We hebben 3 verstekken gedaan. Eerste verstek kregen we ineens geen contact meer met het slachtoffer, dus zijn we zonder hond eerst gaan kijken of het wel goed ging. Porto bleek leeg te zijn. Dus even andere porto gegeven, vervolgens Jamey opgehaald om te zoeken. Ik baalde wel iets want ik wist dus nu waar ze lag.
Maar goed, Jamey aangezet aan het begin van de galerij, eerst hele galerij langs, om te kijken of Jamey zo al ergens geur pakte, deed ze niet, dus toen 1 voor 1 de appartementen doorgestuurd. Ik bleef in de deuropening staan en Jamey moest zelfstandig de appartementen doorwerken. Deed ze ook uit zichzelf keurig netjes, dus ik natuurlijk trots. Helaas liet ze niets zien in het appartement waar ik wist dat het slachtoffer zat, dus ik moest door naar de volgende, waar ze verder (natuurlijk) ook niet verwees.
Dus daarna terug een rondje nadrukkelijker aan het zoeken gezet, meer aanmoediging en toen kreeg ik wel verhoogde activiteit, dus wat meegegaan en toen *stomstomstom* zag ik heel even (nog geen seconde) 'voorstaan' van Jamey al als verwijzing, puur omdat ik wist waar het slachtoffer zat en ging dus al aanmoedigen. Jamey reageerde twijfelend, maar gaf toch een nette krabbel-piep verwijzing bij de kast, dus langzaam opengemaakt en... geen slachtoffer. Bleek dat ze zich verplaatst had

Nouja, Jamey had dus nog geen succes gehad, dus verder aanzetten en ze ging naar achter het balkon op. Ik liep mee, zag verhoogde activiteit dus wat meer aanmoediging erbij, en ineens op het balkon waar ook een kast zat een hele flinke verwijzing, harde piep, opspringen en krabben. Bingo dus en inderdaad, slachtoffer gevonden. Knappe Jamey en ik heb weer een lesje geleerd...
2e verstek was langs de puinbergen bij de kelders, in een van de kelders. Jamey aangezet, gelijk bij de goede kelder duidelijk verhoogde activiteit. Keurig ingedrongen door een klein gat *trots* en binnen een piep-verwijzing, dus toen moest ik er ook in klimmen (en wat baalde ik, was geen makkelijke klim). Vervolgens ging Jamey steeds een bijna afgesloten hok in en uit, maar geen verwijzing meer. Ik keek dus voorzichtig over de 'inbouwing' heen en zag dat Jamey al gewoon helemaal bij het slachtoffer was gekomen, ze zat niet goed genoeg dichtgebouwd voor mijn uk.
En steeds weer dat vragende koppie van Jamey naar mij, ja hallo, ik heb het gevonden, het is hier hoor (wat ook een verwijzing op zich is natuurlijk). Ik heb het toen maar opgegeven om een volledige verwijzing te krijgen, aangezien de frustratie gewoon niet hoog genoeg meer oploopt dat ze gaat piepen en krabben als ze het slachtoffer al echt gevonden heeft. Ik ben toen met haar meegegaan en heb het slachtoffer 'gevonden'. Later goedkeuring daarvoor gehad van de trainster die aangaf dat Jamey hier inderdaad niet meer bij zou zijn gaan verwijzen. Goed aangepakt dus...
Omdat ik toch wel graag wilde eindigen met een goede verwijzing nog een afsluitende oefening gedaan in het eerste gebouw. Weer op de galerij aangezet, dit keer had Jamey gelijk verhoogde activiteit bij het (ander dan de eerste oefening) appartement, dus deur opengemaakt, Jamey laten zoeken en toen kreeg ik een goede verwijzing, maar bij een klein rond gat in de muur waar zelfs Jamey niet in paste. Maar ja, geen deur, niets (wel om de hoek en dat had ik ook wel gezien, maar ik wist niet hoe te handelen)... Toen wist ik dus ook even niet hoe verder, want Jamey gaf keurig een verwijzing, dus moet ik haar dan van zo'n verwijzing afhalen. Hulp van de trainster gekregen, ik moest met mijn hand langs de muren gaan, zodat Jamey dat zou volgen en een eventueel ander geurspoor zou oppikken. Dat lukte haar inderdaad en nu gaf ze een hele mooie verwijzing bij de kastdeur, waar het slachtoffer ook inderdaad achter zat.
Trots op mn meisje die het dus zo enorm goed doet! Geen enkele twijfel bij puin, ze loopt overal rustig overheen, goed zoeken, en de verwijzing wordt steeds beter. Nu ik nog :N: