Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als je weet dat je hond zou kúnnen bijten..
Moderator: moderatorteam
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
Mijn teefje houd ook niet van vreemden en hapt ook, ik zal dr dan zeker niet meenemen en dr buiten vastleggen en zelf de winkel in gaan.
Als je zoiets al van te voren weet vind ik dat je het dus niet moet doen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Re: Als je weet dat je hond zou kúnnen bijten..
Kan wel zijn, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Hoe dom het ook is van mensen om een hond zo te benaderen. Daar komt nog bij, zoals door anderen ook aangegeven, dat kinderen vaak helemaal niet weten wat de juiste manier van benaderen is. Met alle gevolgen van dien. Een bordje is leuk bedacht, maar jonge kinderen kunnen helaas niet lezensjaak-k schreef:Kortom, ik zou hem lekker laten happen, moeten ze er maar niet aankomen. Een hond die in principe niet bijt kan ook happen als je hem opeens van achteren benaderd, dat is gewoon dom.

- iones
- Zeer actief
-
Petraa
Nu ga ik even moeilijk doen hoorCarma schreef: Zelf zou ik ervoor kiezen de hond niet meer onbewaakt (en ik weet niet in hoeverre hier sprake van is bij de bakker) achter te laten, hoe jammer het ook is.
Bij die bakker sta ik er 30 seconden 5 meter vanaf.
Wat als Chubby aangelijnd aan mijn voeten op een terras ligt. Er lopen konstant mensen heen en weer langs ons. Maar er loopt een iemand voorbij die bukt en aait?
Wat als Chubby aangelijnd voor de tent ligt op vakantie en ik loop even de tent in om wat drinken te pakken?
Chubby negeert echt alles en iedereen. Hij kíjkt niet eens naar mensen.
Het zou toch zot zijn als ik een snoetje of iets om moet doen voor die ene "gek" die zo nodig naar mijn hond toe moet gaan
Laatst gewijzigd door Petraa op 05 mei 2009 12:10, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Petraa
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ben ik het mee eens. Je weet niet of je hond bijt, maar het kán wel. En tja, er lopen hier mensen op deze aardbol rond dat je denkt..Miss_Liz schreef:Mijn teefje houd ook niet van vreemden en hapt ook, ik zal dr dan zeker niet meenemen en dr buiten vastleggen en zelf de winkel in gaan.
Ik zou een tuigje maken met 'niet aaien'. Het enige wat je dan nog kan overkomen zijn oudere mensen die niet goed kunnen lezen of kids die niet kunnen lezen.
- iones
- Zeer actief
Ik denk dat het een civiele kwestie is waar de politie in elk geval niets aan doet. Iemand die rechtsbijstand verzekerd is, kan het misschien voor laten komen.Petraa schreef:Dat was eigenlijk een beetje mijn vraag in de eerste post.iones schreef:Overigens, kun je een hondeneigenaar wel iets maken, als diens hond je bijt, terwijl deze aangelijnd zit?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Jeannettebo
- Zeer actief
ja dat vindt ik onbewaakt, als ze bij je ligt kan je veel meer qua afweren/hond wegtrekken. als jij in de winkel staat en je pakt net wat aan, je bestelt wat, je bent aan het afrekenen, je kijkt dan toch even weg, dan ben je niet binnen 30 sec bij haar bovendien is 30 sec te laatPetraa schreef:Nu ga ik even moeilijk doen hoorCarma schreef: Zelf zou ik ervoor kiezen de hond niet meer onbewaakt (en ik weet niet in hoeverre hier sprake van is bij de bakker) achter te laten, hoe jammer het ook is.Wat is onbewaakt.
Wat als Chubby aangelijnd aan mijn voeten op een terras ligt. Er lopen konstant mensen heen en weer langs ons. Maar er loopt eentje iemand voorbij die bukt en aait?
Wat als Chubby aangelijnd voor de tent ligt op vakantie en ik loop even de tent in om wat drinken te pakken?
Het zou toch zot zijn als ik een snoetje of iets om moet doen voor die ene "gek" die zo nodig naar mijn hond toe moet gaan

-
Gos
- Zeer actief
Die man is wel irritant bezig, daar heb je helemaal gelijk in, maar ik zou mijn hond daar niet aan bloot willen stellen buiten mijn onmiddelijke toezicht. Met 5 meter afstand ben je er dus altijd te laat bij.
Het is helaas gewoon de realiteit dat veel mensen zich niet netjes gedragen, maar je kiest er zelf voor je hond daaraan bloot te stellen.
Het is helaas gewoon de realiteit dat veel mensen zich niet netjes gedragen, maar je kiest er zelf voor je hond daaraan bloot te stellen.
- Miss_Liz
- Zeer actief
Dus alsnog gewoon fout,LéonieHonden schreef:Ben ik het mee eens. Je weet niet of je hond bijt, maar het kán wel. En tja, er lopen hier mensen op deze aardbol rond dat je denkt..Miss_Liz schreef:Mijn teefje houd ook niet van vreemden en hapt ook, ik zal dr dan zeker niet meenemen en dr buiten vastleggen en zelf de winkel in gaan.
Ik zou een tuigje maken met 'niet aaien'. Het enige wat je dan nog kan overkomen zijn oudere mensen die niet goed kunnen lezen of kids die niet kunnen lezen.
@petraa: als je weet dat je hond er niet tegen kan laat hem dan gewoon even lekker thuis waar hij zich het prettigste voelt..
Ik zou mijn teef dan al helemaal niet meenemen naar een gezellig bomvol terrasje.. Daar is voor de hond niks gezelligs aan...
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Aangelijnd aan jouw voeten en jij oplettend, is niet onbewaakt.Petraa schreef:Nu ga ik even moeilijk doen hoorCarma schreef: Zelf zou ik ervoor kiezen de hond niet meer onbewaakt (en ik weet niet in hoeverre hier sprake van is bij de bakker) achter te laten, hoe jammer het ook is.Wat is onbewaakt.
Wat als Chubby aangelijnd aan mijn voeten op een terras ligt. Er lopen konstant mensen heen en weer langs ons. Maar er loopt een iemand voorbij die bukt en aait?
Aan een haaktje 5 meter verderop terwijl jij op je beurt let bij de bakker, is wel onbewaakt.
-
Petraa
Hij kan er prima tegenMiss_Liz schreef: @petraa: als je weet dat je hond er niet tegen kan laat hem dan gewoon even lekker thuis waar hij zich het prettigste voelt..
Ik zou mijn teef dan al helemaal niet meenemen naar een gezellig bomvol terrasje.. Daar is voor de hond niks gezelligs aan...
Als hij maar bij mijn voeten kan liggen is het een tevreden hond !
niet dat ik wekelijks met m'n hond op terrasjes zit hoor. Maar bv op vakantie neem ik hem overal mee naar toe.
Hij houdt alleen niet van onverwachtse aanrakingen !
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar daar moet jij je hond dus voor behoeden en beschermen.Petraa schreef:Hij kan er prima tegenMiss_Liz schreef: @petraa: als je weet dat je hond er niet tegen kan laat hem dan gewoon even lekker thuis waar hij zich het prettigste voelt..
Ik zou mijn teef dan al helemaal niet meenemen naar een gezellig bomvol terrasje.. Daar is voor de hond niks gezelligs aan...Hij vindt het heerlijk om mee te mogen en bij me te zijn. Hij is niet bang, niet onrustig niks van dat alles.
Als hij maar bij mijn voeten kan liggen is het een tevreden hond !
niet dat ik wekelijks met m'n hond op terrasjes zit hoor. Maar bv op vakantie neem ik hem overal mee naar toe.
Hij houdt alleen niet van onverwachtse aanrakingen !
Wat denk je dat er gebeurt als een kind met dezelfde hoogte als je hond even op je hond afstuift en je hond bijt in het gezicht? Je hond ben je kwijt met een beetje pech hoor.
Jij moet je hond hiertegen beschermen.
-
Petraa
De discussie gaat nu de kant op van wel/niet vastbinden bij een winkel.Petraa schreef:De man werd iets begripvoller maar zei dat ik dan verplicht ben te muilkorven of een waarschuwing aan hem moet hangen met de tekst "Niet aaien" .
Is dit zo?
Daar ging het me eigenlijk helemaal niet om.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Petraa
Dus kan ik met goed fatsoen mijn hond nergens meer mee naar toe nemen omdat er een kind op hem af kan stuiven?Caro. schreef: Maar daar moet jij je hond dus voor behoeden en beschermen.
Wat denk je dat er gebeurt als een kind met dezelfde hoogte als je hond even op je hond afstuift en je hond bijt in het gezicht? Je hond ben je kwijt met een beetje pech hoor.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou zo'n hond niet vastzetten buiten een winkel. ook niet met een tekst "niet aaien", voor kinderen heb je daar niks aan namelijk en een bepaald soort bijdehante puber zou dat misschien juist zien als teken om het eens te gaan proberen.
o en je hebt nog de mensen die denken alles van honden te weten want ze hebben ze zelluf ook al 20 jaar en die alles beter weten dan jij als baas, daar vertrouw ik ook niet op. die komen dan waarschijnlijk aan met dingen als "hij moet het toch leren" of dat soort shit.
ik heb Ragyo, die angstig is maar niet gromt of bijt, af en toe wel eens vastgezet en met ogen in mijn achterhoofd in de winkel gestaan. maar die ene keer dat er een peuter op hem afliep was ik er weliswaar heel snel bij, maar was de peuter wel binnen zijn bereik. gelukkig deinst hij dan alleen maar terug maar het is niet fijn voor de hond en met een angstbijtertje had het heel vervelend kunnen aflopen.
o en je hebt nog de mensen die denken alles van honden te weten want ze hebben ze zelluf ook al 20 jaar en die alles beter weten dan jij als baas, daar vertrouw ik ook niet op. die komen dan waarschijnlijk aan met dingen als "hij moet het toch leren" of dat soort shit.
ik heb Ragyo, die angstig is maar niet gromt of bijt, af en toe wel eens vastgezet en met ogen in mijn achterhoofd in de winkel gestaan. maar die ene keer dat er een peuter op hem afliep was ik er weliswaar heel snel bij, maar was de peuter wel binnen zijn bereik. gelukkig deinst hij dan alleen maar terug maar het is niet fijn voor de hond en met een angstbijtertje had het heel vervelend kunnen aflopen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
miekmiek
ja. want je leeft nou eenmaal in een maatschappij met meer mensen. je kan verhuizen naar een hutje op de hei natuurlijk, dan hoef je geen rekening meer te houden met andere (en ja, ook dommere) mensen.Petraa schreef:Dus kan ik met goed fatsoen mijn hond nergens meer mee naar toe nemen omdat er een kind op hem af kan stuiven?Caro. schreef: Maar daar moet jij je hond dus voor behoeden en beschermen.
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je bent zelfs strafbaar als je hond in jouw huis een inbreker bijt. Dus ik gok dat, wat je er ook aan hangt, je sowieso aansprakelijk bent. Volgens mij is een hond ook een "ding" in de ogen van de wet en jouw "ding" maakt schade aan een mens. Mag volgens mij nooit. Hoeveel waarschuwingen je er ook op plakt.
Als je hem muilkorft, kan hij nooit schade toebrengen aan een mens en heb je dus volgens mij nooit een probleem met de wet. Wel met de rest van de buurt, want die denken dan ineens dat je een valse hond hebt. Of misschien is het juist wel handig als de buurt dat weet. Gaan ze iig niet aaien ....

Als je hem muilkorft, kan hij nooit schade toebrengen aan een mens en heb je dus volgens mij nooit een probleem met de wet. Wel met de rest van de buurt, want die denken dan ineens dat je een valse hond hebt. Of misschien is het juist wel handig als de buurt dat weet. Gaan ze iig niet aaien ....
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan hem met goed fatsoen niet onbewaakt achterlaten aan een paal of pinPetraa schreef:Dus kan ik met goed fatsoen mijn hond nergens meer mee naar toe nemen omdat er een kind op hem af kan stuiven?Caro. schreef: Maar daar moet jij je hond dus voor behoeden en beschermen.
Gewoon bij je houden, op een terras bij je voeten afleggen en in een winkel mee naar binnen en als dat niet mag, dan thuislaten (of in de auto eventjes).
Ik hoef het ook niet te doen met mijn honden hoor
-
Petraa
Ik ga hem terwijl hij andere mensen compleet negeert echt niet muilkorven. Hij bijt bij aanraking niet meer maar gaat weg of waarschuwt.( Al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat hij nooit zal bijten.)
Hoeveel honden zouden niet dezelfde waarschuwing geven bij een schrik reaktie of een aanstuivend kind?
Ik heb hem net verteld dat we voortaan maar zelf broodjes bakken. Vond ie ook wel prima trouwens
Hoeveel honden zouden niet dezelfde waarschuwing geven bij een schrik reaktie of een aanstuivend kind?
Ik heb hem net verteld dat we voortaan maar zelf broodjes bakken. Vond ie ook wel prima trouwens
-
Petraa
Ik heb altijd begrepen dat wanneer je waarschuwingsbordjes bij alle ingangen naar je huis hebt je hond niet fout is als hij dan bijt?poembaa schreef:Je bent zelfs strafbaar als je hond in jouw huis een inbreker bijt. Dus ik gok dat, wat je er ook aan hangt, je sowieso aansprakelijk bent. Volgens mij is een hond ook een "ding" in de ogen van de wet en jouw "ding" maakt schade aan een mens. Mag volgens mij nooit. Hoeveel waarschuwingen je er ook op plakt.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel veel honden. Mijn honden zouden het wellicht ook kunnen doen en die laat ik dus ook niet achter aan een pin, zelfs niet op maar 5 meter afstandPetraa schreef:Ik ga hem terwijl hij andere mensen compleet negeert echt niet muilkorven. Hij bijt bij aanraking niet meer maar gaat weg of waarschuwt.( Al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat hij nooit zal bijten.)
Ik zou hem trouwens ook niet muilkorven hoor, maar gewoon zelf opletten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ben ik het helemaal mee eens.MARC_S schreef:Ik vind dat je een bijtende hond niet zonder toezicht aan het gemiddelde voorbij lopende publiek kan blootstellen. Niemand kan zien dat die hond bijt en jij staat er niet bij om het te zeggen. Altijd zal er dat oudere dametje zijn dat hem wil aaien of dat kind dat even aan de aandacht van zijn moeder ontsnapt. Ga je het hele leven van je hond met mensen in discussie dat ze van vreemde honden af moeten blijven? Elke keer op risico dat iemand gebeten wordt of dat je hond bol komt te staan van de stress?
Ik vind dat een beetje als oversteken zonder te kijken op een zebrapad. Iedereen weet wat er soms toch een auto te hard kan rijden. Dus je kan je niet gaan beroepen op een ongeschreven regel dat men van elkaars honden af zou moeten blijven. Daar zal jij met je bijtende hond dan toch echt rekening mee moeten houden. Jij weet dat hij bijt nl, dat weten de voorbijgangers niet.

- Moos
- Zeer actief
Ik zou hem ook niet muilkorven hoorPetraa schreef:Ik ga hem terwijl hij andere mensen compleet negeert echt niet muilkorven. Hij bijt bij aanraking niet meer maar gaat weg of waarschuwt.( Al durf ik niet met zekerheid te zeggen dat hij nooit zal bijten.)

- Miss_Liz
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Volgens mij niet hoor; ik dacht dat je echt zo'n officieel artikel zus en zoveel bordje moest hebben.Miss_Liz schreef:Dat klopt niet wat je nu zegt..poembaa schreef:Je bent zelfs strafbaar als je hond in jouw huis een inbreker bijt.
Zolang je een bordje hebt hangen met hier waak ik ben je ingedekt..

-
Petraa
Maar..maar....maaaar.... hij beet niet! Hij waarschuwde. Ik dénk dat hij nu niet meer zal bijten..maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit, omdat hij dat in het verleden wel gedaan heeft.massam schreef:ben ik het helemaal mee eens.MARC_S schreef:Ik vind dat je een bijtende hond niet zonder toezicht aan het gemiddelde voorbij lopende publiek kan blootstellen. Niemand kan zien dat die hond bijt en jij staat er niet bij om het te zeggen. Altijd zal er dat oudere dametje zijn dat hem wil aaien of dat kind dat even aan de aandacht van zijn moeder ontsnapt. Ga je het hele leven van je hond met mensen in discussie dat ze van vreemde honden af moeten blijven? Elke keer op risico dat iemand gebeten wordt of dat je hond bol komt te staan van de stress?
Ik vind dat een beetje als oversteken zonder te kijken op een zebrapad. Iedereen weet wat er soms toch een auto te hard kan rijden. Dus je kan je niet gaan beroepen op een ongeschreven regel dat men van elkaars honden af zou moeten blijven. Daar zal jij met je bijtende hond dan toch echt rekening mee moeten houden. Jij weet dat hij bijt nl, dat weten de voorbijgangers niet.
Als ik zou denken dat hij wel echt zou bijten zou ik hem uberhaupt niet vast zetten natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Petraa op 05 mei 2009 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miss_Liz
- Zeer actief
Nee dat is voor bedrijven, thuis kun je gewoon een bordje neerhangen hier waak ik en dan zo'n plaatje met wat voor hond en dan is goed, want de inbreker is gewaarschuwd..Moos schreef:Volgens mij niet hoor; ik dacht dat je echt zo'n officieel artikel zus en zoveel bordje moest hebben.Miss_Liz schreef:Dat klopt niet wat je nu zegt..poembaa schreef:Je bent zelfs strafbaar als je hond in jouw huis een inbreker bijt.
Zolang je een bordje hebt hangen met hier waak ik ben je ingedekt..