Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze eerste wedtrijd drijven gehad!!!

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

Onze eerste wedtrijd drijven gehad!!!

Ongelezen bericht door _Do_ »

Ik wilde even wat goed nieuws met jullie delen en vooral laten zien hoe trots ik ben...

Op koninginnedag hadden wij onze eerste wedstrijd drijven volgens de ASCA (Australian Shepherd Club of America). Wij hebben nog nooit eerder wedstrijd gelopen. We deden mee in alle klassen. Hier mijn verslag van de dag:

Blizz en ik hadden vandaag onze eerste herding trial en dat ging heel goed.

Eerst hadden we de eenden. Ging redelijk goed. Het uit de pen halen vooral, wat meestal nog al rommelig gaat.
Het enige wat niet zo goed ging was het terug brengen voor de re-pen na het tweede obstakel.
Ze ging twee keer door de groep eenden door en dat geeft helaas maar waar straf punten. Na het tweede obstakel en dat ze er door heen vloog zette de eenden het op een lopen, maar ik kon Blizz zo de andere kant langs sturen naar de re-pen en haar daar neer leggen om ze op te vangen. Toch nog een paar punten behaald. Totaal 75 punten behaald, je hebt er 69 punten nodig voor een qualifying score. Dit was goed voor een eerste plaats.

Vervolgens de schapen. Ging ook redelijk goed, minder dan de eenden. De schapen werden voor mij gedropt uit de pen omdat we daar een B-parcours liepen. Het ging minder goed dan met een training, maar dat is niet zo raar voor een eerste wedstrijd. Het enige was dat er tijdens de cross-drive, het van het eerste obstakel naar het tweede drijven aan de achterkant van het veld, splitste een schaap af. Deze smeerde hem terug naar de pen en die heb ik dus maar laten lopen, aangezien de rest wel onder controle was. Hier hebben we weer wat punten verspeeld. Totale score 70 punten. Weer een qualifying score. Dit was goed voor een 2e plaats.

En als laatste de koeien. Maandag was onze tweede keer met oefenen en ging het niet heel goed. Blizz had veel lol maar we hadden geen controle. Het was vooral vliegen en lucht happen.
De koeien waren erg moeilijk en dwars. Toen die van mij klaar gezet werden had ik al zo iets ohoh. Want ze lagen en wilde niet goed opstaan. Maar dat was een ohoh voor niks. Want ze werden gedropt en liepen zelf al de goede kant van het parcours op. Ik er dus heel rustig aan lopen met Blizz en ze vooral niet laten draven of gallopperen, maar ook niet stilstaan, want dan gaan ze draaien en weer terug. Blizz en ik hebben nog niet genoeg ervaring en overwicht bij de koeien. Maar ze gewoon heel rustig laten lopen en ze gingen zo beide obstakels door. Na het tweede obstakel begonnen ze wel te rennen terug naar de pen, maar heb Blizz via de andere kant terug gestuurd naar de pen, net zo als bij de eenden, en ving zij ze mooi op en verlies je wel wat punten maar niet alle. Al met al hadden we 73 punten en dus weer een qualifying score. Dit was goed voor een eerste plaats!

Hierdoor heeft Blizz op alle vee soorten haar eerste leg en kunnen we de volgende keer een starters titel behalen, als we weer op elke run een qualifying score krijgen. En omdat we voor het eerste mee deden en het goed hebben gedaan hebben Blizz en ik ook een rozet gekregen voor Most Promising Newcomer. Erg leuk dus.

Nou, dit was mijn verhaal, kijk de foto's.
Blizz wilde niet echt meer poseren met haar lintjes ze was moe, maar geeft toch een overzicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Knap gedaan1
Van harte gefeliciteerd :cheer:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Erg knap gedaan! Ik had nog wel willen kijken, maar heb het ritje de afgelopen tijd al zo vaak gemaakt :wink: Voor even kijken is het te ver.

Gefeliciteerd!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:cheer: :cheer: :ok: super, leuke foto`s ook
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd, dat lijkt me heel leuk (maar ook intensief) om te doen met een hond van jouw ras.
Supergoed gedaan van jullie allebei! :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Geweldig :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Erg knap gedaan! Ik had nog wel willen kijken, maar heb het ritje de afgelopen tijd al zo vaak gemaakt :wink: Voor even kijken is het te ver.

Gefeliciteerd!!
Izzie woont bij jou. Ik heb nog wel een paar foto's van haar.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
Zoek stok!
Zeer actief

_Do_ schreef:
Zoek stok! schreef:Erg knap gedaan! Ik had nog wel willen kijken, maar heb het ritje de afgelopen tijd al zo vaak gemaakt :wink: Voor even kijken is het te ver.

Gefeliciteerd!!
Ik denk dat ik die al heb, Anneke heeft ze doorgestuurd :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
_Do_ schreef:

Gefeliciteerd!!
Oke. En gaat het goed met haar? Ik las dat Bram haar geacepteerd heeft. Mijn oude hond was net zo. Het duurde even. Ze spelen niet, omdat het geen speel hond is, maar tutten wel heerlijk met zn tweeen.
Zoek stok!
Zeer actief

_Do_ schreef:
Zoek stok! schreef:
_Do_ schreef:

Gefeliciteerd!!
Oke. En gaat het goed met haar? Ik las dat Bram haar geacepteerd heeft. Mijn oude hond was net zo. Het duurde even. Ze spelen niet, omdat het geen speel hond is, maar tutten wel heerlijk met zn tweeen.
Ja het gaat prima, ik ben superblij met haar :ok: Jij nog plannen voor eentje erbij?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sanyo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sanyo »

Goed gedaan hoor, gefeliciteerd!
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
_Do_ schreef:
Zoek stok! schreef:
_Do_ schreef: Izzie woont bij jou. Ik heb nog wel een paar foto's van haar.
Ja het gaat prima, ik ben superblij met haar :ok: Jij nog plannen voor eentje erbij?
Ja! Ik ga in september naar Canada een fokker op zoeken. En ik weet dat er in Duitsland ook iemand is die van het komende nest een pup wil hebben, dus dan kunnen ze mooi samen vliegen.
Ze dekking zal pas volgend jaar zijn, maar dat komt mij goed uit.

Ik sta ook bij Anneke op de lijst, maar ik wil ook graag fokken en aangezien zij het merendeel van de werklijnen in Europa bepalen lijkt mij het verstandig om een vreemde bloed lijn te importeren. Dan heb ik meer keus aan reuen. Ik vlieg liever een keer een hond in dan dat ik haar een of twee keer moet vliegen om te laten dekken...
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Gefeliciteerd met dit mooie resultaat! Lijkt me erg leuk om te doen! :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

_Do_ schreef: Ja! Ik ga in september naar Canada een fokker op zoeken. En ik weet dat er in Duitsland ook iemand is die van het komende nest een pup wil hebben, dus dan kunnen ze mooi samen vliegen.
Ze dekking zal pas volgend jaar zijn, maar dat komt mij goed uit.
Leuk, ben benieuwd waar je voor kiest!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Mooi! Gefeliciteerd!
Grtz. Jo
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”