Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoevaak/veel laat je je hond uit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

hoevaak/veel laat je je hond uit

Ongelezen bericht door frank1985 »

ik ben wel benieuwd hoeveel tijd jullie in de honde steken...

Zal zelf ff beginnen:

Als ik uit ga van een werk dag:
ik laat de hondjes om half 6 smorgens uit. ongeveer een half uurtje. mijn vriendin doet het dan tussen de middag en ik voor het eten weer. rond half 8 doe ik met de pup altijd een groote wandeling naar het water of bos.

het weekend of vrije dag:

smorgens direct een flinke wandeling heerlijk smorgens !!
de rest van de dag dan ook regelmatig ff naar buiten. valt me op dat ik in het weekend meer buiten loop met de hond dan dat ik thuis ben...
kan daar echt van genieten lekker lopen langs het kanaal of door het bos....
zwerf gedrag noemen ze dat...

savonds gaan ze hier rond 10 uur en het laatste kleine rondje rond 12 uur...

en jullie:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

3 keer op een dag.
1e rondje in de ochtend van 20 minuten.
2e rondje in de middag van 30 a 45 minuten.
3e rondje in de avond van 20 minuten.

En in de weekenden wel vaker/langer of op een vrije middag dan neem ik hem ook mee en zijn we urenlang op pad, zwemmen, balletje gooien etcetera.

kortom....hij komt zo,n beetje aan 12 a 13 uur wandelen in een week :mrgreen:
dan tel ik niet mee hoeveel ik ballete met hem gooi in de tuin.
Laatst gewijzigd door jenny* op 02 mei 2009 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Wisseld best veel. Meestal 's morgens rond een uur of 11 (zowel ik als de hond zijn dan net wakker), ongeveer 25-30 minuten. Dan afhankelijk van het weer 's middags nog 1 of 2 keer hetzelfde stukje (dus tussen 12:00 en 17:00). En dan 's avonds nog een zelfde stukje (als hij 's middags 2 keer geweest is en het regent 's avonds doen we een klein stukje, meneer heeft 's avonds een hekel aan regen (liefst bij de achterdeur plassen en naar binnen). 'S nachts rond een uur of 1-2 nog even de achterdeur uit om te plassen.

Met enige regelmaat 's middags een langere wandeling of naar het bos.

Hij loopt trouwens altijd los bij de wandeling, leuk rennen en zwemmen zolang er nog water in zit).
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Op werkdagen:

- tussen 7 en half 8 is het 15-30 minuten, afhankelijk van hoe snel ik mijn bed uit kom.
- om 11 uur heb ik pauze en loop dan 30-45 minuten met hem
- Tussen half 4 en 6 lopen we ook zeker een half uur
- daarna verschilt het heel erg. 1-2 rondjes wisselend van 10-90 minuten. :19:

In het weekend is er helemaal geen structuur. De ene keer liggen we tot 12 uur te slapen, de andere keer zijn we om half 7 's ochtends in het park waar we dan 2 uur blijven. Het laatste rondje kan dan ook net zo goed om 10 uur als om 3 uur zijn. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Doordeweeks als ik moet werken voor mijn werk 's ochtends (heel :mrgreen: ) vroeg zo'n 45 min in het bos (met 10 min heen en weer terug lopen, dus komt dan neer op zo'n uur). Dat eindigt altijd met een zoekspelletje of wat apporteren met Vera.
Als ik aan het begin van de middag thuis kom even snel plassen aan de overkant, en dan later binnen even spelen/trainen.
Dan rond een uur of 15:00-16:00 nog een rondje van zo'n 30 minuten. Soms gewoon aan de lijn, en bij lekker weer ga ik op het veld zitten en kunnen de hondjes even spelen en graven enzo.
Laatste rondje is 10 minuutjes rond 21:30.

Als ik vrij ben, in het weekend, ligt het er ook aan of we afgesproken hebben om te wandelen met iemand, of dat ik (al dan niet samen met de dametjes) andere plannen heb. Dat wisselt dus van de halve dag op het strand wandelen/hangen, tot ongeveer hetzelfde ritme als doordeweeks, tot bijna de hele dag samen ergens op bezoek ofzo.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Werkdagen

Rond 7.15 uur een klein half uurtje wandelen.
Tussen de middag rond 13.00 uur een half uurtje wandelen.
Dan na het werk zijn er verschillende mogelijkheden:
- training
- zwemmen/wandelen
- steppen

Voor de slapen gaan nog 15 minuten wandelen of een half uurtje fietsen.

Op vrije dagen is het helemaal afhankelijk van de planning.
Maar dan krijgt ze toch meestal minimaal zo'n 2 uur beweging, maar vaak meer.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als ik wakker wordt ongeveer een kwartiertje
ergens tussen 12 en 3 lange losloopwandeling van ongeveer een uur, waarbij ik ook balletje gooi en ze zelf met balletje rondrent enzo
Ergens rond het avondeten weer een kwartiertje
En direct voordat ik naar bed ga ook nog kwartiertje...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Hier doordeweeks:

4 wandelingen, waarvan 2 of 3 wandelingen in losloopgebied van een half uur/ drie kwartier.
Aanlijnwandelingen duren hier een half uur.

In het weekend:
4 wandelingen, waarvan 3 losloopwandelingen.

Als Jaap apart loopt, zijn de losloopwandelingen met Roxy ongeveer een uur.
Als ze samen gaan max drie kwartier (Jaap is pas 11 maanden).
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Door de weeks zo'n 3 a 4 keer per dag, op vrije dagen soms 3x, soms 6x..
Zowieso komen ze wel aan de 2 tot 2,5 uur per dag alleen al op werkdagen..
Gisteren was ik de hele dag vrij en was ik bv. om 8:15 al buiten, rondje park en via het park naar het bos. Uur of 11:30 waren we weer thuis..
Dan 's middags nog en 's avonds nog 1 of 2 keer. Net hoe erg Boomer er behoefte aan heeft, voor Ben hoeft het niet. Hij vind het leuk, eenmaal buiten, maar naar buiten gaan wil hij niet.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

De hele dag door gaat er eigenlijk wel tijd naar de honden. Maar dat komt ook omdat we wonen en werken op dezelfde plek (met een stukje buitenterrein) dus dat gaat min of meer vanzelf. :wink:
Ze sjouwen heel de dag met ons mee, van kantoor naar werkplaats en van de tuin/erf naar het woonhuis.
Qua er op uit trekken: elke dag een polderrondje in de buurt en meestal ook nog een wandeling 'elders' (strand, bos oid). De ene dag hebben we meer tijd dus zijn de wandelingen wat langer en de andere dag is er wat minder tijd en vermaken ze zich in en om het huis.
Verder heeft Silka af en toe behoefte aan rennen dus een paar keer per week fiets ik met haar of mijn vriend gaat met haar (hard)lopen. Billy-Baloe doe je vooral plezier met struinen langs de waterkant, of door de weilanden.
Eerlijk gezegd kan ik niet precies aangeven hoe veel tijd er in de honden gaat zitten, ze zijn zo verweven met ons leven. :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Altijd wel een wandeling van minstens een uur en dat nog twee keer rondje van twintig minuten/half uurtje. In het weekend of met mooi weer zoals nu is de lange wandeling soms een uur of twee, drie. Mijn dochter is momenteel heel druk, dus door de week twee à drie uur voor de grote wandeling dat kan zelden.

Anne
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sochtends 10 minuutjes ongeveer voordat ik naar school/stage ga.
Smiddags om een uur of 1/2 (afhankelijk van school/stage) 10 minuutjes met Nora, daarna minstens een uur met Nilo.
Dan meestal later op de middag rond een uur of 4 weer een half uurtje met Nilo of even trainen.
Na het avondeten een kwartier met Nora, daarna een half uur tot een uur met Nilo.
Dan de laatste ronde weer zo'n 10 minuten, die doen ze weer gesamelijk.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik reken altijd dat ik minimaal een wandeling van een uur doe met Bram en dan nog wat kortere wandelingen. Kom dan op zo'n twee uur per dag uit, met uitschieters naar boven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

's Morgens rond 10:30 spreek ik altijd af met een aantal mensen in het bos. Daar lopen we dan naar een open plek toe en daar ravotten de hondjes zo een half uur. Ik gooi dan een half uur lang het balletje voor Lara en ze rent lekker rond met haar vriendjes en vriendinnetjes.
Daarna drinken we nog wat in het koffiehuis aan de rand van het bos tot ongeveer 12:00/12:30 en dan loop ik door het bos weer terug naar huis. Dus die ochtendwandeling is eigenlijk de langste van de dag, maar dit doe ik niet iedere dag, want ik moet ook wel eens naar school en dan red ik het niet. Dan loop ik op een ander tijdstip met haar.

's Middags dan rond 15:00/16:00 nog een rondje duinen. Een half uurtje ofzo of soms korter, omdat mevrouwtje dan moe is van de ochtendwandeling.

En dan 's avonds rond 22:00 uur weer (soms nog rond 19:00 als ze veel heeft gedronken na het spelen of onrustig is). Maar dit rondje is door de wijk van ongeveer een kwartiertje.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik per dag één hele goede wandeling met haar maak. En dan is ze ook echt goed moe, want ze is het drukste van het roedeltje in het bos ;). Dus ze rent en vliegt achter het balletje aan en speelt met andere hondjes. De rest van de dag heeft ze niet zoveel behoefte meer aan lange wandelingen. En als het lekker weer is gaan we soms 's avonds ook nog even naar het strand, dan kan ze even pootjebaden in de zee :).

En er zijn ook dagen dat Lara geen grote wandeling heeft en dat vindt ze ook niet erg. Dan heeft ze even lekker rust en kan ze er de volgende dag weer tegenaan :). Groetjes :)
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik wandel net zo vaak en net zo lang als mijn honden nodig hebben :mrgreen:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

's Ochtends een eerste plasrondje, meestal een minuut of 20. Als ze een vriendje tegenkomen soms langer.
Dan begin van de middag ga ik altijd met ze op pad, minstens een uur flink moe maken.
Dan 's avonds rond een uur of 7 nog even klooien, als ze zin hebben nog even naar het park.. Meestal iets van 45 minuten, hangt ervan af. Als Sjon niet moe "genoeg" is mat ik hem nog even af met apportjes en wat zoekspelletjes tot hij moe is.
Het laatste rondje is meestal rond 12 uur, dan rennen ze nog even, en daarna lekker slapen. En dan begint het weer opnieuw. :mrgreen:

Verder krijgen ze natuurlijk de hele dag door lekker aandacht, speel en knuffel ik met ze, en zij met elkaar.. Maar dit zijn de vaste wandeltjes.
Als ik iemand bij de bus op haal, of even sigaretten ga halen neem ik Sjon meestal ook mee, vindt ie leuk.
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Het verschilt bij ons erg per dag ! Op dinsdag en donderdag trainen we s' avonds en daar hou ik overdag dan al rekening mee dat ze niet al totall los op een training aankomen. Dus ong 3 keer een wandeling van ong 20 min. Op dagen dat we niet trainen hebben we ong 2 wandelingen van ong 20 min en 1 lange wandeling dat ze lekker los kunnen rennnen of zwemmen net waar ik zin heb om te lopen en dan s'avonds voor het slapen gaan nog even plas en poep ronde. Op zaterdag trainen we de hele dag. We zijn om half 9 weg en zijn rond 7 uur s'avonds thuis die dag doen we alleen maar plas en poep rondjes.

Ook verschilt het per hond per dag nog wat ze doen.. bv Winter is ook in training voor haar UV dus daar word veel mee gefietst op het moment. Met Xavier speur ik zelf door de weeks nog ong 1 keer buiten het speuren op de club om. Rolex neem ik veel apart mee dat de zich zelf ook goed kan ontwikkelen zelfstandig. Kortom, er gaat veel tijd in de hondjes zitten maar dat is ook wel een beetje ons leven
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

1 of 2 maal per week naar het bos, voor de rest laten ze de hele dag zichzelf uit.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

het wisselt nogal, als ik de hele dag thuis ben dan loop ik elke paar uur 15minuten/half uur per keer...

maar op andere dagen:

06.30uur:15minuten
10.00uur: half uur
(daarna in de tuin)
17.00uur: half uur
20.00uur: 15/20minuten

alle wandelingen loopt hij los, niet aan de riem... een enkele keer het laatste rondje aan de riem door het dorp, anders lopen we altijd door het natuurgebied bij huis.

in het weekend boswandelingen :wink:
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

sMorgens minimaal een halfuurtje, waarbij het merendeel losloppend. Vanaf volgende week fietsend. 'sAvonds minimaal eeen uur. En het laatste rondje ca. 20 min.
Vrijdags en in het weekend, is het eigenlijk een verdubbeling van de wandeltijd, want dan gaan we meestal naar het bos. Dinsdags gaan ze mee met de uitlaatservice en verder gaan ze nog mee naar de trainingen (behendigheid en gehoorzaamheid).
Ook gaan we regelmatig mee met de wandelingen, dus meer dan genoeg vertier voor de dames.

Marja
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

(werkdag)
smorgens half 10/10 uur, een rondje om het veld (ongeveer 10a15 min?)
smiddags half 1 tot kwart over 1 (ongeveer)
half 5 weer het rondje om het veld
's avonds half 11 het laatste rondje langs het water 10a 15 min?

ongeveer hoor, heb geen stopwatch bij mij. mijn vriend vind dit veel maar volgens mij valt dit wel mee als ik hier zo bekijk

in het weekend gaan we vaak naar het bos of lekker wandelen door de stad.
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Hier 4 x per dag.
Om half 8 zo'n 10 min.
Tussen de middag drie kwartier in het bos, waar we vlak naast wonen, en dan gaan ze los.
Rond half 6 zo'n 20 min.
s'Avonds dan nog een klein rondje van weer zo'n 10 min.
In het weekend gaan we vaker de lange ronde doen.
Verder kunnen ze de hele dag in de tuin.
Maggie
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

De eerste ronde is rond 05.30 en de laatste ronde rond 22.30.
Ze gaan ongeveer 6x per dag naar buiten en de wandelingen zijn vanaf 15 minuten en in ieder geval eentje van een uur.
Een paar keer per week naar het bos toe en dan heerlijk bijkomen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

op werkdagen

om 6.30/.45 een uurtje wandelen
rond half 2 een uurtje wandelen, behalve als het warm is dan een 20 minuten.
rond half 8 een half uurtje behalve als de half 2 ronde korter is geweest dan wordt het een uur.
rond 23.0 uur een minuut of 20

in het weekend of vrije dagen

om 8.30 een 1,5 uur
rond 15.30 uur een uurtje , behalve als het warm is dan maar 1/2 uurtje
rond 20 uur een half uurtje behalve als we eerder kort hebebn gelopen dan een uur
rond 23.00 uur een 20 minuten.

Tyson de oude jack loopt de half uur rondjes met de 2 grote mee en verder loopt hij2x per dag 15 minuten...en soms wil hij nog wel balletje gooien enzo maar voor hem hoeft het allemaal niet meer zo veel en lang.
Met Bowie fiets ik nog 3x per week en 45 minuten, en dat is dan ipv het uurtje lopen s'middags.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier zijn de tijden ontzettend verschillend, het hangt ervanaf of ik een vroege dienst of late heb, of dat ik vrij ben. Ik zorg er altijd wel voor dat Gol zo'n 2 uur heeft gelopen op een dag, dat kan ook nog wel eens meer zijn omdat ze bijna altijd met me mee gaat.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

's Morgens altijd een klein rondje voor het eten. Daarna gaan ze om uur of 11 weer mee naar buiten om op een veld een eind verder met de bal te spelen of even naar een kinderboederij te gaan met aangrenzend park.
's Middags dan is het bijna elke dag een uur of 2 het bos in en in de lente en zomer gaan ze ook 's avonds nog een uur soms 2 uur het bos in. En dan voor naar bed gaan een klein rondje.

Groetjes Marianne
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Hier loop ik door de week juist veel meer dan in het weekend als de kinderen de hele dag om me heen zijn.
Door de week, en zeker met dit mooie weer maak ik 's ochtends een wandeling van 1 uurtje met Jonna nadat ze eerst in de tuin is wezen plassen. 's Middags als de kids weer naar school zijn nog een wandeling van een half uur ongeveer. In de namiddag meestal een kort loopje omdat ik dan eten moet koken en om een uur of half 9 nog een lange wandeling van drie kwartier/een uur.
Voor het slapen gaan nog even een plas in de tuin.
Volgens mij krijgt ze voor een Maltezertje best veel beweging :mrgreen:
's Avonds is ze er ook niet echt meer uit te krijgen na de laatste wandeling, dan gaat ze lekker slapen op de bank en vindt ze het wel best :wink:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay is natuurlijk nog maar 6 maanden dus loopt nog maar beperkt.

werkdag:
6.30 even plassen op het veldje, dan meteen weer terug en krijg dan zijn eten.
tussen 8 en 10 ongeveer een halfuurtje naar het bos, waar hij ook regelmatig met een hondengroepje kan spelen. Maar dit nog niet te vaak i.v.m zijn leeftijd. Hier speelt hij dan met een stabij van 2 jaar waar hij helemaal gek van is.
tussen 13 en 16 uur 10 minuten tot een halfuur. Kan een rondje door de wijk zijn, of naar het bos. Bij rondje door de wijk kan hij ook nog even zwemmen in een vijver (bij warm weer). Bij naar het bos vaak even 5 minuten trainen
tussen 15 uur en 20 uur. 10 minuten tot een dik half uur. afhankelijk van of we 's avonds moet trainen of niet. Dit kan ook in de wijk of naar het bos zijn.
tussen 22 uur en 0 uur. Meestal ronden van 10 tot 20 minuten.

weekend/vrije dagen
tussen 8 uur en 9 uur meestal meteen naar het bos. 20 minuten tot 3 kwartier.
Tussen 12 uur en 16 uur (afhankelijk van de temperatuur) meestal 20 minuten tot een half uur naar het bos. Of een uitstapje naar een ander mooi gebied verder weg van huis.
Tussen 19 en 20 uur meestal gemiddelde ronde door het bos zo'n 15 tot 20 minuten
Tusen 22 uur en 1 uur ronde van zo'n 5 a 10 minuten door de wijk.

Regelmatig mag hij ook even buiten de tuin een plasje doen en dan meteen weer mee naar binnen. Maar dit is zo beetje de basis, waar we ook wel eens van afwijken. Afhankelijk van de temperatuur en activiteit van de hond. Verder gaat hij regelmatig mee op bezoek bij familie en vrienden.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier varieert het van dag tot dag.
Het ligt er soms ook aan of het weekend is en of Jan nachtdiensten draait.

Soms maken we een lange wandeling van zo'n twee uur vroeg in de ochtend door de duinen van Zandvoort of ook weleens de Vlietlanden rond wat ook een goede wandeling is.
Vanochtend ben ik met de honden zo'n drie kwartier op het strand geweest en later ga ik nog even met een paar een uurtje naar Groenendaal en Jan loop dan vaak met Rio een rondje Leyduin of Elswoud.

In de regel krijgen de honden twee langere wandelingen per dag ,die varieren van 45 minuten tot een paar uur ,en uiteraard nog de nodige plasrondjes ,kort,in de buurt.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Minimaal iedere 4 a 5 uur naar buiten voor een kort rondje of het eigen land op en neer voor de behoeftes. Daarnaast 1 x per dag een uur(tje) los rennen en vliegen, bij voorkeur langs de waterkant of een losloopgebied.

Verder 1 x per week G&G training en behendigheid, 2 x per week speelafspraak met andere hond en hondencreche, paar keer mee vissen, mee op bezoek, mee de paarden voeren en land verzorgen of heel soms mee op bosrit met de paarden, stukjes fietsen, buiten op ons erf(je) scharrelen, stukjes trainen en apporteren etc.

Nu hij met ruim 1,5 jaar oud wat rustiger wordt doe ik b.v. de dag dat we avonds's behendigheid doen bewust wat rustiger overdag.......

In huis vroeg hij als pup/puber ook veel om aandacht/spelletjes maar tegenwoordig speelt hij vaak ''vloerkleed'' of ''knuffelbeest op de bank"" eigenlijk :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”