de laatste twee weken al weer goed. Een maand geleden begon ze ineens weer te krijsen en te joelen terwijl ik net de deur dicht trok
Ik denk wel dat het bij haar geen angst is maar protest. Ze wil dan mee. 
Maargoed, dan hebben we Eva en die kan niet goed alleen zijn. Meestal gaat het wel maar soms protesteert ze heel erg en zet ze het op een joelen :N: Dus we trainen rustog door en ik probeer haar meerdere keren in de week enkele minuten en soms een uur of zelfs meer alleen te laten. Dat gaat de laatste twee weken al weer goed. Een maand geleden begon ze ineens weer te krijsen en te joelen terwijl ik net de deur dicht trok
- Moos
- Zeer actief
Ik negeer ze nooit 8 uur achter elkaarMARC_S schreef:Maar waarom zouden ze moeten slapen als ik weg ben? Ik ga nu ook niet elke 4-5 uur een flinke wandeling maken dus ik zie het denk ik even nietZe mag van mij rustig gaan spelen met de dekens op het kleed of een kussen slopen. Dat doet ze ook als ik thuis ben en als ik thuis ben geef ik ook niet de hele dag aandacht aan de honden. En zoals ik al zei, ik laat ze zeker niet iedere 4-5 uur lang uit. Dus het enige verschil zal zijn dat ik er wel ben. Als ik nu schilder of bv bezoek heb zitten ze ook uren zonder aandacht
Het zal misschien ook aan je woonsituatie liggen? Ik heb dus geen tuin en woon heel erg klein. Ik ga dus wel overdag ergens tussen 7 en 17 uur zeer regelmatig wat met de honden doen. Twee keer lang wandelen, en met Vera tussendoor vaak even een zoekspelletje of trainen.
Ze spelen hier ook met speeltjes of wat wc rolletjes ofzo die ik achterlaat hoor, als ik er niet ben. Maar ze zijn het gewoon sowieso niet gewend om 8 uur lang zichzelf helemaal bezig te moeten houden. Dat gaat hier ook wat lastig met met name Vera dan omdat ze dus ook niet zelf in de tuin kan scharrelen of over het kleed kan rennen binnen ofzo. Daar heb ik de ruimte niet voor, en ik heb dus ook zelf geen 'buiten'
Laat ik het zo zeggen; Vera is als ik er ben ook echt niet 8 uur lang rustig in huis zonder enige aandacht tussendoor. Moos was dat ook niet als jonge hond. Toen hij een jaar of 3 was wel, en toen kon hij ook wel echt heel lang alleen zijn, want beetje dutten, beetje kluiven etc, deed hij dan ook weleens als ik er wel was en niks met hem deed.
Ik vind het opzich geen raar 'concept' dat een hond 5 uur alleen wel oke vindt, maar zich na een uurtje of 7 toch wel echt gaat vervelen omdat hij gewoon echt wakker is en actie wil?

-
linlin
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Die van mij zijn 'regelmatig' een uur of 8 alleen. En als k thuiskom liggen ze gewoon te slapen. Ze hebben wel goed gelopen voordat ik wegga, en ze krijgen bijna altijd een gevulde kong, of iets te kluiven.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Hanneke2
- Zeer actief
Als ik thuiskom heeft Lilo ook wel eens de hele speelgoedmand omgekeerd en het meeste spul verhuisd naar haar mand. Dat doet ze ook wel als ik thuis ben, ze vermaakt zich prima met speeltje uitzoeken, heel even mee spelen, 'opbergen' in haar mand en nieuw speeltje pakken. Nou, prima. En als ze hier (heel erg zelden) door omstandigheden een keertje 7 uur alleen zitten, klappen ze ook niet van de pies en hebben ze niet zitten gillen.MARC_S schreef:Maar waarom zouden ze moeten slapen als ik weg ben? Ik ga nu ook niet elke 4-5 uur een flinke wandeling maken dus ik zie het denk ik even nietZe mag van mij rustig gaan spelen met de dekens op het kleed of een kussen slopen. Dat doet ze ook als ik thuis ben en als ik thuis ben geef ik ook niet de hele dag aandacht aan de honden. En zoals ik al zei, ik laat ze zeker niet iedere 4-5 uur lang uit. Dus het enige verschil zal zijn dat ik er wel ben. Als ik nu schilder of bv bezoek heb zitten ze ook uren zonder aandacht
![]()
Maar ik denk dat alleen kunnen zijn ook een kwestie van routine is. Ook als ik thuis ben geef ik de honden niet heel veel aandacht tijdens de uren dat ik doordeweeks aan het werk ben. Maar een hond die niet dagelijks minstens 3 uur alleen is, zou ik dus niet snel opeens 5 uur alleen laten zitten. En als je dan oppas kan regelen, prima toch?
Eva is natuurlijk nog wel erg jong, zou het ook niet gewoon met leeftijd verbeteren? En wat misschien ook meespeelt is dat Eva niet Cleo op een enorm voetstuk heeft staan? Voor Lilo is Jack nog steeds God, dus als Jack 1 oog open doet als ik de deur uit ga, dan zal zij ook niet protesteren. Ik denk dat dat vaker geldt voor 2e / 3e / zoveelste honden? Dat ze naar de roedelleider kijken en diens oordeel vertrouwen?Maargoed, dan hebben we Eva en die kan niet goed alleen zijn. Meestal gaat het wel maar soms protesteert ze heel erg en zet ze het op een joelen :N: Dus we trainen rustog door en ik probeer haar meerdere keren in de week enkele minuten en soms een uur of zelfs meer alleen te laten. Dat gaat de laatste twee weken al weer goed. Een maand geleden begon ze ineens weer te krijsen en te joelen terwijl ik net de deur dicht trokIk denk wel dat het bij haar geen angst is maar protest. Ze wil dan mee.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jacksel
- Zeer actief
Jamey is eens in de 2 weken ongeveer 2 a 3 uur alleen thuis, en verder alleen af en toe als ik boodschappen ga doen, verder ben ik altijd thuis of gaat zij mee of naar de oppas (mijn ouders)Hanneke2 schreef:Maar een hond die niet dagelijks minstens 3 uur alleen is, zou ik dus niet snel opeens 5 uur alleen laten zitten. En als je dan oppas kan regelen, prima toch?