Waarvan we dachten dat het met ivo niks zou worden deed het nu leuk..
Hij had er echt even zin in

Lizzy en haar broer Brando echte broer en zus liefde :N: (weet niet meer hoe die heet op de stamboom)

Lizzy word aangeplaagd

Moderator: moderatorteam
dr hele houding, staart, oortjes, tandjes laten zien.. dat is geen moedfrank1985 schreef:@ malinois, waar zie je de angst aan ? stand van de staart ?
wat mij opvalt ook bij je vorige fotos die je plaatste is dat je heel vaak andere mensen dan de eigenaar aan de lijn ziet. is dit normaal in de KNPV/IPO
Ik bedoel dat je dus ziet dat iemand anders de lijn vast heeft en de geleider en achter bij staat te kijken
Dat is zeker niet standaard.frank1985 schreef:wat mij opvalt ook bij je vorige fotos die je plaatste is dat je heel vaak andere mensen dan de eigenaar aan de lijn ziet. is dit normaal in de KNPV/IPO
Ik bedoel dat je dus ziet dat iemand anders de lijn vast heeft en de geleider en achter bij staat te kijken
Ik laat ook vaak de eer om de riem vast te houden aan iemand anders overfrank1985 schreef:@ malinois, waar zie je de angst aan ? stand van de staart ?
wat mij opvalt ook bij je vorige fotos die je plaatste is dat je heel vaak andere mensen dan de eigenaar aan de lijn ziet. is dit normaal in de KNPV/IPO
mwa ik vind het geen fijn beeld om te zien iigtura schreef:Dat kan je niet zeggen van een fotomalinois schreef:beetje bang op deze foto?![]()
dat is een tel van wat je ziet...ze kan wel net in een blaf zitten....staart net die kant op kwispelen....
maar goed jij bent wel met je hond bezig ook al wordt hij/zij door iemand anders vastgehouden omdat het voor jou te zwaar is. dat vindt ik wat anders.maart schreef:Ik laat ook vaak de eer om de riem vast te houden aan iemand anders overfrank1985 schreef:@ malinois, waar zie je de angst aan ? stand van de staart ?
Ik bedoel dat je dus ziet dat iemand anders de lijn vast heeft en de geleider en achter bij staat te kijken(weten ze eens hoe het voelt om een goeie hond vast te houden
![]()
![]()
)
nee, ik kan de kracht niet opbrengen om te blijven staan als de pakwerker trekt en dat is toch wel belangrijker. Dus iemand anders houdt dan vast, maar ik steun de hond wel in zijn bijten
maar dan zou ik eerder verwachten dat ze naar de pakwerker toe staat te blaffen, nu blaft ze eerder terughoudend. De mijne zouden op hun achterste poten op het langst van de ketting staan, in plaats van achteruit te gaan. het kan inderdaad een momentopname zijn, maar op deze foto zal de pakwerker vast iets te indrukwekkend op de hond over komen.tura schreef:
Dat kan je niet zeggen van een fotodat is een tel van wat je ziet...ze kan wel net in een blaf zitten....staart net die kant op kwispelen....
en waarom kan het verkeerd zijn om knov en ipo door elkaar te trainen. Ik zou denken dat het mischien verwarring voor de hond schept omdat hij bij ipo op de mouw moet bijten en bij knpv opeens op een heel pak.... zoietsmalinois schreef:dr hele houding, staart, oortjes, tandjes laten zien.. dat is geen moedfrank1985 schreef:@ malinois, waar zie je de angst aan ? stand van de staart ?
Ook de plaats van het bijten is meestal anders.frank1985 schreef:
en waarom kan het verkeerd zijn om knov en ipo door elkaar te trainen. Ik zou denken dat het mischien verwarring voor de hond schept omdat hij bij ipo op de mouw moet bijten en bij knpv opeens op een heel pak.... zoiets???
Tuurlijk- maar waarom plaats je zo'n foto dan? Zoiets:tura schreef: Dat kan je niet zeggen van een fotodat is een tel van wat je ziet...ze kan wel net in een blaf zitten....staart net die kant op kwispelen....
en bijv. in het appel moet de hond strak naar de geleider kijken in de IPO, in de KNPV moet de hond om zich heen kijken...Inge schreef:Ook de plaats van het bijten is meestal anders.frank1985 schreef:
en waarom kan het verkeerd zijn om knov en ipo door elkaar te trainen. Ik zou denken dat het mischien verwarring voor de hond schept omdat hij bij ipo op de mouw moet bijten en bij knpv opeens op een heel pak.... zoiets???
Bij de KNPV bijten ze doorgaans binnenkant bovenarm of been, terwijl bij de IPO ze op de onderarm bijten.
Materiaal is ook anders, bij de IPO een voorgevormde harde mouw, bij de KNPV een pak van leer en jute.
ik vind deze honden veel meer uitstralenCasey schreef:Tuurlijk- maar waarom plaats je zo'n foto dan? Zoiets:tura schreef: Dat kan je niet zeggen van een fotodat is een tel van wat je ziet...ze kan wel net in een blaf zitten....staart net die kant op kwispelen....
Ziet er qua zin om te bijten toch net iets overtuigender uit, hoewel het ook maar een momentopname is
Dit hondje:
Was op het moent dat deze foto gemaakt werd ook geen echte heldin, maar ik ga natuurlijk geen fotos plaatsen waar je dat aan af zietZe is intussen flink bijgetrokken overigens hoor
Wat het wisselen van IPO en KNPV maakt me minder uit, uiteindelijk is bijten bijten, en als je niet voor de hoogste punten gaat is het best leuk om eens iets anders uit te proberen, denk ik. Leerzaam voor baas en hond
Kees
Dat klopt niet helmaal Malinois, in het keuringsreglement van bijv. PH1 staat:malinois schreef: en bijv. in het appel moet de hond strak naar de geleider kijken in de IPO, in de KNPV moet de hond om zich heen kijken...
Je maakt het je hond dus in mijn ogen onnodig moeilijk...
idd, en er zijn genoeg mensen in de KNPV die het wel van belang vinden dat er strak appel is,Gos schreef:Dat klopt niet helmaal Malinois, in het keuringsreglement van bijv. PH1 staat:malinois schreef: en bijv. in het appel moet de hond strak naar de geleider kijken in de IPO, in de KNPV moet de hond om zich heen kijken...
"Tijdens het volgen hoeft de hond niet naar de baas te kijken om met uitmuntend gewaardeerd te kunnen worden.
Het volgen moet opmerkzaam gebeuren, wat ook kan betekenen aandacht voor de omgeving."
Ik ben het wel met je eens dat het door elkaar oefenen van de verschillende programma's voor verwarring kan zorgen.
gezien jullie eerdere visies door een roze bril denk ik dat het wel of niet zien van angst (nog) niet voor jullie is weggelegd, zie in die foto ook weldegelijk een hond die angst uitstraaltMiss_Liz schreef:@ Tura- Dankjewel jij ziet het goed.
(lizzy is totaal niet bang van deze man ze kent hem zelfs heel goed hij is tevens ook de eigenaar van haar broertje)
uitleg en meekijken bij andere honden, bij je eigen hond dingen zelf oppakken....De jongen in de blauwe trui is idd de geleider van ivo..
Waarom hij op de afstand staat is omdat wij nog niet bekend zijn in de knpv en dus daarom kijkt hij en luisterd hij naar de uitleg terwijl de andere man (goede kennis van ons met 20jaar ervaring) ivo begeleid..
kan ik inkomen gezien het beeld dat ze geeft was het ook zeker niet verstandig haar te willen laten bijten, maar als het zoals je zegt een moment opname is heb je misschien nog wel meer foto's van haar tijdens het aanplagen....Waarom geen foto's van liz bijtend is omdat ze niet heeft gebeten zij is alleen aangeplaagd..
wil je KNPV of wil je sporten met je hond? want kreeg eerder het idee dat er KNPV getraind MOEST worden ivm toekomstig werk,Waarom bij de knpv terwijl we ipo doen, wij willen de overstap gaan maken naar de knpv dus we hebben eerst getest hoe ze het doen.
heb ik al eerder een opmerking over gemaakt (even los van dat het bijten van Ivo op de foto idd er niet verkeerd uit ziet), Wietse is een jonge vent, die zien ze graag op clubs, dus hondjes doen dan al snel complimentjes opleveren, anders jaag je de baas wegWij zijn nu al bij 3 clubs geweest en kijken nog verder om ons heen..
Wel krijgen we veel positieve reacties over hoe ivo zich nu laat zien..
ga eens kijken bij de diensthondenclub in Zwolle daar wordt getraind voor toetsing in de beveiliging. Daar kunnen ze jullie gauw genoeg vertellen of de hond geschikt isMiss_Liz schreef:Jij hebt het nu over de pakwerker hij is niet de gene die begeleid maar dat is de man die ivo vast heeft..
Via via is altijd anders dan dat je het persoon werkelijk kent..
Heb via via ook wel dingen gehoord over jou maar dat wil toch niet zeggen dat ik daar een conclusie uittrek..
Vanwege wietse zijn toekomst zijn we idd opzoek gegaan naar knpv clubs..
Nu wij er daadwerkelijk bij langs zijn geweest zien we hierin toch wel dingen die ons meer aanspreken..
Je kunt dat van een foto niet afleiden hoor, daar moet je echt zelf bij zijn..
En dat ik geen angst kan onderscheiden kom op zeg, ik ken liz weet hoe ze is wanneer ze bang is of niet..
En we zijn nog lang niet uitgekeken we hebben meerdere clubs op ons lijstje staan waar nog gaan kijken.
Die staat idd ook op ons lijstje..janinca2002 schreef:ga eens kijken bij de diensthondenclub in Zwolle daar wordt getraind voor toetsing in de beveiliging. Daar kunnen ze jullie gauw genoeg vertellen of de hond geschikt isMiss_Liz schreef:Jij hebt het nu over de pakwerker hij is niet de gene die begeleid maar dat is de man die ivo vast heeft..
Heb via via ook wel dingen gehoord over jou maar dat wil toch niet zeggen dat ik daar een conclusie uittrek..
Nu wij er daadwerkelijk bij langs zijn geweest zien we hierin toch wel dingen die ons meer aanspreken..
Je kunt dat van een foto niet afleiden hoor, daar moet je echt zelf bij zijn..
En dat ik geen angst kan onderscheiden kom op zeg, ik ken liz weet hoe ze is wanneer ze bang is of niet..
En we zijn nog lang niet uitgekeken we hebben meerdere clubs op ons lijstje staan waar nog gaan kijken.
heb het idd over de pakwerker, de eigenaar van het broertje van LizzyMiss_Liz schreef:Jij hebt het nu over de pakwerker hij is niet de gene die begeleid maar dat is de man die ivo vast heeft..
zoals???Vanwege wietse zijn toekomst zijn we idd opzoek gegaan naar knpv clubs..
maar er zijn dus niet meer foto's van haar???Je kunt dat van een foto niet afleiden hoor, daar moet je echt zelf bij zijn..
wat zoek je in een club, zowel qua trainingswijze als qua mensen? wat wil je uiteindelijk bereiken?? dat zijn zaken die handig zijn om te beslissen...En we zijn nog lang niet uitgekeken we hebben meerdere clubs op ons lijstje staan waar nog gaan kijken.
en blijf jij met jou hond dan IPO doen of ga je dan mee naar de KNPV > en wat is voor jou dan een reden om de overstap te maken?Miss_Liz schreef:
Dat moet helemaal niet. Het mag, het is niet noodzakelijk zoals je in de KNPV-reglementen kunt lezen. De hond moet attent zijn, de geleider dicht volgen maar mag ook naar zijn omgeving kijken, als hij maar goed volgt. Waarom, dat kun je zelf ook wel bedenken lijkt mefrank1985 schreef: Is het zo dat het volgen bij de knpv minder met opkijkende kop ( zoals bij IPO ) moet omdat het meer praktijk is ?
In de keuringsvoorschriften van de Bond van Diensthond staat: de hond mag geen parade lopenGos schreef:Dat moet helemaal niet. Het mag, het is niet noodzakelijk zoals je in de KNPV-reglementen kunt lezen. De hond moet attent zijn, de geleider dicht volgen maar mag ook naar zijn omgeving kijken, als hij maar goed volgt. Waarom, dat kun je zelf ook wel bedenken lijkt mefrank1985 schreef: Is het zo dat het volgen bij de knpv minder met opkijkende kop ( zoals bij IPO ) moet omdat het meer praktijk is ?
dat zeg ik toch dat eerste?Gos schreef:Dat klopt niet helmaal Malinois, in het keuringsreglement van bijv. PH1 staat:malinois schreef: en bijv. in het appel moet de hond strak naar de geleider kijken in de IPO, in de KNPV moet de hond om zich heen kijken...
"Tijdens het volgen hoeft de hond niet naar de baas te kijken om met uitmuntend gewaardeerd te kunnen worden.
Het volgen moet opmerkzaam gebeuren, wat ook kan betekenen aandacht voor de omgeving."
Ik ben het wel met je eens dat het door elkaar oefenen van de verschillende programma's voor verwarring kan zorgen.