Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenshow rashonden en rasloze honden KC Dordrecht 20/06/09

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Hondenshow rashonden en rasloze honden KC Dordrecht 20/06/09

Ongelezen bericht door Kaiou »

Ik heb niets met KC Dordrecht maar kwam dit toevallig tegen.
Omdat ik het idee heb dat er veel mensen met een niet-rashond zijn die ook weleens aan een show willen meedoen zet ik het hier maar neer.

Kynologenclub Dordrecht e.o. organiseert op zaterdag 20 juni 2009 een hondenshow.

Rashonden én rasloze honden, rashonden zonder stamboom en rashonden met stamboom maar met een 'foutje' zijn welkom op deze dag.
Inschrijven is mogelijk vanaf de leeftijd van 3 maanden en er is geen maximum leeftijd.
Een 'foutje' wil zeggen b.v. gecastreerd of gesteriliseerd.

Keurmeesters bij de rashonden met stamboom zijn:
Mevr. L. Mouchart, mevr. J. Lagendijk, dhr. J. Sloot en dhr. J. van Raad

Keurmeesters bij de stamboomloze honden en kruisingen zijn de keurmeesters:
Mevr. M. Geurts, mevr. S. Stormezand, mevr. I. Bijvoets en mevr. S. Mathlener

Meer informatie via
http://www.kcdordrecht.nl
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Yep, ik ga met alle 4 de dogs :cheer:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier ga ik nog even over nadenken. Het is wel een heel eind weg maar we willen nog heel graag een show lopen met een stamboomloos Teckeltje. En als ik Nilo dan ook gelijk kan inschrijven is dat helemaal mooi natuurlijk :wink:
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Ik ga misschien ook wel, maar ik weet niet zeker of mn hond er klaar voor is. En ik ben een totale leek hierin, dus ik heb geen idee wat ik allemaal kan verwachten :N:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

TvanEmst schreef:Ik ga misschien ook wel, maar ik weet niet zeker of mn hond er klaar voor is. En ik ben een totale leek hierin, dus ik heb geen idee wat ik allemaal kan verwachten :N:
Even heel makkelijk gezegt:
- Lopen aan de lijn zonder te trekken, ook in een drukke omgeving met andere honden en mensen.
- Staan op commando en dat volhouden voor een minuutje ongeveer.
- Hij moet het betasten van het gehele lichaam accepteren zonder angst of agressie te vertonen of juist de keurmeester te knuffelen.
- Hij moet het toelaten dat de keurmeester of jij zijn gebit bekijkt.

Misschien kan je op ringtraining als je uitlegt dat je oefent voor een rasloze show? Daar krijg je vaak erg goede adviezen.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Leuk, ik ga met Boomer en Benny.. :wink:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik zou jemble wel willen inschrijven en misschien shadow,beide rashonden alleen shadow dus met een foutje,weet niet of zijn foutje ook zo zal worden beoordeeld?shadow is namelijk blind en als dat volgens hun dus niet onder een foutje valt schrijf ik hem niet in.
mailtje aan wagen maar.
Afbeelding

jemble 5 maanden
TvanEmst
Zeer actief

Maeve schreef:
TvanEmst schreef:Ik ga misschien ook wel, maar ik weet niet zeker of mn hond er klaar voor is. En ik ben een totale leek hierin, dus ik heb geen idee wat ik allemaal kan verwachten :N:
Even heel makkelijk gezegt:
- Lopen aan de lijn zonder te trekken, ook in een drukke omgeving met andere honden en mensen.
- Staan op commando en dat volhouden voor een minuutje ongeveer.
- Hij moet het betasten van het gehele lichaam accepteren zonder angst of agressie te vertonen of juist de keurmeester te knuffelen.
- Hij moet het toelaten dat de keurmeester of jij zijn gebit bekijkt.

Misschien kan je op ringtraining als je uitlegt dat je oefent voor een rasloze show? Daar krijg je vaak erg goede adviezen.
Oke, dan kom ik maar niet. Het lopen aan de lijn in een nieuwe omgeving is heel lastig, zeker met allemaal nieuwe honden. Dat kan goed gaan, maar dat zal voor hem geen prettige ervaring zijn als hij niet naar de andere honden toe mag. En het betasten, ik denk dat hij dan uit wildheid heel erg opspringerig wordt, dus nee, helaas.
Hoe duur is het om zonder hond te komen? (en kan dat?)
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

TvanEmst schreef:
Oke, dan kom ik maar niet. Het lopen aan de lijn in een nieuwe omgeving is heel lastig, zeker met allemaal nieuwe honden. Dat kan goed gaan, maar dat zal voor hem geen prettige ervaring zijn als hij niet naar de andere honden toe mag.
is het zoizo niet handig om hem aan te leren dat hij niet naar andere honden toemag zonder dat jij hem daar toestemming voor geeft ? :denken: en buiten de ring kan hij toch gewoon naar de andere honden toe? alleen in de ring niet :19:
ik hoop wel dat je hem aanleert dat hij alleen naar andere honden mag als jij daar toestemming voor geeft en dat ie het dus anders niet doet, je zal maar een akelige hond tegenkomen dat is niet leuk voor jouw hond maar ook niet voor die andere hond en baasjes vinden dat al helemaal niet leuk!
En het betasten, ik denk dat hij dan uit wildheid heel erg opspringerig wordt, dus nee, helaas.
tijd zat om dat te oefenen lijkt mij, en lijkt mij zoizo geen overbodige oefening om een hond dat te leren, kan altijd van pas komen immers :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
TvanEmst
Zeer actief

Podenji schreef: is het zoizo niet handig om hem aan te leren dat hij niet naar andere
honden toemag zonder dat jij hem daar toestemming voor geeft ? :denken: en buiten de ring kan hij toch gewoon naar de andere honden toe? alleen in de ring niet :19:
ik hoop wel dat je hem aanleert dat hij alleen naar andere honden mag als jij daar toestemming voor geeft en dat ie het dus anders niet doet, je zal maar een akelige hond tegenkomen dat is niet leuk voor jouw hond maar ook niet voor die andere hond en baasjes vinden dat al helemaal niet leuk!
We zijn er mee bezig, en hij kan het ook wel, maar ik vind het geen goed idee om hem gelijk 'in het diepe' te gooien terwijl hij (denk ik) daar nog niet klaar voor is, met heel veel honden waar hij niet naar toe mag. Daar raakt hij opgewonden van, zelfs al mag hij er niet naar toe..
tijd zat om dat te oefenen lijkt mij, en lijkt mij zoizo geen overbodige oefening om een hond dat te leren, kan altijd van pas komen immers :ok:
Het opspringen gaat misschien nog wel lukken, maar met zo veel prikkels om hem heen en dan nog een keurmeester? Als ik nou afleiding ofzo mag gebruiken met rodi worst is t geen probleem. En in normale situaties ook niet, maar bij zo'n dag? Weet het nog niet. En bovendien is meneer aan het puberen en hij vindt dat hij de baas is afentoe :cool2: :boos:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

TvanEmst schreef:
Podenji schreef: is het zoizo niet handig om hem aan te leren dat hij niet naar andere
honden toemag zonder dat jij hem daar toestemming voor geeft ? :denken: en buiten de ring kan hij toch gewoon naar de andere honden toe? alleen in de ring niet :19:
We zijn er mee bezig, en hij kan het ook wel, maar ik vind het geen goed idee om hem gelijk 'in het diepe' te gooien terwijl hij (denk ik) daar nog niet klaar voor is, met heel veel honden waar hij niet naar toe mag. Daar raakt hij opgewonden van, zelfs al mag hij er niet naar toe..
Het opspringen gaat misschien nog wel lukken, maar met zo veel prikkels om hem heen en dan nog een keurmeester? Als ik nou afleiding ofzo mag gebruiken met rodi worst is t geen probleem. En in normale situaties ook niet, maar bij zo'n dag? Weet het nog niet. En bovendien is meneer aan het puberen en hij vindt dat hij de baas is afentoe :cool2: :boos:
Ik leidt Nilo ook af met kaas hoor, wanneer de keurmeester met hem bezig is. Als de hond ouder is, verwachten ze min of meer dat hij het zonder kan, maar in de jeugdklasse word het nog prime geaccepteerd. Een keurmeester zei zelfs 'Nog even doorzetten jongen, dan mag je je kaas!' Vooral bij zo'n rasloze show is het allemaal niet zo officieel. Maar jij kent je hondje het beste, het zijn inderdaad heel veel prikkels in een keer.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Jammer, ik zit dan in Frankrijk (op zich niet vervelend natuurlijk :mrgreen: ). M@rleen, was het nou in Dordrecht toen het vorige keer zo goot van de regen? Was wel een vrij groot opgezette show, goed georganiseerd.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Carma schreef:Jammer, ik zit dan in Frankrijk (op zich niet vervelend natuurlijk :mrgreen: ). M@rleen, was het nou in Dordrecht toen het vorige keer zo goot van de regen? Was wel een vrij groot opgezette show, goed georganiseerd.
Ja, dat was daar... :mrgreen:
Dat was toen Boomer dacht leuk met Luka te gaan spelen... :smile:

Toch was het erg leuk, ben benieuwd hoe het nu zal gaan! En hoe Benny het gaat vinden.. :wink:

Maar als jij dan in Frankrijk zit, is het dus niet tegelijk met die spelletjesdag waar je ergens iets over geschreven hebt?
Daar ga ik ook heen, maar kan de datum niet meer vinden.. :denken:
Jolinde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Jolinde »

Kan ik er ook heen zonder hond? (heb namelijk geen hond) maar lijkt me wel een keer leuk om naar zo'n show te kijken. Heb je misschien een link waar in meer informatie vandaan kan halen?
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Jolinde schreef:Kan ik er ook heen zonder hond? (heb namelijk geen hond) maar lijkt me wel een keer leuk om naar zo'n show te kijken. Heb je misschien een link waar in meer informatie vandaan kan halen?
Je mag er vast wel komen zonder hond, als publiek.
De link naar de site van KC Dordrecht staat in mijn bericht, maar bij deze nog een keer http://www.kcdordrecht.nl
Afbeelding
Jolinde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Jolinde »

Ho sorry, ik kijk weer eens met me ogen dicht :mrgreen: bedankt voor de link.
Brigitte
Zeer actief

Carma schreef:Jammer, ik zit dan in Frankrijk (op zich niet vervelend natuurlijk :mrgreen: ). M@rleen, was het nou in Dordrecht toen het vorige keer zo goot van de regen? Was wel een vrij groot opgezette show, goed georganiseerd.
Zwijndrecht werd/wordt het gehouden volgens mij.
Margo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Margo »

M@rleen schreef:Leuk, ik ga met Boomer en Benny.. :wink:
Leuk Marleen, ik kom ook, heb mijn twee jongste Kooikers ingeschreven. Het is voor mij een thuiswedstrijd en bovendien de KC waar ik drie avonden in de week met mijn honden train :wink:
Groetjes van Margo
Afbeelding
Margo
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:
Het is in Heerjansdam :wink:
Groetjes van Margo
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Margo schreef:
Brigitte schreef:
Wat een logica, KC Dordrecht in Zwijndrehct/Heerjansdam? :mrgreen:
Margo
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
Margo schreef:
Brigitte schreef:
Wat een logica, KC Dordrecht in Zwijndrehct/Heerjansdam? :mrgreen:
Het is natuurlijk KC Dordrecht e.o. (en omstreken) dus helemaal raar is het niet.
De KC zat eerst in Zwijndrecht, maar daar moesten ze weg i.v.m. bouwplannen van een bedrijventerrein. Toen hebben ze dit terrein in Heerjansdam daarvoor in de plaats "gekregen".
Groetjes van Margo
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Margo schreef:
Brigitte schreef:
Vorige keer toch niet?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Als het goed is, schrijf ik mijn hond ook in. Als Aimee mee gaat tenminste :ok:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Even afwachten of we dan geen demo hebben van het reddingshondenwerk, als we geen demo hebben ga ik denk ik wel meedoen met Jamey
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Margo schreef:
M@rleen schreef:Leuk, ik ga met Boomer en Benny.. :wink:
Leuk Marleen, ik kom ook, heb mijn twee jongste Kooikers ingeschreven. Het is voor mij een thuiswedstrijd en bovendien de KC waar ik drie avonden in de week met mijn honden train :wink:
Leuk, ben benieuwd!
Margo
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:
Margo schreef:
Brigitte schreef:
Vorige keer toch niet?
Ja hoor, vorig jaar was het niet, maar twee jaar geleden was het ook al in Heerjansdam.
Groetjes van Margo
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

M@rleen schreef:

Toch was het erg leuk, ben benieuwd hoe het nu zal gaan! En hoe Benny het gaat vinden.. :wink:

Maar als jij dan in Frankrijk zit, is het dus niet tegelijk met die spelletjesdag waar je ergens iets over geschreven hebt?
De spelletjesdag is met hemelvaart - 21 mei

http://www.degetraindehond.nl/index.html
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Carma schreef:
M@rleen schreef:

De spelletjesdag is met hemelvaart - 21 mei

http://www.degetraindehond.nl/index.html
Bedankt! Zal het nou maar gelijk opschrijven.. :mrgreen:
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Ik ga ook eens in de agenda kijken, lijkt me leuk!!! Kan gelijk met een bezoekje aan vrienden in Dordrecht gecombineerd worden :mrgreen:

En allemaal ook naar de spelletjesdag op 21 mei natuurlijk :ok:
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Wij komen ook met Bram! De mopshond.
Plaats reactie

Terug naar “Show”