Morgen laat ik Yanthe's heupfoto's maken (Dijkshoorn).
Omdat Yanthe met een maand of 4/5 haar teen gebroken heeft en de orthopeed-in-opleiding die haar onderzocht op de Universiteit in Utrecht het nodig vond met grof geweld haar heupen uit elkaar te duwen...
..wil ik graag de heupen afzonderlijk beoordeeld hebben om te zien of dat invloed heeft gehad op haar ontwikkeling.
De jongeman (grote kerel) heeft zo hard mogelijk geprobeerd haar heupjes te disloceren en zei (met witte knokkels en opéén geklemde kaken door het van het zetten van zoveel kracht): "goh......ze geeft helemaal geen pijnreactie maar ik kan tóch de heup een beetje disloceren".
Joh. bij een pup van 4,5 maand??!!
Ik was vre-se-lijk kwaad en heb overwogen een klacht in te dienen, want in mijn ogen ga je bij een pup van 4,5 maand die met een duidelijke klacht aan de téén van de vóórpoot NIET uit alle macht proberen de nog lang niet ontwikkelde klachtvrije heupen te disloceren, maar ze liep na dat geweldige onderzoek enige tijd mank achter (ik dacht rechtsachter).
Daarom wil ik dus aparte beoordeling van de heupen.
Ik heb dus een mailtje met de vraag hoe ik dat geregeld kan zien aan de raad van beheer gestuurd. Maar het antwoord luidt dat in geval van blessure (
Of bedoelt ze dat ik een verklaring van de oude blessure mee moet laten sturen??
Mijn vraag...heeft iemand hier wel eens de heupen afzonderlijk laten beoordelen??? Moet het echt zo ingewikkeld? Want Dijkshoorn weet natuurlijk niks van de blessure van Yanthe, en ik kan moeilijk de universiteit om een verklaring vragen dat die puntjepuntje
(ik ben me weer helemaal op aan het fokken..word er gewoon wéér kwaad van