Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik nou zo raar/overdreven?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jacksel schreef:
Hanneke2 schreef:Maar een hond die niet dagelijks minstens 3 uur alleen is, zou ik dus niet snel opeens 5 uur alleen laten zitten. En als je dan oppas kan regelen, prima toch?
Jamey is eens in de 2 weken ongeveer 2 a 3 uur alleen thuis, en verder alleen af en toe als ik boodschappen ga doen, verder ben ik altijd thuis of gaat zij mee of naar de oppas (mijn ouders) :wink:
Dat bedoel ik. Dan moet je niet opeens 5 uur gaan forceren, want je wilt niet het risico lopen dat ze toch wat ongedurig / ongerust / paniekerig wordt. Daar kweek je verlatingsangst mee, en dat wil je niet. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hanneke2 schreef:
Jacksel schreef:
Hanneke2 schreef:Maar een hond die niet dagelijks minstens 3 uur alleen is, zou ik dus niet snel opeens 5 uur alleen laten zitten. En als je dan oppas kan regelen, prima toch?
Jamey is eens in de 2 weken ongeveer 2 a 3 uur alleen thuis, en verder alleen af en toe als ik boodschappen ga doen, verder ben ik altijd thuis of gaat zij mee of naar de oppas (mijn ouders) :wink:
Dat bedoel ik. Dan moet je niet opeens 5 uur gaan forceren, want je wilt niet het risico lopen dat ze toch wat ongedurig / ongerust / paniekerig wordt. Daar kweek je verlatingsangst mee, en dat wil je niet. :wink:
Is wel eens gebeurd en het boeide haar niets (tenminste, ze was rustig toen ik thuiskwam en ook de buren hebben aangegeven niets te hebben gehoord). Ik heb er zelf alleen moeite mee, gewoon omdat ik vind dat het of consequent moet gebeuren, dus in een ritme/sturctuur, of niet, maar niet zomaar ineens 5 uur alleen. Maar goed, die 5 uur had ik al een oplossing voor geregeld, voor de lange dag heb ik sowieso een oplossing, alleen eigenlijk nog geen oplossing waar ik heel erg blij mee ben. (Vind het zo lullig voor mn broer die dan net uit de nachtdienst komt, maar hij heeft zelf gezegd dat het oké was als er niets anders kon)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Het hangt ervan af wat je hond gewend is, lijkt mij.

Wij hebben een grote tuin en Nilsson heeft voor nood (slecht weer) een hok in de garage dus als wij een hele dag weg moeten kan hij buiten blijven of in zijn hok ( wat klinkt dat akelig) gaan liggen.

Als wij weg gaan, maakt niet uit hoelang, dan blijft hij buiten.
Als wij dan terug komen ligt hij of buiten op de tuinbank of in zijn hok, soms hoort hij de auto niet eens dus voor mij een teken dat hij lekker lag te pitten.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jacksel schreef:
Hanneke2 schreef:
Jacksel schreef:
Is wel eens gebeurd en het boeide haar niets (tenminste, ze was rustig toen ik thuiskwam en ook de buren hebben aangegeven niets te hebben gehoord). Ik heb er zelf alleen moeite mee, gewoon omdat ik vind dat het of consequent moet gebeuren, dus in een ritme/sturctuur, of niet, maar niet zomaar ineens 5 uur alleen. Maar goed, die 5 uur had ik al een oplossing voor geregeld, voor de lange dag heb ik sowieso een oplossing, alleen eigenlijk nog geen oplossing waar ik heel erg blij mee ben. (Vind het zo lullig voor mn broer die dan net uit de nachtdienst komt, maar hij heeft zelf gezegd dat het oké was als er niets anders kon)
Tsja, je woont een roteind weg, anders zou ik er best een dagje vrij voor willen nemen en zou ze hier van harte welkom zijn. Kleine teefjes zijn erg populair bij mijn stel, en ik vind het zelf ook steeds weer leuk, een dagje een hond erbij.

Maar als broer het zelf aanbiedt, gewoon lekker gebruik van maken en duidelijk maken dat je er heel erg blij mee bent. Goeie broer, die moet je houwen. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Kutzooi, krijg net een mailtje dat mijn cursus maandag in Amsterdam is... Dat is dus echt niet meer realistisch haalbaar qua oppas voor Jamey, ik had de boel goed gepland, maar daar komt dan nu nog eens een half uur extra reistijd enkele reis bij (plus dat ik volgens mij dan echt niet in Amsterdam wil zijn met de drukte van dodenherdenking). Heb dat gemaild naar de docente die daar geen begrip voor heeft. Broer kan Jamey alleen in de tuin laten en heeft zijn slaap hard nodig vanwege de nachtdienst, dus ik kan echt niet meer van hem vragen...

Op dit moment sta ik er zo tegenover dat het jammer is dat de docente geen begrip ervoor heeft. Alsof ik het zelf niet zwaar klote vind, want dit was wel de situatie om de eindpresentatie van de cursus te oefenen, behoorlijk belangrijk dus en dat wil ik echt niet missen maar mutsemeisje gaat voor...
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ze kan niet met grote honden samen toch? Die van mij lopen weg voor haar en zullen ontzag hebben, maar toch. ;)
Anders zou je haar hier wel mogen brengen, ben vrij maandag, maar moet om 5 uur weg richting Amstelveen voor de dodenherdenking, moet met de muziek spelen daar.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Ik laat Lara liever ook niet zo lang alleen, maar als het echt niet anders kan en je moet je in 80 bochten wringen om een oppas te regelen, is één dagje toch niet zo erg als je ervan overtuigd bent dat Jamey het kan? Als hij normaal niet zo lang alleen is, kan het toch geen kwaad één keertje 8 uurtjes alleen. Ik heb dat ook wel hoor dat ik dan in paniek ben over wat er met Lara moet gebeuren, maar als het maar één dagje voor komt zou ik je vooral niet druk maken.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Pfft, broer is reddende engel, mits AMC Amsterdam gratis parkeren is met de auto, maar daar ga ik dan maar gewoon even vanuit... Maar cursus is bijna bijna bijna klaar... Nog 3 keer les (waarvan 2 lessen voor de eindpresentaties, dus eigenlijk alleen nog de les van morgen), een evaluatiegesprek en een 'excursie'...
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Bij AMC is zeker niet gratis parkeren.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

AMC lijkt mij ook geen gratis parkeren nee.
Maar wat is het probleem daarvan precies?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Moos schreef:AMC lijkt mij ook geen gratis parkeren nee.
Dat het geld kost (ik krijg treinkaartjes vergoed, benzinekosten niet), maar daar heb ik al wat op geregeld
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jacksel schreef:
Moos schreef:AMC lijkt mij ook geen gratis parkeren nee.
Dat het geld kost (ik krijg treinkaartjes vergoed, benzinekosten niet), maar daar heb ik al wat op geregeld
Ja haha dat snap ik dat het geld kost. Ik dacht meer in de trant van dat je broer dat dan niet wilde betalen ofzo, en dat jij dat dat kon doen om het op te lossen. Zoiets :wink:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Moet je perse bij AMC parkeren, het 1e uur is gratis, daarna flink prijzig.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik zou voor 4 a 5 uur geen oppas regelen....we zorgen gewoon dat ze goed moe zijn en dan kunnen ze prima alleen thuis zijn.

Voor mij ligt de grens op 6 uur....als ik langer dan 6 uur weg moet komt er oppas....terwijl ze een keer noodgedwongen (sterfbed oma, vaders kant) ruim 10 uur alleen zijn geweest en dat ook 0,0 problemen gaf, wel let mijn moeder dan op die woont naast me.

Hier kunnen ze ook gewoon in en uit, ze kunnen gaan en staan waar ze willen en denk dat dat wel anders is voor honden die binnen moeten blijven.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Angel is (als mijn moeder is gaan werken) zo'n 4 uur alleen. Vanaf 6 uur wil ik liever een oppas, of teminste iemand die komt.

De vorige keer dat ze 8 uur alleen moest zitten is mijn vriend gekomen om een uur of drie met haar bezig te zijn. Dat wil zeggen een flinke wandeling en wat spelen in de tuin iod. Was ideaal.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Mijn honden kunnen gelukkig goed alleen zijn.
De ene dag zijn ze een uurtje alleen, een andere dag 10 uur.
En soms een dag helemaal niet.
Ik regel ook lang niet altijd iemand om ze uit te laten, ze houden het enorm goed op (soms te lang, lijkt me niet echt gezond), dus voor het uitlaten hoeft het niet.
Volgens mij slapen ze ook zo'n beetje de hele dag als ik er niet ben. Als k er wel ben ook trouwens, maar dan komen ze af en toe toch wel om aandacht of een spelletje vragen.
Voor de aandacht is het wel goed als er tussendoor iemand thuis is, maar mijn huisgenootje/vriendin is vaak thuis op de momenten dat ik werk, dus dan krijgen ze af en toe een knuffel van haar.
K heb gewoon ontzettend makkelijke honden wat dat betreft.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”